Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cesiune de parti sociale. Ce impozit se plateste pentru aceasta operatiune?

20-Iul-2015
14468

Analiza urmatoare are ca subiect o societate X SRL cu patru asociati, dupa cum urmeaza:



Asociatul A detine 30 % parti sociale
Asociatul B detine 25 % parti sociale
Asociatul C detine10 % parti sociale
Asociatul D detine 35 % parti sociale
Asociatul D a contractat pentru nevoi proprii credite la o banca comerciala in suma de 500.000 euro, credite pe care nu mai poate sa le ramburseze. Banca scoate la vanzare creanta pe care o are asupra asociatului D pentru 50 % din valoarea creditelor, respectiv 250 000 euro. Asociatii A, B si C cumpara aceata creanta, iar asociatul D este de acord sa cedeze partile sociale pe care le detine la X SRL in schimbul acesteia ( 250.000 euro) asociatilor A,B si D.

Care este impozitul care trebuie platit pentru aceasta cesiune de parti sociale?


Cesiunea aportului de capital social este posibila daca a fost permisa prin actul constitutiv.

Prin cesionarea parilor sociale cedentul iese din societatea respectiva, iar cesionarul dobandeste calitatea de asociat al acesteia.

Cesionarea partilor sociale se poate realiza la valoarea nominala a acestora, sau la o valoare mai mare decat cea nominala.

Cesiunea partilor sociale se poate face fie intre asociati , fie intre persoane din afara societatii.

Regula generala este aceea ca in cazul transferului dreptului de proprietate asupra partilor sociale, castigul din instrainarea partilor sociale se determina ca diferenta pozitiva intre pretul de vanzare si valoarea nominala/pretul de cumparare.

Incepand cu a doua tranzactie, valoarea nominala va fi inlocuita cu pretul de cumparare, care include si cheltuielile privind comisioanele, taxele aferente tranzactiei si alte cheltuieli similare justificate cu documente.

Castigul din cesiunea partilor sociale = Pretul de vanzare - Valoarea nominala

Pretul de vanzare il stabilesc cele doua parti participante la tranzactie tinand seama de valoarea activului net al societatii precum si de alti factori.

Avand in vedere ca cesiunea are loc intre doua persoane juridice impozitarea se face conform regulilor aplicabile impozitului pe profit.

Cedentul va inregistra veniturile din vanzarea partilor sociale detinute la X prin articolul contabil

461/ analitic pe fiecare societate A, B, C = 764

si scoaterea din gestiune a imobilizarilor
664 = 265

Obligatii declarative:

Declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen de depunere 25 a lunii urmatoare realizarii profitului din cesionarea titlurilor de participare
Declaratia 101 privind impozitul pe profit, cu termen de depune data de 25 martie inclusiv a anului urmator;

 Castigul din vanzarea partilor sociale va face parte din baza impozabila totala a persoanei juridice cedente.

Potrivit prevederilor art. 20 din Codul Fiscal, lit. e) nu sunt venituri impozabile veniturile din vanzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana sau la o persoana juridica straina situata intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri, daca la data vanzarii/cesionarii inclusiv contribuabilul detine pe o perioada neintrerupta de un an minimum 10% din capitalul social al persoanei juridice la care are titlurile de participare.

In concluzie veniturile sunt neimpozabile.

In ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata tranzactiile cu parti sociale (cesiunea) sunt scutite de plata TVA, indiferent daca participantii la tranzactie sunt platitori sau nu de TVA si indiferent de sumele tranzactionate.

Ulterior, creanta din contul 461 pe analitice va fi compensata cu datoria fata de fiecare societate A, B, C.
462/A = 461/A

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cesiune de parti sociale. Ce impozit se plateste pentru aceasta operatiune?":
Rating:

Nota: 3.3 din 22 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • OUG 51/2021 proroga mai multe termene prevazute de Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
    • Ordonanta de urgenta nr. 51/2021 privind prorogarea termenelor prevazute la art. II pct. 9 si art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si aprobarea unor masuri fiscal-bugetare a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 606 din 17 iunie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 17 iunie 2021, termenele pentru activitatea de solutionare a contestatiilor formulate impotriva...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1008/2021 privind schema de ajutor HoReCa. Codurile CAEN care pot obtine sprijinul financiar
    • Ordinul nr. 1008/2021 pentru modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului nr. 991/2021 a fost publicat in...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

  • Incepand cu data de 29 IUNIE 2021 va fi activ formularul electronic de inscriere in cadrul Schemei HoReCa
    • Ministerul Economiei anunta ca incepand cu data de 29 iunie 2021 va fi activ formularul electronic de inscrier in cadrul Schemei HoReCa. Confom unui comunicat de presa MEAT, va fi lansata etapei de inscriere in cadrul schemei “Horeca” prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordin pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economici Conform proiectului, raportarile contabile la 30 iunie 2021 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor pâna cel mai târziu la data de 16 august 2021. Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din legea contabilitatii....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016