Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli. Inregistrare documente an anterior

27-Apr-2011
6879
Problema:

Societatea noastra a primit in luna Martie 2011 cateva extrase de cont si o chitanta plata asigurare din luna Decembrie 2010. La data primirii documentelor declaratia 101 pentru trim IV 2010 fusese deja depusa. Cheltuielile aferente acestor documente nu sunt de o valoare semnificativa.


Va rog sa-mi spuneti, in conditiile in care documentele se receptioneaza de la angajatul "uituc" cu data de Martie, daca acestea se pot inregistra pe cheltuiala in anul 2011 si daca acestea sunt deductibile in acest an sau este obligatoriu - pentru a fi deductibile - sa fie inregistrate in anul anterior si evident sa se rectifice declaratia 101.


Solutie:


Potrivit pct. 63 din OMFP 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene, ce reglementeaza corectarea erorilor contabile, omisiunile de inregistrare in evidenta contabila a unor valori datorita unor erori de interpretare se pot corecta pe seama contului 117 ?Rezultatul reportat? la data constatarii lor.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

Daca erorile nu sunt semnificative, ele se pot corecta pe seama contului de profit si pierdere din exercitiul in curs. Prin eroare semnificativa se intelege omisiunea unor sume ce ar fi influentat deciziile economice ale unui utilizator de informatii contabile. Altfel spus, pragul de semnificatie nu este identic pentru toate entitatile economice, ci este individual analizat in functie de criterii proprii ale societatii (cifra de afaceri, numar de salariati, rata profitului etc.). Noi de exemplu consideram semnificativ orice suma ce depaseste valoarea a 10 salarii medii pe economie.


Din punct de vedere fiscal, reglementarile stabilesc ca eventualele omisiuni de natura veniturilor si cheltuielilor se declara la perioada la care se refera aceste sume, iar deducerea trebuie sa respecte reglementarile generale pentru cheltuieli, respectiv efectuarea in scopul obtinerii de venituri conform art. 21 alin. (1) din Codul fiscal .

In concluzie, daca cheltuielile omise nu au fost semnificative este corecta obordarea dvs prin includerea acestora in rezultatul exercitiului urmator, insa daca acestea influentau foarte mult rezultatul exercitiului in care au fost incluse, atunci acestea ar fi trebuit corectate pe seama rezultatului reportat (cont 1174).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli. Inregistrare documente an anterior":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificari norme metodologice privind impozitul pe profit si pe veniturile microintreprinderilor
    • Va informam ca in M.O. nr. 319/2017 a fost publicata HG 284/2017 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate rin HG nr. 1/2016. In continuare va prezentam principalele aspecte in ceea ce priveste: Impozitul pe profit In contextul in care incepand cu 1 ianuarie 2017 ramane valabila facilitatea aplicarii scutirii de impozit pentru profitul reinvestit in activele corporale prevazute in subgrupa 2.1. clasa 2.2.9 din...» citeste mai departe aici

  • DOSAR PFA 2017: Care sunt noutatile fiscale legate de PFA in 2017?
    • Deoarece astfel de articole sub forma unor dosare cat mai cuprinzatoare pe o tema de interes s-au bucurat de succes, va propunem mai jos un dosar pe tema PFA-urilor in 2017 si a noutatilor fiscale care insotesc activitatea celor care aleg aceasta forma de organizare juridica. Astfel, tratam mai jos cateva subiecte importante, de la impozitele pe care le achita un PFA in 2017 si pana la obligatiile noi care apar din luna iulie 2017. PFA-urile platesc impozit specific in 2017? Persoanele juridice...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati fiscale din intervalul 19-25 iunie
    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului finantelor publice...» citeste mai departe aici

  • In atentia celor care desfasoara activitati cu caracter ocazional in baza raporturilor de munca cu zilieri
    • Autoritatile fiscale reamintesc persoanelor interesate ca in Monitorul Oficial nr. 376/2017 a fost publicata Legea nr. 105/2017, prin care se aduc modificari si completari Legii nr. 52/2011privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Zilierii care presteaza activitati in domeniul cresterii animalelor in sistem extensiv prin pasunatul sezonier al ovinelor, bovinelor, cabalinelor, precum si activitati sezoniere in cadrul gradinilor botanice aflate in subordinea...» citeste mai departe aici

  • Vanzare produse sub cost. Cum se poate lichida stocul prin tranzactie catre alta firma?
    • In analiza de mai jos, o firma are un stoc expirat (aproximativ 220.000 lei), cu produse a caror durata de viata este de 12 luni utilizare si 18 luni depozitare. Produsele sunt in stoc de 5 ani si nu s-au mai comercializat. Firma doreste sa le vanda catre o societate cu o suma foarte mica (10.000 lei) care va recicla acest stoc. Din punct de vedere al cheltuielilor deductibile/nedeductibile, a impozitului pe profit si TVA, vom vedea cum se poate incheia aceasta tranzactie si care sunt...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit si contributii: cum s-au modificat normele metodologice din Codul fiscal
    • Caracterul sezonier al unei activitati presupune o perioada care se repeta de la an la an, in care anumite activitati se impun a fi realizate pe durate relativ fixe in functie de anotimp/de sezon. Scutirea se aplica si in situatia in care persoana fizica desfasoara activitate in baza unui contract de munca cu timp partial de lucru. Scutirea se acorda pe perioada de derulare a contractului. - la determinarea impozitului lunar pe veniturile din salarii si asimilate salariilor la locul unde se afla...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.