Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CIM cu timp partial. Stabilirea functiei de baza. Tichete de masa. Depunerea D060 si D112

08-Oct-2019
4118

O societate cu sediul social in Bucuresti si este administrata fiscal de Contribuabili Mijlocii. Ne vom deschide un punct de lucru in Bucuresti, unde persoane detasate de la companii din grup vor presta servicii de consultanta pe perioade limitate.

De asemenea, vor exista si angajati ai companiei noastre avand contracte part time 25%. Nr de angajati cu timp de lucru partial si detasati v-a fi mai mare de 5.

1. Angajatul isi poate alege functia de baza in compania noastra daca are contract de munca partial 25%? Tichetele de masa se primesc numai de la compania la care salariatul si-a ales functia de baza?

2. Societatea noastra trebuie sa depuna declaratia 61 sau 62 la organul fiscal din sectorul unde a deschis punctul de lucru? Nr de angajati va fi mai mare de 5, dar cu specificitatile de mai sus.

3. In cazul in care trebuie sa ne inregistram fiscal cu declaratia 61 trebuie sa depunem declaratia 112 separat pe punctul de lucru fata de sediul social? 

Raspunsul specialistului

1.a.) In situatia in care salariatul nu mai are incheiat nici un alt contract de munca, contractual cu timp partial reprezinta functia de baza. Functia de baza poate fi si la un contract cu timp partial.

Conform art. 77 alin. (6) din Codul fiscal, suma reprezentand deducerea personala se acorda pentru persoanele aflate in intretinerea contribuabilului, pentru acea perioada impozabila din anul fiscal in care acestea au fost intretinute. Perioada se rotunjeste la luni intregi in favoarea contribuabilului.

In sensul art. 77 din Codul fiscal, deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub forma de deducere personala se acorda pentriu fiecare luna a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza, in limita venitului realizat (pct. 13 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal aprobate prin HG 1/2016).


Astfel, deducerea personala este stabilita in functie de venitul brut lunar din salarii realizat la functia de baza de catre contribuabil si numarul de persoanel aflate in intretinerea acestuia.
Avand in vedere ca acesta este singurul contract la care are declarata functia de baza va beneficia si de tichete de masa si de orice alte drepturi de care beneficiaza salariatii la functia de baza.

1.b) Astfel, daca salariatul nu mai are incheiat nici un alt contract de munca, contractual cu timp partial reprezinta functia de baza. Functia de baza poate fi si la un contract cu timp partial.

Daca acesta este singurul contract la care are declarata functia de baza va beneficia si de tichete de masa si de orice alte drepturi de care beneficiaza salariatii la functia de baza.

Conform art. 7 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, angajatorii, impreuna cu organizatiile sindicale legal constituite sau, acolo unde nu este constituit un sindicat, cu reprezentantii salariatilor, stabilesc prin contractele colective de munca sau prin Regulamentul intern, dupa caz, clauze privind acordarea biletelor de valoare, care sa prevada cel putin urmatoarele:

a) numarul salariatilor din unitate care pot primi bilete de valoare si valoarea nominala acordata, tinand seama de posibilitatile financiare proprii ale angajatorilor;
b) categoriile de salariati care primesc bilete de valoare;
c) criteriile de selectie privind stabilirea salariatilor care primesc tichete de masa, tinand seama de prioritatile socioprofesionale si de alte elemente specifice activitatii;
d) stabilirea concreta a activitatilor, destinatiilor si evenimentelor care se incadreaza in cheltuieli sociale, pentru care se vor acorda salariatilor tichete cadou, tichete de cresa si culturale, dupa caz, si care vor face obiectul contractelor comerciale de prestari de servicii cu unitatile emitente;
e) documentatia pe care trebuie sa o prezinte salariatul angajatorului, in vederea acordarii tichetelor de cresa.

Astfel, angajatorul impreuna cu organizatiile sindicale sau cu reprezentantii salariatilor (in unitatile in care nu exista sindicate) stabilesc:

a) numarul salariatilor din unitate care pot primi bilete de valoare si valoarea nominala acordata, tinand seama de posibilitatile financiare proprii ale angajatorilor;

Asadar, valoarea nominala a tichetelor de masa se stabileste tinand cont de posibilitatile financiare proprii ale angajatorilor.

Conform art. 12 alin. (2) din Lega 165/2018, angajatorul distribuie, pe salariat, un numar de tichete de masa corespunzator numarului de zile lucratoare din luna pentru care se face distribuirea.

