Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi

16-Oct-2017
1619

In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. 

Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat de "lipsa brandului puternic de angajator al acestora". 

Acelasi studiu arata ca pentru fiecare pozitie deschisa, 58% dintre companiile participante la sondaj sustin ca au mai putin de 50 de aplicanti, in timp ce 26% primesc intre 50 si 100 de CV-uri. Doar 7% dintre companii au pana la 200 de candidati pentru o pozitie deschisa, iar 9% au peste 250 de candidati, acestea fiind majoritatea companii mari si foarte mari. Cu toate acestea, si oferta de candidati din piata, in ansamblu, a scazut in ultimii cativa ani, observa 77% dintre companiile respondente, in timp ce 5% considera ca a stagnat sau, respectiv, ca a crescut usor. 

Recrutarea, mai dificila, se arata in acelasi studiu. 

Ca urmare, procesele de recrutare au devenit prea lungi, sustin 47% dintre companii, si in acelasi timp mai dificile fata de acum 2 ani (42%). Timpul de recrutare pentru pozitiile deschise este cuprins, pentru aproape jumatate dintre respondenti, intre 30 si 60 de zile, iar 14% spun ca reusesc sa angajeze dupa 90 de zile sau chiar mai mult. O treime dintre companii, in special dintre cele mici si mijlocii, declara ca procesul de recrutare nu depaseste 30 de zile, si numai 5% ocupa o pozitie in mai putin de doua saptamani. 

Atunci cand incep procesul de recrutare pentru o noua pozitie, companiile mizeaza in principal pe platformele de recrutare online cum este eJobs (93%), pe recomandarile venite din cadrul echipei existente (67%), pe retelele de socializare (40%), dar si pe aplicarile directe, pe site-ul companiei (26%). Cu toate acestea, pentru a gasi candidati valorosi, companiile au inceput sa diversifice tot mai mult metodele de atragere a acestora. Jumatate dintre companiile participante la sondajul eJobs cauta potentiali angajati in alte orase decat cel in care recruteaza, iar 49% cauta candidati si in domenii de activitate conexe jobului deschis. in acelasi timp, aproximativ un sfert spun ca ofera un salariu mai ridicat decat nivelul pietei, iar 9% investesc in programe prin care sa-si dezvolte si consolideze un brand atractiv de angajator. 

Piramida nevoilor

Cel mai greu de recrutat sunt candidatii pentru pozitii precum cele de muncitori calificati (37%), specialisti IT (26%) sau specialisti in vanzari (26%). Managerii, contabilii sau specialistii in finante-banci sunt, pe de alta parte, categoriile care pun cele mai mici probleme recrutorilor. 

In procesul de recrutare a unui nou angajat, angajatorii plaseaza abilitatile profesionale (60%) in topul celor mai convingatoare aspecte atunci cand evalueaza un candidat, urmate de pasiunea pentru domeniu (44%) si nivelul de implicare in activitatea de zi cu zi (40%). in coada clasamentului aspectelor pe care le considera cele mai convingatoare la un candidat, se regasesc criterii precum studiile si cursurile de specialitate urmate, companiile pentru care candidatii au lucrat anterior sau planurile profesionale, informeaza eJobs.ro.

La randul lor, si candidatii considera ca abilitatile lor profesionale reprezinta cel mai mare atu (58%), urmate de experienta acumulata in campul muncii (54%) si de nivelul de implicare in activitatea de zi cu zi (52%). in corelatie cu opiniile recrutorilor, si candidatii cred ca sunt mai putin importante aspecte precum pozitiile ocupate anterior, planurile profesionale si companiile in care au lucrat anterior.

Desi angajatorii se plang de lipsa candidatilor, 89% dintre acestia din urma sunt interesati de noi oportunitati de cariera, potrivit sondajului eJobs. Cei mai multi dintre acestia au intre 19 si 45 de ani si lucreaza, in prezent, fie in companii foarte mici, cu cel mult 10 angajati, fie in companii aflate la polul opus, cu peste 1.000 de angajati. 61% dintre acestia ar fi interesati sa schimbe atat compania pentru care lucreaza, cat si jobul, 24% ar fi interesati doar de o schimbare a angajatorului, continuand sa lucreze pe o pozitie similara celei ocupate in prezent, iar 8% doar jobul curent, fiind deschisi de o evolutie pe orizontala in cadrul angajatorului lor actual.

Motivele care ii determina pe respondentii la sondajul eJobs sa isi doreasca un nou loc de munca sunt pachetul salarial actual (60%), lipsa oportunitatilor de dezvoltare profesionala (48%) si lipsa motivatiei (43%). Salariul nu este insa intotdeauna un criteriu eliminatoriu cand vine vorba de alegerea unui nou job. Astfel, jumatate dintre respondenti nu si-ar schimba o cariera care le place si ii face fericiti doar pentru bani. 19% ar pune in plan secundar pasiunea pentru jobul actual doar daca li s-ar oferi o dublare a salariului actual, iar 14% ar pleca pentru o marire de 50-80%.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Exemple de posibile subiecte de la examenul CECCAR 2025

    • Ca in fiecare an, examenul CECCAR va fi, putin spus, dificil. Este normal, dat fiind ca accesul in Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania echivaleaza cu recunoasterea profesionala si inseamna un pas extrem de important in cariera oricarui contabil! Examenul realizeaza practic o selectie foarte dura si asa se si explica de ce, odata trecut de acest hop, intrati intr-un grup de profesionisti extrem de bine vazuti (si de bine platiti). In calitate de expert contabil...» citeste mai departe aici

  • Cum vor trece la impozit pe profit firmele care NU se mai incadreaza in plafonul de 250.000 euro al regimului micro

    • Un nou act normativ, mai exact OUG 156/2024, a adus noi modificari in privinta plafonului microintreprinderilor. Acesta a scazut de la suma de 500.000 euro, la 250.000 euro, incepand cu anul 2025. Microintreprinderi care NU se mai incadreaza in plafonul de 250.000 euro. Cum se face trecerea la impozit pe profit din 1 ianuarie 2025 In acest context, un contribuabil se intreaba cum poate face trecerea la impozit pe profit din 1 ianuarie 2025 daca nu se mai incadreaza in criteriile cumulative...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Firmele trebuie sa depuna D700 pana pe 31 martie 2025 daca nu se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro

    • Pentru ca plafonul pentru aplicarea regimului micro a fost modificat, scazand de la 500.000 euro la 250.000 euro, firmele care nu se mai incadreaza in aceasta conditie la final de 2024 trebuie sa treaca, incepand cu data de 1 ianuarie 2025, la impozitul pe profit. Pentru a schimba vectorul fiscal se va depune D700 pana pe 31 martie, la ANAF. Firmele trebuie sa depuna D700 pana pe 31 martie 2025 daca sunt obligate sa treaca la impozit pe profit O microintreprindere cu veniturile realizate la data...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Case de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025

    • Pentru anul 2025 au aparut mai multe noutati legate de casele de marcat electronice fiscale. Printre principalele modificari se numara reglementarea noilor obligatii privind inscrierea codului de identificare fiscala pe bonurile fiscale, implementarea codurilor QR, dar si reluarea unor sanctiuni contraventionale din 2025. In plus, bonul fiscal tiparit si inmanat clientilor nu va mai fi obligatoriu la platile cu cardul, decat atunci cand este solicitat de cumparatori. De asemenea, nu este...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016