Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli puncte de lucru inchiriate. Cum stabilim ce cheltuieli sunt deductibile?

17-Feb-2016
8045

In randurile de mai jos, avem ca subiect un sediu social al societatii unde se depoziteaza stoc de marfa si care se afla intr-un apartament pentru care se plateste chirie lunara. Conform Codului fiscal, stabilim in ce masura cheltuielile cu intretinerea si energia sunt cheltuieli deductibile tinand cont ca sediul este folosit drept "depozit", iar activitatea economica se desfasoara la punctul de lucru.

De asemenea, vom vedea cum se inregistreaza facturile de energie care sunt pe numele persoanei fizice careia se plateste chirie si daca sunt tratate drept cheltuieli cu intretinerea sau cheltuieli cu fondul de rulment. Totodata, stabilim care este tratamentul cheltuielilor de la un alt punct de lucru pentru care exista un contract de comodat cheltuieli inregistrate pe numele administratorului (energie, intretinere).

Conform art. 25 , alin (3), litera k) din Noul cod fiscal:

"(3) Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata: (…)

k) cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal, deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti, in acest scop;”

Normele metodologice precizeaza:

“(3) In cazul in care sediul unui contribuabil se afla in locuinta proprietate a unei persoane fizice, in aplicarea art. 25 alin. (3) lit. k) din Codul fiscal, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului sunt deductibile in limita determinata pe baza raportului dintre suprafata pusa la dispozitie contribuabilului, mentionata in contractul incheiat intre parti, si suprafata totala a locuintei. Contribuabilul va justifica cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele incheiate cu furnizorii de utilitati si alte documente.”

(Prevederea legala se refera si la orice punct de lucru, nu numai la sediu, la care se desfasoara activitate economica.)

Daca ati incheiat in numele firmei contracte cu furnizorii de utilitati, atunci deduceti cheltuielile si TVA conform facturilor.

Daca nu ati incheiat pe numele firmei contractele, acestea ramanand tot pe numele persoanei fizice proprietare, atunci :
- Practic nu veti inregistra facturile - ele nefiind adresate dvs. - ci numai plata utilitatilor:
605 = 5311/5121

- Nu veti deduce TVA - deoarece nu aveti o factura emisa pe numele firmei

- Veti deduce cheltuielile in baza prevederilor contractuale (care va obliga sa nu suspendati contractele cu furnizorii de utilitati si sa suportati contravaloarea lor), proportional cu spatiul utilizat.

Este foarte important sa se prevada in contracte faptul ca dvs. veti suporta cheltuielile de intretinere si pe cele cu utilitatile, acesta impreuna cu dovada platii fiind documentele justificative pentru deducerea cheltuielilor.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli puncte de lucru inchiriate. Cum stabilim ce cheltuieli sunt deductibile?":
Rating:

Nota: 3.14 din 14 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016