
Raportul Special
realizat de specialisti
Guvernul a aprobat azi tele-munca, mai exact, posibilitatea ca angajatul sa lucreze din alta parte decat la birou. Noile conditii vor trebui mentionate in contractul de munca, iar angajatorii au obligatia de a fi la curent cu noile reglementari pentru a nu incalca legea, mai ales in conditiile in care amenzile in aceasta privinta ajung la 10.000 lei.
Dupa ce noile prevederi trec si de acordul Parlamentului, dinamica pietei de munca ar trebui sa se schimbe in ce priveste programul de 8 ore de la birou. Tele-munca sau munca "remote", cum este denumita in strainatate, vine la pachet cu nenumarate avantaje, atat pentru salariat, cat si pentru angajator.
In primul rand, salariatul nu mai pierde zi de zi 2 sau 3 ore pentru a ajunge si a pleca de la birou. Va fi mai productiv, avand la dispozitie inclusiv conditii care nu exista in toate locurile de munca (cafea calda, mancare calda etc.).
Conform reglementarilor de la noi, tele-munca e vazuta ca modalitatea de organizare a muncii in care o activitate care ar putea fi efectuata in cadrul locului de munca organizat de angajator este prestata de catre un salariat de la distanta, in mod regulat si voluntar, prin intermediul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, in baza unui contract individual de munca cu norma intreaga sau a unui act aditional la acesta
Angajatorul va beneficia de salariati mai organizati si mai productivi, fapt dovedit statistic in tarile care aplica deja de ani de zile tele-munca.
Iata care sunt conditiile pe care trebuie sa le respecte ambele parti, dupa caz, cand vine vorba de noua forma de organizare a muncii:
1. activitatea se desfasoara in afara oricarui loc de munca organizat de angajator, prin utilizarea mijloacelor amintite mai sus;
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Manual de inventariere Societati comerciale PFA ONG
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
2. pentru noua forma de organizare a muncii, a fost semnat de catre salariat contractul individual de munca sau actul aditional.
3. locul in care se poate derula tele-munca poate fi folosit de salariat numai dupa ce angajatorul si-a exprimat acordul cu privire la utilizarea lor din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca.
4. pentru aplicarea si verificarea conditiilor de munca ale tele-salariatului, reprezentantii organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau reprezentantii salariatilor au acces la locurile de desfasurare a activitatii de tele-munca, la fel si reprezentantii autoritatilor competente. In cazul in care locul pentru tele-munca este domiciliul angajatului, verificarea de catre angajator sau persoanele amintite mai sus se va face cu o notificare in avans si sub rezerva consimtamantului angajatului.
5. angajatorul este obligat sa asigure transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de tele-munca a materialelor pe care tele-salariatul le utilizeaza in activitatea sa.
6. angajatorul e obligat sa asigure masuri pentru ca tele-salariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor, avand posibilitatea de a se intalni periodic cu acestia.
7. salariatul raspunde patrimonial fata de angajator pentru orice prejudiciu produs cu vinovatie in legatura cu pastrarea si utilizarea tehnologiei, echipamentelor de munca, materialelor, precum si a tuturor celorlalte bunuri primite de la angajator pentru derularea activitatii sale.

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Termenul de transmitere in Revisal a actelor aditionale, prelungitSe reglementeaza legislatia privind munca de acasa. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajatiRegimul fiscal al cheltuielilor aferente activitatii de telemunca3 proiecte noi in atentia firmelor: legea internshipului, legea privind integrarea in munca a tinerilor dezavantajati, legea privind TELE-MUNCAArticole similare
Totul despre somaj tehnic: Avantajele ANGAJATORilor si ale angajatilorTAXAREA in 2024. Noutatile Codului fiscalMiercuri, 25 octombrie, termenul limita de depunere a 8 declaratii fiscaleMasura Kurzarbeit va mai fi functionala inca 3 luni, insa NU se va mai acorda Somaj Tehnic odata cu ridicarea Starii de alertaOrdonanta de urgenta de modificare a Codului fiscal adoptata de guvern la 8 noiembrie 2017Ultimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta ANGAJATORii in fata noilor reglementariCe beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda ANGAJATORii salariatilor intr-un anPilonul 3 de pensii. MONOGRAFIE contabila utila pentru pensia facultativaTrecere la Reges-Online. Administratorii pot opera in sistem daca NU sunt angajati in firma?Reges-Online. 15 exemple de neclaritati create de trecerea la noul sistemArticole similare
Se reglementeaza legislatia privind munca de acasa. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajatiArticole similare
Impozitarea sumelor primite de salariati ca urmare a disponibilizarilorPropunerea legislativa in Senat: Completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. Eliminarea impozitului pe venit pentru jurnalistiSuma de 1500 lei pentru cheltuielile cu educatia timpurie va fi suspendata pana pe 31 decembrie 2022Venituri asimilate salariilor. Studii de caz utileTransportul la si de la locul de munca. Cum facem deducerea cheltuielilor?Ultimele articole
Trecere la Reges-Online. Administratorii pot opera in sistem daca NU sunt angajati in firma?Drepturi de autor si CIM. Se mai aplica EXCEPTIILE privind plata CASS de la 1 august 2025?Taxe PFA cu CIM. Conditii de declarare CAS si CASS in cazul veniturilor din asigurari si dividendeCate luni trebuie sa ai lucrate pentru un credit de nevoi personale? Ghid pentru obtinerea rapida a unui imprumutDeducerea personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitSfaturi de la experti
Calculul TVA de plata prin D311
Intrebare: Societatea a avut codul de TVA anulat, incepand cu 1 ianuarie 2024 si s-a facturat fara TVA (acesta s-a considerat valoarea finala). Pentru a reactiva codul de TVA trebuie sa depunem declaratia 311 si sa colectam TVA-ul. Valoarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Am primit in luna septembrie o factura de la un furnizor care aplica sistemul de TVA la incasare, factura care a fost achitata in cursul aceleasi luni. In decontul de TVA aceasta factura a fost inregistrata la randul 24 impreuna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA