Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Conditii optiune plata impozit pe veniturile microintreprinderii

22-Nov-2012
2324
Analizam mai jos cazul unei societati care are angajati cu data de 01.12.2012 si cifra de afaceri sub 100.000 euro. Vom stabili daca in aceste conditii societatea poate deveni platitor de impozit microintreprindere de la data de 1.01.2013.

Solutia consultantului:

Conditiile generale pentru ca o persoana juridica sa plateasca impozit pe veniturile microintreprinderii sunt stabilite la art. 112 indice 1 din Codul fiscal. Astfel, trebuie indeplinte cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:

a) realizeaza venituri, altele decat cele prevazute la art. 112 indice 2 alin. (6);
b) are de la 1 pana la 9 salariati inclusiv;
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal
Vezi detalii
50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii
Vezi detalii

c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei al 100.000 euro;
d) capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale.

Intelegand din intrebarea dvs. faptul ca societatea fiind platitoare de impozit pe profit indeplineste pe langa conditia privind venitul maxim de 100.000 euro si pe cea de a avea cel putin un salariat in cursul anului 2012, este desigur posibil sa opteze potrivit art. 112 indice 2 alin. (1) din Codul fiscal pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderii incepand cu 1 ianuarie 2013.
Pentru aceasta este necesar ca mai intai sa fie indeplinite si celelalte conditii prevazute de art. 112 indice 1 lit. a) si d) din Codul fiscal , mentionate mai sus.

Cea de a doua conditie este prevazuta de teza a doua a alin. (2) a art. 112 indice 2 din Codul fiscal care statueaza ca si conditie pentru societate sa nu mai fi fost anterior platitoare de un astfel de impozit. Aceasta dispozitie vizeaza exclusiv regimul de impozitare prevazut de Titlul IV indice 1 si nu ce cel prevazut anterior la Titlul IV ce a fost anterior abrogat. De altfel, administratia s-a pronuntat in mai multe randuri in mod explicit asupra acestei interpretari si anume ca detinerea calitatii de platitor de impozit pe veniturile microintreprinderii in perioada de aplicare a acestuia pana in anul 2009 nu impiedica optiunea de utilizare a acestui regim incepand cu 2011.

Odata ce conditiile mentionate mai sus sunt indeplinite uremaza ca in temeiul alin. (1) al art. 112 indice 8 sa se exercite optiunea pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor care se realizeaza prin depunerea declaratiei de mentiuni pentru persoanele juridice 010 pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul pe veniturile microintreprinderilor.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Conditii optiune plata impozit pe veniturile microintreprinderii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!
    • Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017...» citeste mai departe aici

  • Plata facturilor emise in euro. Care e regimul TVA?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care achizitioneaza marfa de la o firma dintr-un alt stat UE, firma straina avand si cod de TVA in Romania. Aceasta emite factura in euro. Stabilim daca se poate plati factura integral in euro sau daca baza trebuie platita in euro si TVA-ul in lei. Iata raspunsul specialistului: Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza bunuri de la o alta persoana impozabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"