Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele mai importante prevederi ale HG 905/2017

06-Ian-2020
7676

In cele ce urmeaza vom discuta despre cele mai importante prevederi – aspecte foarte sensibile, de altfel – aduse de HG 905/2017, care continua sa dea batai de cap chiar si celor mai profesionisti contabili.

Asadar, iata care sunt cele mai importante prevederi ale HG 905/2017:

1. Nu mai exista doua registre de evidenta a salariatilor, ci un singur registru in care se inregistreaza atat contractele individuale de munca din domeniul public, cat si contractele individuale de munca din domeniul privat.

2. Datele din actele de studii nu se mai inregistreaza in REVISAL.

3. In REVISAL se inregistreaza alaturi de salariul de baza si de sporuri, indemnizatiile si adaosurile la salariul de baza.

4. In REVISAL se inregistreaza nu doar elementele salariale prevazute in contractul individual de munca, ci si elementele salariale prevazute de contractul colectiv de munca.

5. Termenul in care se inregistreaza suspendarea si incetarea suspendarii se transmit cel tarziu in ziua anterioara datei suspendarii/datei incetarii suspendarii, cu exceptia situatiei absentelor nemotivate cand transmiterea in registru se face in termen de 3 zile lucratoare de la data suspendarii.

6. Angajatorii au obligatia sa elibereze la incetarea contractului individual de munca, alaturi de adeverinta de vechime, si un extras din registru.

7. Angajatorii au obligatia sa pastreze datele din registru si dosarele personale ale fiecarui salariat timp de 50 de ani.

Pentru inca sunt foarte multe de spus despre acest subiect, dar si despre REVISAL 6.0.7., puteti sa va pregatiti intrebarile pentru a afla tot ce va intereseaza direct de la specialistii nostri, in cadrul Seminarului National de REVISAL organizat in weekendul 30 ianuarie-2 februarie 2020.

Detalii despre seminarul national de REVISAL gasesti AICI >>

Specialistul de top, Andreea Tudorie, va aborda 11 teme sensibile si controversate privind REVISAL, insotite de solutii profesioniste, pe care le puteti aplica chiar de a doua zi, cu siguranta maxima!

Cele mai multe neclaritati provin din necesitatea armonizarii prevederilor Codului muncii si ale legilor speciale cu HG nr. 905/2017 care a introdus reguli noi ce tin de raportarea contractelor individuale de munca sau de modificarea/incetarea acestora. De aici si problemele. Vestea buna este ca specialistul Andreea Tudorie v-a pregatit o tematica de utilitate maxima si are raspuns la toate intrebarile la care nu ati gasit raspuns pana acum.

Seminarul este un eveniment extrem de util in contextul in care HG nr. 905/2017 stabileste nu mai putin de 16 contraventii si amenzi de pana la 8.000 de lei!

1. Nu aveti la sediu dosarul personal al unui salariat? Amenda este cuprinsa intre 2.000 la 5.000 de lei!

2. Nu ati transmis la termen data la care incepe detasarea unui salariat? Riscati o amenda de pana la 8.000 de lei!

3. Ati omis sa completati in REVISAL functia unui salariat, conform COR? Puteti fi sanctionat cu 8.000 de lei!

Evitati aceste amenzi participand la Seminarul National de REVISAL! Detalii COMPLETE aici >>

Acesta este unul dintre cele mai asteptate evenimente de contabilitate. Acum aveti ocazia sa va intalniti direct cu unul dintre specialistii de top si, implicit, sa obtineti informatii clare si complete despre REVISAL – subiectul preferat al inspectorilor ITM!

Subiecte abordate

  • Registrul general de evidenta a salariatilor reglementat prin HG nr. 905/2017 armonizate cu prevederile Codului Muncii – Legea nr. 53/2003, in ceea ce priveste activitatea desfasurata in baza unui contract individual de munca. 
  • Solutii de armonizare a aplicatiei informatice cu prevederile legilor speciale. 
  • Analiza spetelor rezultate din actele normative cu aplicabilitate dupa data de 01.01.2019, ex. salariul minim brut pe tara garantat in plata, suspendare pentru crestere si ingrijire copil, detasarea cetatenilor romani in cadrul UE, etc.
  • Aplicatia electronica a registrului general de evidenta a salariatilor, versiunea 6.0.7.: cerinte minime de sistem, instalare aplicatie, salavarea bazei de date de catre angajatori, elemente suplimentare de validare de date, actualizarea COR, nomenclatoare SIRUTA, actualizare nomenclator sporuri, indemnizatii si alte adaosuri uzuale, actualizate temeiuri de suspendare, incetare, tipuri de contracte de munca, salariati apatrizi, avize de munca, transferul individual in cadrul sistemului bugetar in baza Legii nr. 153/2017, detasarea transnationala, interfata prietenoasa, proceduri de recuperare baze de date de la Inspectia Muncii, etc.
  • Modificari legislative, probleme de interpretare si solutii practice de rezolvare a acestora; aspecte metodologice privind completarea si transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor; 
  • Conditii privind structura si formatul fisierului aferent registrului electronic care trebuie transmis la Inspectia Muncii;
  • Culegere de spete din activitatea curenta de transpunere a prevederilor actelor normative susmentionate in format electronic; 
  • Obligatii ale angajatorului ce decurg din legislatia specifica ce reglementeaza registrul general de evidenta a salariatilor; dosarul de personal, intocmire, utilizare si arhivare;
  • Transmiterea corecta si in termen a documentelor in registrul general de evidenta a salariatilor, coroborate cu prevederile Codului Muncii; modalitati acceptate de transmitere;
  • Sanctiuni contraventionale si modalitatea de contestare a acestora in contextul aplicarii corecte a legislatiei specifice.

