Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Completarea declaratiei 101 pe anul 2009

08-Apr-2010
3792

Va rugam sa ne ajutati la completarea declaratiei 101 pe anul 2009. Avem urmatorul caz : La sfarsitul anului societatea este pe pierdere , deci are impozit pe profit 0 .

Impozite declarate :

trim 1 = 0

trim 2 =impozit minim 1833

 trim 3 = impozit minim 2750

 trim 4 = impozit pe profit 2750 (de fapt este tot impozit minim dar asa ne-au pus cei de la finante sa declaram altfel nu ne primeau declaratia) .

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Solutie oferita de Serviciul de Consultanta

al Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Beneficiaza si tu de consultanta personalizata.. detalii aici

Ref: completare declaratie 101/2009

Calculul si declararea anuala a impozitului pe profit se face conform prevederilor art. 34 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit dispozitiilor Ordinului presedintelui ANAF nr. 1607/2009 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 757 din 5 noiembrie 2009, incepand cu raportarea privind anul fiscal 2009, platitorii de impozit pe profit au la dispozitie un nou model de declaratie 101, cu termen de depunere pana la 25 februarie 2010 (25 aprilie 2010).

Potrivit dispozitiilor acestui ordin, declaratia privind impozitul pe profit se completeaza si se depune anual de catre platitorii de impozit pe profit pana la data de 25 aprilie inclusiv a anului urmator.

Societatile care definitiveaza pana la data de 25 februarie inchiderea exercitiului financiar anterior, organizatiile nonprofit, precum si cele care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, din pomicultura si viticultura au obligatia sa completeze si sa depuna declaratia privind impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.

Societatile care au definitivat inchiderea exercitiului financiar anterior pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui de raportare depun declaratia anuala de impozit pe profit fara sa mai depuna formularul 100 pentru impozitul pe profit pentru trimestrul IV al anului de raportare.

In cazul in care se corecteaza declaratia depusa initial, declaratia rectificativa se intocmeste pe acelasi model de formular, inscriind "X" in spatiul special prevazut in acest scop.

Randurile 1?10 se completeaza cu datele corespunzatoare, inregistrate in evidenta contabila. In totalul cheltuielilor de exploatare este inscrisa si cheltuiala cu impozitul pe profit (impozitul pe veniturile microintreprinderilor, in cazul in care societatea a in cursul anului fiscal a devenit platitoare de impozit pe profit potrivit art. 107^1)

 In cazul in care se inregistreaza un rezultat negativ (pierdere), acesta se inregistreaza cu semnul "-" (minus). Randurile 20 si 21 se completeaza cu veniturile neimpozabile prevazute la art. 20 si 20^1 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

 Randul 24 se completeaza cu sumele reprezentand cheltuielile cu impozitul pe profit inregistrate in evidenta contabila. In cazul societatilor care in cursul anului 2009 au devenit platitoare de impozit pe profit potrivit art. 107^1 din Codul fiscal, la acest rand se inscriu si sumele reprezentand cheltuielile cu impozitul pe veniturile microintreprinderilor inregistrate in evidenta contabila.

Randul 34 se completeaza cu sumele reprezentand alte cheltuieli nedeductibile, cum sunt: ? depasirile limitelor admisibile, stabilite prin dispozitiile art. 21 alin. (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia:

 - cheltuielilor de protocol,

- cheltuielilor cu provizioanele si rezervele, expres prevazute la art. 22 din Cod,

- cheltuielilor cu dobanda si diferentele de curs aferente acesteia expres prevazute la art. 23,

 - cheltuielilor cu amortizarea fiscala, expres prevazute la art. 24 din Cod.

* cheltuielile prevazute la art. 21 alin. (4) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia:

- cheltuielilor cu impozitul pe profit/venit si a diferentelor calculate cu aceeasi destinatie din anii anteriori,

- cheltuielilor reprezentand penalitati de intarziere calculate conform prevederilor Codului de procedura fiscala,

 - cheltuielilor aferente veniturilor neimpozabile.

Din aceste cheltuieli se scad cele pentru care nu s-a acordat deducere initial, cum sunt cheltuielile cu impozite (rambursate), cheltuielile cu penalitati de intarziere (rambursate), cheltuieli cu provizioane nedeductibile (recunoscute ulterior),

- cheltuielilor cu sponsorizarea si mecenatul, cu bursele private si cele acordate bibliotecilor de drept public, limitate expres la art. 21, alin. (4), lit. p) din Cod. ? alte cheltuieli care nu sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Sectiunea C II se completeaza de catre ceilalti platitori de impozit, astfel:

La randul 1 se preia suma inscrisa la randul 44, din sectiunea B reprezentand impozitul pe profit anual.

Pentru a exemplifica utilizam informatiile furnizate de d-voastra: In timpul anului 2009 au fost platite sume reprezentand impozitul pe profit (minim), astfel:

- trim. I = 0 lei impozit pe profit,

- trim. II = 1.833 lei impozit minim,

 - trim. III = 2.750 lei impozit minim,

- trim. IV = 2.750 lei impozit minim la nivelul trim. III.

Declaratia 101 se depune la 25.04.2010

Din formularul 101 rezulta urmatoarele date:

La rd. 1 = 0

La rd. 2 = 0 (se inscrie suma reprezentand diferenta de impozit pe profit stabilita de organele de inspectie fiscala pentru anul fiscal de raportare).

La rd. 3 = 0 (suma reprezentand impozitul pe profit datorat, declarata prin formularul 100, pentru trimestrul I 2009, preluata de la rd. 1, respectiv la rd. 2).

La rd. 4 = 2.750 ( se inscrie suma datorata la nivelul impozitului calculat si evidentiat pentru trimestrul III 2009).

I n cazul prezentat este vorba de impozit minim.

La rd. 5 = 4.583 (s-a inscris suma reprezentand impozitul minim, declarat pentru trimestrele II si III prin formularul 100).

 Randurile 6,7 nu s-au completat.

La rd. 8 = 0 La rd. 9 = 2.750 (s-a completat cu impozitul minim aferent trimestrului IV, prevazut la art. 18 alin. (2) si (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, conform transelor de venit).

 La rd. 11 = 2.750 In final, rezulta ca societatea nu mai datoreaza impozit pe profit/minim pentru anul 2009.

La rd. 9 se inscrie valoarea impozitului minim aferent transei de venit realizat de fiecare societate.

In cazul prezentat este vorba de suma de 2.750 lei reprezentand transa de 11.000 lei.

Toate societatile completeaza acest rand deoarece impozitul minim aferent trimestrului IV (trecuta la rd. 9) se compara cu ceea ce rezulta din formularul 101.

Suma de 7.333 lei declarata ca impozit minim nu se recupereaza. (1.833 + 2.750 + 2.750). Incepand cu anul 2010, toate societatile comerciale fac plati trimestriale anticipate in contul impozitului pe profit, conform art. 34 din Codul fiscal.

Platile se fac in cuantum de 1/4 din impozitul pe profit, declarat prin declaratia 101 pentru anul precedent.

Aceste plati sunt actualizate cu indicele de inflatie.

 Pentru anul 2010 indicele de inflatie comunicat prin ordin al ministrului finantelor publice este de 3,5%.

Sunt exceptate de la aceasta prevedere:

- societatile nou infiintate, care fac plati la nivelul impozitului minim anual aferent primei transe de venituri, prevazuta la art. 18 alin. (3) din Codul fiscal,

- societatile care in anul anterior au beneficiat de scutire de la plata impozitului si in anul 2010 nu mai aplica aceasta facilitate.

Daca in cursul anului anterior o societate a beneficiat de scutire de la plata impozitului pe profit (ex. profit reinvestit), pentru anul 2010 plateste la nivelul impozitului declarat pentru anul anterior fara sa se scada valoarea scutirii.

 In cazul mai sus prezentat platile anticipate se fac la nivelul sumei inregistrate in ct. 691 ?Cheltuieli cu impozitul pe profit?, respectiv (7.333 x 3,5%): 4.

 In timpul anului 2010 nu calculati impozit pe profit decat pentru informatiile societatii. Se fac plati anticipate la nivelul impozitului declarat in anul 2009 si nu sunt influentate de veniturile si cheltuielile realizate in timpul anului, chiar daca in sistem real societatea realizeaza profit impozabil.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Completarea declaratiei 101 pe anul 2009":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.