Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CNS Cartel ALFA solicita retragerea proiectul de OUG privind masurile fiscal-bugetare

21-Dec-2018
2149

Intr-o scrisoare deschisa adresata prim-ministrului Romaniei, CNS Cartel Alfa condamna modul in care Guvernul Romaniei actioneaza si solicita retragerea proiectului de Ordonanta prin care ar urma sa se aplice noi taxe si impozite contribuabililor.

In cele ce urmeaza, redam scrisoarea publicata de CNS Cartel Alfa:

“Doamna prim ministru,

Confederatia Nationala Sindicala „Cartel ALFA” condamna ferm modul dictatorial in care Guvernul Romaniei actioneaza, nerespectand prevederile legale, desi trebuie sa fie primul garant al respectarii legii.

Misiunea Guvernului este aceea de a administra interesele tarii si ale cetatenilor ei, nu afacerile personale ale membrilor sai si ale celor care ii controleaza.

Masurile fiscal-bugetare cuprinse in proiectul de OUG si modul in care au fost prezentate public arata lipsa totala de responsabilitate fata de cetateni, dispret fata de principiile democratice si incapacitatea de a avea o minima planificare si coerenta in actul de guvernare.

Pentru a nu exista vreo confuzie, facem precizarea ca sustinem modificarea sistemului de taxare si credem cu tarie ca sistemul fiscal din Romania trebuie reformat pentru a reduce presiunea pe salariati si pe micii contribuabili catre taxarea in schimb mai serioasa a averilor si profiturilor marilor companii. Astfel, ne delimitam de vocile, din pacate majoritare in spatiul public, care anunta disolutia economiei la orice propunere de taxare.

Nu sustinem nici discursul prin care introducerea unor noi taxe este legitimata prin etichete fals-moralizante. Companiile care fac profituri in Romania trebuie sa contribuie corespunzator la bugetul public, pentru ca asa ar fi echitabil, nu ca o “pedeapsa” pentru comportamentul lor, care in realitate a fost incurajat si tolerat de toate guvernele Romaniei din ultimii 30 de ani, prin facilitati/subventii directe sau indirecte, scutiri de taxe, reducerea constanta a nivelului de impozitare etc.

Cu toate acestea, respingem propunerile si solicitam retragerea OUG pentru ca:
a. Masurile cuprinse prevad limitarea drepturilor salariatilor din sectorul bugetar pentru conditii de munca si a sporurilor aferente;
b. Masurile cuprinse in proiectul de act normativ nu au facut obiectul niciunei consultari prealabile cu partenerii sociali. Subiectul este unul deosebit de important, care determina puternice reactii in societate, iar lipsa dialogului social si a unei analize privind masurile propuse alimenteaza reactii alarmiste, extrem de nocive pentru un mediu economic pe care ni-l dorim cu totii predictibil si stabil;
c. Proiectul aduce modificari majore la nu mai putin de 16 legi, printre care Codul Muncii, Legea Educatiei, Legea Sanatatii, Legea Energiei, Legea salarizarii pentru personalul bugetar, Codul fiscal;
d. Masurile cuprinse in proiectul de act normativ au nenumarate consecinte, atat din punct de vedere social, cat si economic. Cu toate acestea, proiectul nu este insotit de studiu de impact pentru urmatoarea perioada (in Nota de fundamentare impactul economic este zero);
e. Proiectul de ordonanta cuprinde masuri croite pentru alimentarea unor retele de influenta (precum Fondul de Investitii destinat fidelizarii administratiei locale…), precum si unele propuneri aberante de investitii publice (subventionarea construirii pe bani publici a unor investitii private, gradinite olimpice (??!!!), in conditiile in care exista sute de unitati publice de invatamant care au nevoie urgenta de reparatii si modernizari, iar accesul inegal la educatie este o problema reala si grava);
f. Proiectul de ordonanta cuprinde masuri fiscale discriminatorii, nejustificate, care mai curand favorizeaza un sistem clientelar decat sa rezolve gravele probleme de pe piata muncii. (ex scutirea de contributii ale angajatorului in sectorul constructii datorita majorarii salariului minim din domeniu, care nu este bazat pe un proces de negociere colectiva;
g. Proiectul de ordonanta include masuri de taxare retroactiva, iar noile taxe sunt anuntate cu mai putin de doua saptamani inainte de a fi aplicate, cand bugetele unitatilor sunt deja aprobate, in mare parte, si negocierile colective pentru anul 2019 sunt in derulare sau finalizate;
h. Introducerea posibilitatii de a retrage individual contributiile la Pilonul II de pensii nu are nicio justificare, decat distrugerea unui mecanism balansat (intre pilonul I si pilonul II), astfel incat lucratorul sa fie protejat indiferent de evolutia pietei muncii sau a pietelor financiare, cat si crearea de discriminare intre categoriile de pensionari;