Totodata, salariatul poate utiliza lunar, un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile lucrate. Ori pentru salariatul angajat cu CIM cu timp partial, ziua lucrata este de atatea ore cat are in contractul sau de munca si nu de 8 ore. In concluzie, salariatul angajat cu contract cu timp partial va putea beneficia de un numar de tichete de masa egal cu numarul de zile lucrate, care trebuie sa fie corespunzator numarului de zile lucratoare din luna.

2. In conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea ANAF in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.

Inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor (in conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale), cu exceptia sucursalelor care se inregistreaza conform procedurilor speciale in materie de inregistrare a comerciantilor, se face prin completarea si depunerea formularului „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare (060)”, la organul fiscal central competent in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar. Solutia este in concordanta cu dispozitiile exprese ale art. 33 alin. (2) din Codul de procedura fiscala potrivit carora competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.

De altfel, potrivit instructiunilor de completare a Declaratiei de inregistrare fiscala aprobate prin OPANAF nr. 3725/2017 se precizeaza ca aceasta se completeaza de catre contribuabilii care au organizate sedii secundare stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul sediu secundar si au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii.

In concluzie, pentru sediul secundar care indeplineste conditiile de mai sus este necesara inregistrarea fiscala prin depunerea formularului „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare (060)” in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

3. Conform art. 101 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul care are sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor are obligatia de a declara, in numele sediilor secundare, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea, potrivit legii.

Astfel cum am aratat mai sus la art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 privind finantele publice locale se prevede ca "orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Asadar, la punctele de lucru cu minim 5 salariati, impozitul pe venit se declara in formularul 112 pe sediul secundar.

Conform Instructiunilor de completare a formularului (060) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia infiintarii, declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior, iar declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale.

Astfel, in termen de 30 de zile de la data incheierii celui de al 5 lea contract individual de munca cu locul muncii la un punct de lucru, trebuie sa se depuna declaratia 060 pentru inregistrarea fiscala a punctului de lucru ca platitor de venituri din salarii iar impozitul pe venit se declara in formularul 112 pe sediul secundar.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CIM cu timp partial. Stabilirea functiei de baza. Tichete de masa. Depunerea D060 si D112":
Rating:

Nota: 2.5 din 4 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Declarare sediu secundar. Cum procedam cu Declaratia 112?
Mai multe articole despre D060



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • 5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulant
    • Ascunse printre mari lanturi de magazine, supermarketuri, hipermarketuri si centre comerciale extinse pe suprafete largi, micile afaceri de comert ambulant s-au dezvoltat extrem de mult in ultimii ani in Romania. Le vedem la marile festivaluri, in pietele marilor orase in perioadele de sarbatori din timpul iernii si primavara si in zonele turistice. De la food-carturi, rulote cu produse artizanale, pana la rulote cu vin fiert sau cu inghetata si porumb fiert, toate acestea intra sub...» citeste mai departe aici

  • 5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridice
    • Vi s-a intamplat ca in activitatea economica sa aveti cazuri de clienti care nu au platit la timp si astfel anumite facturi emise sa ramana restante? Nu sunteti singurul! Conform Raportului European al Platilor, realizat de Intrum, liderul in credit management si recuperare creante de la persoane fizice si juridice, peste 70% dintre companii s-au intalnit in activitatea lor cu acest gen de situatii neplacute. Insa cum le facem fata, astfel incat sa fim platiti la timp si sa nu inregistram...» citeste mai departe aici

  • Echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice continua verificarile la agentii economici
    • In contextul starii de alerta si a masurilor sanitare dispuse in scopul reducerii infectarii cu noul coronavirus, sub coordonarea directa a Institutiei Prefectului Caras-Severin, s-au constituit echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice cu atributii in domeniu, cu scopul de a efectua verificari la agentii economici unde raspandirea COVID – 19 reprezinta un risc major. Din aceste echipe mixte fac parte si inspectorii de munca din cadrul Inspectoratului...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni 27 iulie - termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca 27 iulie 2020 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; Categorii de contribuabili: - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pentru decontarea sumei reprezentand 41,5% din salariul de baza brut din bugetul asigurarilor pentru somaj
    • O persoana poate beneficia de prevederile OUG 92/2020, art. 1, alin. (3), respectiv de decontarea a 41,5% din salariul de baza brut de la bugetul asigurarilor pentru somaj in urmatoarele conditii: 1. a beneficiat de oug 30/2020 timp de 11 zile in luna aprilie 2020; 2. a fost in somaj tehnic suportat de angajator inca 5 zile, in luna iulie 2020(ulterior aparitiei oug 92/2020, dar in perioada in care inca mai era stare de alerta)? Daca da, poate solicita suma respectiva pentru salariul pe 3...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016