Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CNS Cartel ALFA solicita retragerea proiectul de OUG privind masurile fiscal-bugetare

21-Dec-2018
938

Intr-o scrisoare deschisa adresata prim-ministrului Romaniei, CNS Cartel Alfa condamna modul in care Guvernul Romaniei actioneaza si solicita retragerea proiectului de Ordonanta prin care ar urma sa se aplice noi taxe si impozite contribuabililor.

In cele ce urmeaza, redam scrisoarea publicata de CNS Cartel Alfa:

“Doamna prim ministru,

Confederatia Nationala Sindicala „Cartel ALFA” condamna ferm modul dictatorial in care Guvernul Romaniei actioneaza, nerespectand prevederile legale, desi trebuie sa fie primul garant al respectarii legii.

Misiunea Guvernului este aceea de a administra interesele tarii si ale cetatenilor ei, nu afacerile personale ale membrilor sai si ale celor care ii controleaza.

Masurile fiscal-bugetare cuprinse in proiectul de OUG si modul in care au fost prezentate public arata lipsa totala de responsabilitate fata de cetateni, dispret fata de principiile democratice si incapacitatea de a avea o minima planificare si coerenta in actul de guvernare.

Pentru a nu exista vreo confuzie, facem precizarea ca sustinem modificarea sistemului de taxare si credem cu tarie ca sistemul fiscal din Romania trebuie reformat pentru a reduce presiunea pe salariati si pe micii contribuabili catre taxarea in schimb mai serioasa a averilor si profiturilor marilor companii. Astfel, ne delimitam de vocile, din pacate majoritare in spatiul public, care anunta disolutia economiei la orice propunere de taxare.

Nu sustinem nici discursul prin care introducerea unor noi taxe este legitimata prin etichete fals-moralizante. Companiile care fac profituri in Romania trebuie sa contribuie corespunzator la bugetul public, pentru ca asa ar fi echitabil, nu ca o “pedeapsa” pentru comportamentul lor, care in realitate a fost incurajat si tolerat de toate guvernele Romaniei din ultimii 30 de ani, prin facilitati/subventii directe sau indirecte, scutiri de taxe, reducerea constanta a nivelului de impozitare etc.

Cu toate acestea, respingem propunerile si solicitam retragerea OUG pentru ca:
a. Masurile cuprinse prevad limitarea drepturilor salariatilor din sectorul bugetar pentru conditii de munca si a sporurilor aferente;
b. Masurile cuprinse in proiectul de act normativ nu au facut obiectul niciunei consultari prealabile cu partenerii sociali. Subiectul este unul deosebit de important, care determina puternice reactii in societate, iar lipsa dialogului social si a unei analize privind masurile propuse alimenteaza reactii alarmiste, extrem de nocive pentru un mediu economic pe care ni-l dorim cu totii predictibil si stabil;
c. Proiectul aduce modificari majore la nu mai putin de 16 legi, printre care Codul Muncii, Legea Educatiei, Legea Sanatatii, Legea Energiei, Legea salarizarii pentru personalul bugetar, Codul fiscal;
d. Masurile cuprinse in proiectul de act normativ au nenumarate consecinte, atat din punct de vedere social, cat si economic. Cu toate acestea, proiectul nu este insotit de studiu de impact pentru urmatoarea perioada (in Nota de fundamentare impactul economic este zero);
e. Proiectul de ordonanta cuprinde masuri croite pentru alimentarea unor retele de influenta (precum Fondul de Investitii destinat fidelizarii administratiei locale…), precum si unele propuneri aberante de investitii publice (subventionarea construirii pe bani publici a unor investitii private, gradinite olimpice (??!!!), in conditiile in care exista sute de unitati publice de invatamant care au nevoie urgenta de reparatii si modernizari, iar accesul inegal la educatie este o problema reala si grava);
f. Proiectul de ordonanta cuprinde masuri fiscale discriminatorii, nejustificate, care mai curand favorizeaza un sistem clientelar decat sa rezolve gravele probleme de pe piata muncii. (ex scutirea de contributii ale angajatorului in sectorul constructii datorita majorarii salariului minim din domeniu, care nu este bazat pe un proces de negociere colectiva;
g. Proiectul de ordonanta include masuri de taxare retroactiva, iar noile taxe sunt anuntate cu mai putin de doua saptamani inainte de a fi aplicate, cand bugetele unitatilor sunt deja aprobate, in mare parte, si negocierile colective pentru anul 2019 sunt in derulare sau finalizate;
h. Introducerea posibilitatii de a retrage individual contributiile la Pilonul II de pensii nu are nicio justificare, decat distrugerea unui mecanism balansat (intre pilonul I si pilonul II), astfel incat lucratorul sa fie protejat indiferent de evolutia pietei muncii sau a pietelor financiare, cat si crearea de discriminare intre categoriile de pensionari;

