Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Codul fiscal si cel de procedura fiscala se modifica! Ce schimbari se aplica din 2017?

07-Nov-2016
2390

Ministerul de Finante a publicat proiectul de modificare a Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Se continua astfel procesul de simplificare, de crestere a transparentei bugetare si de modernizare a sistemului de administrare a taxelor si impozitelor.


Cititi si despre Noile modificari din Codul de procedura fiscala.

In urma consultarilor cu mediul de afaceri si cu asociatiile de profil, Ministerul Finantelor propune un nou pachet de masuri ce vizeaza modificari ale Codurilor fiscal si de procedura fiscala si ale altor acte normative.

In completare, va prezentam si materialul Codul fiscal se modifica din nou! Modificari 2017 prezentate pe capitole!

Scopul este acela de simplificare a procedurilor atat pentru persoanele fizice, cat si pentru cele juridice, de sustinere a mediului de afaceri, a procesului investitional, de eliminare a unor restrictionari si inechitati.

Concret, pentru persoanele fizice, Ministerul Finantelor Publice propune masuri legislative care sa elimine comunicarea pe hartie si sa extinda comunicarea online. Un exemplu este ridicarea popririi pe cale electronica, masura ce va permite deblocarea in timp real a banilor in cazul persoanelor carora li s-au indisponibilizat sume ce depasesc nivelul creantei pentru care s-a pus poprirea.

De asemenea, Ministerul Finantelor propune modernizarea sistemului de administrare a impozitelor si taxelor prin facilitarea depunerii online a declaratiilor. Este vorba, de exemplu, despre declaratiile 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata", 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national".

In ceea ce priveste cresterea transparentei si eficientei in cheltuirea fondurilor publice, MFP are in vedere extinderea entitatilor publice care utilizeaza Sistemul national de verificare, monitorizare, raportare si control al situatiilor financiare, angajamentelor legale si bugetelor entitatilor publice (Forexebug). Vor fi noi categorii incluse, precum organizatiile non-guvernamentale ce lucreaza cu fonduri publice.

Pentru persoanele juridice, ministerul vine cu masuri de sustinere a procesului investitional prin extinderea scutirii de impozit a profitului reinvestit si asupra dreptului de utilizare a programelor informatice. Totodata, pentru dezvoltarea sistemului de invatamant profesional si tehnic, propune deducerea integrala a unor cheltuieli efectuate de operatorii economicii pentru elevi, precum si neimpozitarea beneficiilor primite de acestia.

Prin noile masuri, vor fi sprijiniti micii agricultori care intampina dificultati in aplicarea regimului normal de TVA. Acestia vor avea posibilitatea aplicarii unui regim special care ii va degreva de cele mai multe sarcini administrative precum: tinerea de evidente si depunerea decontului de TVA.

De asemenea, agricultorii vor beneficia de o compensare in cota forfetara pentru acoperirea taxei nededuse, aferenta achizitiilor. Astfel, pretul produselor/serviciilor agricole este degrevat de TVA. Compensarea se va acorda gradual, 1% in 2017, 4% in 2018 si 8% din 2019.

In ceea ce priveste persoanele care isi redobandesc codul de TVA, Ministerul Finantelor vizeaza asigurarea unui tratament fiscal echitabil prin repunerea in drepturi atat a acestora, cat si a beneficiarilor care au efectuat achizitii de bunuri/servicii in perioada anularii codului de TVA.

SE ELIMINA REGISTRUL OPERATORILOR INTRACOMUNITARI SI SE SUSPENDA D 392!

In plus, pentru reducerea sarcinilor administrative ale contribuabililor care realizeaza operatiuni intracomunitare se elimina Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI). Totodata, declaratiile informative 392A, 392B si 393 se suspenda pana la data de 31 decembrie 2019.


Promovarea acestui act normativ este determinata in principal de necesitatea:

- sustinerii mediului de afaceri prin extinderea regimului fiscal favorabil aplicabil in cazul programului stock option plan si pentru titlurile de participare care nu sunt tranzactionate pe o piata reglementata sau in cadrul unui sistem alternativ de tranzactionare, acordate angajatilor, administratorilor si/sau directorilor persoanelor juridice, inclusiv celor afiliate, in vederea sprijinirii masurii de fidelizaresi motivare a acestor persoane,

- sustinerii procesului investitional prin extinderea aplicarii facilitatii de scutire de impozit a profitului reinvestit si asupra dreptului de utilizare a programelor informatice, concomitent cu aplicarea nelimitata in timp a acestei facilitatii fiscale,

- sustinerii implementarii si dezvoltarii sistemului de invatamant profesional si tehnic, printr-un regim fiscal de deducere integrala a unor cheltuieli, atat la calculul impozitului pe profit cat si al venitului net anual supus impozitului pe venit, efectuate de operatorii economicii pentru elevi, precum si prin neimpozitarea beneficiilor primite de elevi,

- clarificarii obligatiilor declarative ale platitorilor de venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului,

- eliminarii inechitatilor generate in practica de obligativitatea regimului de impozitare pe venitul microintreprinderilor pentru persoanele juridice romane care isi completeaza capitalul social pe parcursul functionarii si care neavand la infiintare capital social de minim 25.000 euro, echivalent in lei, nu pot opta pentru plata impozitului pe profit, similar celor care au avut acest capital la infiintare.

Regimul va fi mentinut optional, concomitent cu reducerea valorii capitalului social, pentru care persoanele juridice pot aplica optiunea, la echivalentul in lei a 10.000 euro,

- reglementarii prevederilor referitoare la termenul de plata si de declarare a contributiilor sociale obligatorii aferente drepturilor reprezentand diferente de venituri din salarii stabilite potrivit legii pentru perioade anterioare,

- compatibilizarii legislatiei nationale cu prevederile Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al TVA, in vederea evitarii declansarii procedurii de infringement pentru transpunerea incorecta a prevederilor referitoare la ajustarea TVA pentru bunurile de capital, ca urmare a deschiderii dosarului EU Pilot 8399/16/TAXU,

- sprijinirii urgente a micilor agricultori care intampina dificultati in aplicarea regimului normal de TVA, prin implementarea unui regim special pentru agricultori, avand in vedere posibilitatea de reglementare a unui astfel de regim prevazuta de Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al TVA,

- eliminarii restrictionarii accesului operatorilor economici la un cod valid de TVA pentru operatiuni intracomunitare prin inscrierea in registrul operatorilor intracomunitari, avand in vedere ca in prezent exista alte parghii, mai eficiente, pentru prevenirea evaziunii fiscale, inclusiv in ceea ce priveste operatiunile intracomunitare,

- asigurarii unui tratament fiscal echitabil in cazul contribuabililor care isi redobandesc codul de inregistrare in scopuri de TVA, prin repunerea in drepturi a acestora si a beneficiarilor care au efectuat achizitii de bunuri/servicii de la acestia, in perioada in care nu au avut un cod valid de TVA,

- diminuarii sarcinilor administrative ale operatorilor economici, 

- reintroducerii facilitatilor privind impozitul pe cladiri, impozitul pe teren si impozitul pe mijloacele de transport, facilitati de care au beneficiat pana la 31 decembrie 2015 sotii/sotiile persoanelor cu handicap grav sau accentuat si sotii/sotiile persoanelor incadrate in gradul I de invaliditate,

- adoptarii unor masuri legislative care sa permita ridicarea popririi, pe cale electronica, in contextul masurilor de debirocratizare si simplificare administrativa, in special cele referitoare la extinderea modalitatii de comunicare pe cale electronica (eliminarea hartiei), pentru aceasta fiind necesar sa se stabileasca un organ fiscal special care sa efectueze asemenea acte de executare, la nivel national. Neadoptarea masurii afecteaza contribuabilii carora li s-au indisponibilizat sume de bani care depasesc nivelul creantei pentru care s-a infiintat poprirea, intrucat comunicarea pe suport hartie a actelor de executare de catre organul fiscal competent nu favorizeaza o reactie rapida in ceea ce priveste deblocarea acestor sume,

- modernizarii sistemului de administrare a impozitelor si taxelor, in special cele privind indeplinirea, de catre contribuabili, a obligatiilor de declarare si plata, prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare la distanta,

- transpunerii Directivei 2015/2376/UE de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal, adoptata in data de 8 decembrie 2015 si, potrivit careia statele membre adopta si publica pana la 31 decembrie 2016 actele cu putere de lege si actele administrative necesare pentru a se conforma acesteia, avand totodata obligatia de a comunica Comisiei textul acestor masuri. Totodata, statele membre urmeaza sa aplice masurile respective de la 1 ianuarie 2017,

- cresterea transparentei utilizarii fondurilor publice prin extinderea ariei entitatilor publice care utilizeaza Sistemul national de verificare, monitorizare, raportare si control al situatiilor financiare, angajamentelor legale si bugetelor entitatilor publice (Forexebug)

Puteti consulta aici Proiectul de Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, a Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Codul fiscal si cel de procedura fiscala se modifica! Ce schimbari se aplica din 2017?":
Rating:

Nota: 4.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat D112. Noua versiune a PDF-ului inteligent
    • UPDATE 17.04.2019 Pe site-ul oficial al ANAF a fost actualizat PDF-ul inteligent pentru Declaratia 112 - privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului Finantelor Publice nr.611/2019, ministrului Muncii si Justitiei Sociale nr.138/2019 si al ministrului Sanatatii nr. 127/2019, valabil incepand cu 01.01.2019. Declaratia 112 actualizata poate fi accesata AICI >> Articol initial In...» citeste mai departe aici

  • Oficial de la ANAF: Completarea Declaratiei Unice in cazul beneficiarilor de vouchere pentru bicicleta - venitul este impozabil
    • Surpriza de proportii in cazul beneficiarilor voucherelor pentru bicicleta! Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) atrage atentia asupra unui aspect trecut cu vederea de cei mai multi dintre ei: voucherul este supus impozitului pe venit! Asadar, una dintre conditiile citite in graba sau pe diagonala de posesorii voucherelor pentru bicicleta oferite de Primaria Municipiului Bucuresti in 2018 spune ca “utilizarea voucherelor atrage obligatia beneficiarului de declarare a...» citeste mai departe aici

  • Concedii de odihna neefectuate. Tratament contabil
    • "Actionariatul societatii doreste ca sumele aferente concediilor neefectuate in cursul anului sa fie provizionate la sfarsitul exercitiului financiar in corespondenta cu o datorie contingenta care urmeaza a fi achitata intr-o perioada ulterioara. Este aceasta abordare corecta din punct de vedere contabil avand in vedere faptul ca nu se pune problema compensarii in bani a concediului neefectuat, ci doar amanarea in timp a concediului care in fapt este determinata de necesitatea prezentei in...» citeste mai departe aici

  • MFP: Termenul de solutionare a cererilor de inscriere in Registrul entitatilor s-a redus la jumatate
    • Ministerul Finantelor Publice anunta ca timpul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale a fost redus la maximum cinci zile. Aceasta masura a fost luata de ANAF ca urmare a solicitarii venite din partea MFP, scopul principal fiind acela de a elimina blocajele. Mai mult, MFP anunta ca inscrierea in Registru se realizeaza in ziua aprobarii cererii de inscriere, in loc de data comunicarii Deciziei privind aprobarea...» citeste mai departe aici

  • Legea privind modificarea salarizarii bugetare in invatamant, in vigoare de pe 20 aprilie! (Oficial, in Monitorul Oficial)
    • Legea privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a fost publicat, miercuri, in Monitorul Oficial nr. 296, partea I, din 17 aprilie 2019. Concret, anumite categorii de personal din invatamantul universitar si preuniversitar vor beneficia de acordarea unor sporuri, majorari salariale. Pe de alta parte, este exclusa de la cresterea accelerata a salariilor...» citeste mai departe aici

  • Servicii de administrare. Tratament fiscal TVA
    • "O societate incheie un contract de administrare cu o alta societate. In baza contractului factureaza o suma fixa lunar pentru administrarea societatii. In plus, anual intocmeste o factura reprezentand cota parte din profitul societatii administrate, clauza stipulata in contract. Aceasta factura va fi intocmita cu TVA sau fara TVA? Ce alte implicatii fiscale rezulta din incheierea unui astfel de contract?". Acesta este cazul de la care a plecat specialistul nostru in formularea raspunsului redat...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016