Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce s-a modificat in procedura privind registrul entitatilor publice?

07-Ian-2014
4125
Va aducem la cunostinta care sunt noile reglementari in ce priveste Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2004/2013 pentru aprobarea Procedurii privind registrul entitatilor publice, publicat in Monitorul Oficial nr. 794 din 17.12.2013.

Avand in vedere prevederile art. 36 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative,

in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, emite urmatorul ordin:
Art. 1.

1 Se aproba Procedura privind registrul entitatilor publice, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2.
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii


Directiile de specialitate si structurile subordonate din cadrul Ministerului Finantelor Publice vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3.

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Viceprim-ministru,
ministrul finantelor publice,
Daniel Chitoiu p. Ministrul delegat pentru buget,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucuresti, 13 decembrie 2013.

Nr. 2.004.



CAPITOLUL I Depunerea formularului Fisa Entitatii Publice

Art. 1.


Formularul "Fisa Entitatii Publice" si instructiunile pentru completarea si utilizarea acestuia pot fi descarcate de pe pagina web a Ministerului Finantelor Publice, www.mfinante.ro/forexebug.html sau pot fi puse la dispozitie de catre unitatea operativa a Trezoreriei Statului la care este arondata entitatea publica. Formularul "Fisa Entitatii Publice" se completeaza electronic.
Art. 2.

(1) Elementele din formular se completeaza astfel:

- in rubrica "Tip Actiune" entitatea publica selecteaza:

1. optiunea "Preluare profil curent al Entitatii Publice" pentru a completa informatiile referitoare la profilul curent al entitatii publice. in cadrul acestei optiuni, la rubrica "Tip Fisa" se poate selecta:

- optiunea "Initiala" pentru transmiterea, prin intermediul formularului "Fisa Entitatii Publice", a informatiilor referitoare la profilul entitatii publice daca entitatea publica nu a mai fost anterior inregistrata in sistemul ForExeBug sau daca i se atribuie un alt cod de identificare fiscala. in cazul in care, anterior, au mai fost transmise unul sau mai multe formulare "Fisa Entitatii Publice", dar din partea sistemului nu a fost primit un mesaj de confirmare a inregistrarii in sistem, reluarea procesului de transmitere a formularului corectat se va realiza tot prin selectarea optiunii "Initiala" pentru rubrica "Tip Fisa";

- 1 optiunea "Rectificativa" pentru a modifica informatiile referitoare la profilul entitatii publice anterior transmise si inregistrate in sistem, cu exceptia informatiilor de la pct. 2. Formularul transmis trebuie sa contina absolut toate informatiile solicitate.

2. 1 optiunea "Modificare profil prin Reorganizare" in cazul unei reorganizari sau a unor modificari semnificative in profilul entitatii publice. in aceasta situatie, entitatea publica trebuie sa transmita catre sistem un nou formular "Fisa Entitatii Publice", completat integral, prin intermediul caruia sa inlocuiasca vechiul profil, inregistrat deja in sistemul ForExeBug, cu informatii referitoare la noul profil rezultat in urma reorganizarii. Utilizarea acestei optiuni este obligatorie atunci cand o entitate publica isi modifica profilul, in urmatoarele cazuri:

a) orice modificare a sectoarelor bugetare in care opereaza
- anterior a operat pe un sector bugetar si, in urma reorganizarii, va opera pe un alt sector bugetar;
- anterior a operat pe un singur sector bugetar si, in urma reorganizarii, va opera pe mai multe sectoare bugetare;
- anterior a operat pe mai multe sectoare bugetare si, in urma reorganizarii, va opera pe un singur sector bugetar;
- anterior a operat pe mai multe sectoare bugetare si, in urma reorganizarii, va opera pe alte sectoare bugetare (diferite total sau partial de cele anterior inregistrate in sistem);

b) orice modificare a informatiilor referitoare la subordonarea ierarhica, respectiv cele din rubricile "CIF Ordonator principal de credite ierarhic superior" sau "CIF Ordonator secundar de credite ierarhic superior";

c) orice modificare a optiunilor selectate la subsectiunea "Surse de finantare".

