Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce trebuie sa stii despre arhivarea documentelor, conform Legii Contabilitatii, in 2015

29-Apr-2015
4230

Arhivarea documentelor, atunci cand este realizata corect si conform legislaitiei, scuteste firmele de amenzi si pierderi financiare. Serviciile de arhivare a documentelor sunt indispensabile atat marilor companii, cat si celor mai mici firme. Motivul este cat se poate de clar. Fara arhivare corecta a documentelor, se pierd bani, direct si indirect.

Se pierde timp, se iroseste energia angajatilor, sunt ratacite documente importante sau se iroseste spatiul cu stocarea unor documente ce au depasit termenul legal de pastrare.

In mod clar, vom evita orice pierdere financiara prin colaborarea cu profesionisti din domeniul arhivarii documentelor. Doar o firma autorizata detine personalul specializat apt sa ia cele mai corecte decizii cu privire la organizarea si depozitarea arhivelor. Mai mult, doar o firma autorizata in domeniu detine spatiul care sa intruneasca toate conditiile agreate de lege.

Atentie la faptul ca Legea Arhivelor Nationale (nr. 16/1996) solicita creatorilor de documente respectarea unor conditii importante in ceea ce priveste organizarea/arhivarea documentelor, precum si pastrarea si depozitarea acestora.

Noutatile din Legea Contabilitatii, referitoare la obligatiile de arhivare

Legea Contabilitatii, actualizata anul acesta, aduce modificari importante, in privinta obligatiilor de arhivare a documentelor, de care vom tine cont pentru a evita sanctiuni instituite de organele de control.

Atentie la prevederile art. 25 din Legea Contabilitatii, conform carora, in situatia reorganizarii persoanelor juridice, acestea vor lua masuri in vederea pastrarii si arhivarii, conform legii, a documentelor justificative si a registrelor de contabilitate.

Mai mult, conform art. 41, se considera contraventie nerespectarea reglementarilor legale referitoare la arhivarea si pastrarea documentelor contabile.

Aceasta contraventie se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 4.000 lei.

Legislatia contabila nu poate fi respectata intocmai daca nu suntem in permanenta la curent cu orice modificare legislativa si daca nu avem competentele necesare pentru punerea corecta in practica.

Putem ajunge sa respectam o lege ale carei prevederi nu mai sunt valabile sau putem aplica gresit o prevedere legala, cu cele mai bune intentii. Iar interpretarea gresita a legii nu a fost niciodata o scuza acceptata de inspectorii veniti in control.

 

Avand in vedere aceste aspecte, beneficiile arhivarii documentelor prin intermediul specialistilor in arhivare devin evidente: certitudinea respectarii legislatiei si prevenirea pierderilor financiare cauzate de potentiale amenzi.Pe de alta parte, alte beneficii suplimentare se cer deopotriva amintite aici:

- Se realizeaza o evaluare gratuita a situatiei curente, de catre un specialist in arhivistica;
- Arhiva este organizata corect, astfel incat sa se asigure acces rapid la documentele necesare;
- Arhiva dvs. va fi pastrata in spatii autorizate si avizate;
- Costurile pentru dvs. vor fi reduse pe termen lung.

- Optimizati timpul de lucru al angajatilor dvs., degrevandu-i de sarcini ce se cer indeplinite de catre profesionisti cu specializare in domeniu.

 

Pentru mai multe detalii despre serviciile de arhivare, va indrumam catre site-ul Archivit. Aici veti putea vizualiza si imagini din singura cladire din Romania construita exclusiv cu scopul depozitarii arhivei.

 

Contact Archivit

Madalina Jigmond
Key Account Manager
Tel. 021.320.38.35
Email: sales@archivit.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce trebuie sa stii despre arhivarea documentelor, conform Legii Contabilitatii, in 2015":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016