
Raportul Special
realizat de specialisti
In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta.
Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat de "lipsa brandului puternic de angajator al acestora".
Acelasi studiu arata ca pentru fiecare pozitie deschisa, 58% dintre companiile participante la sondaj sustin ca au mai putin de 50 de aplicanti, in timp ce 26% primesc intre 50 si 100 de CV-uri. Doar 7% dintre companii au pana la 200 de candidati pentru o pozitie deschisa, iar 9% au peste 250 de candidati, acestea fiind majoritatea companii mari si foarte mari. Cu toate acestea, si oferta de candidati din piata, in ansamblu, a scazut in ultimii cativa ani, observa 77% dintre companiile respondente, in timp ce 5% considera ca a stagnat sau, respectiv, ca a crescut usor.
Recrutarea, mai dificila, se arata in acelasi studiu.
Ca urmare, procesele de recrutare au devenit prea lungi, sustin 47% dintre companii, si in acelasi timp mai dificile fata de acum 2 ani (42%). Timpul de recrutare pentru pozitiile deschise este cuprins, pentru aproape jumatate dintre respondenti, intre 30 si 60 de zile, iar 14% spun ca reusesc sa angajeze dupa 90 de zile sau chiar mai mult. O treime dintre companii, in special dintre cele mici si mijlocii, declara ca procesul de recrutare nu depaseste 30 de zile, si numai 5% ocupa o pozitie in mai putin de doua saptamani.
Atunci cand incep procesul de recrutare pentru o noua pozitie, companiile mizeaza in principal pe platformele de recrutare online cum este eJobs (93%), pe recomandarile venite din cadrul echipei existente (67%), pe retelele de socializare (40%), dar si pe aplicarile directe, pe site-ul companiei (26%). Cu toate acestea, pentru a gasi candidati valorosi, companiile au inceput sa diversifice tot mai mult metodele de atragere a acestora. Jumatate dintre companiile participante la sondajul eJobs cauta potentiali angajati in alte orase decat cel in care recruteaza, iar 49% cauta candidati si in domenii de activitate conexe jobului deschis. in acelasi timp, aproximativ un sfert spun ca ofera un salariu mai ridicat decat nivelul pietei, iar 9% investesc in programe prin care sa-si dezvolte si consolideze un brand atractiv de angajator.
Piramida nevoilor
Cel mai greu de recrutat sunt candidatii pentru pozitii precum cele de muncitori calificati (37%), specialisti IT (26%) sau specialisti in vanzari (26%). Managerii, contabilii sau specialistii in finante-banci sunt, pe de alta parte, categoriile care pun cele mai mici probleme recrutorilor.
Examen Consultant Fiscal 2025
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
In procesul de recrutare a unui nou angajat, angajatorii plaseaza abilitatile profesionale (60%) in topul celor mai convingatoare aspecte atunci cand evalueaza un candidat, urmate de pasiunea pentru domeniu (44%) si nivelul de implicare in activitatea de zi cu zi (40%). in coada clasamentului aspectelor pe care le considera cele mai convingatoare la un candidat, se regasesc criterii precum studiile si cursurile de specialitate urmate, companiile pentru care candidatii au lucrat anterior sau planurile profesionale, informeaza eJobs.ro.
La randul lor, si candidatii considera ca abilitatile lor profesionale reprezinta cel mai mare atu (58%), urmate de experienta acumulata in campul muncii (54%) si de nivelul de implicare in activitatea de zi cu zi (52%). in corelatie cu opiniile recrutorilor, si candidatii cred ca sunt mai putin importante aspecte precum pozitiile ocupate anterior, planurile profesionale si companiile in care au lucrat anterior.
Desi angajatorii se plang de lipsa candidatilor, 89% dintre acestia din urma sunt interesati de noi oportunitati de cariera, potrivit sondajului eJobs. Cei mai multi dintre acestia au intre 19 si 45 de ani si lucreaza, in prezent, fie in companii foarte mici, cu cel mult 10 angajati, fie in companii aflate la polul opus, cu peste 1.000 de angajati. 61% dintre acestia ar fi interesati sa schimbe atat compania pentru care lucreaza, cat si jobul, 24% ar fi interesati doar de o schimbare a angajatorului, continuand sa lucreze pe o pozitie similara celei ocupate in prezent, iar 8% doar jobul curent, fiind deschisi de o evolutie pe orizontala in cadrul angajatorului lor actual.
