Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Conditii de intocmire a dosarului preturilor de transfer. Sfaturile specialistului

21-Iun-2016
2848

In analiza de mai jos, avem cazul in care administratorul societatii mai detine o societate impreuna cu un asociat. Acestei societati i se dau in subantrepriza anumite lucrari de constructii si i se vand materiale. Vom vedea daca trebuie sa existe un dosar al preturilor de transfer avand in vedere operatiile economice care au loc intre cele doua societati.

Prevederile art. 7 pct. 26 din noul Cod fiscal referitoare la operatiunile dintre persoanele afiliate precizeaza in mod expres faptul ca intre persoane afiliate, pretul la care se transfera bunurile corporale sau necorporale ori se presteaza servicii reprezinta pret de transfer. In acelasi timp, art. 11 alin. (4) stabileste ca tranzactiile intre persoane afiliate se realizeaza conform principiului valorii de piata. Asadar, obligatia de justificare a pretului de piata revine ambelor parti implicate in tranzactie.

In ceea ce priveste raporturile de afiliere urmeaza a fi avute in vedere dispozitiile art. 7 pct. 26 din codul fiscal care le conditioneaza de detinerea a minimum 25% din numarul titlurilor de participare fie ca este cazul afilierii dintre o persoana fizica si o persoana juridica fie ca este situatia afilierii dintre doua persoane juridice.

Un alt criteriu de afiliere dintre societati este reprezentat de controlul efectiv exercitat de catre o persoana fizica sau juridica asupra unei alte persoane juridice. Un exemplu de astfel afiliere este reprezentat de situatia in care doua societati sunt administrate de catre aceeasi persoana.

In conformitate cu prevederile OPANAF nr. 442/2016 emis in temeiul dispozitiilor art. 108 alin. (2) din Codul de procedura fiscala
in cazul societatilor care nu sunt mari contribuabili sau au aceasta calitate dar nu ating niciunul din pragurile de semnificatie prevazute la alin. (2) al art. 2, vor urmari indeplinirea unuia dintre pragurile de semnificatie stabilite la alin. (4) calculate la nivel anual pentru toate operatiunile cu persoane afiliate si anume:

- 50.000 euro, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare;
- 50.000 euro, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate;


- 100.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale.

In cazul in care unul dintre praguri este indeplinit intocmirea dosarului preturilor de transfer este obligatorie insa doar in cazul inspectiei fiscale si doar la solicitarea organului de control.

In aceste conditii, in cazul in care niciunul dintre praguri nu este indeplinit societatile nu vor putea fi obligate sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer, justificarea respectarii principiului valorii de piata in cazul operatiunilor dintre persoane afiliate urmand a fi efectuata prin alte mijloace pe baza regulilor generale ale legislatiei financiar-contabile. Asadar, chiar daca nu se intocmeste dosarul preturilor de transfer administratia fiscala poate sa ajusteze consecintele tranzactiilor dintre persoane afiliate insa fara a mai impune contribuabilului sarcina de a justifica pretul de piata prin intermediul dosarului.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu - Jurist si expert in proceduri fiscale

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

  • Prosumatori. Ce avantaje au prosumatorii persoane fizice

    • Productia de energie electrica "acasa" nu mai este doar o optiune ecologica, ci si una fiscal avantajoasa. Conceptul de prosumator, consumatorul care isi produce propria energie si poate livra surplusul in re?ea, a capatat tot mai multa importanta in Romania, odata cu cresterea interesului pentru sursele regenerabile, in special panourile fotovoltaice. Legislatia actuala ofera o serie de beneficii concrete pentru persoanele fizice care devin prosumatori, inclusiv scutiri...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 in 2025. Model de completare util pentru firme

    • Declaratia 101 (D101) este documentul fiscal esential prin care contribuabilii platitori de impozit pe profit isi declara obligatiile fiscale anuale. Formularul D101 are, conform Ordinului 206/2025, instructiuni clare privind completarea si termenul de depunere, extins pana la 25 iunie 2025. In acest articol vom vedea un exemplu pentru completarea D101, explicand pas cu pas modul de calcul al rezultatului fiscal, evidentierea amortizarii si completarea corecta a principalelor randuri din...» citeste mai departe aici

  • SECRETUL unei contabilitati impecabile

    • Inchipuiti-va ca una dintre firmele careia ii tineti contabilitatea este supusa unui audit sau unui control de la Fisc, situatie in care, evident, trebuie sa poata furniza pe loc tot felul de documente care i se solicita – de la statutul firmei si lista actionarilor pana la rapoarte financiare, facturi, declaratii fiscale, documente de plata, contracte etc. Nicio problema! Dvs., contabilul firmei, aveti toate aceste documente intr-un fisier personalizat, excelent organizat si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016