Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Conditiile de functionare pentru sediile secundare. Obligatii declarative

01-Aug-2018
1157

Poate o firma daca are sediul social la o anumita adresa sa nu aiba niciun salariat la sediul firmei, toti salariatii sa fie la puncte de lucru? Iata una dintre intrebarile pe care spacialistii nostri le vor analiza in materialul de fata.

Concret, o firma are sediul in judetul Satu-Mare si un punct de lucru inregistrat intr-o alta localitate tot in judetul acesta. Firma fiscala apartine categoriei intreprinderi mici si mijlocii din judetul CLUJ, deci obligatiile fiscale se platesc in CLUJ. Ulterior, se mai infiinteaza un punct de lucru, de aceasta data in judetul Satu-Mare, unde se inregistreaza fiscal punctul de lucru la Finante, in Satu-Mare sau in Cluj? – aceasta este o alta intrebare la care specialistii nostri vor oferi raspuns.

Raspunsul specialistului

Reglementarea procedurii de administrare a contribuabililor este realizata in cadrul art. 30 din Codul de procedura fiscalacare la alin. (3) statueaza ca in scopul administrarii de catre organul fiscal central a obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mari si mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, prin ordin al presedintelui A.N.A.F. se poate stabili competenta de administrare in sarcina altor organe fiscale decat cele in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului, precum si criteriile de selectie si listele contribuabililor care dobandesc calitatea de contribuabil mare sau, dupa caz, contribuabil mijlociu.

In sensul prevederilor de mai sus subliniem faptul ca prin Legea nr. 30/2018 pentru completarea art. 30 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, administrarea obligatiilor fiscale datorate de catre contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizeaza de organul fiscal de la nivel judetean eliminandu-se competenta directiilor generale regionale ale finantelor publice.Trebuie mentionat faptul ca termenul de intrare in vigoare a prevederilor art. 30 alin. (3 indice 1) din Codul de procedura fiscala a fost prorogat pentru data de 1 august 2018 prin OUG nr. 25/2018.

In aplicarea dispozitiilor privind competenta de administrare invocate mai sus a fost emis nr. 560/2016 pentru aprobarea procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii si pentru modificarea unor prevederi referitoare la activitatea de administrare a contribuabililor mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare.Ultima modificare realizata prin OPANAF nr.1024/2017 modifica Anexei 1 a reglementarii initiale precizand faptul ca Organele fiscale centrale competente pentru administrarea contribuabililor mijlocii si a sediilor secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor infiintate de contribuabilii mijlocii sunt administratiile pentru contribuabili mijlocii constituite la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice atat pentru contribuabilii persoane juridice care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii cat si pentru sediile secundare infiintate de contribuabilii mijlocii care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii chiar daca locul de desfasurare a activitatii sediilor secundare se afla pe raza teritoriala a altor regiuni.

In concluzie, chiar daca de la 1 august 2018 competenta se modifica de la nivel regional la nivel judetean competenta referitoare la sediile secundare trebuie sa fie aceeasi cu exceptia cazului in care prin ordin al presedintelui ANAF se va aplica o solutie diferita.

Deci, sediul secundar infiintat la nivelul regiunii sau a judetului ramane in administrarea aceluiasi organ fiscal, astfel ca in cazul in speta Directia Regionala Cluj va avea in administrare atat societatea cu sediul in Satu Mare cat si sediul secundar infiintat in aceeasi unitate administrativ-teritoriala. In aceste conditii, obligatiile de inregistrare fiscala se vor indeplini in raport cu organul fiscal competent spre administrare.