In situatia selectarii optiunii "Modificare profil prin Reorganizare", rubrica "Tip Fisa" si categoriile de optiuni aferente ("Initiala" si "Rectificativa") vor fi inactive.

Sectiunea A "Informatii generale"

a) in rubrica "Denumire Entitate Publica" se inscrie denumirea integrala, fara abrevieri, a entitatii publice, conform actului de infiintare a acesteia;

b) in rubrica "Denumire scurta Entitate Publica" se inscrie abrevierea denumirii entitatii publice;

c) in rubrica "CIF Entitate Publica" se inscrie codul de identificare fiscala al entitatii publice;

d) in rubrica "CIF in scop de TVA" se inscrie codul de identificare fiscala utilizat in scop de TVA;

e) in rubrica "Data infiintarii" se inscrie data calendaristica la care s-a infiintat entitatea publica, conform ultimului act normativ

in baza caruia entitatea publica functioneaza;
- Subsectiunea "Temei legal"

f) in rubrica "Categorie Emitent" se selecteaza tipul emitentului pentru ultimul act normativ in baza caruia entitatea publica functioneaza;

g) in rubrica "Nume Emitent" se inscrie denumirea emitentului pentru ultimul act normativ in baza caruia entitatea publica functioneaza;

h) in rubrica "Categorie Act infiintare" se selecteaza tipul actului in baza caruia s-a infiintat entitatea publica;

i) in rubrica "Nume Act infiintare" se inscrie denumirea completa a ultimului act normativ in baza caruia entitatea publica functioneaza.

- Subsectiunea "UAT"

j) in rubrica "Judet" se selecteaza denumirea judetului pe raza caruia isi desfasoara activitatea entitatea publica sau se selecteaza municipiul Bucuresti;

k) in rubrica "Denumirea UAT pe raza careia isi desfasoara activitatea Entitatea Publica" se selecteaza denumirea integrala, fara abrevieri, a unitatii administrativ-teritoriale sau a subdiviziunii unitatii administrativ-teritoriale, in cazul municipiului Bucuresti, pe raza careia isi desfasoara activitatea entitatea publica;

l) in rubrica "CIF UAT pe raza careia isi desfasoara activitatea Entitatea Publica" se genereaza automat codul de identificare fiscala al unitatii administrativ-teritoriale/subdiviziunii unitatii administrativ-teritoriale inscrise la rubrica "Denumirea UAT pe raza careia isi desfasoara activitatea Entitatea Publica";

m) in rubrica "TIP UAT pe raza careia isi desfasoara activitatea Entitatea Publica" se genereaza automat tipul unitatii administrativ-teritoriale pe raza careia isi desfasoara activitatea entitatea publica pe baza celor inscrise in rubrica "Denumirea UAT pe raza careia isi desfasoara activitatea Entitatea Publica";

n) in rubrica "Judet Trezorerie" se selecteaza denumirea judetului/municipiul Bucuresti, caruia ii apartine unitatea Trezoreriei Statului la care entitatea publica are deschise conturile de cheltuieli;

o) in rubrica "Denumire Trezorerie la care Entitatea Publica are deschise conturile de cheltuieli" se selecteaza denumirea integrala, fara abrevieri, a unitatii Trezoreriei Statului la care entitatea publica are deschise conturile de cheltuieli;

p) in rubrica "Cod Trezorerie" se genereaza automat codul alocat de catre Ministerul Finantelor Publice unitatii operative a Trezoreriei Statului la care entitatea publica are deschise conturile de cheltuieli, pe baza celor inscrise in rubrica "Denumire Trezorerie la care Entitatea Publica are deschise conturile de cheltuieli";

q) in rubricile aferente subsectiunii "Adresa sediu social Entitate Publica" se completeaza adresa sediului social al entitatii publice, conform certificatului de inregistrare fiscala;

r) in rubricile aferente subsectiunii "Adresa fiscala" se completeaza adresa domiciliului fiscal al entitatii publice;

s) rubricile aferente subsectiunii "Adresa de corespondenta Entitate Publica" pot fi identice cu cele de la subsectiunea "Adresa sediu social Entitate Publica" sau se completeaza cu alta adresa, la care entitatea publica doreste sa primeasca corespondenta.

