Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Conditiile de functionare pentru sediile secundare. Obligatii declarative

01-Aug-2018
1082

Poate o firma daca are sediul social la o anumita adresa sa nu aiba niciun salariat la sediul firmei, toti salariatii sa fie la puncte de lucru? Iata una dintre intrebarile pe care spacialistii nostri le vor analiza in materialul de fata.

Concret, o firma are sediul in judetul Satu-Mare si un punct de lucru inregistrat intr-o alta localitate tot in judetul acesta. Firma fiscala apartine categoriei intreprinderi mici si mijlocii din judetul CLUJ, deci obligatiile fiscale se platesc in CLUJ. Ulterior, se mai infiinteaza un punct de lucru, de aceasta data in judetul Satu-Mare, unde se inregistreaza fiscal punctul de lucru la Finante, in Satu-Mare sau in Cluj? – aceasta este o alta intrebare la care specialistii nostri vor oferi raspuns.

Raspunsul specialistului

Reglementarea procedurii de administrare a contribuabililor este realizata in cadrul art. 30 din Codul de procedura fiscalacare la alin. (3) statueaza ca in scopul administrarii de catre organul fiscal central a obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mari si mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, prin ordin al presedintelui A.N.A.F. se poate stabili competenta de administrare in sarcina altor organe fiscale decat cele in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului, precum si criteriile de selectie si listele contribuabililor care dobandesc calitatea de contribuabil mare sau, dupa caz, contribuabil mijlociu.

In sensul prevederilor de mai sus subliniem faptul ca prin Legea nr. 30/2018 pentru completarea art. 30 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, administrarea obligatiilor fiscale datorate de catre contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizeaza de organul fiscal de la nivel judetean eliminandu-se competenta directiilor generale regionale ale finantelor publice.Trebuie mentionat faptul ca termenul de intrare in vigoare a prevederilor art. 30 alin. (3 indice 1) din Codul de procedura fiscala a fost prorogat pentru data de 1 august 2018 prin OUG nr. 25/2018.

In aplicarea dispozitiilor privind competenta de administrare invocate mai sus a fost emis nr. 560/2016 pentru aprobarea procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii si pentru modificarea unor prevederi referitoare la activitatea de administrare a contribuabililor mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare.Ultima modificare realizata prin OPANAF nr.1024/2017 modifica Anexei 1 a reglementarii initiale precizand faptul ca Organele fiscale centrale competente pentru administrarea contribuabililor mijlocii si a sediilor secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor infiintate de contribuabilii mijlocii sunt administratiile pentru contribuabili mijlocii constituite la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice atat pentru contribuabilii persoane juridice care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii cat si pentru sediile secundare infiintate de contribuabilii mijlocii care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii chiar daca locul de desfasurare a activitatii sediilor secundare se afla pe raza teritoriala a altor regiuni.

In concluzie, chiar daca de la 1 august 2018 competenta se modifica de la nivel regional la nivel judetean competenta referitoare la sediile secundare trebuie sa fie aceeasi cu exceptia cazului in care prin ordin al presedintelui ANAF se va aplica o solutie diferita.

Deci, sediul secundar infiintat la nivelul regiunii sau a judetului ramane in administrarea aceluiasi organ fiscal, astfel ca in cazul in speta Directia Regionala Cluj va avea in administrare atat societatea cu sediul in Satu Mare cat si sediul secundar infiintat in aceeasi unitate administrativ-teritoriala. In aceste conditii, obligatiile de inregistrare fiscala se vor indeplini in raport cu organul fiscal competent spre administrare.

Conform Capitolului A pct. 4 din Anexa 1 la OPANAF mentionat mai sus, inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor (in conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale), cu exceptia sucursalelor care se inregistreaza conform procedurilor speciale in materie de inregistrare a comerciantilor, se face prin completarea si depunerea formularului "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare (060)", la organul fiscal central competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar. Solutia este in concordanta cu dispozitiile exprese ale art. 33 alin. (2) din Codul de procedura fiscala potrivit carora competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.Avand in vedere concordanta de competenta a organelor fiscale cu privire la sediul social si la sediul secundar, aplicabila in speta, fie ca este la nivel regional sau la nivel judetean cum urmeaza a fi de la 1 august 2018 declararea sediului secundar la nivelul aceluiasi organ fiscal.
In ceea ce priveste posibilitatea enuntata in intrebarea dumneavoastra ca toti salariatii societatii sa isi desfasoare activitatea exclusiv la nivelul sediilor secundare (puncte de lucru) raspunsul este afirmativ in conditiile in care nici Legea societatilor nr. 31/1990 si nici ansamblul reglementarilor fiscale nu impiedica o astfel de situatie. Mai mult ambele tipuri de reglementari solutioneaza ipoteze in care la sediul social al societatii nu se desfasoara activitati economice, ceea ce desigur presupune inexistenta niciunui salariat.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Conditiile de functionare pentru sediile secundare. Obligatii declarative":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016