
Raportul Special
realizat de specialisti
Indiferent de domeniul in care activeaza, orice antreprenor are parte si de experiente mai putin placute in relatia cu partenerii sai de afaceri.
Pentru a evita conflictele si greselile care ar putea dauna businessului, acesta ar trebui sa fie intotdeauna atent la deciziile pe care le ia si mai ales la persoanele cu care alege sa lucreze.
Inainte de a incheia un parteneriat, un antreprenor ar trebui sa stie daca este pe aceeasi lungime de unda si daca poate lucra impreuna cu acesti colaboratori pe termen lung.
Daca te afli intr-o astfel de ipostaza si iti cauti noi parteneri pentru afacerea ta, iata care sunt intrebarile la care trebuie sa raspunzi pentru a gasi cea mai buna modalitate de lucru.
Examen Consultant Fiscal 2025
Inchiderea de luna si de exercitiu financiar Reguli de baza si proceduri obligatorii
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Increderea se numara printre principiile de baza in lumea afacerilor, asa ca poti porni de la acest punct. Daca ai chiar si o urma de indoiala in privinta viitorilor parteneri, fie ca este vorba de o companie sau de persoane fizice, atunci poate ca ar trebui sa te mai gandesti in privinta colaborarii cu ei.
Daca exista posibilitatea, cere si cateva referinte despre ei de la persoanele cu care au mai lucrat. Cu cat esti mai bine documentat in ceea ce ii priveste, cu atat vei putea lua deciziile potrivite pentru afacerea ta.
Este important sa cunosti informatiile financiare si aspectele juridice ale viitorilor parteneri de afaceri, de la eventualele dosare in instanta si pana la cotele de piata si datoriile catre stat sau catre furnizori.
In felul acesta, vei evita sa lucrezi cu oameni rau-platnici, lipsiti de seriozitate, si vei elimina riscurile pe care le pot aduce pentru afacerea ta. Confidas este o platforma care aduna si proceseaza toate aceste date, pentru a te ajuta sa cunosti mai bine companiile, sa intelegi nivelul de risc comercial asociat acestora. Asta inseamna ca vei putea analiza daca este sau nu in beneficiul tau sa te asociezi cu ele si vei putea lua decizia potrivita pentru afacerea ta.
Multe dintre conflictele in afaceri iau nastere din cauza diferentelor in ceea ce priveste viziunea despre business.
Tocmai din acest motiv, este esential sa porti de la bun inceput o discutie cu viitorii parteneri de afaceri pentru a vedea care sunt conditiile si directia lor. S-ar putea ca ei sa vina cu cerinte diferite si compromisuri pe care nu vei fi dispus sa le faci, caz in care nu ar mai avea rost sa continuati negocierile.
Pe de alta parte, este posibil sa vina cu propuneri la care tu nu te-ai gandit si cu idei care iti ajuta afacerea sa se dezvolte si in alte directii.
Nu in ultimul rand, tine cont de faptul ca orice decizie luata trebuie sustinuta si de un act juridic, de preferat un contract cu niste clauze bine definite. Astfel, iti vei lua toate masurile de precautie necesare, iar partenerii tai de afacere vor fi nevoiti sa actioneze asa cum ati convenit.
La fel de important este sa stiti exact care sunt rolurile partilor implicate intr-un contract. Atat tu, cat si viitorii parteneri trebuie sa stiti de la bun inceput care sunt pozitiile de pe care veti discuta.
De exemplu, unii pot avea doar calitate de investitori, lasand conducerea businessului in sine pe seama unor manageri care sa coordoneze activitatea. Altii doresc sa investeasca intr-o afacere, dar sa se si implice activ in dezvoltarea sa.
Cu cat este ierarhia mai bine structurata, cu atat mai repede vei putea demara proiectul colaborarii. Fiecare partener isi va cunoaste fisa postului si va putea actiona in conformitate cu deciziile stabilite.
Ca antreprenor, stii deja ca fiecare actiune pe care o intreprinzi trebuie sa te aduca mai aproape de indeplinirea obiectivelor tale, fie ca este vorba de cresterea profitului, de imbunatatirea imaginii sau de orice altceva.
Parteneriatele pe care le inchei cu terte persoane ori companii ar trebui sa te ajute sa iti atingi aceste obiective. Din acest motiv, seteaza-ti de la bun inceput un plan de actiune si gandeste-te in ce masura iti vor fi utile parteneriatele pe termen lung. Scopul este ca la final, dupa ce se trage linie, toata lumea sa aiba de castigat din aceasta colaborare.
Sursa foto: Shutterstock.com
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Aprobarea sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2020 si modificarea unor prevederi contabile. NOUTATI!Care sunt declaratiile fiscale cu termene in luna aprilie 2014?Guvernul a decis! Raman doua cote de impozitare pentru microintreprinderi, de 1% si de 3%, in functie de plafonul de 300.000 leiModificari contributii sociale aferente veniturilor din salarii incepand cu 1 ianuarie 2016De ce sa optezi pentru cutii depozitare de carton?Ultimele articole
Cheltuieli deductibile. Reparatiile suportate prin CASCO sunt sau nu deductibileFirmele trebuie sa analizeze cifra de AFACERI pana pe 31 martie 2025 pentru modificarea vectorului fiscalTransferul de afacere. Reglementari cheie si implicatii fiscaleCe taxe plateste un SRL in 2025 si reglementari cheieContabilitate pentru performanta: Strategii fiscale pentru antreprenori si profesionistiArticole similare
A crescut procentul implementarii solutiilor de tip CRMANAF: Proiect de ordin pentru aprobarea normelor privind unele masuri fiscal-bugetareA fost aprobat un proiect de confiscare a bunurilor ilicite in UEBancile grecesti nu isi vor retrage capitalurile din Romania?Legea 120/2015 explicata in detaliu. Ce facilitati au investitorii individuali?Ultimele articole
Contabilitate pentru performanta: Strategii fiscale pentru antreprenori si profesionistiSarbatorim impreuna: Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din Romania, implineste 30 de ani!Scapa de mersul la banca! Iata cum iti poti deschide cont curent pentru afacerea ta chiar de la birouAmenzile pentru e-TVA, PROROGATE pana pe 30 iunie 2025E-Factura B2C, obligatorie din 2025. Conditii de emitere si transmitere a facturilorArticole similare
Cele mai de succes companii la nivel international: cum transformi un start-upSfaturi de la experti
Intrebare: Doua societati fac un contract de asociere in participatiune: Societatea A, platitoare de TVA, cu impozit pe profit de 16% si cota de participare 40%, Societatea B, neplatitoare de TVA, care este si liderul asocierii cu 60%....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CAS platita pentru venituri din activitati independente de catre un pensionar
Intrebare: Un titular de PFA care a iesit la pensie in luna iunie 2023 trebuie sa declare si sa achite CAS doar pentru perioada pana la data emiterii deciziei de pensionare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA