Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Conditii deductibilitate cheltuieli din pierderi de creante. Cum va proceda firma?

23-Mar-2016
7180

Deoarece fiecare societate se confrunta cu unul sau mai multi client rau-platnici, am ales ca exemplu pentru analiza noastra o societate cu un client rau-platnic catre care au fost emise facturi in perioada 2013 si 2014 in valoare de 48.000 lei (inclusv TVA). 

Vom vedea, tinand cont de acestea, in ce conditii cheltuielile privind ajustarile pentru deprecierea activelor circulante sunt deductibile si cand poate fi scoasa din evidentele contabile aceasta creanta astfel incat cheltuiala sa fie deductibila. 
Mentionam ca societatea aplica TVA la incasare la data emiterii facturilor. Clientul nu se afla nici in insolventa si nici in faliment, dar nu raspunde solicitarilor.


Conform prevederilor noului cod fiscal si a normelor de aplicare a acestuia cheltuielile din pierderi din create ( pierderi inregistrare la scoaterea din evidenta a creantelor ) sunt deductibile doar daca: procedura de faliment a debitorilor s-a concretizat printr-o hotarare judecatoreasca, s-a pus in aplicare un plan de reorganizare, debitorul a decedat si creanta nu se poate recupera de la monstenitori, debitorul este dizolvat sau lichidat fara succesor, debitorul inregistreaza dificultati financiare majore care ii afecteaza patrimoniul (determinate de ex. de calamitati naturale, epidemii, fenomene sociale, etc ) sau daca s-au incheiat contracte de asigurare.
Dupa cum bine stiti, creantele se inventariaza cel putin anual prin verificarea acestora in baza extraselor de cont asa cum se prevede la punctul 28 alin (1) din OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii:
“28. - (1) Creantele si obligatiile fata de terti sunt supuse verificarii si confirmarii pe baza extraselor soldurilor debitoare si creditoare ale conturilor de creante si datorii care detin ponderea valorica in totalul soldurilor acestor conturi, potrivit "Extrasului de cont" (cod 14 - 6 - 3) sau punctajelor reciproce scrise. Nerespectarea acestei proceduri, precum si refuzul de confirmare constituie abateri de la prezentele norme si se sanctioneaza potrivit legii.”
Facturile neincasate din 2013 si 2014 se pot scoate din evidenta doar la indeplinirea conditiilor de prescriptie, care, in conformitate cu prevederile Codului civil, este de 3 ani de la termenul de incasare, daca nu s-a primit nici un raspuns de la demersurile ( notificari, somatii, etc ) facute pentru recuperarea creantei. Daca nu sunt indeplinite conditiile enumerate la primul paragraf , aceste cheltuieli sunt nedeductibile la calcului impozitului pe profit:


6588 nedeductibil= 4111 client neincasat

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra - Lector Universitar dr.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Conditii deductibilitate cheltuieli din pierderi de creante. Cum va proceda firma?":
Rating:

Nota: 1.9 din 5 voturi
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz

Atentie contabili!

Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Conditii microintreprinderi 2023: Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere anul acesta

    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2023? Microintreprinderi in 2023 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2023, trebuie sa indeplineasca mai multe conditii. Modificarile sistemului de impozit pe veniturile microintreprinderilor adoptate prin OG 16/2022: - aplicarea optionala a sistemului de impozit pe veniturile microintreprinderilor; - reducerea plafonului veniturilor obtinute in anul precedent, de la 1 000 000 euro la...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat brosura privind compensarea obligatiilor fiscale. Cine efectueaza aceasta operatiune?

    • ANAF a publicat, pe site-ul institutiei, la sectiunea Asistenta contribuabili, o Brosura privind compensarea obligatiilor fiscale. Ce este compensarea? Compensarea este operatiunea prin care se sting creantele statului sau unitatilor administrativ-teritoriale ori subdiviziunilor acestora reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat cu creantele debitorului reprezentand sume de rambursat, de restituit sau de plata de la...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 205 in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie transmis la ANAF formularul

    • Conform legislatiei in vigoare, formularul 205 - "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit"- trebuie depus la fisc pana pe 28 februarie 2023. Prin Ordinul 18/2023 a fost publicat un nou model al formularului 205. Noul formular 205 se utilizeaza pentru declararea, pe fiecare beneficiar de venit, a impozitului aferent veniturilor cu regim de retinere la sursa, precum si a castigurilor/pierderilor din investitii,...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor la final de ianuarie 2023

    • ANAF a publicat buletinul informativ cu nr. 5 din 31 ianuarie 2023 care cuprinde actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 25 ianuarie 2023 – 27 ianuarie 2023. Acte normative: 1. Ordin al ministrului finantelor nr. 626/2023 privind indicele preturilor de consum utilizat pentru actualizarea platilor anticipate in contul impozitului pe profit anual (Monitorul Oficial nr. 62 din 25 Ianuarie 2023) Detalii AICI» 2. Ordin al...» citeste mai departe aici

  • Aspecte fiscale care se aplica din 2023 impozitului pe venit si contributiilor sociale

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un document care cuprinde principalele modificari aduse Codului Fiscal cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2023. Materialul cuprinde si schimbarile survenite in cazul impozitului pe venit si contributiilor sociale. IMPOZITUL PE VENIT SI CONTRIBUTIILE SOCIALE -S-a eliminat scutirea de la plata impozitului pe venit pentru persoanele fizice, in cazul veniturilor realizate din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii pe baza de contract...» citeste mai departe aici

  • AFLA CUM POTI FACE ECONOMII OPTIMIZAND ARHIVAREA DOCUMENTELOR!

    • Cu totii stim ca arhivarea este o activitate extrem de importanta, documentele facand parte din patrimoniul organizatiei insa omitem uneori ca eficientizarea acesteia poate aduce economii considerabile de timp si bani. Experienta ne-a invatat ca exista metode usor de pus in practica cu efect mediat asupra eficientei activitatii de arhivare si profitabilitatii companiei. SDA - Servicii de Depozitare si Arhivare, firma cu 15 ani de experienta in managementul profesional al arhivei, va pune la...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016