Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Completare declaratia 394 pentru diverse operatiuni. Cum declaram livrarile si achizitiile?

18-Nov-2016
7806

ANAF a actualizat la 17 noiembrie D 394 - Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national conform OPANAF 2264/2016 - utilizat incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente lunii iulie 2016

Click aici pentru soft A actualizat in data de 17.11.2016!

Completarea declaratiei 394 se face, cu titlu exemplificator, pentru o societate comerciala cu gestiune en-detail. Stabilim astfel unde se evidentiaza in declaratia 394 urmatoarele situatii:
1. Importurile (achizitiile de bunuri din afara Uniunii Europene)
2. Livrarile intracomunitare
3. Achizitiile/livrarile catre persoanele fizice pentru care s-a emis factura cu bon fiscal
4. Achizitiile/livrarile catre persoane fizice pentru care s-au emis bonuri fiscale incasate prin numerar sau prin card
5. Pentru persoanele juridice, pentru care s-au emis facturi stabilim daca este corecta emiterea unei chitante ulterior momentului emiterii facturii, precum si unde se regasesc aceste operatiuni in Declaratia 394.

1) In Ordinul 3769 / 2015 cu modificarile si completarile ulterioare (in specila, prin Ordinul 2264 din 26 iulie 2016), la punctul 10 de la SUBSECTIUNEA 7: F. Rezumatul declaratiei privind operatiunile desfasurate cu persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene - ultima teza - se arata "Nu vor fi declarate operatiunile de export si import de bunuri (inclusiv in cazul persoanei impozabile pentru care s-a acordat certificat de amanare de la plata în vama a TVA) si nici operatiunile care se inscriu in declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare (formular 390).

Asadar, importurile nu se declara in declaratia 394.

2) La art. 1 din Ordinul 3769/2015 se arata:
"Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania sunt obligate sa declare livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile de bunuri si servicii realizate pe teritoriul Romaniei..."

La Capitolul 1 al Anexei 2, punctul 1 lit. a) din ordin se arata ca declaratia de compelteaza si de depune de catre:

a) persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania ... pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile in Romania pentru care persoana obligata la plata taxei este
furnizorul/prestatorul"

In acelasi ordin, la punctul 10 de la SUBSECTIUNEA 6: E. Rezumatul declaratiei privind operatiunile desfasurate cu persoane impozabile nestabilite in Romania care sunt stabilite in alt stat
membru, neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA în Romania - se arata:
"10. se vor declara numai operatiunile taxabile pentru care locul livrarii/prestarii este in Romania conform art. 275, respectiv art. 278 din Codul fiscal si, in cazul achizitiilor de bunuri/servicii, beneficiarul este obligat la plata TVA conform art. 307 alin. (2), (3), (5) si (6) din Codul fiscal, care nu se inscriu în declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare (formular 390)."

O livrare intracomunitara de bunuri este o operatiune scutita de TVA in Romania (cu drept de deducere, dar nerelevant pentru completarea declaratiei 394), conform art. 294 alin. (2) lit. a) din codul fiscal (livrarea intracomunitara este, asadar, o operatiune netaxabila in Romania, or se declara livrarile taxabile in Romania).

Din cele prezentate, rezulta ca livrarile intracomunitare nu se declara in declaratia 394, deoarece se declara in declaratia 390, iar operatiunile declarate prin 390 nu se mai declara in 394.

3) Aceste operatiuni sunt tratate doar din punctul de vedere al facturii si nu al bonului fiscal.
Astfel, aceste operatiuni, pe baza de factura, se raporteaza la sectiunea D "LISTA OPERATIUNILOR TAXABILE EFECTUATE PE TERITORIUL NATIONAL (lit. D) (cu detaliere pe operatiuni efectuate cu persoane neinregistrate in scopuri de TVA) (lei)".

4) Probabil va referiti numai la livrari catre persoane fizice pentru care s-au emis bonuri fiscale.
Aceste bonuri fiscale emise catre persoane fizice - indiferent de modalitatea de incasare -, se raporteaza la sectiunea G "LISTA OPERATIUNILOR TAXABILE EFECTUATE PE TERITORIUL NATIONAL (lit. G) (cu detaliere pe operatiuni efectuate prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF), precum si pentru operatiuni pentru care nu exista obligatia utilizarii AMEF) (lei)"

In cadrul acestei sectiuni, se alege tip operatiune Î1 - incasari lunare prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale, cu exceptia celor pentru care s-au emis facturi. Se vor declara inclusiv incasarile prin intermediul bonurilor fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate, indiferent daca au/nu au inscris codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului (se va defalca numarul AMEF pentru fiecare luna in parte).