- Subsectiunea "Adresa de email"

s) in rubrica "Adresa e-mail publica de corespondenta" se completeaza adresa de e-mail utilizata de respectiva entitate in relatia cu alte entitati;

t) in rubrica "Adresa corespondenta in relatia cu MFP" se completeaza adresa de e-mail pentru corespondenta in relatia cu Ministerul Finantelor Publice. Se pot introduce maximum doua adrese de corespondenta in relatia cu Ministerul Finantelor Publice.

Sectiunea B "Activitati"

- Subsectiunea "Tip activitate desfasurata - Activitate de baza" se completeaza prin selectarea unei singure activitati de baza din cele enumerate in formular (de exemplu: unitatile de invatamant selecteaza optiunea "Invatamant", unitatea administrativ-teritoriala selecteaza optiunea "Servicii publice generale" etc.). Entitatile publice a caror activitate de baza e finantata de la partea V - Actiuni economice, din clasificatia functionala aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.954/2005, vor selecta optiunea "Servicii publice generale".

- Subsectiunea "Activitati finantate integral din venituri proprii" se completeaza in cazul in care, pe langa entitatea publica, sunt infiintate activitati finantate integral din venituri proprii, in conditiile legii, dupa cum urmeaza:

a) in rubrica "Denumire activitate finantata integral din venituri proprii" se completeaza denumirea integrala a activitatii finantate integral din venituri proprii;

b) in rubrica "Are CIF distinct" se selecteaza "DA", in cazul in care activitatea completata in rubrica "Denumire activitate finantata integral din venituri proprii" are CIF distinct fata de cel al entitatii publice, sau "NU" in situatia in care nu a fost atribuit cod de identificare fiscala distinct activitatii respective;

c) in rubrica "CIF distinct" se completeaza codul de identificare fiscal distinct al activitatii pentru care s-a selectat "DA" la rubrica "Are CIF distinct";

d) in rubrica "Are CIF in scop de TVA" se selecteaza optiunea "DA" in cazul in care activitatea are CIF in scop de TVA sau "NU" in situatia in care nu a fost atribuit cod de identificare fiscala distinct in scop de TVA activitatii respective;

e) in rubrica "CIF in scop de TVA" se completeaza codul de inregistrare in scop de TVA pentru cazul in care s-a selectat "DA" la rubrica "Are CIF in scop de TVA". Informatiile despre activitatile finantate integral din venituri proprii sunt adaugate sub forma tabelara, in formularul "Fisa Entitatii Publice".

in cazul in care entitatea publica desfasoara mai multe activitati finantate integral din venituri proprii, se poate continua cu introducerea de noi valori, incepand cu campul "Denumire activitate finantata integral din venituri proprii". in rubrica corespunzatoare interogarii "Este Sector special?" se bifeaza DA sau NU in functie de apartenenta entitatii publice la un sector special conform actului normativ in baza caruia functioneaza.

in rubrica corespunzatoare interogarii "Entitatea Publica gestioneaza bugete pe mai multe sectoare bugetare?" entitatea publica poate selecta dupa caz, "DA" sau "NU", pentru a inregistra profile diferite pentru sectoarele bugetare in care activeaza, respectiv pentru un singur sector bugetar, dupa caz.

Sectiunea C "Subordonare/Surse"

- Subsectiunea "Sector bugetar" se completeaza prin selectarea unuia dintre sectoarele bugetare de care apartine entitatea publica, dupa caz, respectiv: "01. Buget de stat (administratia centrala)/02. Buget local (administratia locala)/ 03. Bugetul asigurarilor sociale de stat/04. Bugetul fondului de somaj/05. Bugetul fondului de sanatate (FNUASS)".

Rubrica "Sterge Sector Bugetar" poate fi utilizata atunci cand, pentru un sector bugetar, au fost completate eronat in formular anumite informatii si se doreste reluarea completarii pentru respectivul sector sau eliminarea completa a informatiilor referitoare la acesta. La utilizarea acestei optiuni, informatiile inscrise in formular pentru sectorul ales se elimina si se continua cu preluarea unor noi informatii pentru acest sector sau, daca se opteaza pentru un alt sector, respectivul sector va fi eliminat in totalitate;

- Subsectiunea "Tip Entitate Publica" se completeaza prin selectarea, dupa caz, a optiunilor Ordonator principal de credite/Ordonator secundar de credite/Ordonator tertiar de credite/Operatori economici reclasificati, in functie de calitatea de ordonator de credite pe care o are conducatorul entitatii publice, respectiv de operator economic reclasificat.

