
Atentie contabili!
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021
O societate comerciala care detine casa de marcat fiscala emite bonuri fiscale pentru incasarile realizate pentru populatie, iar pentru societatile comerciale emite factura pe care o inregistreaza in contabilitate si o raporteaza in Declaratia nr. 394. Incasarea facturii care nu se realizeaza intotdeauna in aceeasi zi sau in aceeasi luna cu data emiterii facturii o realizeaza in baza chitantei. Inspectorii ANAF au aplicat o sanctiune de 20 000 lei pentru faptul ca se emit inca chitante in conditiile prezentate mai sus. Au procedat corect? In cazul in care incasez factura in baza unui bon fiscal emis ulterior datei facturii nu inseamna sa imi dublez veniturile care au fost odata inregistrate prin factura si ulterior in centralizatorul bonurilor fiscale ale zilei in care s-a efectuat incasarea?
Sunteti siguri ca ANAF a aplicat sanctiunea pentru evidentierea incasarii sumei in numerar prin eliberarea de chitante catre societati la incasarea contravalorii facturilor emise catre acestia?
Conform art. 1, alin. (1) din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal este obligatorie utilizarea caselor de marcat electronice doar la incasarea de numerar direct de la populatie:
Articolul 1 (1) Operatorii economici care incaseaza integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
De aceea, presupun ca sanctiunea a fost aplicata pentru depasirea plafoanelor de incasari in numerar in conformitate cu exceptiile din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea O.U.G. nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, caz in care trebuia ca sumele sa fie achitate de societatile beneficiare prin instrumente de plata fara numerar (ordine de plata, carduri):
Articolul 1 (1) Operatiunile de incasari si plati efectuate de persoane juridice, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale, liber profesionisti, persoane fizice care desfasoara activitati in mod independent, asocieri si alte entitati cu sau fara personalitate juridica de la/catre oricare dintre aceste categorii de persoane se vor realiza numai prin instrumente de plata fara numerar, definite potrivit legii.
a) incasari de la persoanele prevazute la art.1 alin. (1), in limita unui plafon zilnic de 5.000 lei de la o persoana;
b) incasari efectuate de catre magazinele de tipul cash and carry ce sunt organizate si functioneaza in baza legislatiei in vigoare, de la persoanele prevazute la art.1 alin. (1), in limita unui plafon zilnic de 10.000 lei de la o persoana;
c) plati catre persoanele prevazute la art.1 alin. (1), in limita unui plafon zilnic de 5.000 lei/persoana, dar nu mai mult de un plafon total de 10.000 lei/zi;
d) plati catre magazinele de tipul cash and carry, care sunt organizate si functioneaza in baza legislatiei in vigoare, in limita unui plafon zilnic total de 10.000 lei;
e) plati din avansuri spre decontare, in limita unui plafon zilnic de 5.000 lei, stabilit pentru fiecare persoana care a primit avansuri spre decontare.
(2) Sunt interzise incasarile fragmentate in numerar de la beneficiari pentru facturile a caror valoare este mai mare de 5.000 lei si, respectiv, de 10.000 lei, in cazul magazinelor de tipul cash and carry, precum si fragmentarea facturilor pentru o livrare de bunuri sau o prestare de servicii a caror valoare este mai mare de 5.000 lei, respectiv de 10.000 lei.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021
Intrebare: Furnizorul nostru de produse se afla in Serbia. In grupul de cost intra mai multi parteneri din Serbia: 1. transport/asigurare; 2. manipulare. Primim facturi de transport, etichetare, manipulare din Serbia fara tva. Le includem in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: In cazu de fata se pot pune in aplicare prevederile art. 142 alin. (1) lit. l) din Codul fiscal privind scutirea, urmata de livrarea intracomunitara potrivit art. 143 alin. (2) din Codul fiscal? Care sunt implicatiile? Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<