Motivele care ii determina pe respondentii la sondajul eJobs sa isi doreasca un nou loc de munca sunt pachetul salarial actual (60%), lipsa oportunitatilor de dezvoltare profesionala (48%) si lipsa motivatiei (43%). Salariul nu este insa intotdeauna un criteriu eliminatoriu cand vine vorba de alegerea unui nou job. Astfel, jumatate dintre respondenti nu si-ar schimba o cariera care le place si ii face fericiti doar pentru bani. 19% ar pune in plan secundar pasiunea pentru jobul actual doar daca li s-ar oferi o dublare a salariului actual, iar 14% ar pleca pentru o marire de 50-80%.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Instructiunea ANRMAP nr. 1/2015 privind aplicarea prevederilor art. 186 si 190 din OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publicaTrenduri pentru recrutarea celor mai buni CANDIDATI in 2019CECCAR amana desfasurarea examenului de aptitudini si suspenda programul cu publicul in toate filialeleExamen consultanti fiscali: 24 noiembrie 2012. Vezi repartizarea pe sali!Sustinerea examenului de consultant fiscal noiembrie 2022. Mod de desfasurare, tematica, bibliografie si documente necesare pentru inscriereUltimele articole
Angajari ANAF 2023: Institutia scoate la concurs peste 100 de posturi. Ce conditii trebuie sa indeplineasca participantii?Angajari ANAF in 2023: Au fost scoase la concurs peste 300 de posturi. Documente necesare pentru inscriereCat de important este procesul de recrutare si cum te asiguri ca este facut corectExamen CECCAR in 2024. Ce trebuie sa contina dosarul CANDIDATIlorA fost anuntata data oficiala pentru sustinerea examenului de consultant fiscalArticole similare
Contract de leasing cu avans la cumparare. Caz practicCurtea de Conturi Europeana: Serviciul European de Actiune Externa nu functioneaza la potentialul sau maximCum sa obtii un salariu mai bun in 2017TVA la un contract de leasing financiarFOKUS Jobs este cea mai noua platforma de RECRUTARE din Romania. Ce avantaje aduce angajatorilor si candidatilorUltimele articole
Ce inseamna auditul intern in domenii specificeGestioneaza usor situatii complexe de payroll cu un soft salarizareANFP introduce un nou Proiect - pilot pentru ocuparea unor functii publice vacante. 700 de locuri de munca vor fi puse la bataieAngajari ANAF 2023: Institutia scoate la concurs peste 100 de posturi. Ce conditii trebuie sa indeplineasca participantii?Angajari ANAF in 2023: Au fost scoase la concurs peste 300 de posturi. Documente necesare pentru inscriereArticole similare
Doar 10% dintre functiile din consiliile de administratie in marile companii din Romania sunt detinute de femeiPIATA DE MUNCA din Romania se pregateste de relansare cu ajutorul FMICum stam cu somajul in prezent? In atentia firmelor angajatoareMinisteru Muncii stabileste contingentul de lucratori straini admisi pe PIATA DE MUNCA din Romania, in 2020Articole similare
In atentia firmelor: Cand au salariatii dreptul la diurna?Mai putini bani europeni pentru COMPANIIle romanestiRuxandra Avram, BNR: Propunere pentru reducerea comisioanelor percepute persoanelor fiziceCOMPANIIle cu cifra de afaceri de peste un milionde euro, predispuse falimentuluiComunicat in atentia societatilor si COMPANIIlor nationaleUltimele articole
Permis de Antreprenor - Avantaj competitiv pentru afaceri din toate industriileArhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de cazSAF-T ANAF: Cum sa raportezi notele contabile in sistemCe greseli fiscale frecvente apar in perioade de crestere accelerataMasuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul GuvernSfaturi de la experti
Intrebare: Compania a depasit in anul 2024 cifra de afaceri de 50 milioane euro, iar in anul 2025 nu va depasi acest prag. Va fi obligata, la calculul impozitului pe profit pentru trimestrul IV din 2025, sa aplice tot cota de 1% pe cifra de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Microintreprindere. Activitati agricole
Intrebare: Firma are doar activitati agricole: cultivare de grau, porumb, rapita si orz. Are 3 salariati si a realizat, in anul 2024, o cifra de afaceri de 472.000 lei. Este incadrata ca microintreprindere. Ce cota de impozit trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025
Impozit pe dividende in 2025: Poti plati anticipat? Ce faci daca se schimba cota?
CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative
Plafon plati numerar in valuta: Ce e permis si ce nu in relatia cu partenerii externi
Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025
Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA