Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa stii despre arhivarea documentelor, conform Legii Contabilitatii, in 2015

29-Apr-2015
6490

Arhivarea documentelor, atunci cand este realizata corect si conform legislaitiei, scuteste firmele de amenzi si pierderi financiare. Serviciile de arhivare a documentelor sunt indispensabile atat marilor companii, cat si celor mai mici firme. Motivul este cat se poate de clar. Fara arhivare corecta a documentelor, se pierd bani, direct si indirect.

Se pierde timp, se iroseste energia angajatilor, sunt ratacite documente importante sau se iroseste spatiul cu stocarea unor documente ce au depasit termenul legal de pastrare.

In mod clar, vom evita orice pierdere financiara prin colaborarea cu profesionisti din domeniul arhivarii documentelor. Doar o firma autorizata detine personalul specializat apt sa ia cele mai corecte decizii cu privire la organizarea si depozitarea arhivelor. Mai mult, doar o firma autorizata in domeniu detine spatiul care sa intruneasca toate conditiile agreate de lege.

Atentie la faptul ca Legea Arhivelor Nationale (nr. 16/1996) solicita creatorilor de documente respectarea unor conditii importante in ceea ce priveste organizarea/arhivarea documentelor, precum si pastrarea si depozitarea acestora.

Noutatile din Legea Contabilitatii, referitoare la obligatiile de arhivare

Legea Contabilitatii, actualizata anul acesta, aduce modificari importante, in privinta obligatiilor de arhivare a documentelor, de care vom tine cont pentru a evita sanctiuni instituite de organele de control.

Atentie la prevederile art. 25 din Legea Contabilitatii, conform carora, in situatia reorganizarii persoanelor juridice, acestea vor lua masuri in vederea pastrarii si arhivarii, conform legii, a documentelor justificative si a registrelor de contabilitate.

Mai mult, conform art. 41, se considera contraventie nerespectarea reglementarilor legale referitoare la arhivarea si pastrarea documentelor contabile.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Facturare si deductibilitate cheltuieli. TVA Am un client care are trei societati, toate cu contracte de prestari servicii contabilitate. Pentru ca doua dintre ele nu au incasari, administratorul mi-a propus sa facturez...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Plata in baza unui contract de licenta Societatea (licentiat) a incheiat un contract de licenta marca cu un salariat (licentiator), in care partile convin ca pretul licentei sa fie in cuantum de 20% din profitul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Documente justificative pentru export de bunuri PJ romana, platitoare de TVA, efectueaza un export de bunuri cu punct de plecare din RO si punct de sosire in Marea Britanie (client Marea Britanie); Societatea detine factura de...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Indemnizatia pentru ingrijirea copilului bolnav Revin asupra acestei spete, intrucat nu ati luat in calcul faptul ca acest concediu medical nu este impozabil, conform art 62 lit c: " indemnizatiile pentru: risc maternal,...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    D700 microintreprindere Am incercat sa depun cererea de modificare a vectorului fiscal, de la micro la impozit pe profit, insa primesc urmatoarea eroare: 1 868465469 01-11-Pentru operatii de luare in...citeste mai mult


Aceasta contraventie se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 4.000 lei.

Legislatia contabila nu poate fi respectata intocmai daca nu suntem in permanenta la curent cu orice modificare legislativa si daca nu avem competentele necesare pentru punerea corecta in practica.

Putem ajunge sa respectam o lege ale carei prevederi nu mai sunt valabile sau putem aplica gresit o prevedere legala, cu cele mai bune intentii. Iar interpretarea gresita a legii nu a fost niciodata o scuza acceptata de inspectorii veniti in control.

 

Avand in vedere aceste aspecte, beneficiile arhivarii documentelor prin intermediul specialistilor in arhivare devin evidente: certitudinea respectarii legislatiei si prevenirea pierderilor financiare cauzate de potentiale amenzi.Pe de alta parte, alte beneficii suplimentare se cer deopotriva amintite aici:

- Se realizeaza o evaluare gratuita a situatiei curente, de catre un specialist in arhivistica;
- Arhiva este organizata corect, astfel incat sa se asigure acces rapid la documentele necesare;
- Arhiva dvs. va fi pastrata in spatii autorizate si avizate;
- Costurile pentru dvs. vor fi reduse pe termen lung.

- Optimizati timpul de lucru al angajatilor dvs., degrevandu-i de sarcini ce se cer indeplinite de catre profesionisti cu specializare in domeniu.

 

Pentru mai multe detalii despre serviciile de arhivare, va indrumam catre site-ul Archivit. Aici veti putea vizualiza si imagini din singura cladire din Romania construita exclusiv cu scopul depozitarii arhivei.

 

Contact Archivit

Madalina Jigmond
Key Account Manager
Tel. 021.320.38.35
Email: sales@archivit.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016