Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Combaterea fraudelor din domeniul achizitiilor publice. Noi masuri luate de autoritati

16-Aug-2016
2069

Prin Directia de Investigare a Criminalitatii Economice, Politia Romana a continuat, in primele 6 luni ale anului, actiunile pentru combaterea fraudelor specifice achizitiilor publice din domeniile administratiei publice, sanatate si invatamant. Au fost instrumentate peste 1.400 de dosare penale, iar fata de 41 de persoane au fost dispuse masuri preventive.

In primul semestru al anului 2016, pentru combaterea fraudelor specifice achizitiilor publice in domeniile administratiei publice, sanatate si invatamant, politistii de investigare a criminalitatii economice au desfasurat 243 de actiuni.

In urma activitatilor, au fost instrumentate 1.402 dosare penale, dintre care 281 au fost inaintate cu propunere de declinare la unitatile de parchet.

in urma administrarii probatoriului, fata de 41 de persoane s-au dispus masuri preventive.

Exemple:

• La data de 9 martie a.c., politistii de investigare a criminalitatii economice din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Botosani s-au sesizat din oficiu cu privire la savarsirea infractiunilor de evaziune fiscala si abuz in serviciu.

In fapt, politistii au constatat ca, in perioada 2014 - 2016, cu prilejul derularii contractelor subsecvente de lucrari incheiate pentru intretinerea drumurilor judetene pe timp de iarna, au fost emise facturi fiscale, in care s-ar fi consemnat operatiuni fictive referitoare la prestarea serviciilor.

Operatiunile ar fi fost confirmate fictiv de reprezentantii beneficiarului, incluzand si perioadele de stationare a utilajelor in conditiile in care conform contractului cadru si a contractelor subsecvente, plata urma sa se faca in functie de lucrarile efectiv executate.

Valoarea lucrarilor facturate de prestatorul de servicii este de 1.703.381 de lei, iar prejudiciul cauzat este de aproximativ 330.000 de lei.

De asemenea, la data de 9 martie a.c., la propunerea politistilor, a fost dispusa continuarea urmaririi penale fata de doua persoane pentru savarsirea infractiunii de abuz in serviciu si fals in inscrisuri sub semnatura privata.

Persoanele in cauza sunt banuite ca, in perioada 2012 - 2014, in cadrul unor contracte avand ca obiect lucrari de deszapezire, in calitate de reprezentanti ai unei institutii din Darabani, ar fi efectuat plati nelegale catre societatile respective, reprezentand lucrari de deszapezire neexecutate sau lucrari de deszapezire justificate ca si efectuate cu utilaje pe care nu le-au detinut.

Prejudiciul estimat cauzat bugetului institutiei respective este de 170.400 de lei.

in ambele cazuri, cercetarile sunt efectuate sub supravegherea procurorilor de caz, pentru recuperarea prejudiciilor si tragerea la raspundere a tuturor persoanelor implicate.

• La data de 6 aprilie a.c., politistii Serviciului de Investigare a Criminalitatii Economice Dolj, sub coordonarea Parchetului de pe langa Judecatoria Craiova, au efectuat 12 perchezitii la sediul unei institutii publice din comuna Mirsani si la locuintele unor persoane din localitatile Mirsani, Circea si Craiova, judetul Dolj.

Persoanele in cauza sunt banuite de comiterea mai multor infractiuni de abuz in serviciu, complicitate la abuz in serviciu, uzurparea functiei si infractiuni de fals, in urma carora au fost ridicate documente necesare completarii probatoriului intr-un dosar penal, fiind conduse, totodata, la sediul politiei, pentru audieri, 11 persoane.

In urma audierilor, cele 10 persoane au fost retinute pentru 24 de ore.

Din cercetari a rezultat ca, in perioada 2010 – 2014, reprezentantii unei institutii din Mirsani ar fi incheiat contracte de achizitii lucrari de reparatii la diferite obiective, alimentare cu apa, concesionarea unor suprafete de teren, pietruire drumuri, fara respectarea conditiilor legale si ar fi aprobat plata unor operatiuni neexecutate ori supraevaluate.

Activitatea infractionala s-ar fi derulat cu complicitatea proiectantului si a celor doi diriginti de santier, precum si a executantilor lucrarilor.

Prejudiciul total cuzat este de 325.510 lei, care a fost recuperat in totalitate prin restituirea unor sume de catre cei in cauza, dar si prin instituirea unor masuri asiguratorii fata de bunuri imobile apartinand acestora.

Sursa.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Combaterea fraudelor din domeniul achizitiilor publice. Noi masuri luate de autoritati":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz

Atentie contabili!

Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Conditii microintreprinderi 2023: Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere anul acesta

    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2023? Microintreprinderi in 2023 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2023, trebuie sa indeplineasca mai multe conditii. Modificarile sistemului de impozit pe veniturile microintreprinderilor adoptate prin OG 16/2022: - aplicarea optionala a sistemului de impozit pe veniturile microintreprinderilor; - reducerea plafonului veniturilor obtinute in anul precedent, de la 1 000 000 euro la...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat brosura privind compensarea obligatiilor fiscale. Cine efectueaza aceasta operatiune?

    • ANAF a publicat, pe site-ul institutiei, la sectiunea Asistenta contribuabili, o Brosura privind compensarea obligatiilor fiscale. Ce este compensarea? Compensarea este operatiunea prin care se sting creantele statului sau unitatilor administrativ-teritoriale ori subdiviziunilor acestora reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat cu creantele debitorului reprezentand sume de rambursat, de restituit sau de plata de la...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 205 in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie transmis la ANAF formularul

    • Conform legislatiei in vigoare, formularul 205 - "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit"- trebuie depus la fisc pana pe 28 februarie 2023. Prin Ordinul 18/2023 a fost publicat un nou model al formularului 205. Noul formular 205 se utilizeaza pentru declararea, pe fiecare beneficiar de venit, a impozitului aferent veniturilor cu regim de retinere la sursa, precum si a castigurilor/pierderilor din investitii,...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor la final de ianuarie 2023

    • ANAF a publicat buletinul informativ cu nr. 5 din 31 ianuarie 2023 care cuprinde actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 25 ianuarie 2023 – 27 ianuarie 2023. Acte normative: 1. Ordin al ministrului finantelor nr. 626/2023 privind indicele preturilor de consum utilizat pentru actualizarea platilor anticipate in contul impozitului pe profit anual (Monitorul Oficial nr. 62 din 25 Ianuarie 2023) Detalii AICI» 2. Ordin al...» citeste mai departe aici

  • Aspecte fiscale care se aplica din 2023 impozitului pe venit si contributiilor sociale

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un document care cuprinde principalele modificari aduse Codului Fiscal cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2023. Materialul cuprinde si schimbarile survenite in cazul impozitului pe venit si contributiilor sociale. IMPOZITUL PE VENIT SI CONTRIBUTIILE SOCIALE -S-a eliminat scutirea de la plata impozitului pe venit pentru persoanele fizice, in cazul veniturilor realizate din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii pe baza de contract...» citeste mai departe aici

  • AFLA CUM POTI FACE ECONOMII OPTIMIZAND ARHIVAREA DOCUMENTELOR!

    • Cu totii stim ca arhivarea este o activitate extrem de importanta, documentele facand parte din patrimoniul organizatiei insa omitem uneori ca eficientizarea acesteia poate aduce economii considerabile de timp si bani. Experienta ne-a invatat ca exista metode usor de pus in practica cu efect mediat asupra eficientei activitatii de arhivare si profitabilitatii companiei. SDA - Servicii de Depozitare si Arhivare, firma cu 15 ani de experienta in managementul profesional al arhivei, va pune la...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016