Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli. Inregistrare documente an anterior

27-Apr-2011
7134
Problema:

Societatea noastra a primit in luna Martie 2011 cateva extrase de cont si o chitanta plata asigurare din luna Decembrie 2010. La data primirii documentelor declaratia 101 pentru trim IV 2010 fusese deja depusa. Cheltuielile aferente acestor documente nu sunt de o valoare semnificativa.


Va rog sa-mi spuneti, in conditiile in care documentele se receptioneaza de la angajatul "uituc" cu data de Martie, daca acestea se pot inregistra pe cheltuiala in anul 2011 si daca acestea sunt deductibile in acest an sau este obligatoriu - pentru a fi deductibile - sa fie inregistrate in anul anterior si evident sa se rectifice declaratia 101.


Solutie:


Potrivit pct. 63 din OMFP 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene, ce reglementeaza corectarea erorilor contabile, omisiunile de inregistrare in evidenta contabila a unor valori datorita unor erori de interpretare se pot corecta pe seama contului 117 ?Rezultatul reportat? la data constatarii lor.

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii

Daca erorile nu sunt semnificative, ele se pot corecta pe seama contului de profit si pierdere din exercitiul in curs. Prin eroare semnificativa se intelege omisiunea unor sume ce ar fi influentat deciziile economice ale unui utilizator de informatii contabile. Altfel spus, pragul de semnificatie nu este identic pentru toate entitatile economice, ci este individual analizat in functie de criterii proprii ale societatii (cifra de afaceri, numar de salariati, rata profitului etc.). Noi de exemplu consideram semnificativ orice suma ce depaseste valoarea a 10 salarii medii pe economie.


Din punct de vedere fiscal, reglementarile stabilesc ca eventualele omisiuni de natura veniturilor si cheltuielilor se declara la perioada la care se refera aceste sume, iar deducerea trebuie sa respecte reglementarile generale pentru cheltuieli, respectiv efectuarea in scopul obtinerii de venituri conform art. 21 alin. (1) din Codul fiscal .

In concluzie, daca cheltuielile omise nu au fost semnificative este corecta obordarea dvs prin includerea acestora in rezultatul exercitiului urmator, insa daca acestea influentau foarte mult rezultatul exercitiului in care au fost incluse, atunci acestea ar fi trebuit corectate pe seama rezultatului reportat (cont 1174).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli. Inregistrare documente an anterior":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!
    • Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017...» citeste mai departe aici

  • Plata facturilor emise in euro. Care e regimul TVA?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care achizitioneaza marfa de la o firma dintr-un alt stat UE, firma straina avand si cod de TVA in Romania. Aceasta emite factura in euro. Stabilim daca se poate plati factura integral in euro sau daca baza trebuie platita in euro si TVA-ul in lei. Iata raspunsul specialistului: Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza bunuri de la o alta persoana impozabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"