Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cine va plati impozit specific si cum determinati regimul mixt de impozitare

20-Apr-2017
1459

Va reamintim ca in M. Of. nr. 266/14.04.2017 a fost publicat Ordinul nr. 264/464/14.04.2017 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare mai precis firmelor care aveau inscrise in actele constitutive, la 31 decembrie 2016, ca activitate principala sau secundara, una dintre urmatoarele activitati corespunzatoare codurilor CAEN (si care le desfasoara efectiv):

a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510);
b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520);
c) parcuri pentru rulote, campinguri si tabere (CAEN 5530);
d) alte servicii de cazare (CAEN 5590);
e) restaurante (CAEN 5610);
f) activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente (CAEN 5621);


g) alte servicii de alimentatie (CAEN 5629);
h) baruri si alte activitati de servire a bauturilor (CAEN 5630).

Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit cumulativ urmatoarele conditii:

a) aveau inscrisa in actele constitutive ca activitate principala sau secundara una dintre activitatile enumerate mai sus;
b) nu se afla in lichidare.

Cum prevederile de mai sus erau insuficiente, normele metodologice de aplicare stabilesc ca acei contribuabili ce realizeaza venituri si din alte activitati decat cele prezentate aplica un regim mixt de impozitare. Concret, acesti operatori economici sunt obligati sa determine si sa plateasca, concomitent:

- impozitul specific pentru veniturile din activitatile corespunzatoare celor opt coduri CAEN prevazute de Legea nr. 170/2016;
- impozitul pe profit pentru veniturile din celelalte activitati.

Astfel, pentru a putea aplica noile prevederi, agentii economici vor organiza si conduce evidenta contabila, urmand ca pentru stabilirea cheltuielilor comune ce vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal sa utilizeze o metoda ra?ionala de alocare, potrivit reglementarilor contabile aplicabile sau prin repartizarea proportional cu ponderea veniturilor obtinute din activitatile vizate in veniturile totale realizate de contribuabil.

Contribuabilii care au mai multe unitati determina impozitul specific anual prin insumarea impozitului specific aferent fiecarei unitati, calculat conform formulei stabilite in anexa corespunzatoare codului CAEN, deci doar cand exista mai multe unitati distincte.

Declararea si plata impozitului specific se efectueaza semestrial, pana la data de 25 a lunii urmatoare fiecarui semestru prin intermediul formularului 100; Suma de plata reprezinta o jumatate din impozitul specific anual.

In cazul in care o firma desfasoara activitate vizata de impozitul specific, cat si o activitate vizata de impozitul pe profit, aceasta trebuie sa aplice, in mod corespunzator, ambele regimuri de impozitare.

Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale aplicarea impozitului specific pana la data de 31 martie a anului pentru care se plateste impozitul specific;

Contribuabilii care au fost platitori de impozit specific in anul precedent si nu mai indeplinesc condi?iile, in anul urmator, aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit.

in situa?ia in care, in cursul unui an, au aparut modificari cu privire la indeplinirea conditiilor care au stat la baza eliberarii certificatului de clasificare, la numarul locurilor de cazare, modificarea suprafetelor,inceperea/incetarea unei activitati corespunzatoare codurilor CAEN mentionate, contribuabilii calculeaza impozitul specific, in mod corespunzator, incepand cu semestrul urmator acestor modificari.

In cazul retragerii definitive a autorizatiei de functionare, a certificatului de clasificare pentru toate activitatile, persoana juridica este obligata la plata impozitului pe profit incepand cu trimestrul urmator retragerii acestora.

Baza legala: Ordin nr.264/464/14.04.2017 al ministrului turismului si ministrul finantelor publice pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati publicat in MO 266/14.04.2017.

Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice a Judetului Bistrita-Nasaud

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cine va plati impozit specific si cum determinati regimul mixt de impozitare":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016