
Atentie contabili!
Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz
Prin Directia de Investigare a Criminalitatii Economice, Politia Romana a continuat, in primele 6 luni ale anului, actiunile pentru combaterea fraudelor specifice achizitiilor publice din domeniile administratiei publice, sanatate si invatamant. Au fost instrumentate peste 1.400 de dosare penale, iar fata de 41 de persoane au fost dispuse masuri preventive.
In primul semestru al anului 2016, pentru combaterea fraudelor specifice achizitiilor publice in domeniile administratiei publice, sanatate si invatamant, politistii de investigare a criminalitatii economice au desfasurat 243 de actiuni.
In urma activitatilor, au fost instrumentate 1.402 dosare penale, dintre care 281 au fost inaintate cu propunere de declinare la unitatile de parchet.
in urma administrarii probatoriului, fata de 41 de persoane s-au dispus masuri preventive.
Exemple:
• La data de 9 martie a.c., politistii de investigare a criminalitatii economice din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Botosani s-au sesizat din oficiu cu privire la savarsirea infractiunilor de evaziune fiscala si abuz in serviciu.
In fapt, politistii au constatat ca, in perioada 2014 - 2016, cu prilejul derularii contractelor subsecvente de lucrari incheiate pentru intretinerea drumurilor judetene pe timp de iarna, au fost emise facturi fiscale, in care s-ar fi consemnat operatiuni fictive referitoare la prestarea serviciilor.
Operatiunile ar fi fost confirmate fictiv de reprezentantii beneficiarului, incluzand si perioadele de stationare a utilajelor in conditiile in care conform contractului cadru si a contractelor subsecvente, plata urma sa se faca in functie de lucrarile efectiv executate.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2022
SAF-T Ghid de raportare corecta
Cartea neagra a controlului fiscal
Valoarea lucrarilor facturate de prestatorul de servicii este de 1.703.381 de lei, iar prejudiciul cauzat este de aproximativ 330.000 de lei.
De asemenea, la data de 9 martie a.c., la propunerea politistilor, a fost dispusa continuarea urmaririi penale fata de doua persoane pentru savarsirea infractiunii de abuz in serviciu si fals in inscrisuri sub semnatura privata.
Persoanele in cauza sunt banuite ca, in perioada 2012 - 2014, in cadrul unor contracte avand ca obiect lucrari de deszapezire, in calitate de reprezentanti ai unei institutii din Darabani, ar fi efectuat plati nelegale catre societatile respective, reprezentand lucrari de deszapezire neexecutate sau lucrari de deszapezire justificate ca si efectuate cu utilaje pe care nu le-au detinut.
Prejudiciul estimat cauzat bugetului institutiei respective este de 170.400 de lei.
in ambele cazuri, cercetarile sunt efectuate sub supravegherea procurorilor de caz, pentru recuperarea prejudiciilor si tragerea la raspundere a tuturor persoanelor implicate.
• La data de 6 aprilie a.c., politistii Serviciului de Investigare a Criminalitatii Economice Dolj, sub coordonarea Parchetului de pe langa Judecatoria Craiova, au efectuat 12 perchezitii la sediul unei institutii publice din comuna Mirsani si la locuintele unor persoane din localitatile Mirsani, Circea si Craiova, judetul Dolj.
Persoanele in cauza sunt banuite de comiterea mai multor infractiuni de abuz in serviciu, complicitate la abuz in serviciu, uzurparea functiei si infractiuni de fals, in urma carora au fost ridicate documente necesare completarii probatoriului intr-un dosar penal, fiind conduse, totodata, la sediul politiei, pentru audieri, 11 persoane.
In urma audierilor, cele 10 persoane au fost retinute pentru 24 de ore.
Din cercetari a rezultat ca, in perioada 2010 – 2014, reprezentantii unei institutii din Mirsani ar fi incheiat contracte de achizitii lucrari de reparatii la diferite obiective, alimentare cu apa, concesionarea unor suprafete de teren, pietruire drumuri, fara respectarea conditiilor legale si ar fi aprobat plata unor operatiuni neexecutate ori supraevaluate.
