Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Codul fiscal si cel de procedura fiscala se modifica! Ce schimbari se aplica din 2017?

07-Nov-2016
2168

Ministerul de Finante a publicat proiectul de modificare a Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Se continua astfel procesul de simplificare, de crestere a transparentei bugetare si de modernizare a sistemului de administrare a taxelor si impozitelor.


Cititi si despre Noile modificari din Codul de procedura fiscala.

In urma consultarilor cu mediul de afaceri si cu asociatiile de profil, Ministerul Finantelor propune un nou pachet de masuri ce vizeaza modificari ale Codurilor fiscal si de procedura fiscala si ale altor acte normative.

In completare, va prezentam si materialul Codul fiscal se modifica din nou! Modificari 2017 prezentate pe capitole!

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Scopul este acela de simplificare a procedurilor atat pentru persoanele fizice, cat si pentru cele juridice, de sustinere a mediului de afaceri, a procesului investitional, de eliminare a unor restrictionari si inechitati.

Concret, pentru persoanele fizice, Ministerul Finantelor Publice propune masuri legislative care sa elimine comunicarea pe hartie si sa extinda comunicarea online. Un exemplu este ridicarea popririi pe cale electronica, masura ce va permite deblocarea in timp real a banilor in cazul persoanelor carora li s-au indisponibilizat sume ce depasesc nivelul creantei pentru care s-a pus poprirea.

De asemenea, Ministerul Finantelor propune modernizarea sistemului de administrare a impozitelor si taxelor prin facilitarea depunerii online a declaratiilor. Este vorba, de exemplu, despre declaratiile 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata", 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national".

In ceea ce priveste cresterea transparentei si eficientei in cheltuirea fondurilor publice, MFP are in vedere extinderea entitatilor publice care utilizeaza Sistemul national de verificare, monitorizare, raportare si control al situatiilor financiare, angajamentelor legale si bugetelor entitatilor publice (Forexebug). Vor fi noi categorii incluse, precum organizatiile non-guvernamentale ce lucreaza cu fonduri publice.

Pentru persoanele juridice, ministerul vine cu masuri de sustinere a procesului investitional prin extinderea scutirii de impozit a profitului reinvestit si asupra dreptului de utilizare a programelor informatice. Totodata, pentru dezvoltarea sistemului de invatamant profesional si tehnic, propune deducerea integrala a unor cheltuieli efectuate de operatorii economicii pentru elevi, precum si neimpozitarea beneficiilor primite de acestia.

Prin noile masuri, vor fi sprijiniti micii agricultori care intampina dificultati in aplicarea regimului normal de TVA. Acestia vor avea posibilitatea aplicarii unui regim special care ii va degreva de cele mai multe sarcini administrative precum: tinerea de evidente si depunerea decontului de TVA.

De asemenea, agricultorii vor beneficia de o compensare in cota forfetara pentru acoperirea taxei nededuse, aferenta achizitiilor. Astfel, pretul produselor/serviciilor agricole este degrevat de TVA. Compensarea se va acorda gradual, 1% in 2017, 4% in 2018 si 8% din 2019.

In ceea ce priveste persoanele care isi redobandesc codul de TVA, Ministerul Finantelor vizeaza asigurarea unui tratament fiscal echitabil prin repunerea in drepturi atat a acestora, cat si a beneficiarilor care au efectuat achizitii de bunuri/servicii in perioada anularii codului de TVA.

SE ELIMINA REGISTRUL OPERATORILOR INTRACOMUNITARI SI SE SUSPENDA D 392!

In plus, pentru reducerea sarcinilor administrative ale contribuabililor care realizeaza operatiuni intracomunitare se elimina Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI). Totodata, declaratiile informative 392A, 392B si 393 se suspenda pana la data de 31 decembrie 2019.


Promovarea acestui act normativ este determinata in principal de necesitatea:

- sustinerii mediului de afaceri prin extinderea regimului fiscal favorabil aplicabil in cazul programului stock option plan si pentru titlurile de participare care nu sunt tranzactionate pe o piata reglementata sau in cadrul unui sistem alternativ de tranzactionare, acordate angajatilor, administratorilor si/sau directorilor persoanelor juridice, inclusiv celor afiliate, in vederea sprijinirii masurii de fidelizaresi motivare a acestor persoane,

- sustinerii procesului investitional prin extinderea aplicarii facilitatii de scutire de impozit a profitului reinvestit si asupra dreptului de utilizare a programelor informatice, concomitent cu aplicarea nelimitata in timp a acestei facilitatii fiscale,

- sustinerii implementarii si dezvoltarii sistemului de invatamant profesional si tehnic, printr-un regim fiscal de deducere integrala a unor cheltuieli, atat la calculul impozitului pe profit cat si al venitului net anual supus impozitului pe venit, efectuate de operatorii economicii pentru elevi, precum si prin neimpozitarea beneficiilor primite de elevi,

- clarificarii obligatiilor declarative ale platitorilor de venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului,

- eliminarii inechitatilor generate in practica de obligativitatea regimului de impozitare pe venitul microintreprinderilor pentru persoanele juridice romane care isi completeaza capitalul social pe parcursul functionarii si care neavand la infiintare capital social de minim 25.000 euro, echivalent in lei, nu pot opta pentru plata impozitului pe profit, similar celor care au avut acest capital la infiintare.