Proiectul de OUG, precum si modul in care sunt formulate masurile cuprinse in acesta arata fie un nivel toxic de incompetenta, fie o totala lipsa de responsabilitate fata de cetateni.”

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CNS Cartel ALFA solicita retragerea proiectul de OUG privind masurile fiscal-bugetare":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP a decis repartizarea pe unitati administrativ - teritoriale a sumelor defalcate din TVA (proiect de Hotarare)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala, luni - 14 octombrie, un proiect de Hotarare privind repartizarea pe unitati administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, conform art. 20 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.12/2019 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2019. In Nota de fundamentare se arata ca, in prezent, in anexa nr.4, la pozitia 3226 - "Sume rezervate" s-a aprobat o suma...» citeste mai departe aici

  • Oficial de la ANAF: Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov vine in intampinarea contribuabililor cu un material exemplificativ in care arata concret care sunt limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal. La baza acestor informatii stau Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Guvernului 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Codului fiscal prin Legea 172
    • Prin Legea 172/2019 publicata in M.Of. nr. 815 din 08.10.2019 au fost aduse modificari si completari Codului fiscal. Modificarile vizeaza: - modificarea art. 270 alin. (3) lit. b) care prevedea ca se considera livrare de bunuri, din punct de vedere al TVA, transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor, in urma executarii silite. Conform modificarilor aduse, incepand cu 11 octombrie 2019, nu se considera livrare de bunuri transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor, in urma...» citeste mai departe aici

  • Teodorovici: Guvernul a incercat modificarea a doua scheme de ajutor de stat, fara succes!
    • Ministrul demis al Finantelor Publice sustine ca Executivul a incercat sa modifice doua scheme de ajutor de stat gestionate de MFP, fara succes, motivul fiind acela ca este interimar si actele ar excede atributiile sale. "Am incercat sa discutam in sedinta de Guvern doua Hotarari de Guvern pentru modificarea celor doua scheme de ajutor de stat pe care Ministerul de Finante le gestioneaza. Cea aprobata prin Hotararea de Guvern 807/ 2014. Stiti, s-au semnat foarte multe proiecte pentru mediul de...» citeste mai departe aici

  • Optiune privind aplicarea impozitului pe profit. Salariati cu timp partial. Trecere la impozit micro.
    • Un SRL infiintat in luna iulie cu un capital social de 45.000 lei a optat, la infiintare, pentru a fi platitor de impozit pe profit. Societatea nu a desfasurat activitate pana in prezent, fiind in organizarea business-ului pentru care a fost infiintata aceasta firma. La inceputul lunii octombrie au fost angajate doua persoane cu timp partial (cumulat 3 ore). In aceste conditii, aceasta firma ramane in continuare platitoare de impozit pe profit sau trebuie sa aiba doi salariati (respectiv...» citeste mai departe aici

  • Persoanele cu venituri mici ar putea beneficia de subventii majorate pentru plata chiriei (proiect de HG)
    • Potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern pus in dezbatere publica de Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratuei Locale, subventia pentru plata chiriei la locuintele sociale ar putea fi majorata pentru cei cu venituri mici, astfel incat sa acopere si cheltuielile cu utilitatile. Proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea Strategiei Nationale a Locuirii include asumarea anumitor obiective, precum majorarea subventiilor pentru plata chiriei si utilitatilor, acordate...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016