Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa stie angajatorii despre tele-munca. Aflati noile reguli!

10-Aug-2017
3673

Guvernul a aprobat azi tele-munca, mai exact, posibilitatea ca angajatul sa lucreze din alta parte decat la birou. Noile conditii vor trebui mentionate in contractul de munca, iar angajatorii au obligatia de a fi la curent cu noile reglementari pentru a nu incalca legea, mai ales in conditiile in care amenzile in aceasta privinta ajung la 10.000 lei. 

Dupa ce noile prevederi trec si de acordul Parlamentului, dinamica pietei de munca ar trebui sa se schimbe in ce priveste programul de 8 ore de la birou. Tele-munca sau munca "remote", cum este denumita in strainatate, vine la pachet cu nenumarate avantaje, atat pentru salariat, cat si pentru angajator. 

In primul rand, salariatul nu mai pierde zi de zi 2 sau 3 ore pentru a ajunge si a pleca de la birou. Va fi mai productiv, avand la dispozitie inclusiv conditii care nu exista in toate locurile de munca (cafea calda, mancare calda etc.). 

Conform reglementarilor de la noi, tele-munca e vazuta ca modalitatea de organizare a muncii in care o activitate care ar putea fi efectuata in cadrul locului de munca organizat de angajator este prestata de catre un salariat de la distanta, in mod regulat si voluntar, prin intermediul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, in baza unui contract individual de munca cu norma intreaga sau a unui act aditional la acesta

Angajatorul va beneficia de salariati mai organizati si mai productivi, fapt dovedit statistic in tarile care aplica deja de ani de zile tele-munca. 

Iata care sunt conditiile pe care trebuie sa le respecte ambele parti, dupa caz, cand vine vorba de noua forma de organizare a muncii:


1. activitatea se desfasoara in afara oricarui loc de munca organizat de angajator, prin utilizarea mijloacelor amintite mai sus;

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Ajutor de minimis. Contributie proprie. Inregistrare venituri Am incasat un ajutor minimis care are contributia proprie 10%. Cu suma total disponibila in cont (ajutor si contributie proprie) achizitionez masina, utilaje, obiecte de inventar...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Detasare salariati in Germania Fie o societate A din Romania, cu cod CAEN 7820, care furnizeaza muncitori pentru intreprinderea clientului, o societate B, din Germania. Muncitorii urmand sa lucreze pe un santier...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Plata dividende in contul altei persoane Un asociat unic repartizeaza dividende conform hotarare AGA, dar vireaza dividendele direct din banca in contul altei persoane fizice, care nu are legatura cu societatea (mamei...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Incadrare cort constructie temporara Cum ar fi corect sa inregistrez in contabilitate un cort (constructie temporara) pentru depozitare? Acesta are la momentul terminarii instalarii valoarea de apropximativ 100.000...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Regimul agentiilor de turism Societate X neinregistrata ca platitoare de tva, are in contul 704 (venituri din comision societate) suma de 150000 ron, in contul 472 (avansuri) suma de 3000 si in contul 462...citeste mai mult

2. pentru noua forma de organizare a muncii, a fost semnat de catre salariat contractul individual de munca sau actul aditional.

3. locul in care se poate derula tele-munca poate fi folosit de salariat numai dupa ce angajatorul si-a exprimat acordul cu privire la utilizarea lor din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca. 

4. pentru aplicarea si verificarea conditiilor de munca ale tele-salariatului, reprezentantii organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau reprezentantii salariatilor au acces la locurile de desfasurare a activitatii de tele-munca, la fel si reprezentantii autoritatilor competente. In cazul in care locul pentru tele-munca este domiciliul angajatului, verificarea de catre angajator sau persoanele amintite mai sus se va face cu o notificare in avans si sub rezerva consimtamantului angajatului. 

5. angajatorul este obligat sa asigure transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de tele-munca a materialelor pe care tele-salariatul le utilizeaza in activitatea sa.

6. angajatorul e obligat sa asigure masuri pentru ca tele-salariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor, avand posibilitatea de a se intalni periodic cu acestia.

7. salariatul raspunde patrimonial fata de angajator pentru orice prejudiciu produs cu vinovatie in legatura cu pastrarea si utilizarea tehnologiei, echipamentelor de munca, materialelor, precum si a tuturor celorlalte bunuri primite de la angajator pentru derularea activitatii sale.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Amnistie fiscala. Cum sa aplicati amnistia fiscala OUG 107/2024 pentru obligatii pe anul 2025

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum se aplica amnistia fiscala prevazuta de OUG 107/2024, mai ales atunci cand obligatiile suplimentare sunt stabilite prin decizii de impunere emise abia in anul 2025. In practica, apar numeroase dileme privind prescriptia, tratamentul fiscal al veniturilor neidentificate, dar si aplicarea cotei de 70% conform art. 117 din Codul fiscal. Avem acest caz concret. Administratorul unei societati comerciale primeste instiintare de control pe persoana fizica pentru...» citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Cum sa declarati impozitul pe profit la 31 decembrie 2025

    • Inchiderea unei societati reprezinta un proces juridic si fiscal complex, care presupune parcurgerea unor etape clar reglementate. Un aspect esential il constituie modul de declarare a impozitului pe profit in perioada dizolvarii si lichidarii. Reglementarile fiscale stabilesc termene si obligatii specifice pentru societatile aflate in proces de inchidere. In continuarea articolului vom prezinta cadrul general si obligatiile declarative aferente momentului de 31 decembrie 2025. Avem acest caz...» citeste mai departe aici

  • Dividende in 2025. EXEMPLU concret de calculare pentru CASS

    • Calculul contributiei la asigurari sociale de sanatate (CASS) pentru veniturile din dividende ridica deseori intrebari pentru persoanele fizice care cumuleaza mai multe surse de venit. In acest context, contribuabilii se intreaba cum se determina plafonul anual si cum se calculeaza efectiv CASS-ul datorat. Avem acest caz concret. Daca am scos in anul 2025 in fiecare luna dividende de 10.000 lei, deci pe tot anul 120.000 lei. Constributia la CASS este de 12000 lei pe 25.05.2026? Mentionez ca sunt...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016