Proiectul de OUG, precum si modul in care sunt formulate masurile cuprinse in acesta arata fie un nivel toxic de incompetenta, fie o totala lipsa de responsabilitate fata de cetateni.”

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • SAF-T. Ce amenzi se aplica pentru contribuabilii mici care NU depun D406 din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, firmele mici capata si ele obligatia de a depune fisierul SAF-T (Declaratia 406), asa cum s-a stabilit prin Ordinul ANAF nr. 1.783/2021. Practic, vorbim de ultima etapa majora a calendarului de implementare a raportarii SAF-T in Romania, obligatia fiind deja in vigoare pentru contribuabilii mari si cei mijlocii, din 2022, respectiv 2023. Ce amenzi se aplica pentru nerespectarea legii? Reamintim ca SAF-T este un fisier in format electronic, standardizat international,...» citeste mai departe aici

  • Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele

    • Conform legislatiei in vigoare, salariul minim brut pe tara a crescut de la 1 ianuarie 2025 si a ajuns la suma de 4.050 lei. In acest context ITM Caras Severin aduce mai multe precizari importante pentru firme. Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele In raport de dispozitiile art.1 din HG nr. 1506/2024 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, de la 1 ianuarie 2025, salariul de baza minim brut pe ? ara...» citeste mai departe aici

  • Din ianuarie 2025 a intrat in vigoare noul impozit de 1% pe constructii. Cine are aceasta obligatie

    • Un nou sistem de calcul al impozitului pe constructii, care se aplica asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor inca din data de 31 decembrie a anului anterior, este un vigoare incepand cu 1 ianuarie 2025. Cum se va stabili impozitul, pana cand se va plati acesta, si cine are aceasta obligatie, vedem in randurile care urmeaza. Mentionam insa ca pentru a putea aplica aceste reglementari Ministerul Finantelor trebuie sa emita normele metodologice corespunzatoare. Din...» citeste mai departe aici

  • Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare

    • Angajatii sau administratorii firmelor care se deplaseaza in afara tarii in interes de serviciu sau pentru diverse misiuni sunt remunerati de angajatori cu diurna externa. Este extrem de important ca acesta sa fie calculata corespunzator, nu doar pentru respectarea reglementarilor fiscale, dar si pentru a evita posibile erori care ar putea afecta atat drepturile salariatului, cat si contabilitatea companiei. Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesare In acest...» citeste mai departe aici

  • NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025 Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. Obligatia vizeaza companiile inregistrate direct, prin reprezentant fiscal sau cele cu sedii fixe in...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an

    • Inca din data de 1 ianuarie 2025 se aplica mai multe modificari in privinta impozitului pe veniturile microintreprinderii, pe care le vom enunta in continuarea articolului. Printre cele mai importante apare schimbarea cu privire la plafon, care a scazut de la 500.000 euro la 250.000 euro. Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest an 1. Scade plafonul de venituri pentru a aplica pentru acest sistem de impozitare Astfel, o microintreprindere este o persoana juridica...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016