- Subsectiunea "Subordonare ierarhica a Entitatii Publice"

a) in rubrica "Denumire Ordonator principal de credite ierarhic superior" se completeaza denumirea integrala a ordonatorului principal de credite ierarhic superior entitatii publice. Daca in rubrica "Tip Entitate Publica" a fost selectata valoarea "Ordonator principal de credite" sau "Operatori economici reclasificati", acest camp nu este disponibil pentru completare (este inactiv). Campul se va completa numai in cazul in care pentru campul "Tip Entitate Publica" a fost selectata una dintre valorile "Ordonator secundar de credite" sau "Ordonator tertiar de credite";

b) in rubrica "CIF Ordonator principal de credite ierarhic superior" se completeaza codul de identificare fiscala al ordonatorului principal de credite ierarhic superior;

c) in rubrica "Denumire Ordonator secundar de credite ierarhic superior" se completeaza denumirea integrala a ordonatorului secundar de credite ierarhic superior;

d) in rubrica "CIF Ordonator secundar de credite ierarhic superior" se completeaza codul de identificare fiscala al Ordonatorului secundar de credite ierarhic superior;

e) in rubrica "Tip Ordonator care semneaza si transmite raportari" se selecteaza, dupa caz, una dintre cele 3 valori listate, respectiv Ordonator principal/Ordonator secundar/Ordonator tertiar, in functie de tipul ordonatorului de credite care semneaza formularul de buget individual si transmite raportarile financiare ale entitatii publice conform prevederilor art. 26 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

- Subsectiunea "Surse de finantare" se completeaza prin selectarea uneia sau mai multor surse de finantare ale entitatii publice in functie de bugetul aprobat si optiunea selectata in subsectiunea "Sector bugetar".

Rubricile din sectiunea C - "Subordonare/Surse" se completeaza iterativ, la nivelul de detaliere solicitat prin formular, pentru fiecare sector bugetar mentionat in subsectiunea "Sector bugetar".

in rubrica cu interogarea "Se continua cu alt sector bugetar ? DA/NU" entitatea publica selecteaza:

- optiunea "DA", pentru reluarea procesului de completare a informatiilor din sectiunea C" "Subordonare/Surse" pentru un alt sector bugetar. Completarea formularului se reia de la rubrica "Sector bugetar";

- optiunea "NU", in cazul in care a completat rubricile aferente pentru toate sectoarele bugetare in care activeaza.

(2) Dupa finalizarea completarii informatiilor, entitatea publica isi valideaza datele introduse in formular, prin selectarea rubricii "Valideaza date si genereaza XML". in cazul in care au fost identificate erori ca urmare a nerespectarii regulilor de completare, este generata o lista cu erorile identificate. Dupa ce entitatea publica corecteaza erorile, aceasta salveaza datele validate.

(3) Semnarea formularului "Fisa Entitatii Publice" se realizeaza dupa cum urmeaza:

a) in cazul in care entitatea publica detine certificat digital calificat inrolat pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, formularul este semnat electronic pe baza acestui certificat;

b) in cazul in care entitatea publica nu detine certificat digital calificat, formularul "Fisa Entitatii Publice" este tiparit si semnat olograf de catre reprezentantul legal al entitatii publice sau de catre o alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie si este aplicata stampila unitatii.


Art. 3.

(1) Entitatile publice definite conform art. 2 lit. h) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/2013 au obligatia depunerii formularului "Fisa Entitatii Publice" in vederea inregistrarii in Registrul entitatilor publice.

(2) Depunerea formularului "Fisa Entitatii Publice" se poate realiza dupa cum urmeaza:

A. Depunere on-line a formularului "Fisa Entitatii Publice" de catre entitatea publica

in vederea depunerii formularului, entitatile publice care detin certificat digital calificat, inrolat pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, urmeaza pasii de mai jos:

1. Entitatea publica, prin persoana care detine certificatul calificat, acceseaza site-ul www.e-guvernare.ro, optiunea "Depunere declaratii" si incarca formularul in format PDF, semnat electronic, pe serverul central al Ministerului Finantelor Publice.

2. Formularul "Fisa Entitatii Publice" intra intr-un proces de validare automata de catre sistem (format, continut standard de identificare declarant si tip formular, etc.):

a) in cazul in care din aceasta validare rezulta neconformitati, entitatea publica primeste o recipisa de "respingere formular" in care se mentioneaza si motivele invocate (erorile identificate). Dupa corectarea erorilor, entitatea publica incarca din nou formularul "Fisa Entitatii Publice", completat electronic, avand rubrica "Tip Fisa" bifata ca "Initiala";

b) in cazul in care formularul este considerat corect, entitatea publica primeste o recipisa prin care i se comunica numarul de identificare sub care formularul a fost depus. Acest numar (index) este utilizat ulterior pentru urmarirea statusului si a mesajelor transmise de sistem referitoare la formularul depus. Concomitent, operatorul din cadrul Activitatii de trezorerie si contabilitate publica judetene in care isi desfasoara activitatea entitatea publica primeste un e-mail prin care este notificat asupra necesitatii validarii formularului depus in sistem.

3. in termen de doua zile lucratoare de la validarea formularului in sistem informatic, operatorii notificati din cadrul Activitatii de trezorerie si contabilitate publica judetene/a municipiului Bucuresti vizualizeaza si valideaza fisa entitatii publice, verificand informatiile din subsectiunile: "Temei legal", "UAT", "Tip de activitate desfasurata - Activitate de baza", "Activitati finantate integral din venituri proprii" "Sector bugetar", "Tip Entitate Publica", "Subordonare ierarhica a EP", "Surse de finantare". De asemenea, pentru o entitate publica, identificata unic prin cod de identificare fiscala, operatorii din cadrul Activitatii de trezorerie si contabilitate publica judetene/a municipiului Bucuresti compara datele comune din "Fisa Entitatii Publice" si Registrul persoane juridice, corespunzatoare rubricilor: "Denumire entitate publica" si "Tip entitate publica".

a) in cazul in care operatorul nu valideaza informatiile referitoare la o entitate publica, se transmite entitatii publice o recipisa (notificare) cu erorile identificate. Dupa corectarea erorilor, fie prin depunerea unei noi declaratii la Agentia Nationala de Administrare Fiscala pentru actualizarea datelor din Registrul persoane juridice, fie prin recompletarea fisei cu datele corecte, entitatea publica reia procesul de depunere prevazut la litera A;

b) in cazul in care operatorul din cadrul Activitatii de trezorerie si contabilitate publica judetene/a municipiului Bucuresti valideaza datele, sistemul genereaza o recipisa (notificare) prin care se confirma entitatii publice inregistrarea formularului in Registrul entitatilor publice.

4. Entitatea publica vizualizeaza recipisele (notificarile) accesand portalul www.anaf.ro/StareD112 pe baza codului de identificare fiscala si a indexului formularului depus sau utilizand aplicatia CLIF. Aceasta aplicatie poate fi descarcata de pe portalul www.anaf.ro - Sectiunea Servicii on-line, "Aplicatii in curs de dezvoltare pentru interesul contribuabilului".

B. Depunerea formularului "Fisa Entitatii Publice" la ghiseul unitatii Trezoreriei Statului la care entitatea publica are deschise conturile de cheltuieli

Entitatile publice care nu detin certificat digital calificat inrolat pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala depun formularul "Fisa Entitatii Publice" parcurgand urmatorii pasi:

1. Formularul "Fisa Entitatii Publice" completat este tiparit pe suport hartie, semnat olograf de catre reprezentantul legal al entitatii publice sau de catre o alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie si este aplicata amprenta stampilei unitatii. Reprezentantul entitatii publice se prezinta la unitatea Trezoreriei Statului la care entitatea publica are deschise conturile de cheltuieli, cu formularul, pe suport electronic alaturi de formatul tiparit. Nu se admite depunerea formularului numai in forma tiparita fara prezentarea acestuia in format electronic (pdf);

2. Operatorul din unitatea Trezoreriei Statului la care entitatea publica are deschise conturile de cheltuieli verifica concordanta datelor din documentul tiparit cu cele din formularul electronic, precum si corectitudinea informatiilor din subsectiunile formularului: "Temei legal", "UAT", "Tip Entitate Publica", "Tip de activitate desfasurata - Activitate de baza", "Activitati finantate integral din venituri proprii", "Sector bugetar" "Subordonare ierarhica a EP", "Surse de finantare".

a) in cazul in care informatiile nu sunt corecte, formularul este restituit reprezentantului entitatii publice, urmand ca acesta sa revina cu documentul sau formularul electronic (pdf) refacut.

b) in cazul in care datele sunt corecte, formularul este transmis la nivelul Activitatii de trezorerie si contabilitate publica judetene/a municipiului Bucuresti.

3. Operatorul din cadrul Activitatii de trezorerie si contabilitate publica judetene/a municipiului Bucuresti verifica formularul in vederea validarii:

a) In cazul in care informatiile din formular nu sunt validate, Activitatea de trezorerie si contabilitate publica judeteana/a municipiului Bucuresti transmite entitatii publice o adresa prin care i se comunica erorile depistate. Entitatea publica are obligatia de a relua procesul de completare si depunere a formularului la ghiseul unitatii Trezoreriei Statului la care entitatea publica are deschise conturile de cheltuieli;

b) in cazul in care formularul "Fisa Entitatii Publice" este corect, i se aloca un "Numar de inregistrare al declaratiei - ghiseu" si este depus in sistem in vederea inregistrarii in Registrul entitatilor publice, pe baza unui certificat digital specific Trezoreriei Statului, de catre operatorul din cadrul Activitatii de trezorerie si contabilitate publica judetene/a municipiului Bucuresti.

4. Operatorii din cadrul Activitatii de trezorerie si contabilitate publica judetene/a municipiului Bucuresti vizualizeaza si verifica informatiile fisei entitatii publice din subsectiunile: "Temei legal", "UAT", "Tip de activitate desfasurata - Activitate de baza", "Sector bugetar", "Tip Entitate Publica", "Subordonare ierarhica a EP", "Surse de finantare". Pentru o entitate publica, identificata unic prin cod de identificare fiscala, se compara datele comune din Registrul persoane juridice si "Fisa Entitatii Publice" corespunzatoare rubricilor: "Denumire entitate publica" si "Tip entitate publica", procedandu-se astfel:

a) in cazul in care informatiile difera, Activitatea de trezorerie si contabilitate publica judeteana/a municipiului Bucuresti transmite entitatii publice o adresa prin care i se comunica erorile depistate. Entitatea publica va depune o declaratie pentru actualizarea datelor din Registrul persoane juridice la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau va completa corect "Fisa Entitatii Publice" si o va prezenta la ghiseul unitatii Trezoreriei Statului la care are deschise conturile de cheltuieli;

b) in cazul in care datele din "Fisa Entitatii Publice" sunt validate, sistemul genereaza o notificare cu indexul formularului si confirmarea inregistrarii fisei in Registrul entitatilor publice.

5. Operatorul din cadrul Activitatii de trezorerie si contabilitate publica judetene vizualizeaza recipisele (notificarile) transmise de sistem pe baza indexului formularului si a codului de identificare fiscala a entitatii publice.

6. Entitatea publica primeste, prin intermediul adresei de e-mail sau de corespondenta, comunicate in formularul "Fisa Entitatii Publice", o adresa semnata de la Activitatea de trezorerie si contabilitate publica judeteana si recipisa (notificarea) transmisa automat de sistem, prin care i se comunica inregistrarea in sistem sau necesitatea reluarii procesului de depunere a formularului, dupa caz.

