Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce trebuie sa stie un antreprenor inainte de a-si alege partenerii de afaceri

14-Ian-2019
1529

Indiferent de domeniul in care activeaza, orice antreprenor are parte si de experiente mai putin placute in relatia cu partenerii sai de afaceri.

 

Pentru a evita conflictele si greselile care ar putea dauna businessului, acesta ar trebui sa fie intotdeauna atent la deciziile pe care le ia si mai ales la persoanele cu care alege sa lucreze.

 

Inainte de a incheia un parteneriat, un antreprenor ar trebui sa stie daca este pe aceeasi lungime de unda si daca poate lucra impreuna cu acesti colaboratori pe termen lung.

 

Daca te afli intr-o astfel de ipostaza si iti cauti noi parteneri pentru afacerea ta, iata care sunt intrebarile la care trebuie sa raspunzi pentru a gasi cea mai buna modalitate de lucru.

 

Ai incredere in viitorii tai parteneri de afaceri?

 

Increderea se numara printre principiile de baza in lumea afacerilor, asa ca poti porni de la acest punct. Daca ai chiar si o urma de indoiala in privinta viitorilor parteneri, fie ca este vorba de o companie sau de persoane fizice, atunci poate ca ar trebui sa te mai gandesti in privinta colaborarii cu ei.

 

Daca exista posibilitatea, cere si cateva referinte despre ei de la persoanele cu care au mai lucrat. Cu cat esti mai bine documentat in ceea ce ii priveste, cu atat vei putea lua deciziile potrivite pentru afacerea ta.

Cifrele si rapoartele lor sunt reale?

 

Este important sa cunosti informatiile financiare si aspectele juridice ale viitorilor parteneri de afaceri, de la eventualele dosare in instanta si pana la cotele de piata si datoriile catre stat sau catre furnizori.

 

In felul acesta, vei evita sa lucrezi cu oameni rau-platnici, lipsiti de seriozitate, si vei elimina riscurile pe care le pot aduce pentru afacerea ta. Confidas este o platforma care aduna si proceseaza toate aceste date, pentru a te ajuta sa cunosti mai bine companiile, sa intelegi nivelul de risc comercial asociat acestora. Asta inseamna ca vei putea analiza daca este sau nu in beneficiul tau sa te asociezi cu ele si vei putea lua decizia potrivita pentru afacerea ta.

Impartasiti acelasi set de principii si valori?

 

Multe dintre conflictele in afaceri iau nastere din cauza diferentelor in ceea ce priveste viziunea despre business.

 

Tocmai din acest motiv, este esential sa porti de la bun inceput o discutie cu viitorii parteneri de afaceri pentru a vedea care sunt conditiile si directia lor. S-ar putea ca ei sa vina cu cerinte diferite si compromisuri pe care nu vei fi dispus sa le faci, caz in care nu ar mai avea rost sa continuati negocierile.

 

Pe de alta parte, este posibil sa vina cu propuneri la care tu nu te-ai gandit si cu idei care iti ajuta afacerea sa se dezvolte si in alte directii.

 

Nu in ultimul rand, tine cont de faptul ca orice decizie luata trebuie sustinuta si de un act juridic, de preferat un contract cu niste clauze bine definite. Astfel, iti vei lua toate masurile de precautie necesare, iar partenerii tai de afacere vor fi nevoiti sa actioneze asa cum ati convenit.

Cum vor fi impartite sarcinile?

 

La fel de important este sa stiti exact care sunt rolurile partilor implicate intr-un contract. Atat tu, cat si viitorii parteneri trebuie sa stiti de la bun inceput care sunt pozitiile de pe care veti discuta.

 

De exemplu, unii pot avea doar calitate de investitori, lasand conducerea businessului in sine pe seama unor manageri care sa coordoneze activitatea. Altii doresc sa investeasca intr-o afacere, dar sa se si implice activ in dezvoltarea sa.

 

Cu cat este ierarhia mai bine structurata, cu atat mai repede vei putea demara proiectul colaborarii. Fiecare partener isi va cunoaste fisa postului si va putea actiona in conformitate cu deciziile stabilite.