Activitatea infractionala s-ar fi derulat cu complicitatea proiectantului si a celor doi diriginti de santier, precum si a executantilor lucrarilor.
Prejudiciul total cuzat este de 325.510 lei, care a fost recuperat in totalitate prin restituirea unor sume de catre cei in cauza, dar si prin instituirea unor masuri asiguratorii fata de bunuri imobile apartinand acestora.
Atentie contabili!
Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz
Articole similare
Administratia publica se reorganizeaza. Vezi Legea nr. 71 din 2013!Raportarea unor indicatori de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publiceDoua state UE reduc taxele pe munca si pe profit. Urmeaza Romania?4 solutii moderne in ajutorul managerilor de institutii publiceRomania si Landul federal Hessa au semnat un acord prin care isi intensifica relatiile de colaborareUltimele articole
Cum functioneaza o directie de asistenta sociala modernaIn luna martie, castigul mediu net lunar a inregistrat o crestere de 4,8% (INS)MFP selecteaza voluntari in cadrul Finantelor. Depunerea candidaturii, pana pe 13 martieSenatul A RESPINS proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentaleCostul fortei de munca, in crestere in al doilea trimestru din 2018Articole similare
Factura de hartie ramane doar in arhive, anunta Ministerul Finantelor. RO E-Factura este functionala din 11 noiembrieSchimbare drastica in achizitii: noua legislatie necesita transparenta inainte si dupa procedura!O noua intrebuintare pentru certificatele digitale: din 22 septembrieMFP: Legile achizitiilor publice, in concordanta cu Directivele europeneNoutati in Normele de aplicare a Legii privind Achizitiile publiceUltimele articole
Cadrul general al operatiunilor supuse controlului financiar preventiv, modificat de MFP (Proiect)Este oficial! Dosarul cu sina va fi INTERZIS la stat. Legea se aplica din 4 iulie 2023E-Factura: Exista obligativitatea intocmirii facturii electronice incepand cu ianuarie 2023 pentru toate companiile in relatia B2B?RO e-Factura: Firmele trebuie sa verifice Lista entitatilor publice atunci cand intocmesc facturi in relatia B2GAvizul de insotire a marfii aferent facturilor NU trebuie transmis prin E-FacturaArticole similare
Criminalitatea economica: Noi actiuni de combatere a acestui tip de infractiuni si de protejare a mediului de afaceriANAF va putea sa retina 15% din sumele recuperate. Banii, transformati in bonusuri pentru angajatiArticole similare
ANAF va infiinta un magazin online pentru bunurile confiscate si sechestrateLegea care salveaza 10.000 de fermieri de la amenzi si DOSARE PENALE, data in curandIn atentia angajatorilor: Codul muncii se modifica! Amenzi majore pentru munca nedeclarata!Pregatit de controalele fiscului? Ghid de aparare impotriva capcanelor legiiMunca la negru e vazuta de unii inspectori ca un obicei de care se scapa greuUltimele articole
Raport inspectii: 8.000 de controale si peste 8.300 sanctiuni contraventionale pentru combaterea evaziunii fiscale in domeniul panificatieiSfaturi de la experti
Intrebare: Avem o asociatie non profit (ONG) care doreste sa vanda un mobilier din dotarea unei SRL. Venitul obtinut din aceasta tranzactie se considera venit din activitate economica si se impoziteaza in declaratia 101 sau ramane venit din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Refacturare servicii de inchiriere standuri expozitionale. Tratament TVA
Intrebare: O societate a platit in avans o factura de inchiriere pentru mai multe standuri expozitionale de la o societate din S.U.A., urmand a se face recuperarea costurilor de la societati din Romania care vor participa la targ de vin ce...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Declaratia 205 in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie transmis la ANAF formularul
Buletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor la final de ianuarie 2023
Aspecte fiscale care se aplica din 2023 impozitului pe venit si contributiilor sociale
AFLA CUM POTI FACE ECONOMII OPTIMIZAND ARHIVAREA DOCUMENTELOR!