
Raportul Special
realizat de specialisti
Poate o firma daca are sediul social la o anumita adresa sa nu aiba niciun salariat la sediul firmei, toti salariatii sa fie la puncte de lucru? Iata una dintre intrebarile pe care spacialistii nostri le vor analiza in materialul de fata.
Concret, o firma are sediul in judetul Satu-Mare si un punct de lucru inregistrat intr-o alta localitate tot in judetul acesta. Firma fiscala apartine categoriei intreprinderi mici si mijlocii din judetul CLUJ, deci obligatiile fiscale se platesc in CLUJ. Ulterior, se mai infiinteaza un punct de lucru, de aceasta data in judetul Satu-Mare, unde se inregistreaza fiscal punctul de lucru la Finante, in Satu-Mare sau in Cluj? – aceasta este o alta intrebare la care specialistii nostri vor oferi raspuns.
Reglementarea procedurii de administrare a contribuabililor este realizata in cadrul art. 30 din Codul de procedura fiscalacare la alin. (3) statueaza ca in scopul administrarii de catre organul fiscal central a obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mari si mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, prin ordin al presedintelui A.N.A.F. se poate stabili competenta de administrare in sarcina altor organe fiscale decat cele in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului, precum si criteriile de selectie si listele contribuabililor care dobandesc calitatea de contribuabil mare sau, dupa caz, contribuabil mijlociu.
In sensul prevederilor de mai sus subliniem faptul ca prin Legea nr. 30/2018 pentru completarea art. 30 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, administrarea obligatiilor fiscale datorate de catre contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizeaza de organul fiscal de la nivel judetean eliminandu-se competenta directiilor generale regionale ale finantelor publice.Trebuie mentionat faptul ca termenul de intrare in vigoare a prevederilor art. 30 alin. (3 indice 1) din Codul de procedura fiscala a fost prorogat pentru data de 1 august 2018 prin OUG nr. 25/2018.
In aplicarea dispozitiilor privind competenta de administrare invocate mai sus a fost emis nr. 560/2016 pentru aprobarea procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii si pentru modificarea unor prevederi referitoare la activitatea de administrare a contribuabililor mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare.Ultima modificare realizata prin OPANAF nr.1024/2017 modifica Anexei 1 a reglementarii initiale precizand faptul ca Organele fiscale centrale competente pentru administrarea contribuabililor mijlocii si a sediilor secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor infiintate de contribuabilii mijlocii sunt administratiile pentru contribuabili mijlocii constituite la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice atat pentru contribuabilii persoane juridice care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii cat si pentru sediile secundare infiintate de contribuabilii mijlocii care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii chiar daca locul de desfasurare a activitatii sediilor secundare se afla pe raza teritoriala a altor regiuni.
In concluzie, chiar daca de la 1 august 2018 competenta se modifica de la nivel regional la nivel judetean competenta referitoare la sediile secundare trebuie sa fie aceeasi cu exceptia cazului in care prin ordin al presedintelui ANAF se va aplica o solutie diferita.
Deci, sediul secundar infiintat la nivelul regiunii sau a judetului ramane in administrarea aceluiasi organ fiscal, astfel ca in cazul in speta Directia Regionala Cluj va avea in administrare atat societatea cu sediul in Satu Mare cat si sediul secundar infiintat in aceeasi unitate administrativ-teritoriala. In aceste conditii, obligatiile de inregistrare fiscala se vor indeplini in raport cu organul fiscal competent spre administrare.
Conform Capitolului A pct. 4 din Anexa 1 la OPANAF mentionat mai sus, inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor (in conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale), cu exceptia sucursalelor care se inregistreaza conform procedurilor speciale in materie de inregistrare a comerciantilor, se face prin completarea si depunerea formularului "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare (060)", la organul fiscal central competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar. Solutia este in concordanta cu dispozitiile exprese ale art. 33 alin. (2) din Codul de procedura fiscala potrivit carora competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.Avand in vedere concordanta de competenta a organelor fiscale cu privire la sediul social si la sediul secundar, aplicabila in speta, fie ca este la nivel regional sau la nivel judetean cum urmeaza a fi de la 1 august 2018 declararea sediului secundar la nivelul aceluiasi organ fiscal.
