Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Combaterea fraudelor din domeniul achizitiilor publice. Noi masuri luate de autoritati

16-Aug-2016
2603

Prin Directia de Investigare a Criminalitatii Economice, Politia Romana a continuat, in primele 6 luni ale anului, actiunile pentru combaterea fraudelor specifice achizitiilor publice din domeniile administratiei publice, sanatate si invatamant. Au fost instrumentate peste 1.400 de dosare penale, iar fata de 41 de persoane au fost dispuse masuri preventive.

In primul semestru al anului 2016, pentru combaterea fraudelor specifice achizitiilor publice in domeniile administratiei publice, sanatate si invatamant, politistii de investigare a criminalitatii economice au desfasurat 243 de actiuni.

In urma activitatilor, au fost instrumentate 1.402 dosare penale, dintre care 281 au fost inaintate cu propunere de declinare la unitatile de parchet.

in urma administrarii probatoriului, fata de 41 de persoane s-au dispus masuri preventive.

Exemple:

• La data de 9 martie a.c., politistii de investigare a criminalitatii economice din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Botosani s-au sesizat din oficiu cu privire la savarsirea infractiunilor de evaziune fiscala si abuz in serviciu.

In fapt, politistii au constatat ca, in perioada 2014 - 2016, cu prilejul derularii contractelor subsecvente de lucrari incheiate pentru intretinerea drumurilor judetene pe timp de iarna, au fost emise facturi fiscale, in care s-ar fi consemnat operatiuni fictive referitoare la prestarea serviciilor.

Operatiunile ar fi fost confirmate fictiv de reprezentantii beneficiarului, incluzand si perioadele de stationare a utilajelor in conditiile in care conform contractului cadru si a contractelor subsecvente, plata urma sa se faca in functie de lucrarile efectiv executate.

Valoarea lucrarilor facturate de prestatorul de servicii este de 1.703.381 de lei, iar prejudiciul cauzat este de aproximativ 330.000 de lei.

De asemenea, la data de 9 martie a.c., la propunerea politistilor, a fost dispusa continuarea urmaririi penale fata de doua persoane pentru savarsirea infractiunii de abuz in serviciu si fals in inscrisuri sub semnatura privata.

Persoanele in cauza sunt banuite ca, in perioada 2012 - 2014, in cadrul unor contracte avand ca obiect lucrari de deszapezire, in calitate de reprezentanti ai unei institutii din Darabani, ar fi efectuat plati nelegale catre societatile respective, reprezentand lucrari de deszapezire neexecutate sau lucrari de deszapezire justificate ca si efectuate cu utilaje pe care nu le-au detinut.

Prejudiciul estimat cauzat bugetului institutiei respective este de 170.400 de lei.

in ambele cazuri, cercetarile sunt efectuate sub supravegherea procurorilor de caz, pentru recuperarea prejudiciilor si tragerea la raspundere a tuturor persoanelor implicate.

• La data de 6 aprilie a.c., politistii Serviciului de Investigare a Criminalitatii Economice Dolj, sub coordonarea Parchetului de pe langa Judecatoria Craiova, au efectuat 12 perchezitii la sediul unei institutii publice din comuna Mirsani si la locuintele unor persoane din localitatile Mirsani, Circea si Craiova, judetul Dolj.

Persoanele in cauza sunt banuite de comiterea mai multor infractiuni de abuz in serviciu, complicitate la abuz in serviciu, uzurparea functiei si infractiuni de fals, in urma carora au fost ridicate documente necesare completarii probatoriului intr-un dosar penal, fiind conduse, totodata, la sediul politiei, pentru audieri, 11 persoane.

In urma audierilor, cele 10 persoane au fost retinute pentru 24 de ore.

Din cercetari a rezultat ca, in perioada 2010 – 2014, reprezentantii unei institutii din Mirsani ar fi incheiat contracte de achizitii lucrari de reparatii la diferite obiective, alimentare cu apa, concesionarea unor suprafete de teren, pietruire drumuri, fara respectarea conditiilor legale si ar fi aprobat plata unor operatiuni neexecutate ori supraevaluate.

Activitatea infractionala s-ar fi derulat cu complicitatea proiectantului si a celor doi diriginti de santier, precum si a executantilor lucrarilor.

Prejudiciul total cuzat este de 325.510 lei, care a fost recuperat in totalitate prin restituirea unor sume de catre cei in cauza, dar si prin instituirea unor masuri asiguratorii fata de bunuri imobile apartinand acestora.

Sursa.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuri

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale, pe care le vom detalia in continuarea articolului. Persoanele care vor sa beneficieze de masuri trebuie sa depuna cererea pana pe 25 noiembrie 2024. Masuri fiscale introduse prin OUG 107/2024 Masurile stabilite prin OUG nr. 107/2024 se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Au aceasta OBLIGATIE si firmele neplatitoare de TVA?

    • Firmele neplatitoare de tva au obligatia de a transmite facturile prin SPV? Obligativitate utilizare E-Factura – raspunsul specialistului: Da. Conform Ordonantei de urgenta nr. 120/2021, art. 10 alin. (1), si art. 319 alin. 1 indice 1) din Codul fiscal, obligatia de transmitere a facturilor electronice prin RO e-Factura se aplica pentru toate relatiile comerciale B2B intre persoane impozabile stabilite in Romania, asa cum sunt definite in art. 266 alin. (2)...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3%, introdusa prin OUG 107/2024. Cine beneficiaza

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale pentru contribuabili, printre care si acordarea unei bonificatii de 3%. In acest articol vom vedea cine beneficiaza de aceasta. Cine beneficiaza de bonificatia de 3% introdusa prin OUG 107/2024 Astfel, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum si contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual si din impozitul pe veniturile...» citeste mai departe aici

  • Notificare de conformare E-TVA. Cand intra in vigoare obligatia de a raspunde la notificare

    • ANAF aduce, printr-un comunicat de presa, clarificari cu privire la procedura de transmitere a "Notificarii de conformare RO e-TVA " si amanarea intrarii in vigoare a unor termene limita. Procedura privind modalitatea de transmitere a formularului "Notificare de conformare RO e-TVA", modelul si continutul acestuia, a fost aprobata prin OPANAF nr.6234/2024, publicat in M.O.al Romaniei, Partea I, nr.887/03.09.2024 Decontul precompletat RO e-TVA se transmite, pentru fiecare perioada fiscala de...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri. Exemplu de calcul

    • Ce conturi de clasa 7 intra la calculul impozitului de 1% pe cifra de afaceri? Se ia in calcul si contul 765, diferente reevaluare? Calculare impozit minim pe cifra de afaceri – raspunsul specialistului: Contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro, si care in anul de calcul determina un impozit pe profit, cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul, mai mic decat impozitul...» citeste mai departe aici

  • Mecanism optional pentru firmele care au depus bilantul la 30 mai 2024 si vor sa revina la regimul micro

    • Ministerul Finantelor agreeaza instituirea unui mecanism care sa permita reincadrarea entitatilor care au depus situatiile financiare pe 30 mai 2024 la sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, anunta CECCAR printr-un comunicat de presa. La solicitarea CECCAR, Ministerul Finantelor a clarificat data-limita pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente anului 2023 ca fiind 30 mai 2024 pentru societatile pentru care exercitiul financiar coincide cu anul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016