Care sunt obiectivele finale?

 

Ca antreprenor, stii deja ca fiecare actiune pe care o intreprinzi trebuie sa te aduca mai aproape de indeplinirea obiectivelor tale, fie ca este vorba de cresterea profitului, de imbunatatirea imaginii sau de orice altceva.

 

Parteneriatele pe care le inchei cu terte persoane ori companii ar trebui sa te ajute sa iti atingi aceste obiective. Din acest motiv, seteaza-ti de la bun inceput un plan de actiune si gandeste-te in ce masura iti vor fi utile parteneriatele pe termen lung. Scopul este ca la final, dupa ce se trage linie, toata lumea sa aiba de castigat din aceasta colaborare.

 

Sursa foto: Shutterstock.com

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce trebuie sa stie un antreprenor inainte de a-si alege partenerii de afaceri":
Rating:

Nota: 4.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Completarea Declaratiei Unice 2020: 5 Intrebari cu raspuns de la specialistii ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) ofera consultanta online contribuabililor, intr-o sesiune de asistenta organizata, joi, pe pagina sa de Facebook, pe tema "Modalitatea de completare si depunere a Declaratiei Unice de catre persoanele fizice care au realizat in anul 2019 si/sau vor realiza in anul 2020 venituri din activitati independente". Sesiune a inceput joi (27 februarie 2020), la ora 9.00, si deja zeci de contribuabili au cerut asistenta in primele doua ore de la...» citeste mai departe aici

  • Indemnizatia pentru carantina - conditii de acordare. Precizarile CNAS
    • Casa Nationala de Asigurari de Sanatate transmite precizari privind indemnizatia pentru carantina si acordarea concediului medical – care au scopul de a preveni inbolnavirile si recuperarea capacitatii de munca. “Asiguratii pot beneficia de concediu si indemnizatie pentru carantina, conform reglementarilor cuprinse in Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, precum...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Ce declaratii trebuie sa depuna contribuabilii pana pe 2 martie
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman, informeaza contribuabilii ca data de 2 martie 2020 este termenul limita de depunere a 4 declaratii fiscale. Documentele pe care trebuie sa le depuna contribuabilii: 1.Formularul 108- "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta" Este necesara reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. Baza legala: Legea 227/2015 art.237 alin.(2),...» citeste mai departe aici

  • Cadouri pentru salariati - Obligatiile angajatorului
    • Din ce in ce mai multe societati aleg sa ofere salariatilor lor si alte beneficii afara de tichetele de masa, cum ar fi cadouri in bani sau bunuri pentru ei sau copiii lor, cu diverse ocazii prevazute de codul fiscal (cu ocazia sarbatorilor de Paste si Craciun, tichete de vacanta, de ziua de nastere a salariatului etc.) in limita prevazuta de lege. In cazul in care o societate nu are contract colectiv de munca, Regulamentul de ordine interioara si Decizia administratorului emisa cu ocazia...» citeste mai departe aici

  • Calendarul obligatiilor fiscale ANAF - martie 2020
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna martie 2020. Conform agendei, primul termen fiscal din luna martie 2020 este luni – pe data de 2, cand contribuabilii au termen limita de depunere pentru patru declaratii fiscale. Luni, 2 martie Depunerea Declaratiei anuale privind impozitul pe reprezentanta - Formular 108 Categorii de contribuabili Reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania,...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal si contabil al sumelor platite colaboratorilor
    • O societate neplatitoare de TVA doreste sa colaboreze cu o persoana fizica in vederea predarii unor cursuri de engleza. Societatea solicita contract de colaborare. 1. Cum se poate efectua plata, avand in vedere ca prestatorul este persoana fizica? 2. Cine are obligatia depunerii declaratiilor privind veniturile din aceasta colaborare si impozitele aferente? 3. Trebuie ca societatea sa retina impozitele sau persoana sa se inregistreze la ANAF? Specialistul nostru va raspunde la aceste...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016