Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Client declarat in faliment si Declaratia cod 394. Cum a rezolvat consultantul fiscal problema rapid si fara consecinte pentru client!

30-Mar-2017
3289

Legislatia din Romania se schimba zi de zi si spunem asta fara pic de exagerare. Neclaritati noi au fost aduse odata cu legea impozitului specific, iar mai nou si legea preventiei are toate sansele sa "tulbure" reglementarile mai multor acte normative.

Tocmai de aceea, intrebarile nenumarate din domeniul fiscal-contabil sunt firesti si ne propunem sa rezolvam cat mai multe probleme pentru a va veni in ajutor.

In analiza de mai jos, solutionata prin cele ce urmeaza, avem urmatoarele date: "La data de 28.04.2016 se pronunta falimentul definitiv si irevocabil al societatii X. Cum procedez cu ajustarea de TVA? Intocmesc factura de storno pe societatea X cu valorile initiale? Declar in D394 aceasta factura de storno? Daca declar factura de storno in D394 nu apar neconcordante deoarece societatea X este radiata de la Registrul Comertului si implicit inactiva?".

Din intrebarea formulata rezulta ca ajustarea bazei de impozitare a TVA nu s-a facut la data pronuntarii hotararii judecatoresti definitive si irevocabile in aprilie 2016, urmand a se efectua in termen de aproximativ 1 an de la data emiterii acesteia. In acest caz, se considera ca furnizorul/prestatorul se afla in cadrul termenului de 5 ani pentru prescrierea dreptului de a efectua ajustarea bazei de impozitare a TVA conform prevederilor 287 lit. d) din Codul fiscal.

"Baza de impozitare se reduce in urmatoarele situatii:

….d) in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, iar, in cazul falimentului beneficiarului, incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, hotarare ramasa definitiva/definitiva si irevocabila, dupa caz. …. ".


Ajustarea bazei de impozitare se efectueaza prin emiterea de facturi, cu semnul minus, respectand acelasi regim de impozitare si aplicand cota TVA in vigoare la data emiterii facturii initiale, de exemplu, 24%.

Valoarea facturilor astfel emise, cu semnul minus, se evidentiaza in jurnalul pentru vanzari si se raporteaza prin decontul de TVA cod 300, la randul 16, denumit "Regularizari taxa colectata".

Emiterea unei facturi cu semnul minus reprezinta in fapt emiterea unei facturi de corectie reglementata prin art. 330 alin. (2) din Codul fiscal aplicabil din 1 ianuarie 2016 “In situatiile prevazute la art. 287 furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi sau alte documente, cu valorile inscrise cu semnul minus, cand baza de impozitare se reduce, ….. ”. Astfel, factura trebuie emisa cu toate informatiile reglementate prin art. 319 alin. (20) din Codul fiscal.

Deci, obligativitatea emiterii unei facturi pentru ajustarea bazei de impozitare a TVA rezulta din prevederile articolului 330 "Corectarea documentelor" alineatul 2 din Codul fiscal prin care se face precizarea "(2) In situatiile prevazute la art. 287 furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi, cu valorile inscrise cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus sau fara mentiunea din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, daca baza de impozitare se majoreaza, care se transmit si beneficiarului, cu exceptia situatiei prevazute la art. 287 lit. d)..". In situatia in care clientul este deja radiat, furnizorul/prestatorul nu mai transmite acestuia copia facturii de ajustare deoarece nu mai exista ca persoana juridica.

Avand in vedere faptul ca persoana impozabila declarata in stare de faliment nu mai are calitatea de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, dar furnizorul/prestatorul a emis o factura, se recomanda ca valoarea facturii emise sa fie raportata in declaratia cod 394 in cartusul D, ca partener tip 2 in situatia in care nu aveti certitudinea ca acel client a fost radiat din evidentele O.N.R.C.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei - Consultant fiscal si expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Client declarat in faliment si Declaratia cod 394. Cum a rezolvat consultantul fiscal problema rapid si fara consecinte pentru client!":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112, MODIFICATA! Ordinul a fost publicat in Monitorul Oficial
    • UPDATE, 24 mai 2019 Ordinul nr. 2.165/837/743/2019 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 a fost publicat joi, 23 mai 2019, in Monitorul Oficial, nr. 404. Formularul 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" a fost modificat ca urmarea a unei serii de schimbari aduse legislatiei fiscale, in ultima perioada (aici vorbim...» citeste mai departe aici

  • OUG 31/2019, privind acordarea unor facilitati fiscale, publicata in M.Of. Codul fiscal, MODIFICAT!
    • Ordonanta de urgenta nr. 31/2019 privind acordarea unor facilitati fiscale si pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 11/2018 pentru adoptarea unor masuri bugetare si pentru modificarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, a fost publicata joi, 23 mai 2019, in Monitorul Oficial, partea I, nr. 403. OUG 31/2019 prevede 4 modificari fiscale: 1. Prelungirea...» citeste mai departe aici

  • Realizarea de venituri pe perioada concediului pentru cresterea copilului. Cand se suspenda indemnizatia?
    • In multe situatii, parintii care intra in concediu de crestere copil (CCC) se vad nevoiti sa renunte la proiectele proprii care, in mod normal, le-ar aduce un venit suplimentar - care sa asigure un confort sporit si copilului, de teama sa nu le fie suspendata indemnizatia oferita de stat. Este si cazul antreprenorilor care, nefiind familiarizati cu litera legii si cu modul in care trebuie ea interpretata, se vad nevoiti sa renunte la pozitia de administrator si asociat firma. Astazi,...» citeste mai departe aici

  • ANPC: Amenzi de 200.000 de lei si 1,6 tone de peste retrase, intr-o singura zi!
    • Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a dat peste cap planurile unor mari supermarketuri care pusesera la vanzare peste in stare vizibila de degradare sau expirate, intr-o singura zi fiind date amenzi in valoare de 200.000 de lei. “In data de 22 mai 2019, comisari din cadrul Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti-Ilfov, coordonati de Paul Anghel, Director General al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si Horia...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016