Conform Capitolului A pct. 4 din Anexa 1 la OPANAF mentionat mai sus, inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor (in conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale), cu exceptia sucursalelor care se inregistreaza conform procedurilor speciale in materie de inregistrare a comerciantilor, se face prin completarea si depunerea formularului "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare (060)", la organul fiscal central competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar. Solutia este in concordanta cu dispozitiile exprese ale art. 33 alin. (2) din Codul de procedura fiscala potrivit carora competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.Avand in vedere concordanta de competenta a organelor fiscale cu privire la sediul social si la sediul secundar, aplicabila in speta, fie ca este la nivel regional sau la nivel judetean cum urmeaza a fi de la 1 august 2018 declararea sediului secundar la nivelul aceluiasi organ fiscal.
In ceea ce priveste posibilitatea enuntata in intrebarea dumneavoastra ca toti salariatii societatii sa isi desfasoare activitatea exclusiv la nivelul sediilor secundare (puncte de lucru) raspunsul este afirmativ in conditiile in care nici Legea societatilor nr. 31/1990 si nici ansamblul reglementarilor fiscale nu impiedica o astfel de situatie. Mai mult ambele tipuri de reglementari solutioneaza ipoteze in care la sediul social al societatii nu se desfasoara activitati economice, ceea ce desigur presupune inexistenta niciunui salariat.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Conditiile de functionare pentru sediile secundare. Obligatii declarative":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat D112. Noua versiune a PDF-ului inteligent
    • UPDATE 17.04.2019 Pe site-ul oficial al ANAF a fost actualizat PDF-ul inteligent pentru Declaratia 112 - privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului Finantelor Publice nr.611/2019, ministrului Muncii si Justitiei Sociale nr.138/2019 si al ministrului Sanatatii nr. 127/2019, valabil incepand cu 01.01.2019. Declaratia 112 actualizata poate fi accesata AICI >> Articol initial In...» citeste mai departe aici

  • Oficial de la ANAF: Completarea Declaratiei Unice in cazul beneficiarilor de vouchere pentru bicicleta - venitul este impozabil
    • Surpriza de proportii in cazul beneficiarilor voucherelor pentru bicicleta! Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) atrage atentia asupra unui aspect trecut cu vederea de cei mai multi dintre ei: voucherul este supus impozitului pe venit! Asadar, una dintre conditiile citite in graba sau pe diagonala de posesorii voucherelor pentru bicicleta oferite de Primaria Municipiului Bucuresti in 2018 spune ca “utilizarea voucherelor atrage obligatia beneficiarului de declarare a...» citeste mai departe aici

  • Concedii de odihna neefectuate. Tratament contabil
    • "Actionariatul societatii doreste ca sumele aferente concediilor neefectuate in cursul anului sa fie provizionate la sfarsitul exercitiului financiar in corespondenta cu o datorie contingenta care urmeaza a fi achitata intr-o perioada ulterioara. Este aceasta abordare corecta din punct de vedere contabil avand in vedere faptul ca nu se pune problema compensarii in bani a concediului neefectuat, ci doar amanarea in timp a concediului care in fapt este determinata de necesitatea prezentei in...» citeste mai departe aici

  • MFP: Termenul de solutionare a cererilor de inscriere in Registrul entitatilor s-a redus la jumatate
    • Ministerul Finantelor Publice anunta ca timpul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale a fost redus la maximum cinci zile. Aceasta masura a fost luata de ANAF ca urmare a solicitarii venite din partea MFP, scopul principal fiind acela de a elimina blocajele. Mai mult, MFP anunta ca inscrierea in Registru se realizeaza in ziua aprobarii cererii de inscriere, in loc de data comunicarii Deciziei privind aprobarea...» citeste mai departe aici

  • Legea privind modificarea salarizarii bugetare in invatamant, in vigoare de pe 20 aprilie! (Oficial, in Monitorul Oficial)
    • Legea privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a fost publicat, miercuri, in Monitorul Oficial nr. 296, partea I, din 17 aprilie 2019. Concret, anumite categorii de personal din invatamantul universitar si preuniversitar vor beneficia de acordarea unor sporuri, majorari salariale. Pe de alta parte, este exclusa de la cresterea accelerata a salariilor...» citeste mai departe aici

  • Servicii de administrare. Tratament fiscal TVA
    • "O societate incheie un contract de administrare cu o alta societate. In baza contractului factureaza o suma fixa lunar pentru administrarea societatii. In plus, anual intocmeste o factura reprezentand cota parte din profitul societatii administrate, clauza stipulata in contract. Aceasta factura va fi intocmita cu TVA sau fara TVA? Ce alte implicatii fiscale rezulta din incheierea unui astfel de contract?". Acesta este cazul de la care a plecat specialistul nostru in formularea raspunsului redat...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016