Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comunicatul Uniunii Profesiilor Liberale din Romania cu privire la intentia Ministerului de Finante de a recalifica activitatile desfasurate de profesionistii liberali ca dependente

03-Iul-2015
2444

Existenta conflictului legal intre prevederile Codului Fiscal si Normele Metodologice de aplicare privind reconsiderarea activitatii desfasurate de o persoana fizica independenta ( PFI ) este, de acum, de notorietate, este acceptata si mai ales a fost abordata intr-un sens constructiv, cel putin pana la proba contrarie, de catre autoritati.

TRECUTUL

Este legal, dar si moral ca, atata timp cat se admite existenta unui conflict legislativ evident si indiscutabil, nu contribuabilul trebuie sa fie victima lipsei de claritate legislativa.

Salutam intentia manifestata de autoritati, Guvern / Ministerul Finantelor Publice, de a anula eventuale obligatii istorice identificate de autoritatile fiscale, rezultand dintr-o interpretare abuziva a legislatiei cu privire la reconsiderarea unor activitati independente ca dependente in legatura cu
profesiile liberale (libere).

Asteptam ca textul de lege cu privire la anularea acestor obligatii fiscale sa fie nu doar promovat de Guvern, ci si sustinut atat de parlamentarii puterii cat si ai opozitiei, subiectul fiind unul de interes pentru un segment important al societatii civile, peste o jumatate de milion de persoane care se
constituie in motorul a ceea ce numim clasa de mijloc.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

VIITORUL

Consideram o abordare corecta incercarea de definire in noul Cod Fiscal a activitatii independente, spre deosebire de vechiul Cod in care se definea activitatea dependenta intr-un mod abuziv, lasand mult prea multa libertate de interpretare autoritatilor fiscale.

Listarea unor criterii rezonabile de independenta si impunerea incadrarii in majoritatea criteriilor astfel identificate este o abordare principial corecta, DAR aplicabila exclusiv, in opinia noastra, persoanelor fizice autorizate ( PFA ) nu si persoanelor fizice independente ( PFI ).

De ce? Pentru ca PFI, adica membrii breslelor de profesii liberale desfasoara activitati de natura independenta prin insasi esenta lor atata timp cat respecta toate obligatiile impuse de apartenenta la breasla. Iar apartenenta la breasla este confirmata de structurile organizatorice ale respectivelor asociatii reglementate, de regula, prin lege.

In concluzie, prezumtia si deci regula, nu exceptia, trebuie sa fie ca activitatea desfasurata de PFI este independenta asa cum prezumtia trebuie sa fie ca autoritatile fiscale, care se prezinta la control sunt angajate ANAF, fara a trebui sa treaca printr–un set de criterii de reconfirmare a calitatii lor.
in acest sens, vrem sa completam incercarea de identificare in textul noului Cod Fiscal a conditiilor cumulative pe care le indeplinesc profesiile liberale:

- existenta si respectarea unui Statut ;
- existenta si respectarea unui Cod de Etica ;
- plata unei cotizatii fixe si / sau variabile ;
- investitia de bani si timp in programe obligatorii de pregatire
profesionala continua ;
- independenta totala in prestarea serviciilor ;
- incheierea unui contract si plata unei polite de asigurare civila
profesionala;
- asumarea raspunderii personale pentru activitatile prestate ;
- respectarea unor norme metodologice, standarde sau « bune practici « ;
- implicarea unui nivel de educatie superioara ;
- existenta unui organ de supraveghere din partea breslei in legatura cu respectarea calitatii serviciilor, identificarea conflictelor de interes si a concurentei neloiale etc.;
- mai presus de toate SERVIREA INTERESULUI PUBLIC.

Nu sunt oare cele de mai sus suficiente argumente juridice si faptice care sa demonstreze ca activitatea membrilor acestor bresle este esentialmente de natura independenta ? Raspunsul este DA si speram sa fie auzit de toti cei care au un rol de jucat nu numai in redactarea noului Cod Fiscal, dar si in protejarea valorilor specifice breslelor de profesii liberale.

EMILIAN RADU,
PRESEDINTELE
UNIUNII PROFESIILOR LIBERALE DIN ROMANIA

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicatul Uniunii Profesiilor Liberale din Romania cu privire la intentia Ministerului de Finante de a recalifica activitatile desfasurate de profesionistii liberali ca dependente":
Rating:

Nota: 2.88 din 12 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificari aduse diurnei neimpozabile pentru deplasarile in tara
    • In M.Of. nr. 797 din 18 septembrie 2018 a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Hotararea intra in vigoare la data de 01 ianuarie 2019, data de la care se abroga prevederile HG 1860/2016 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii...» citeste mai departe aici

  • Spor de 15% din salariu pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat
    • In sedinta de Guvern de joi, 20 septembrie, s-a adoptat o hotarare prin care persoanele incadrate cu grad de handicap grav sau accentuat vor primi la salariu un spor de 15%. „Persoanele care, in conformitate cu Certificatul de incadrare in grad de handicap, au grad de handicap grav sau accentuat, de oricare tip prevazut de art. 86 alin. (2) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata cu modificarile si completarile ulterioare,...» citeste mai departe aici

  • Diferenta dintre sponsorizarea in numerar si cea in natura. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal aplicabil unei societati care vrea sa faca o donatie in numerar, un procent din vazarile unui produs? La aceasta intrebare vor raspunde specialistii nostri. O societate X, care are cod CAEN 5610, platitoare de impozit specific unor activitati, dar si de impozit pe profit pentru activitatile efectuate in afara codului caen 5610, doreste sa doneze cate 5 lei pentru fiecare desert vandut in restaurant, catre o asociatie de intrajutorare a copiilor bolnavi de cancer....» citeste mai departe aici

  • Peste 191.000 de persoane s-au angajat in primele opt luni prin intermediul ANOFM
    • Programul National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, a dus la angajarea a 191.113 persoane in primele 8 luni din 2018 Din totalul persoanelor angajate pana la finalul lunii august 2018, 67.810 au peste 45 de ani, 50.743 au varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, 41.637 au intre 25 si 35 de ani, iar 30.923 sunt tineri sub 25 de ani (dintre care 16.235 tineri NEET - acronimul folosit pentru formularea “Not in Education, Employment or Training”). Majoritatea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016