Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CIM cu timp partial. Stabilirea functiei de baza. Tichete de masa. Depunerea D060 si D112

08-Oct-2019
6619

O societate cu sediul social in Bucuresti si este administrata fiscal de Contribuabili Mijlocii. Ne vom deschide un punct de lucru in Bucuresti, unde persoane detasate de la companii din grup vor presta servicii de consultanta pe perioade limitate.

De asemenea, vor exista si angajati ai companiei noastre avand contracte part time 25%. Nr de angajati cu timp de lucru partial si detasati v-a fi mai mare de 5.

1. Angajatul isi poate alege functia de baza in compania noastra daca are contract de munca partial 25%? Tichetele de masa se primesc numai de la compania la care salariatul si-a ales functia de baza?

2. Societatea noastra trebuie sa depuna declaratia 61 sau 62 la organul fiscal din sectorul unde a deschis punctul de lucru? Nr de angajati va fi mai mare de 5, dar cu specificitatile de mai sus.

3. In cazul in care trebuie sa ne inregistram fiscal cu declaratia 61 trebuie sa depunem declaratia 112 separat pe punctul de lucru fata de sediul social? 

Raspunsul specialistului

1.a.) In situatia in care salariatul nu mai are incheiat nici un alt contract de munca, contractual cu timp partial reprezinta functia de baza. Functia de baza poate fi si la un contract cu timp partial.

Conform art. 77 alin. (6) din Codul fiscal, suma reprezentand deducerea personala se acorda pentru persoanele aflate in intretinerea contribuabilului, pentru acea perioada impozabila din anul fiscal in care acestea au fost intretinute. Perioada se rotunjeste la luni intregi in favoarea contribuabilului.

In sensul art. 77 din Codul fiscal, deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub forma de deducere personala se acorda pentriu fiecare luna a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza, in limita venitului realizat (pct. 13 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal aprobate prin HG 1/2016).


Astfel, deducerea personala este stabilita in functie de venitul brut lunar din salarii realizat la functia de baza de catre contribuabil si numarul de persoanel aflate in intretinerea acestuia.
Avand in vedere ca acesta este singurul contract la care are declarata functia de baza va beneficia si de tichete de masa si de orice alte drepturi de care beneficiaza salariatii la functia de baza.

1.b) Astfel, daca salariatul nu mai are incheiat nici un alt contract de munca, contractual cu timp partial reprezinta functia de baza. Functia de baza poate fi si la un contract cu timp partial.

Daca acesta este singurul contract la care are declarata functia de baza va beneficia si de tichete de masa si de orice alte drepturi de care beneficiaza salariatii la functia de baza.

Conform art. 7 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, angajatorii, impreuna cu organizatiile sindicale legal constituite sau, acolo unde nu este constituit un sindicat, cu reprezentantii salariatilor, stabilesc prin contractele colective de munca sau prin Regulamentul intern, dupa caz, clauze privind acordarea biletelor de valoare, care sa prevada cel putin urmatoarele:

a) numarul salariatilor din unitate care pot primi bilete de valoare si valoarea nominala acordata, tinand seama de posibilitatile financiare proprii ale angajatorilor;
b) categoriile de salariati care primesc bilete de valoare;
c) criteriile de selectie privind stabilirea salariatilor care primesc tichete de masa, tinand seama de prioritatile socioprofesionale si de alte elemente specifice activitatii;
d) stabilirea concreta a activitatilor, destinatiilor si evenimentelor care se incadreaza in cheltuieli sociale, pentru care se vor acorda salariatilor tichete cadou, tichete de cresa si culturale, dupa caz, si care vor face obiectul contractelor comerciale de prestari de servicii cu unitatile emitente;
e) documentatia pe care trebuie sa o prezinte salariatul angajatorului, in vederea acordarii tichetelor de cresa.

Astfel, angajatorul impreuna cu organizatiile sindicale sau cu reprezentantii salariatilor (in unitatile in care nu exista sindicate) stabilesc:

a) numarul salariatilor din unitate care pot primi bilete de valoare si valoarea nominala acordata, tinand seama de posibilitatile financiare proprii ale angajatorilor;

Asadar, valoarea nominala a tichetelor de masa se stabileste tinand cont de posibilitatile financiare proprii ale angajatorilor.

Conform art. 12 alin. (2) din Lega 165/2018, angajatorul distribuie, pe salariat, un numar de tichete de masa corespunzator numarului de zile lucratoare din luna pentru care se face distribuirea.

Totodata, salariatul poate utiliza lunar, un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile lucrate. Ori pentru salariatul angajat cu CIM cu timp partial, ziua lucrata este de atatea ore cat are in contractul sau de munca si nu de 8 ore. In concluzie, salariatul angajat cu contract cu timp partial va putea beneficia de un numar de tichete de masa egal cu numarul de zile lucrate, care trebuie sa fie corespunzator numarului de zile lucratoare din luna.