Regimul va fi mentinut optional, concomitent cu reducerea valorii capitalului social, pentru care persoanele juridice pot aplica optiunea, la echivalentul in lei a 10.000 euro,

- reglementarii prevederilor referitoare la termenul de plata si de declarare a contributiilor sociale obligatorii aferente drepturilor reprezentand diferente de venituri din salarii stabilite potrivit legii pentru perioade anterioare,

- compatibilizarii legislatiei nationale cu prevederile Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al TVA, in vederea evitarii declansarii procedurii de infringement pentru transpunerea incorecta a prevederilor referitoare la ajustarea TVA pentru bunurile de capital, ca urmare a deschiderii dosarului EU Pilot 8399/16/TAXU,

- sprijinirii urgente a micilor agricultori care intampina dificultati in aplicarea regimului normal de TVA, prin implementarea unui regim special pentru agricultori, avand in vedere posibilitatea de reglementare a unui astfel de regim prevazuta de Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al TVA,

- eliminarii restrictionarii accesului operatorilor economici la un cod valid de TVA pentru operatiuni intracomunitare prin inscrierea in registrul operatorilor intracomunitari, avand in vedere ca in prezent exista alte parghii, mai eficiente, pentru prevenirea evaziunii fiscale, inclusiv in ceea ce priveste operatiunile intracomunitare,

- asigurarii unui tratament fiscal echitabil in cazul contribuabililor care isi redobandesc codul de inregistrare in scopuri de TVA, prin repunerea in drepturi a acestora si a beneficiarilor care au efectuat achizitii de bunuri/servicii de la acestia, in perioada in care nu au avut un cod valid de TVA,

- diminuarii sarcinilor administrative ale operatorilor economici, 

- reintroducerii facilitatilor privind impozitul pe cladiri, impozitul pe teren si impozitul pe mijloacele de transport, facilitati de care au beneficiat pana la 31 decembrie 2015 sotii/sotiile persoanelor cu handicap grav sau accentuat si sotii/sotiile persoanelor incadrate in gradul I de invaliditate,

- adoptarii unor masuri legislative care sa permita ridicarea popririi, pe cale electronica, in contextul masurilor de debirocratizare si simplificare administrativa, in special cele referitoare la extinderea modalitatii de comunicare pe cale electronica (eliminarea hartiei), pentru aceasta fiind necesar sa se stabileasca un organ fiscal special care sa efectueze asemenea acte de executare, la nivel national. Neadoptarea masurii afecteaza contribuabilii carora li s-au indisponibilizat sume de bani care depasesc nivelul creantei pentru care s-a infiintat poprirea, intrucat comunicarea pe suport hartie a actelor de executare de catre organul fiscal competent nu favorizeaza o reactie rapida in ceea ce priveste deblocarea acestor sume,

- modernizarii sistemului de administrare a impozitelor si taxelor, in special cele privind indeplinirea, de catre contribuabili, a obligatiilor de declarare si plata, prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare la distanta,

- transpunerii Directivei 2015/2376/UE de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal, adoptata in data de 8 decembrie 2015 si, potrivit careia statele membre adopta si publica pana la 31 decembrie 2016 actele cu putere de lege si actele administrative necesare pentru a se conforma acesteia, avand totodata obligatia de a comunica Comisiei textul acestor masuri. Totodata, statele membre urmeaza sa aplice masurile respective de la 1 ianuarie 2017,

- cresterea transparentei utilizarii fondurilor publice prin extinderea ariei entitatilor publice care utilizeaza Sistemul national de verificare, monitorizare, raportare si control al situatiilor financiare, angajamentelor legale si bugetelor entitatilor publice (Forexebug)

Puteti consulta aici Proiectul de Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, a Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Codul fiscal si cel de procedura fiscala se modifica! Ce schimbari se aplica din 2017?":
Rating:

Nota: 4.33 din 3 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Schimbari in Calendarul fiscal al lunii august 2018! Termenul de depunere a bilanturilor la 30.06.2018, 20.08.2018
    • UPDATE: Din cauza Hotararii Guvernului nr. 595/2018 care prevede ca zilele 16 si 17 sa fie zile libere, Calendarul Obligatiilor Fiscale pentru anul 2018, luna august, a fost modificat. Astfel, termenul depunerii pentru bilanturile la 30.06.2018 a fost prelungit pana pe data de 20 august 2018, fata de data de 16 august, cum fusese prevazut initial. ANAF a pus la dispozitia contribuabilor calendarul fiscal al lunii august 2018, luna care este mai lejera din punct de vedere al declaratiilor ce...» citeste mai departe aici

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • Urmeaza evenimente despre care se va vorbi intens! Consultantii si contabilii trebuie sa fie pregatiti
    • Trebuie neaparat sa stiti: urmeaza niste evenimente despre care, cu siguranta, se va vorbi in perioada urmatoare. Conferinta de Fiscalitate si Contabilitate, organizata de Rentrop&Straton vine in orasul dvs! In perioada 1 octombrie - 5 noiembrie aveti ocazia sa participati la unul sau mai multe evenimente care alcatuiesc Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate organizat de Rentrop&Straton. Cititi detalii despre eveniment si despre modalitatea prin care puteti sa rezervati un loc in...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • Radierea unui CMI. Procedura si declaratii depuse
    • Un medic doreste radierea unui Cabinet Medical Individual si doreste sa stie care sunt procedurile care trebuie urmate, motiv pentru carea a apelat la sfatul specialistilor nostri. Cum cazul nu este singular, sigur acest studiu de caz va fi de folos si altor contribuabili care se confrunta cu o situatie asemanatoare. Asadar, in situatia analizata in materialul de fata, medicul titular al cabinetului este inregistrat fiscal pentru obligatii aferente activitatii independente in judetul Ilfov unde...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016