Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa stie angajatorii despre tele-munca. Aflati noile reguli!

10-Aug-2017
3575

Guvernul a aprobat azi tele-munca, mai exact, posibilitatea ca angajatul sa lucreze din alta parte decat la birou. Noile conditii vor trebui mentionate in contractul de munca, iar angajatorii au obligatia de a fi la curent cu noile reglementari pentru a nu incalca legea, mai ales in conditiile in care amenzile in aceasta privinta ajung la 10.000 lei. 

Dupa ce noile prevederi trec si de acordul Parlamentului, dinamica pietei de munca ar trebui sa se schimbe in ce priveste programul de 8 ore de la birou. Tele-munca sau munca "remote", cum este denumita in strainatate, vine la pachet cu nenumarate avantaje, atat pentru salariat, cat si pentru angajator. 

In primul rand, salariatul nu mai pierde zi de zi 2 sau 3 ore pentru a ajunge si a pleca de la birou. Va fi mai productiv, avand la dispozitie inclusiv conditii care nu exista in toate locurile de munca (cafea calda, mancare calda etc.). 

Conform reglementarilor de la noi, tele-munca e vazuta ca modalitatea de organizare a muncii in care o activitate care ar putea fi efectuata in cadrul locului de munca organizat de angajator este prestata de catre un salariat de la distanta, in mod regulat si voluntar, prin intermediul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, in baza unui contract individual de munca cu norma intreaga sau a unui act aditional la acesta

Angajatorul va beneficia de salariati mai organizati si mai productivi, fapt dovedit statistic in tarile care aplica deja de ani de zile tele-munca. 

Iata care sunt conditiile pe care trebuie sa le respecte ambele parti, dupa caz, cand vine vorba de noua forma de organizare a muncii:


1. activitatea se desfasoara in afara oricarui loc de munca organizat de angajator, prin utilizarea mijloacelor amintite mai sus;

2. pentru noua forma de organizare a muncii, a fost semnat de catre salariat contractul individual de munca sau actul aditional.

3. locul in care se poate derula tele-munca poate fi folosit de salariat numai dupa ce angajatorul si-a exprimat acordul cu privire la utilizarea lor din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca. 

4. pentru aplicarea si verificarea conditiilor de munca ale tele-salariatului, reprezentantii organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau reprezentantii salariatilor au acces la locurile de desfasurare a activitatii de tele-munca, la fel si reprezentantii autoritatilor competente. In cazul in care locul pentru tele-munca este domiciliul angajatului, verificarea de catre angajator sau persoanele amintite mai sus se va face cu o notificare in avans si sub rezerva consimtamantului angajatului. 

5. angajatorul este obligat sa asigure transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de tele-munca a materialelor pe care tele-salariatul le utilizeaza in activitatea sa.

6. angajatorul e obligat sa asigure masuri pentru ca tele-salariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor, avand posibilitatea de a se intalni periodic cu acestia.

7. salariatul raspunde patrimonial fata de angajator pentru orice prejudiciu produs cu vinovatie in legatura cu pastrarea si utilizarea tehnologiei, echipamentelor de munca, materialelor, precum si a tuturor celorlalte bunuri primite de la angajator pentru derularea activitatii sale.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative

    • Anul 2025 a venit cu promisiuni de simplificare fiscala, dar si cu o doza serioasa de confuzie pentru persoanele fizice autorizate (PFA) si alte categorii de contribuabili cu venituri nesalariale. Una dintre cele mai importante intrebari fara raspuns clar este: cum se asigura continuitatea la sanatate, in lipsa declaratiei estimative? Daca in trecut aceasta declaratie era un pilon important in dobandirea calitatii de asigurat, acum, in contextul noilor reguli, contribuabilii se confrunta cu...» citeste mai departe aici

  • Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025

    • Mijloacele fixe reprezinta bunuri materiale utilizate pe termen lung in activitatea economica sau administrativa a unei entitati. Acestea nu se consuma intr-un singur ciclu de exploatare si contribuie la desfasurarea activitatilor prin intermediul lor pe o perioada mai mare de un an. In cazul organizatiilor neguvernamentale (ONG-uri), gestionarea corecta a mijloacelor fixe este esentiala pentru transparenta si conformitate cu reglementarile contabile si fiscale aplicabile.» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare

    • Incepand cu anul 2025, ANAF a adus o modificare esentiala in modul in care sunt desfasurate controalele antifrauda. Un nou document, cu efecte juridice majore, a fost introdus in arsenalul Directiei Generale Antifrauda Fiscala: somatia de prezentare a documentelor. Aceasta inlocuieste, din punct de vedere al fortei juridice, vechea invitatie informala, transformand refuzul nejustificat de cooperare intr-o potentiala infractiune penala.» citeste mai departe aici

  • Permis de Antreprenor - Avantaj competitiv pentru afaceri din toate industriile

    • Permis de Antreprenor se consolideaza ca cel mai dinamic ecosistem dedicat antreprenorilor din Romania, aducand laolalta studii de caz reale, dezbateri cu lideri din business si solutii aplicabile pentru fiecare etapa a dezvoltarii unui business. Intr-o economie in continua schimbare, antreprenorii cauta permanent surse de inspiratie, idei inovatoare si modele de rezilienta pentru a-si pastra competitivitatea. Ecosistemul Permis de Antreprenor raspunde acestor nevoi printr-o oferta unica pe...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016