2. In conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea ANAF in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.

Inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor (in conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale), cu exceptia sucursalelor care se inregistreaza conform procedurilor speciale in materie de inregistrare a comerciantilor, se face prin completarea si depunerea formularului „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare (060)”, la organul fiscal central competent in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar. Solutia este in concordanta cu dispozitiile exprese ale art. 33 alin. (2) din Codul de procedura fiscala potrivit carora competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.

De altfel, potrivit instructiunilor de completare a Declaratiei de inregistrare fiscala aprobate prin OPANAF nr. 3725/2017 se precizeaza ca aceasta se completeaza de catre contribuabilii care au organizate sedii secundare stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul sediu secundar si au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii.

In concluzie, pentru sediul secundar care indeplineste conditiile de mai sus este necesara inregistrarea fiscala prin depunerea formularului „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare (060)” in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

3. Conform art. 101 alin. (5) din Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul care are sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor are obligatia de a declara, in numele sediilor secundare, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea, potrivit legii.

Astfel cum am aratat mai sus la art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 privind finantele publice locale se prevede ca "orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Asadar, la punctele de lucru cu minim 5 salariati, impozitul pe venit se declara in formularul 112 pe sediul secundar.

Conform Instructiunilor de completare a formularului (060) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia infiintarii, declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior, iar declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale.

Astfel, in termen de 30 de zile de la data incheierii celui de al 5 lea contract individual de munca cu locul muncii la un punct de lucru, trebuie sa se depuna declaratia 060 pentru inregistrarea fiscala a punctului de lucru ca platitor de venituri din salarii iar impozitul pe venit se declara in formularul 112 pe sediul secundar.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CIM cu timp partial. Stabilirea functiei de baza. Tichete de masa. Depunerea D060 si D112":
Rating:

Nota: 2.5 din 4 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Declarare sediu secundar. Cum procedam cu Declaratia 112?
Mai multe articole despre D060



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cum a fost modificata Legea pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale in 2021
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Calarasi informeaza contribuabilii ca, in Monitorul Oficial nr. 332 din 1 aprilie 2021 a fost publicata Legea nr. 55 din 31 martie 2021 privind modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale au fost aduse urmatoarele modificari : -In cazul savarsirii unei infractiuni de evaziune fiscala prevazute la art 8 si art. 9, daca in cursul urmaririi penale sau al judecatii prejudiciul cauzat este acoperit...» citeste mai departe aici

  • Intrebari & Raspunsuri ANAF cu privire la completarea Declaratiei Unice - venituri din chirii
    • ANAF a reluat sesiunile de asistenta pe pagina oficiala de Facebook. Tema ultimei sesiuni online a fost "Modalitatea de completare si depunere a Declaratiei unice de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor". Redam cateva intrebari si raspunsuri: 1. Un PFA obtine venituri din inchirierea unui spatiu. Unde se inregistreaza aceste venituri in declaratia unica? La venituri din activitati independente sau la venituri din cedarea folosintei bunurilor?...» citeste mai departe aici

  • OUG 30/2021. Declaratia de regularizare privind cheltuielile cu educatia timpurie se depune pana pe 25 aprilie 2021
    • Ordonanta de urgenta nr. 30/2021 privind unele masuri fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 423 din 21 aprilie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in 21 aprilie 2021, suma reprezentand cheltuieli cu educatia timpurie, efectuate in perioada noiembrie 2020-martie 2021, care depaseste impozitul pe profit datorat, se scade din impozitul pe salarii retinut de contribuabil pentru angajati, din taxa pe valoarea adaugata datorata sau din accizele datorate, pe...» citeste mai departe aici

  • Traditia continua si de Paste: Participa GRATUIT la webinarul dorit
    • Profita de Oferta de Paste si te poti bucura de sarcini de serviciu rezolvate impecabil prin cunoasterea exacta a legilor si a procedurilor, relaxare si buna dispozitie la birou si, de ce nu, munca ta va fi resplatita printr-un salariu mai mare si binemeritat. In plus, te invitam sa profiti de Preturile Speciale si sa iti alegi webinarul la care doresti sa participi: - Modificarile din fiscalitate analizate de Gabriel Jinga si Gabriel Gheorghe - Controale ITM in 2021, lector: Rodica Mantescu...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat documentatia tehnica SAF-T
    • ANAF supune atentiei, in scopul asigurarii pregatirii pentru conformarea cu cerintele de export ale fisierului standard de control fiscal, un set de documente ce detaliaza elementele obligatorii si optionale incorporabile la nivelul noului model declarativ SAFT, conform unui comunicat de presa. Demersul se deruleaza in contextul angajamentului institutional de transparentizare a deciziilor cu impact asupra modului de raportare a contribuabilului la ANAF, iar documentele pe care le puteti...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016