Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comunicat ANAF: Evolutia incasarilor in primele 11 luni din 2015

15-Dec-2015
1102

In primele 11 luni din 2015, veniturile in suma de 180,57 mld lei reprezinta o depasire cu 7% (indice nominal) si cu 12,15 mld lei (in cifre absolute) a veniturilor colectate in perioada similara a anului 2014.

Incasarile din TVA au fost cu 5,14 mld lei (+11% indice nominal) mai mari decat in aceeasi perioada din 2014.

De asemenea, raportat la programul initial de incasari, gradul de realizare este de 104%. Mentionam faptul ca, potrivit prognozei de toamna a Comisiei Nationale de Prognoza, cresterea economica a fost de 3,6%, in timp ce incasarile suplimentare din 2015 au crescut cu 7% fata de cele inregistrate anul trecut. De asemenea, subliniem faptul ca, in perioada de crestere economica, sarcina fiscala a fost diminuata considerabil printr-o serie de masuri care au micsorat, implicit, impactul pozitiv al cresterii economice in colectare. Totodata, in perioada analizata, deflatia de 1.64% a afectat nominal veniturile colectate de ANAF.

Masurile de relaxare fiscala care au influentat nivelul colectarii sunt:
1. scaderea CAS cu 5pp
2. neimpozitarea profitului reinvestit
3. diminuarea taxei "pe stalp"de la 1,5% la 1%

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

4. cresterea varsamintelor la pilonul II de pensii
5. scaderea TVA la alimente de la 24% la 9% (aici facem precizarea ca nu doar alimentele au beneficiat de o cota redusa de TVA dar si bauturile non-alcoolice, animalele si pasarile din specii domestice, semintele si ingredientele alimentare, serviciile de restaurant si catering)

Din aceste motive, plusul de venituri este, in principal, consecinta nemijlocita a actiunilor de combatere a evaziunii fiscale.

De altfel, evolutia gradului de conformare pe categorii de contribuabili si zone geografice atesta fara dubii faptul ca veniturile suplimentare din 2015 s-au inregistrat in zone recunoscute ca avand un potential evazionist ridicat.

In acest sens, exemplificam cu zona Bucuresti-Ilfov unde cresterea pe 11 luni din 2015, raportata la aceeasi perioada din 2014, la aceleasi categorii de contribuabili, a fost de 19,9%; aceasta inseamna ca din cele 12,15 mld lei colectate in plus in 2015, 5,52 mld lei provin din zona Bucuresti-Ilfov.

I. Colectarea veniturilor bugetare cumulat unsprezece luni 2015

Totalul veniturilor bugetare colectate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala cumulat pe unsprezece luni in anul 2015 a insumat 180.579,33 mil.lei, ceea ce reprezinta:

 - o depasire cu 7% (indice nominal) si cu 12.159,9 mil.lei in (cifre absolute) a veniturilor colectate in perioada similara a anului 2014 (168.419,5 mil.lei),

In structura, pe bugete si in cadrul bugetului de stat pe principalele impozite si taxe, situatia privind realizarea veniturilor bugetare in perioada analizata, se prezinta astfel:
1. La bugetul de stat s-au incasat 127.134,4 mil.lei, cu 12.554,9 mil. lei (11 % indice nominal) mai mult fata de aceeasi perioada din 2014 (114.579,5 mil.lei), astfel:
· la impozitul pe profit s-au incasat 13.489,1 mil. lei, cu 1.439,6 mil.lei (12% indice nominal) mai mult decat in 2014 (12.049,4 mil.lei). Cresterea incasarilor din perioada analizata, la acest impozit, s-a datorat si intensificarii inspectiilor fiscale la contribuabili identificati cu risc fiscal asociat preturilor de transfer, selectati in baza analizei de risc. Rezultatele acestor controale se cuantifica atat prin stabilirea de sume suplimentare, cat si prin diminuarea pierderilor fiscale inregistrate de contribuabili, cu consecinta directa in cresterea nivelului sumelor declarate cu titlu de impozit pe profit;

· la impozitul pe venit s-au incasat 23.583,8 mil. lei, cu 2.575 mil.lei (12% indice nominal ) mai mult decat in 2014 (21.008,8 mil.lei), fapt datorat:

~cresterii nivelului salariului minim pe tara;
~ intensificarii controalelor privind combaterea subdeclararii impozitului pe venit si a contributiilor sociale, cresterea gradului de colaborare cu Inspectia Muncii. Incepand cu luna ianuarie 2015 s-a extins la nivel national "Proiectul pilot" vizand "Reducerea salariilor subdeclarate" la contribuabilii care prezinta risc fiscal ridicat privind nedeclararea/subdeclararea veniturilor din salarii si/sau de natura salariala, prin efectuarea de inspectii fiscale partiale la contribuabilii selectati.

In acest sens, mentionam faptul ca, in cadrul "Proiectului de modernizare a administratiei fiscale din Romania – RAMP", exista o componenta de "dezvoltare si imbunatatire a inspectiei fiscale", prin intermediul careia se va dezvolta un sistem integrat de analiza de risc ce va conduce la obtinerea automata de liste de contribuabili cu risc fiscal ridicat si includerea acestora in planul de activitate corelat cu capacitatea de control;

Aspectele prezentate mai sus influenteaza pozitiv si nivelul realizarilor la bugetele contributiilor de asigurari sociale.

· incasarile din taxa pe valoarea adaugata au fost de 52.754,1 mil.lei, cu 5.148,6 mil.lei (11% indice nominal) mai mari decat incasarile din perioada similara a anului 2014 (47.605,5 mil. lei), in conditiile recentelor modificari ale Codului Fiscal, ( respectiv reducerea cotei de TVA pentru alimente si bauturi non-alcoolice, animale si pasari din specii domestice, seminte si ingrediente alimentare, servicii de restaurant si catering, de la 24% la 9%).

Pe langa cresterea economica generala, acest fapt se datoreaza in principal

~ modificarii legislatiei primare si secundare specifice, urmarind inasprirea criteriilor pentru inregistrarea in scopuri de TVA, crearii unui mecanism de evaluare periodica ulterioara inregistrarii si simplificarii procedurilor de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA ;

~ intensificarii controalele antifrauda care sunt concentrate pe actiuni de investigare si instrumentare a unor lanturi tranzactionale organizate in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale in materie de TVA.

· in domeniul accizelor (inclusiv taxa pe viciu), fata de incasarile din perioada analizata a anului precedent (22.045,4 mil.lei), accizele au fost mai mari cu 8% (in termeni nominali ), veniturile colectate in 2015 fiind de 23.825,8 mil. lei (plus 1.780,4 mil.lei);

Aceasta s-a datorat si actiunilor specifice de monitorizare si control realizate la nivelul activitatilor de inspectie fiscala, vamala si antifrauda fiscala, actiuni orientate catre domeniile economice in care se manifesta fenomene de evaziune fiscala, indisciplina financiara sau slaba conformare ( in special in zona Bucuresti – Ilfov).

2. La bugetul fondului national unic pentru asigurari de sanatate se constata o crestere a volumului sumelor incasate cu 11% indice nominal (19.136,7mil. lei cumulat unsprezece luni 2015 fata de 17.209,3 mil. lei in perioada similara a anului 2014). Realizarile si programul de incasari includ, la bugetul FNUASS, contributia datorata pentru medicamentele finantate din bugetul Fondul national unic de asigurari de sanatate si din bugetul Ministerului Sanatatii (taxa de clawback ) in suma de 1.620,8 mil.lei ).

3. La bugetul asigurarilor sociale de stat se constata o scadere cu 7% (32.774,3 mil. lei cumulat unsprezece luni 2015 fata de 35.254,3 mil. lei in perioada similara a anului
2014).

Mentionam faptul ca incasarile din 2015 la acest buget sunt influentate negativ de:

~ reducerea cu 5 p.p. a contributiei datorate de angajator, masura aplicata incepand cu 01.10.2014;

~ cresterea volumului varsamintelor la Pilonul II de pensii; datorita cresterii cotei de
contributie de la 4,5% in anul 2014, la 5% in anul 2015, suma virata la fondul privat de pensii a
fost cu 977,4 mil. lei mai mare fata de cea virata in 2014, respectiv 3.463,5 mil.lei – cumulat
unsprezece luni 2014 fata de 4.440,9 mil.lei – in perioada similara din 2015;

4. La bugetul asigurarilor sociale pentru somaj se constata o crestere cu 11% (1.534,0 mil lei cumulat unsprezece luni 2015 fata de1.376,3 mil lei in perioada similara a
anului 2014).

II. Colectarea veniturilor bugetare in luna noiembrie 2015

Totalul veniturilor bugetare realizate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in luna noiembrie 2015 a insumat 15.251,7 mil.lei, ceea ce reprezinta:
- o depasire cu 6 % (indice nominal), respectiv cu 914,0 mil.lei in cifre absolute, fata de veniturile colectate in perioada similara din anul 2014 (14.337,7 mil.lei).

in structura, pe bugete si in cadrul bugetului de stat pe principalele impozite si taxe, situatia privind realizarea veniturilor bugetare in perioada analizata, se prezinta astfel:

1. la bugetul de stat s-au incasat 10.297,9 mil.lei, cu 662 mil. lei mai mult fata de anul 2014 (9.635,9 mil.lei ),ceea ce reprezinta o crestere cu 7% - indice nominal.