Afla de aici tot ce te intereseaza legat de cel mai asteptat eveniment la inceput de an >>

Cine este lectorul evenimentului?

Andreea Tudorie - Specialist relatii de munca
• experienta de peste 20 de ani in domeniul muncii;
• absolventa a cursurilor de Master in cadrul ASE; 
• cursuri de pregatire in domeniul relatiilor de munca; 
• perfectionare in domeniul securitatii si sanatatii in munca; 
• experienta in activitatea de lector prin participarea la numeroase seminarii; 
• cursuri de pregatire in domeniul relatiilor de munca si in principal al evidentei muncii (inclusiv evidenta electronica prin programul REVISAL) si al contractelor colective de munca.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Cele mai importante prevederi ale HG 905/2017":
Rating:

Nota: 4.07 din 7 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli de constituire: ce sunt, cum le inregistram si studii de caz

    • In acest articol vom discuta despre cheltuielile de constituire. Vom vedea ce sunt acestea, cum le inregistram in contabilitate, dar si cateva studii de caz utile contribuabililor. Ce sunt cheltuielile de constituire Cheltuielile de constituire sunt cheltuielile ocazionate de infiintarea sau dezvoltarea unei entitati (taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare, cheltuieli privind emisiunea si vanzarea de actiuni si obligatiuni, precum si alte cheltuieli de aceasta natura, legate...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal pierdut. Studiu de caz util pentru pentru contabili

    • O societate de constructii a achizitionat niste materiale cu factura in data de 05.10.2023, achitata cash (valoare de 175 lei). De la acest furnizor se cumpara frecvent cu plata la termen, prin ordin de plata. La o verificare a fisei partener, s-a descoperit diferenta dintre solduri, reprezentata de factura din 05.10.2023, al carei bon fiscal s-a pierdut. Se poate inregistra plata acestei facturi, facuta cash de catre adiministrator, desi, nu mai avem bonul fiscal? Care este inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Monografii si studii de caz utile

    • In acest articol vom prezenta cateva monografii contabile si studii de caz utile pentru dividendele interimare. Dividende interimare. Se mai calculeaza acestea daca firma va fi lichidata? Speta 1 Societatea are la 31.03.2024 profit. Intentionam sa demaram procedura de inchidere a firmei - lichidare/dizolvare. Cu acest profit de la 31.03.2024 ce facem? Suntem obligati sa facem bilant interimar si sa-l repartizam pe dividende si abia dupa facem si bilantul pentru etapa intai a lichidarii...» citeste mai departe aici

  • Situatii semestriale 2024. Cine NU va intocmi raportari contabile la 30 iunie 2024

    • De curand a fost aprobat sistemul de raportari contabile la 30 iunie 2024 prin Ordinul 3100/2024. Situatiile semestriale vor a fi depuse la unitatile teritoriale ale Finantelor pana cel mai tarziu la data de 19 august 2024. Cine nu are aceasta obligatie? Cine NU depune raportari contabile la 30 iunie 2024 Conform Referatului de aprobare, entitatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2024, cele care in tot semestrul I al anului 2024 s-au aflat in...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2024. Daca bilantul a fost depus cu intarziere, firma va trece la impozit pe profit?

    • Societatea este platitoare de impozit pe microintreprindere de la infintare (2019) pana in prezent, dar am depus bilantul cu intarziere 02.06.2024, va trece la plata impozitului pe profit? Microintreprinderi si depunerea bilntului cu intarziere – raspunsul specialistului: Incepand cu data de 01.01.2024, potrivit OUG nr. 115/2023, se introduce o noua litera, lit. i), cu urmatorul cuprins: 1. a depus in termen situatiile financiare anuale, daca are aceasta obligatie potrivit legii. Pentru a...» citeste mai departe aici

  • Controalele antifrauda continua! Ce operatori economici sunt in vizorul autoritatilor

    • Operatorii economici din zona Garii de Nord Bucuresti sunt in vizorul autoritatilor! Au fost efectuate controale antifrauda la acesti comercianti in cursul zilei de 19 iulie 2024. Directia generala antifrauda fiscala (DGAF) evalueaza sistematic riscul fiscal din zonele comerciale in care nivelul de conformare a contribuabililor la respectarea legislatiei fiscale este unul redus si organizeaza actiuni operative in vederea descoperirii si sanctionarii abaterilor de la prevederile legale....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016