Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce trebuie sa stii despre arhivarea documentelor, conform Legii Contabilitatii, in 2015

29-Apr-2015
4297

Arhivarea documentelor, atunci cand este realizata corect si conform legislaitiei, scuteste firmele de amenzi si pierderi financiare. Serviciile de arhivare a documentelor sunt indispensabile atat marilor companii, cat si celor mai mici firme. Motivul este cat se poate de clar. Fara arhivare corecta a documentelor, se pierd bani, direct si indirect.

Se pierde timp, se iroseste energia angajatilor, sunt ratacite documente importante sau se iroseste spatiul cu stocarea unor documente ce au depasit termenul legal de pastrare.

In mod clar, vom evita orice pierdere financiara prin colaborarea cu profesionisti din domeniul arhivarii documentelor. Doar o firma autorizata detine personalul specializat apt sa ia cele mai corecte decizii cu privire la organizarea si depozitarea arhivelor. Mai mult, doar o firma autorizata in domeniu detine spatiul care sa intruneasca toate conditiile agreate de lege.

Atentie la faptul ca Legea Arhivelor Nationale (nr. 16/1996) solicita creatorilor de documente respectarea unor conditii importante in ceea ce priveste organizarea/arhivarea documentelor, precum si pastrarea si depozitarea acestora.

Noutatile din Legea Contabilitatii, referitoare la obligatiile de arhivare

Legea Contabilitatii, actualizata anul acesta, aduce modificari importante, in privinta obligatiilor de arhivare a documentelor, de care vom tine cont pentru a evita sanctiuni instituite de organele de control.

Atentie la prevederile art. 25 din Legea Contabilitatii, conform carora, in situatia reorganizarii persoanelor juridice, acestea vor lua masuri in vederea pastrarii si arhivarii, conform legii, a documentelor justificative si a registrelor de contabilitate.

Mai mult, conform art. 41, se considera contraventie nerespectarea reglementarilor legale referitoare la arhivarea si pastrarea documentelor contabile.

Aceasta contraventie se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 4.000 lei.

Legislatia contabila nu poate fi respectata intocmai daca nu suntem in permanenta la curent cu orice modificare legislativa si daca nu avem competentele necesare pentru punerea corecta in practica.

Putem ajunge sa respectam o lege ale carei prevederi nu mai sunt valabile sau putem aplica gresit o prevedere legala, cu cele mai bune intentii. Iar interpretarea gresita a legii nu a fost niciodata o scuza acceptata de inspectorii veniti in control.

 

Avand in vedere aceste aspecte, beneficiile arhivarii documentelor prin intermediul specialistilor in arhivare devin evidente: certitudinea respectarii legislatiei si prevenirea pierderilor financiare cauzate de potentiale amenzi.Pe de alta parte, alte beneficii suplimentare se cer deopotriva amintite aici:

- Se realizeaza o evaluare gratuita a situatiei curente, de catre un specialist in arhivistica;
- Arhiva este organizata corect, astfel incat sa se asigure acces rapid la documentele necesare;
- Arhiva dvs. va fi pastrata in spatii autorizate si avizate;
- Costurile pentru dvs. vor fi reduse pe termen lung.

- Optimizati timpul de lucru al angajatilor dvs., degrevandu-i de sarcini ce se cer indeplinite de catre profesionisti cu specializare in domeniu.

 

Pentru mai multe detalii despre serviciile de arhivare, va indrumam catre site-ul Archivit. Aici veti putea vizualiza si imagini din singura cladire din Romania construita exclusiv cu scopul depozitarii arhivei.

 

Contact Archivit

Madalina Jigmond
Key Account Manager
Tel. 021.320.38.35
Email: sales@archivit.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce trebuie sa stii despre arhivarea documentelor, conform Legii Contabilitatii, in 2015":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016