Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Consecinte depasire plafon de incasari in numerar

11-Sep-2019
8397

O societate comerciala care detine casa de marcat fiscala emite bonuri fiscale pentru incasarile realizate pentru populatie, iar pentru societatile comerciale emite factura pe care o inregistreaza in contabilitate si o raporteaza in Declaratia nr. 394. Incasarea facturii care nu se realizeaza intotdeauna in aceeasi zi sau in aceeasi luna cu data emiterii facturii o realizeaza in baza chitantei. Inspectorii ANAF au aplicat o sanctiune de 20 000 lei pentru faptul ca se emit inca chitante in conditiile prezentate mai sus. Au procedat corect? In cazul in care incasez factura in baza unui bon fiscal emis ulterior datei facturii nu inseamna sa imi dublez veniturile care au fost odata inregistrate prin factura si ulterior in centralizatorul bonurilor fiscale ale zilei in care s-a efectuat incasarea?

Raspunsul specialistului

Sunteti siguri ca ANAF a aplicat sanctiunea pentru evidentierea incasarii sumei in numerar prin eliberarea de chitante catre societati la incasarea contravalorii facturilor emise catre acestia?

Conform art. 1, alin. (1) din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal este obligatorie utilizarea caselor de marcat electronice doar la incasarea de numerar direct de la populatie:

Articolul 1 (1) Operatorii economici care incaseaza integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

De aceea, presupun ca sanctiunea a fost aplicata pentru depasirea plafoanelor de incasari in numerar in conformitate cu exceptiile din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea O.U.G. nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, caz in care trebuia ca sumele sa fie achitate de societatile beneficiare prin instrumente de plata fara numerar (ordine de plata, carduri):

Articolul 1 (1) Operatiunile de incasari si plati efectuate de persoane juridice, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale, liber profesionisti, persoane fizice care desfasoara activitati in mod independent, asocieri si alte entitati cu sau fara personalitate juridica de la/catre oricare dintre aceste categorii de persoane se vor realiza numai prin instrumente de plata fara numerar, definite potrivit legii.

a) incasari de la persoanele prevazute la art.1 alin. (1), in limita unui plafon zilnic de 5.000 lei de la o persoana;

b) incasari efectuate de catre magazinele de tipul cash and carry ce sunt organizate si functioneaza in baza legislatiei in vigoare, de la persoanele prevazute la art.1 alin. (1), in limita unui plafon zilnic de 10.000 lei de la o persoana;

c) plati catre persoanele prevazute la art.1 alin. (1), in limita unui plafon zilnic de 5.000 lei/persoana, dar nu mai mult de un plafon total de 10.000 lei/zi;

d) plati catre magazinele de tipul cash and carry, care sunt organizate si functioneaza in baza legislatiei in vigoare, in limita unui plafon zilnic total de 10.000 lei;

e) plati din avansuri spre decontare, in limita unui plafon zilnic de 5.000 lei, stabilit pentru fiecare persoana care a primit avansuri spre decontare.

(2) Sunt interzise incasarile fragmentate in numerar de la beneficiari pentru facturile a caror valoare este mai mare de 5.000 lei si, respectiv, de 10.000 lei, in cazul magazinelor de tipul cash and carry, precum si fragmentarea facturilor pentru o livrare de bunuri sau o prestare de servicii a caror valoare este mai mare de 5.000 lei, respectiv de 10.000 lei.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Consecinte depasire plafon de incasari in numerar":
Rating:

Nota: 2.61 din 14 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Inregistarea in scopuri de TVA prin optiune - precizari de la ANAF
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov a realizat un material informativ prin care aduce precizari privind inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal - daca cifra de afaceri realizata de o persoana impozabila in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire de 300.000 lei. Potrivit art. 310 alin, (1), art.316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an...» citeste mai departe aici

  • Programul prin care elevii primesc cate un borcan de miere, functional de la 1 ianuarie 2020
    • Daniel Botanoiu, secretar de stat in Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), a anuntat, vineri - 20 septembrie, in conferinta de presa care a deschis editia de toamna a Targului National al Mierii, ca programul prin care scolarii vor primi cate un borcan cu miere in fiecare luna va fi functional de la 1 ianuarie 2020. "Incepand cu 1 ianuarie 2020, programul prin care scolarii vor primi cate un borcan cu miere va fi functional. Ideea este ca am avut intelegerea de a pregati foarte...» citeste mai departe aici

  • MODEL de NOTIFICARE privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii (OG nr. 6 / 2019)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica procedura pentru anularea restantelor accesorii aferente obligatiilor bugetare datorate la 31 decembrie 2018. Solicitarile pentru facilitati fiscale pot fi depuse pana la 16 decembrie 2019. Aici gasiti modelul de NOTIFICARE privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii. Proiectul de Ordin pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii si pentru modificarea Ordinului ministrului...» citeste mai departe aici

  • Plati compensatorii acordate unui salariat. Tratament impozit pe profit
    • "O salariata, revenita de o luna si jumatate din concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la doi ani, doreste incetarea contractului individual de munca, cu acordul partilor. Societatea noastra ii va acorda, cu titlu de recompensare pentru activitatea desfasurata, un numar de salarii brute. Aceste venituri vor fi impozitate la nivel de salariat. Mentionam ca aceste compensatorii nu sunt prevazute in contractul individual de munca ori in Regulamentul intern al Societatii, iar...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016