Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Combaterea fraudelor din domeniul achizitiilor publice. Noi masuri luate de autoritati

16-Aug-2016
2730

Prin Directia de Investigare a Criminalitatii Economice, Politia Romana a continuat, in primele 6 luni ale anului, actiunile pentru combaterea fraudelor specifice achizitiilor publice din domeniile administratiei publice, sanatate si invatamant. Au fost instrumentate peste 1.400 de dosare penale, iar fata de 41 de persoane au fost dispuse masuri preventive.

In primul semestru al anului 2016, pentru combaterea fraudelor specifice achizitiilor publice in domeniile administratiei publice, sanatate si invatamant, politistii de investigare a criminalitatii economice au desfasurat 243 de actiuni.

In urma activitatilor, au fost instrumentate 1.402 dosare penale, dintre care 281 au fost inaintate cu propunere de declinare la unitatile de parchet.

in urma administrarii probatoriului, fata de 41 de persoane s-au dispus masuri preventive.

Exemple:

• La data de 9 martie a.c., politistii de investigare a criminalitatii economice din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Botosani s-au sesizat din oficiu cu privire la savarsirea infractiunilor de evaziune fiscala si abuz in serviciu.

In fapt, politistii au constatat ca, in perioada 2014 - 2016, cu prilejul derularii contractelor subsecvente de lucrari incheiate pentru intretinerea drumurilor judetene pe timp de iarna, au fost emise facturi fiscale, in care s-ar fi consemnat operatiuni fictive referitoare la prestarea serviciilor.

Operatiunile ar fi fost confirmate fictiv de reprezentantii beneficiarului, incluzand si perioadele de stationare a utilajelor in conditiile in care conform contractului cadru si a contractelor subsecvente, plata urma sa se faca in functie de lucrarile efectiv executate.

Valoarea lucrarilor facturate de prestatorul de servicii este de 1.703.381 de lei, iar prejudiciul cauzat este de aproximativ 330.000 de lei.

De asemenea, la data de 9 martie a.c., la propunerea politistilor, a fost dispusa continuarea urmaririi penale fata de doua persoane pentru savarsirea infractiunii de abuz in serviciu si fals in inscrisuri sub semnatura privata.

Persoanele in cauza sunt banuite ca, in perioada 2012 - 2014, in cadrul unor contracte avand ca obiect lucrari de deszapezire, in calitate de reprezentanti ai unei institutii din Darabani, ar fi efectuat plati nelegale catre societatile respective, reprezentand lucrari de deszapezire neexecutate sau lucrari de deszapezire justificate ca si efectuate cu utilaje pe care nu le-au detinut.

Prejudiciul estimat cauzat bugetului institutiei respective este de 170.400 de lei.

in ambele cazuri, cercetarile sunt efectuate sub supravegherea procurorilor de caz, pentru recuperarea prejudiciilor si tragerea la raspundere a tuturor persoanelor implicate.

• La data de 6 aprilie a.c., politistii Serviciului de Investigare a Criminalitatii Economice Dolj, sub coordonarea Parchetului de pe langa Judecatoria Craiova, au efectuat 12 perchezitii la sediul unei institutii publice din comuna Mirsani si la locuintele unor persoane din localitatile Mirsani, Circea si Craiova, judetul Dolj.

Persoanele in cauza sunt banuite de comiterea mai multor infractiuni de abuz in serviciu, complicitate la abuz in serviciu, uzurparea functiei si infractiuni de fals, in urma carora au fost ridicate documente necesare completarii probatoriului intr-un dosar penal, fiind conduse, totodata, la sediul politiei, pentru audieri, 11 persoane.

In urma audierilor, cele 10 persoane au fost retinute pentru 24 de ore.

Din cercetari a rezultat ca, in perioada 2010 – 2014, reprezentantii unei institutii din Mirsani ar fi incheiat contracte de achizitii lucrari de reparatii la diferite obiective, alimentare cu apa, concesionarea unor suprafete de teren, pietruire drumuri, fara respectarea conditiilor legale si ar fi aprobat plata unor operatiuni neexecutate ori supraevaluate.

Activitatea infractionala s-ar fi derulat cu complicitatea proiectantului si a celor doi diriginti de santier, precum si a executantilor lucrarilor.

Prejudiciul total cuzat este de 325.510 lei, care a fost recuperat in totalitate prin restituirea unor sume de catre cei in cauza, dar si prin instituirea unor masuri asiguratorii fata de bunuri imobile apartinand acestora.

Sursa.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit special pe bunuri de valoare mare. Cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi platit

    • Impozitul special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF. Insa cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi indeplinita? Cine plateste impozit pe bunuri de valoare mare? Sunt obligate la plata impozitului special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare, stabilit conform prezentului titlu, urmatoarele persoane, denumite in continuare contribuabili: a) persoanele fizice care, la data de 31 decembrie a anului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Contractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)

    • Conform legislatiei in vigoare, ultima modificare fiind adusa prin Ordinul 161/2025, apar schimbari la inregistrarea contractelor de inchiriere. Astfel ca, daca bunul respectiv este la comun, adica are mai multi proprietari, obligatia declararii contractului la ANAF ii revine doar unuia dintre ei, nu ambilor, asa cum prevedea in trecut legea.» citeste mai departe aici

  • Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabila

    • Prin Legea 296/2023 a fost introdus impozitul special pe bunurile mobile si imobile de mare valoare, cunoscut si drept ‘taxa pe lux’. Vom vedea in acest articol cine trebuie sa plateasca impozitul pe bunuri mobile si imobile, care este cota de impozitare, dar si o monografie contabila utila contribuabililor. Impozitul special pe bunurile mobile si imobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF.» citeste mai departe aici

  • [GHID] Rezidenta fiscala a cetatenilor straini in Romania

    • In vederea stabilirii obligatiilor fiscale si evitarii dublei impozitari, persoanele fizice rezidente si nerezidente care sosesc sau pleaca din Romania trebuie sa depuna un chestionar pentru stabilirea rezidentei. In acest articol vom vedea ce inseamna rezidenta fiscala, care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele fizice rezidente si nerezidente, de cand poate deveni rezident un cetatean strain, dar si care sunt documentele necesare pentru depunerea chestionarului.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016