5) Operatiunile cu persoanele juridice se declara in functie de statutul lor fiscal, din punctul de vedere al inregistrarii lor in scop de TVA:

- operatiunile cu persoane juridice inregistrate in scop de TVA se declara la sectiunea C "LISTA OPERATIUNILOR TAXABILE EFECTUATE PE TERITORIUL NATIONAL (lit. C) (cu detaliere pe fiecare operatiune cu TVA si pe fiecare operatiune cu taxarea inversa pentru cereale si plante tehnice, deseuri feroase si neferoase, certificate de emisii de gaze cu efect de sera, energie electrica, certificate verzi, constructii, aur de investitii, microprocesoare, console de jocuri, tablete PC si laptopuri, efectuate cu persoane inregistrate în scopuri de TVA) (lei)"

- operatiunile cu persoane juridice neinregistrate in scop de TVA se declara la sectiunea D "LISTA OPERATIUNILOR TAXABILE EFECTUATE PE TERITORIUL NATIONAL (lit. D)
(cu detaliere pe operatiuni efectuate cu persoane neinregistrate în scopuri de TVA) (lei)".

Activitatea dvs este de vanzare catre populatie (catre consumatorul final), drept pentru care aveti obligatia emiterii binului fiscal catre client. La solicitarea clientului, aveti obligatia emiterii facturii.

In cazul in care clientul este persoana juriduca, se aplica aceleasi regului, deoarece este considerat consumator final. Ordonanta privind casa de marcat nu face nici o referire la emiterea chitantei, in cazul in care clientul este persoana juridica. De asemenea, ordonanta nu stabileste nici o scutire de la emiterea bonului fiscal, daca incasarea s-a realizat ulteriopr emiterii facturii. Asadar, procedura de emitere a chitantei, ulterior facturii, este incorecta, trebuie sa emiteti bonul fiscal.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman - Expert contabil si Consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Completare declaratia 394 pentru diverse operatiuni. Cum declaram livrarile si achizitiile?":
Rating:

Nota: 3.5 din 7 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ordonantele privind somajul tehnic se MODIFICA (ministrul Muncii)
    • Ministrul Muncii, Violeta Alexandru anunta ca pregateste completari la Ordonantele pentru “somaj tehnic”. Una dintre modificari prevede ca si avocatii a caror activitate a fost afectata de starea de urgenta sa primeasca ajutor de la stat. O alta modificare consta in faptul ca PFA-urile care nu au decat conturi personale vor putea comunica exclusiv electronic cu bancile ale caror clienti sunt, pentru a-si putea deschide si conturi pentru persoana fizica autorizata. "Am...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative aferente indemnizatiilor de somaj tehnic. Depunerea Declaratiei 112
    • Consultantul nostru fiscal ne vorbeste despre obligatiile fiscale de plata si declarative aferente indemnizatiilor de somaj tehnic si modul in care trebuie completata Declaratia 112. In formularea explicatiilor oferite, plecam de la urmatoarea situatie: O societate trimite in somaj tehnic o parte din salariati, in perioada 23-31.03.2020. Ordonanta 30/2020 cu modificarile ulterioare, arata la art.XI (7) ca "termenul de plata si declarea obligatiilor fiscale cf.alin (5) este data de 25,...» citeste mai departe aici

  • Angajatorii risca amenzi enorme daca nu respecta contractele de somaj tehnic
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Braila a publicat recent un comunicat de presa prin care informeaza ca angajatorii pot risca amenzi enorme in cazul in care salariatii lor continua sa presteze munca daca au fost deja trimisi in somaj tehnic. Angajatorii ce si-au intrerupt sau redus total sau partial activitatea, trimitându-si angajatii in somaj tehnic, risca amenzi serioase daca ii pun pe cei din urma sa munceasca atât timp cât se afla intr-o asemenea situatie. „Practic,...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Economiei: Luam in calcul mai multe scenarii privind salariatii bugetari
    • Salariatii bugetari ar putea si ei sa beneficieze de anumite masuri fiscale din partea statului, potrivit declaratiilor facute de ministrul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, Virgil Popescu. Acesta a declarat, duminica seara, ca in Guvern sunt discutii in care se iau in calcul mai multe scenarii privind salariatii bugetari. "Avem discutii in Guvern si evident ca luam in calcul mai multe scenarii referitoare si la personalul bugetar. In primul rand ar trebui sa stiti ca un bugetar cand...» citeste mai departe aici

  • IMM-urile si microinteprinderile vor beneficia de granturi pentru plata dobanzilor si comisioanelor
    • Ministerul Finantelor Publice anunta ca firmele mici si mijlocii, precum si microintreprinderile care vor accesa linii de credite si imprumuturi pentru investitii cu garantii de stat vor beneficia de granturi pentru plata dobanzilor si comisioanelor de administrare si risc pe urmatorii 1-3 ani in limita a 800.000 de euro pentru fiecare intreprindere. Bugetul schemei de ajutor de stat este de 781 milioane lei (161 milioane euro), iar plafonul maxim de garantare este de 15 miliarde lei,...» citeste mai departe aici

  • Se modifica Ordinul nr. 147/2020: Notificarea privind depunerea Formularul 230 va fi intarziata(Proiect de Ordin)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin pentru aprobarea procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a modelului si continutului unor formulare, dar si pentru suspendarea aplicarii unor dispozitii din Ordinul presedintelui ANAF nr.147/2020, cu modificarile ulterioare - publicat in data de 03.04.2020. Actul normativ prevede modificarea Ordinului...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016