
Raportul Special
realizat de specialisti
Guvernul a aprobat azi tele-munca, mai exact, posibilitatea ca angajatul sa lucreze din alta parte decat la birou. Noile conditii vor trebui mentionate in contractul de munca, iar angajatorii au obligatia de a fi la curent cu noile reglementari pentru a nu incalca legea, mai ales in conditiile in care amenzile in aceasta privinta ajung la 10.000 lei.
Dupa ce noile prevederi trec si de acordul Parlamentului, dinamica pietei de munca ar trebui sa se schimbe in ce priveste programul de 8 ore de la birou. Tele-munca sau munca "remote", cum este denumita in strainatate, vine la pachet cu nenumarate avantaje, atat pentru salariat, cat si pentru angajator.
In primul rand, salariatul nu mai pierde zi de zi 2 sau 3 ore pentru a ajunge si a pleca de la birou. Va fi mai productiv, avand la dispozitie inclusiv conditii care nu exista in toate locurile de munca (cafea calda, mancare calda etc.).
Conform reglementarilor de la noi, tele-munca e vazuta ca modalitatea de organizare a muncii in care o activitate care ar putea fi efectuata in cadrul locului de munca organizat de angajator este prestata de catre un salariat de la distanta, in mod regulat si voluntar, prin intermediul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, in baza unui contract individual de munca cu norma intreaga sau a unui act aditional la acesta
Angajatorul va beneficia de salariati mai organizati si mai productivi, fapt dovedit statistic in tarile care aplica deja de ani de zile tele-munca.
Iata care sunt conditiile pe care trebuie sa le respecte ambele parti, dupa caz, cand vine vorba de noua forma de organizare a muncii:
1. activitatea se desfasoara in afara oricarui loc de munca organizat de angajator, prin utilizarea mijloacelor amintite mai sus;
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
2. pentru noua forma de organizare a muncii, a fost semnat de catre salariat contractul individual de munca sau actul aditional.
3. locul in care se poate derula tele-munca poate fi folosit de salariat numai dupa ce angajatorul si-a exprimat acordul cu privire la utilizarea lor din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca.
4. pentru aplicarea si verificarea conditiilor de munca ale tele-salariatului, reprezentantii organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau reprezentantii salariatilor au acces la locurile de desfasurare a activitatii de tele-munca, la fel si reprezentantii autoritatilor competente. In cazul in care locul pentru tele-munca este domiciliul angajatului, verificarea de catre angajator sau persoanele amintite mai sus se va face cu o notificare in avans si sub rezerva consimtamantului angajatului.
5. angajatorul este obligat sa asigure transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de tele-munca a materialelor pe care tele-salariatul le utilizeaza in activitatea sa.
6. angajatorul e obligat sa asigure masuri pentru ca tele-salariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor, avand posibilitatea de a se intalni periodic cu acestia.
7. salariatul raspunde patrimonial fata de angajator pentru orice prejudiciu produs cu vinovatie in legatura cu pastrarea si utilizarea tehnologiei, echipamentelor de munca, materialelor, precum si a tuturor celorlalte bunuri primite de la angajator pentru derularea activitatii sale.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Termenul de transmitere in Revisal a actelor aditionale, prelungitRegimul fiscal al cheltuielilor aferente activitatii de telemunca3 proiecte noi in atentia firmelor: legea internshipului, legea privind integrarea in munca a tinerilor dezavantajati, legea privind TELE-MUNCASe reglementeaza legislatia privind munca de acasa. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajatiArticole similare
Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anuluiStudiu de caz: Regimul fiscal in cazul cheltuielilor cu o masa calda pentru muncitorii din productieCe documente sunt necesare pentru acordarea scutirii de impozit pentru programatori?Conventii civile asociatie proprietari (partea I)Depunerea D112 rectificativa, solutia in cazul persoanelor care si-au pierdut statutul de asigurat in SIUI (Informare CNAS)Ultimele articole
Delegarea: reglementari fiscale pentru deplasarea salariatilorCate luni trebuie sa ai lucrate pentru un credit de nevoi personale? Ghid pentru obtinerea rapida a unui imprumutD112. Cele mai IMPORTANTE 3 modificari aduse de Ordinul 299/2025Lista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025[MODEL] Contract imprumut salariat, reglementari cheie si monografie contabilaArticole similare
Se reglementeaza legislatia privind munca de acasa. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajatiArticole similare
ONG: Impozitarea diurnei pentru persoane care nu au calitatea de salariatSesiune ANAF: Contributii sociale si impozit datorat pentru veniturile din salarii de la 1 ianuarie 2018. Tichetele intra in venitul brut salarialPFA norma de venit. In ce conditii se revine CASS?Facilitati angajare persoana cu handicap. Ce reduceri de impozit se aplica?PFA cumul. Contributii si impozitUltimele articole
Taxe PFA cu CIM. Conditii de declarare CAS si CASS in cazul veniturilor din asigurari si dividendeCate luni trebuie sa ai lucrate pentru un credit de nevoi personale? Ghid pentru obtinerea rapida a unui imprumutDeducerea personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitDecontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileD112 in 2024. Cum se completeaza formularul din punct de vedere al programului de lucruSfaturi de la experti
Acordare burse private.Plafon 1500 lei
Intrebare: Deci, deductibilitatea este de maximum 1500 lei pe luna per angajat? Pentru ca, daca plata catre universitate se face lunar in mai multe transe si, de exemplu, sunt 3 transe egale, atunci diferenta nu mai trebuie trecuta pe statul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: De la ANAF mi se spune ca trebuie sa ma inregistrez in scopuri de TVA pentru toata activitatea pentru ca s-a depasit plafonul de 300 000 de lei - chiar daca acest plafon a fost obtinut din venituri din activitati scutite. Ma...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative
Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025
Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare
Permis de Antreprenor - Avantaj competitiv pentru afaceri din toate industriile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA