Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Combaterea fraudelor din domeniul achizitiilor publice. Noi masuri luate de autoritati

16-Aug-2016
737

Prin Directia de Investigare a Criminalitatii Economice, Politia Romana a continuat, in primele 6 luni ale anului, actiunile pentru combaterea fraudelor specifice achizitiilor publice din domeniile administratiei publice, sanatate si invatamant. Au fost instrumentate peste 1.400 de dosare penale, iar fata de 41 de persoane au fost dispuse masuri preventive.

In primul semestru al anului 2016, pentru combaterea fraudelor specifice achizitiilor publice in domeniile administratiei publice, sanatate si invatamant, politistii de investigare a criminalitatii economice au desfasurat 243 de actiuni.

In urma activitatilor, au fost instrumentate 1.402 dosare penale, dintre care 281 au fost inaintate cu propunere de declinare la unitatile de parchet.

in urma administrarii probatoriului, fata de 41 de persoane s-au dispus masuri preventive.

Exemple:

• La data de 9 martie a.c., politistii de investigare a criminalitatii economice din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Botosani s-au sesizat din oficiu cu privire la savarsirea infractiunilor de evaziune fiscala si abuz in serviciu.

In fapt, politistii au constatat ca, in perioada 2014 - 2016, cu prilejul derularii contractelor subsecvente de lucrari incheiate pentru intretinerea drumurilor judetene pe timp de iarna, au fost emise facturi fiscale, in care s-ar fi consemnat operatiuni fictive referitoare la prestarea serviciilor.

Operatiunile ar fi fost confirmate fictiv de reprezentantii beneficiarului, incluzand si perioadele de stationare a utilajelor in conditiile in care conform contractului cadru si a contractelor subsecvente, plata urma sa se faca in functie de lucrarile efectiv executate.

Valoarea lucrarilor facturate de prestatorul de servicii este de 1.703.381 de lei, iar prejudiciul cauzat este de aproximativ 330.000 de lei.

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii

De asemenea, la data de 9 martie a.c., la propunerea politistilor, a fost dispusa continuarea urmaririi penale fata de doua persoane pentru savarsirea infractiunii de abuz in serviciu si fals in inscrisuri sub semnatura privata.

Persoanele in cauza sunt banuite ca, in perioada 2012 - 2014, in cadrul unor contracte avand ca obiect lucrari de deszapezire, in calitate de reprezentanti ai unei institutii din Darabani, ar fi efectuat plati nelegale catre societatile respective, reprezentand lucrari de deszapezire neexecutate sau lucrari de deszapezire justificate ca si efectuate cu utilaje pe care nu le-au detinut.

Prejudiciul estimat cauzat bugetului institutiei respective este de 170.400 de lei.

in ambele cazuri, cercetarile sunt efectuate sub supravegherea procurorilor de caz, pentru recuperarea prejudiciilor si tragerea la raspundere a tuturor persoanelor implicate.

• La data de 6 aprilie a.c., politistii Serviciului de Investigare a Criminalitatii Economice Dolj, sub coordonarea Parchetului de pe langa Judecatoria Craiova, au efectuat 12 perchezitii la sediul unei institutii publice din comuna Mirsani si la locuintele unor persoane din localitatile Mirsani, Circea si Craiova, judetul Dolj.

Persoanele in cauza sunt banuite de comiterea mai multor infractiuni de abuz in serviciu, complicitate la abuz in serviciu, uzurparea functiei si infractiuni de fals, in urma carora au fost ridicate documente necesare completarii probatoriului intr-un dosar penal, fiind conduse, totodata, la sediul politiei, pentru audieri, 11 persoane.

In urma audierilor, cele 10 persoane au fost retinute pentru 24 de ore.

Din cercetari a rezultat ca, in perioada 2010 – 2014, reprezentantii unei institutii din Mirsani ar fi incheiat contracte de achizitii lucrari de reparatii la diferite obiective, alimentare cu apa, concesionarea unor suprafete de teren, pietruire drumuri, fara respectarea conditiilor legale si ar fi aprobat plata unor operatiuni neexecutate ori supraevaluate.

Activitatea infractionala s-ar fi derulat cu complicitatea proiectantului si a celor doi diriginti de santier, precum si a executantilor lucrarilor.

Prejudiciul total cuzat este de 325.510 lei, care a fost recuperat in totalitate prin restituirea unor sume de catre cei in cauza, dar si prin instituirea unor masuri asiguratorii fata de bunuri imobile apartinand acestora.

Sursa.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Combaterea fraudelor din domeniul achizitiilor publice. Noi masuri luate de autoritati":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"