.- la impozitul pe profit s-au incasat 433,9 mil. lei, cu 123,1 mil.lei mai mult decat in luna noiembrie a anului 2014 cand s-au incasat 310,8 mil.lei.

.- la impozitul pe venit s-au incasat 1.947mil. lei, cu 53,4 mil.lei mai mult decat in 2014 (1.893,6 mil.lei), ceea ce reprezinta o depasire cu 3 % - indice nominal.

- la TVA s-au incasat 4.838,24 mil lei, cu 90,77 mil lei mai mult decat in 2014 (4.747,47 mil lei), ceea ce reprezinta o depasire cu 2% indice nominal

- in domeniul accizelor, fata de luna noiembrie a anului precedent, incasarile au fost mai mari cu 9 % (in termeni nominali), respectiv 2.376,9 mil. lei in 2015 fata de 2.184,9 mil.lei in luna noiembrie 2014.

2. la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate veniturile incasate au inregistrat o diminuare cu 79,6 mil. lei, fata de anul precedent, ceea ce in termeni nominali reprezinta o scadere cu 4%,(1.748,9 mil.lei in 2015, fata de 1.828,5 mil.lei in 2014),
Diminuarea incasarilor a fost cauzata de scaderea sumelor din taxa clawback cu 198 mil.lei, respectiv de la 391,9 mil. lei in noiembrie 2014 la, 193,9 mil. lei in 2015.

3. la bugetul asigurarilor sociale de stat veniturile incasate au inregistrat diminuare cu 319,4 mil. lei, fata de anul precedent. Mentionam faptul ca incasarile din 2015 la acest buget sunt influentate negativ si de cresterea volumului varsamintelor la Pilonul II de pensii cu 94,6 mil.lei, respectiv cu 28% fata de luna noiembrie 2014, urmare cresterii cotei de contributie de la 4,5% in anul 2014, la 5% in anul 2015.

4. la bugetul asigurarilor pentru somaj veniturile incasate au inregistrat o crestere cu 12,2 mil. lei, fata de anul precedent, ceea ce in termeni nominali reprezinta o crestere cu 10 % (136,4 mil.lei in 2015, fata de 124,2 mil.lei in 2014).

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicat ANAF: Evolutia incasarilor in primele 11 luni din 2015":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Schimbari in Calendarul fiscal al lunii august 2018! Termenul de depunere a bilanturilor la 30.06.2018, 20.08.2018
    • UPDATE: Din cauza Hotararii Guvernului nr. 595/2018 care prevede ca zilele 16 si 17 sa fie zile libere, Calendarul Obligatiilor Fiscale pentru anul 2018, luna august, a fost modificat. Astfel, termenul depunerii pentru bilanturile la 30.06.2018 a fost prelungit pana pe data de 20 august 2018, fata de data de 16 august, cum fusese prevazut initial. ANAF a pus la dispozitia contribuabilor calendarul fiscal al lunii august 2018, luna care este mai lejera din punct de vedere al declaratiilor ce...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

  • Urmeaza evenimente despre care se va vorbi intens! Consultantii si contabilii trebuie sa fie pregatiti
    • Trebuie neaparat sa stiti: urmeaza niste evenimente despre care, cu siguranta, se va vorbi in perioada urmatoare. Conferinta de Fiscalitate si Contabilitate, organizata de Rentrop&Straton vine in orasul dvs! In perioada 1 octombrie - 5 noiembrie aveti ocazia sa participati la unul sau mai multe evenimente care alcatuiesc Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate organizat de Rentrop&Straton. Cititi detalii despre eveniment si despre modalitatea prin care puteti sa rezervati un loc in...» citeste mai departe aici

  • Radierea unui CMI. Procedura si declaratii depuse
    • Un medic doreste radierea unui Cabinet Medical Individual si doreste sa stie care sunt procedurile care trebuie urmate, motiv pentru carea a apelat la sfatul specialistilor nostri. Cum cazul nu este singular, sigur acest studiu de caz va fi de folos si altor contribuabili care se confrunta cu o situatie asemanatoare. Asadar, in situatia analizata in materialul de fata, medicul titular al cabinetului este inregistrat fiscal pentru obligatii aferente activitatii independente in judetul Ilfov unde...» citeste mai departe aici

  • Cresterea productiei industriale: Romania, locul doi in UE, in luna iunie
    • Romania a avut o crestere a productiei industruiale care a clasat-o pe locul doi in UE, in luna iunie 2018, dupa Irlanda, arata raportul publicat, marti, de Eurostat. Printre tarile cu cele mai semnificative scaderi, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, se numara Danemarca, Portugalia si Olanda. Dintre statele membre UE pentru care sunt disponibile date, cele mai mari cresteri ale productiei industriale din luna iunie 2018, comparativ cu perioada similara din anul precedent, au fost...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016