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Declaratia anuala privind beneficiarii reali ar putea fi ELIMINATA din nou. Ce obligatii raman in vigoare pentru firmeSinteza principalelor modificari ale noului Cod de Procedura FiscalaCe inseamna auditul intern in domenii specificeReforma in domeniul jocurilor de noroc: taxe mai mari, interzicerea consumului de alcool in sali si introducerea unui registru onlineTitlul II, Capitolul II pct. 71 - 861Ultimele articole
Legea 129/2019. Ce inseamna beneficiar real si care sunt obligatiile declarative aferenteDomiciliul fiscal. Ce este si ce trebuie sa stii despre declararea/modificarea domiciliului fiscalDeclaratia de beneficiar real: Anumite persoane sunt OBLIGATE sa depuna documentul in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anualeDeclaratia privind beneficiarul real. Formularul se depune in fiecare an sau numai atunci cand apar modificari?Firmele trebuie sa depuna declaratia privind beneficiarul real pana pe 6 iunie 2022Articole similare
Declaratia 101. Formularul poate fi depus de gupul fiscal pana pe 25 iunie incepand cu anul 2023OBLIGATII DECLARATIVE. Concediu pentru cresterea copiluluiScurta analiza pe text: ANAF incepe sa verifice si persoanele fizice cu risc fiscal ridicatDonatie si contract de mecenat. Cand poate firma sa faca donatii si ce OBLIGATII DECLARATIVE are?Ce obligatii fiscale au firmele care au fost declarate inactive la ONRCUltimele articole
[IMPOZIT nerezidenti BOLT] Reglementari cheie si studii de caz utileDin ianuarie 2025 a intrat in vigoare noul impozit de 1% pe constructii. Cine are aceasta obligatieLegea 129/2019. Ce inseamna beneficiar real si care sunt obligatiile declarative aferenteProiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depunaContract de mandat vs contract de muncaArticole similare
Inregistrarea fiscala a unui PUNCT DE LUCRU. Ce presupune?Achizitii din stat non-UE, neimpozabile in Romania. Ce declaratii se depun?CIM cu timp partial. Stabilirea functiei de baza. Tichete de masa. Depunerea D060 si D112Ce documente sunt necesare la deducerea chiriei?Sesiune ANAF: Indreptarea erorilor materiale din documentele de plata intocmite de contribuabiliUltimele articole
Deschidere PUNCT DE LUCRU firma. Etape si acte necesareInchidere PUNCT DE LUCRU. Legislatie si acte necesareAutorizare cod CAEN. Acte necesare si proceduraPlafon plati numerar 2023. Plafoane in cazul societatilor cu mai multe casierii, aprobate prin OUG 115/2023Plafon plati numerar 2023: Noi modificari asupra tranzactiilor in numerar, conform OUG 115/2023Sfaturi de la experti
Declaratia 406 intreprindere individuala
Intrebare: Intreprindere Individuala, codul CAEN 4782, cu o cifra de afaceri de aproximativ 35-40.000 RON. Are obligatia de a depune declaratia D406? Daca da, care este frecventa de depunere?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Retragere asociat. Plata despagubire retragere
Intrebare: O societate cu doi asociati, dintre care unul doreste sa se retraga, a stabilit prin acordul partilor plata unei sume de 100.000 euro. Societatea nu doreste diminuarea capitalului social. Cum se inregistreaza suma platita catre...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%
Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legal
Foaia de parcurs. 4 pasi pentru a corela stocul de combustibil cu foaia de parcurs
Distribuire dividende interimare. In ce conditii poti aplica si in 2025 cota de 8%
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA