Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Completarea declaratiei 101 pe anul 2009

08-Apr-2010
3727

Va rugam sa ne ajutati la completarea declaratiei 101 pe anul 2009. Avem urmatorul caz : La sfarsitul anului societatea este pe pierdere , deci are impozit pe profit 0 .

Impozite declarate :

trim 1 = 0

trim 2 =impozit minim 1833

 trim 3 = impozit minim 2750

 trim 4 = impozit pe profit 2750 (de fapt este tot impozit minim dar asa ne-au pus cei de la finante sa declaram altfel nu ne primeau declaratia) .

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Solutie oferita de Serviciul de Consultanta

al Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Beneficiaza si tu de consultanta personalizata.. detalii aici

Ref: completare declaratie 101/2009

Calculul si declararea anuala a impozitului pe profit se face conform prevederilor art. 34 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit dispozitiilor Ordinului presedintelui ANAF nr. 1607/2009 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 757 din 5 noiembrie 2009, incepand cu raportarea privind anul fiscal 2009, platitorii de impozit pe profit au la dispozitie un nou model de declaratie 101, cu termen de depunere pana la 25 februarie 2010 (25 aprilie 2010).

Potrivit dispozitiilor acestui ordin, declaratia privind impozitul pe profit se completeaza si se depune anual de catre platitorii de impozit pe profit pana la data de 25 aprilie inclusiv a anului urmator.

Societatile care definitiveaza pana la data de 25 februarie inchiderea exercitiului financiar anterior, organizatiile nonprofit, precum si cele care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, din pomicultura si viticultura au obligatia sa completeze si sa depuna declaratia privind impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.

Societatile care au definitivat inchiderea exercitiului financiar anterior pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui de raportare depun declaratia anuala de impozit pe profit fara sa mai depuna formularul 100 pentru impozitul pe profit pentru trimestrul IV al anului de raportare.

In cazul in care se corecteaza declaratia depusa initial, declaratia rectificativa se intocmeste pe acelasi model de formular, inscriind "X" in spatiul special prevazut in acest scop.

Randurile 1?10 se completeaza cu datele corespunzatoare, inregistrate in evidenta contabila. In totalul cheltuielilor de exploatare este inscrisa si cheltuiala cu impozitul pe profit (impozitul pe veniturile microintreprinderilor, in cazul in care societatea a in cursul anului fiscal a devenit platitoare de impozit pe profit potrivit art. 107^1)

 In cazul in care se inregistreaza un rezultat negativ (pierdere), acesta se inregistreaza cu semnul "-" (minus). Randurile 20 si 21 se completeaza cu veniturile neimpozabile prevazute la art. 20 si 20^1 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

 Randul 24 se completeaza cu sumele reprezentand cheltuielile cu impozitul pe profit inregistrate in evidenta contabila. In cazul societatilor care in cursul anului 2009 au devenit platitoare de impozit pe profit potrivit art. 107^1 din Codul fiscal, la acest rand se inscriu si sumele reprezentand cheltuielile cu impozitul pe veniturile microintreprinderilor inregistrate in evidenta contabila.

Randul 34 se completeaza cu sumele reprezentand alte cheltuieli nedeductibile, cum sunt: ? depasirile limitelor admisibile, stabilite prin dispozitiile art. 21 alin. (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia:

 - cheltuielilor de protocol,

- cheltuielilor cu provizioanele si rezervele, expres prevazute la art. 22 din Cod,

- cheltuielilor cu dobanda si diferentele de curs aferente acesteia expres prevazute la art. 23,

 - cheltuielilor cu amortizarea fiscala, expres prevazute la art. 24 din Cod.

* cheltuielile prevazute la art. 21 alin. (4) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia:

- cheltuielilor cu impozitul pe profit/venit si a diferentelor calculate cu aceeasi destinatie din anii anteriori,

- cheltuielilor reprezentand penalitati de intarziere calculate conform prevederilor Codului de procedura fiscala,

 - cheltuielilor aferente veniturilor neimpozabile.

Din aceste cheltuieli se scad cele pentru care nu s-a acordat deducere initial, cum sunt cheltuielile cu impozite (rambursate), cheltuielile cu penalitati de intarziere (rambursate), cheltuieli cu provizioane nedeductibile (recunoscute ulterior),

- cheltuielilor cu sponsorizarea si mecenatul, cu bursele private si cele acordate bibliotecilor de drept public, limitate expres la art. 21, alin. (4), lit. p) din Cod. ? alte cheltuieli care nu sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Sectiunea C II se completeaza de catre ceilalti platitori de impozit, astfel:

La randul 1 se preia suma inscrisa la randul 44, din sectiunea B reprezentand impozitul pe profit anual.

Pentru a exemplifica utilizam informatiile furnizate de d-voastra: In timpul anului 2009 au fost platite sume reprezentand impozitul pe profit (minim), astfel:

- trim. I = 0 lei impozit pe profit,

- trim. II = 1.833 lei impozit minim,

 - trim. III = 2.750 lei impozit minim,

- trim. IV = 2.750 lei impozit minim la nivelul trim. III.

Declaratia 101 se depune la 25.04.2010

Din formularul 101 rezulta urmatoarele date:

La rd. 1 = 0

La rd. 2 = 0 (se inscrie suma reprezentand diferenta de impozit pe profit stabilita de organele de inspectie fiscala pentru anul fiscal de raportare).

La rd. 3 = 0 (suma reprezentand impozitul pe profit datorat, declarata prin formularul 100, pentru trimestrul I 2009, preluata de la rd. 1, respectiv la rd. 2).

La rd. 4 = 2.750 ( se inscrie suma datorata la nivelul impozitului calculat si evidentiat pentru trimestrul III 2009).

I n cazul prezentat este vorba de impozit minim.

La rd. 5 = 4.583 (s-a inscris suma reprezentand impozitul minim, declarat pentru trimestrele II si III prin formularul 100).

 Randurile 6,7 nu s-au completat.

La rd. 8 = 0 La rd. 9 = 2.750 (s-a completat cu impozitul minim aferent trimestrului IV, prevazut la art. 18 alin. (2) si (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, conform transelor de venit).

 La rd. 11 = 2.750 In final, rezulta ca societatea nu mai datoreaza impozit pe profit/minim pentru anul 2009.

La rd. 9 se inscrie valoarea impozitului minim aferent transei de venit realizat de fiecare societate.

In cazul prezentat este vorba de suma de 2.750 lei reprezentand transa de 11.000 lei.

Toate societatile completeaza acest rand deoarece impozitul minim aferent trimestrului IV (trecuta la rd. 9) se compara cu ceea ce rezulta din formularul 101.

Suma de 7.333 lei declarata ca impozit minim nu se recupereaza. (1.833 + 2.750 + 2.750). Incepand cu anul 2010, toate societatile comerciale fac plati trimestriale anticipate in contul impozitului pe profit, conform art. 34 din Codul fiscal.

Platile se fac in cuantum de 1/4 din impozitul pe profit, declarat prin declaratia 101 pentru anul precedent.

Aceste plati sunt actualizate cu indicele de inflatie.

 Pentru anul 2010 indicele de inflatie comunicat prin ordin al ministrului finantelor publice este de 3,5%.

Sunt exceptate de la aceasta prevedere:

- societatile nou infiintate, care fac plati la nivelul impozitului minim anual aferent primei transe de venituri, prevazuta la art. 18 alin. (3) din Codul fiscal,

- societatile care in anul anterior au beneficiat de scutire de la plata impozitului si in anul 2010 nu mai aplica aceasta facilitate.

Daca in cursul anului anterior o societate a beneficiat de scutire de la plata impozitului pe profit (ex. profit reinvestit), pentru anul 2010 plateste la nivelul impozitului declarat pentru anul anterior fara sa se scada valoarea scutirii.

 In cazul mai sus prezentat platile anticipate se fac la nivelul sumei inregistrate in ct. 691 ?Cheltuieli cu impozitul pe profit?, respectiv (7.333 x 3,5%): 4.

 In timpul anului 2010 nu calculati impozit pe profit decat pentru informatiile societatii. Se fac plati anticipate la nivelul impozitului declarat in anul 2009 si nu sunt influentate de veniturile si cheltuielile realizate in timpul anului, chiar daca in sistem real societatea realizeaza profit impozabil.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Completarea declaratiei 101 pe anul 2009":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

  • Agentia JCR a reconfirmat ratingul BBB si BBB+ al Romaniei
    • Agentia de rating japoneza (JCR) a anuntat mentinerea perspectivei stabile si reconfirmarea rating-ului de tara acordat Romaniei (BBB/BBB+) pentru datoria pe termen lung in valuta, respectiv in moneda locala. Decizia agentiei este sustinuta in primul rand de perspectivele unei cresteri economice solide, care este prognozata de agentie pe baza cererii interne la un nivel de aproximativ 4% pentru anii 2017 si 2018, chiar si in conditiile unor schimbari externe semnificative. De asemenea, in...» citeste mai departe aici

  • Un proiect nou modifica 3 acte normative si guvernana corporativa a intreprinderilor publice. Ce schimbari ne asteapta?
    • Va prezentam un nou proiect publicat pe site-ul Ministerului de Finante. Noul proiect vizeaza acte normative in vigoare ce vor fi modificate sau abrogate, ca urmare a intrarii in vigoare a noului proiect: - se completeaza Legea nr.248/2013 privind organizarea si functionarea Consiliului Economic si Social; - se modifica O.G. nr.64/2001 privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.