(3) Termenul de depunere a formularului "Fisa Entitatii Publice" este de 5 zile lucratoare de la intrarea in vigoare a prezentei proceduri pentru entitatile publice care depun formularul conform specificatiilor de la alin. (2) lit. A, respectiv 7 zile lucratoare pentru entitatile publice care depun formularul la ghiseul unitatii Trezoreriei Statului la care entitatea publica are deschise conturile de cheltuieli. Data depunerii formularului este considerata data la care formularul este inregistrat in Registrul entitatilor publice.

CAPITOLUL II Modificarea datelor din "Fisa Entitatii Publice" inregistrata in Registrul entitatilor publice

Art. 4.

(1) Datele din formularul "Fisa Entitatii Publice" pot fi modificate prin depunerea de catre entitatea publica a unui nou formular "Fisa Entitatii Publice", selectand la rubrica "Tip Fisa" optiunea "Rectificativa", in cazul in care o entitate publica doreste sa efectueze modificari in informatiile deja inregistrate in sistem, fara insa a modifica distributia pe sectoare bugetare, subordonarea ierarhica sau optiunile selectate la subsectiunea "Surse de finantare".

In acest caz, entitatea publica va depune formularul rectificativ, "Fisa Entitatii Publice" completand integral informatiile solicitate de formular pentru toate sectoarele pe care a fost inregistrata ca opereaza. Daca aceasta regula de completare nu este respectata, formularul va fi respins ca necorespunzator.

(2) Entitatile publice care se reorganizeaza sau isi modifica semnificativ profilul (conform descrierii de la art. 2 alin. (1) pct. 2, selecteaza optiunea "Modificare profil prin Reorganizare", la rubrica "Tip Actiune" si depun formularul de modificare, completat in totalitate.

(3) Orice atribut din cadrul formularului "Fisa Entitatii Publice" va putea fi modificat, cu exceptia codului de identificare fiscala al entitatii publice.

(4) La depunerea unui nou formular "Fisa Entitatii Publice" modificat vor fi urmati integral pasii de validare specifici formularului, iar, in caz de formular valid, Registrul entitatilor publice va fi actualizat printr-o noua inregistrare.

(5) Formularul "Fisa Entitatii Publice" poate fi modificat oricand este necesar, neexistand restrictii legate de momentul in care se poate transmite formularul "Fisa Entitatii Publice" modificat.

(6) Depunerea formularului "Fisa Entitatii Publice" modificat se realizeaza similar, in conformitate cu prevederile art. 3, alin. (2) lit. A, respectiv B.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce s-a modificat in procedura privind registrul entitatilor publice?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • Diferente favorabile de curs valutar. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate comerciala care in 2017 este platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. In trimestrul II 2017 a avut diferente nete favorabile de curs pe care nu le-a impozitat conform Codului fiscal. In trimestrul IV realizeaza venituri mai mari de 500.000 euro si trece la impozit pe profit. Vom vedea ce se intampla cu diferenta neta favorabila de curs din trimestrul II neimpozitata. Iata raspunsul specialistului: In situatia expusa nu trebuie...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 octombrie 2017
    •  ANAF a publicat un nou buletin informativ, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, in care a inclus noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 9-15 octombrie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.68/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Actualizarea Normelor metodologice de aplicare a ordonantei privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale
    • Normele metodologice de aplicare a OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ar putea fi actualizate, potrivit unui proiect legislativ pus in dezbatere publica de Ministerul Finantelor Publice (MFP). Proiectul de hotarare vizeaza corelarea normelor de aplicare a OUG nr. 28/1999 cu prevederile ordonantei, avand in vedere modificarile pe care le-a suferit actul normativ, se mentioneaza in nota de fundamentare ce insoteste propunerea...» citeste mai departe aici

  • EY Romania considera Split TVA departe de a fi perfect si cere eliminarea aplicarii obligatorii a acestuia
    • Aplicarea obligatorie a platii defalcate a TVA trebuie eliminata, fiind vorba despre un sistem care este departe de a fi perfect, atrag atentia reprezentantii EY Romania, intr-un comunicat de presa recent. "Sistemul de plata defalcata a TVA este departe de a fi perfect, dar in momentul de fata este in vigoare. Exista in prezent discutii pentru modificarea lui, in sensul aplicarii doar in cazul firmelor care intra in insolventa, in faliment sau cu 'istoric fiscal incoerent'. EY Romania...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"