Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Consiliul Fiscal identifica riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit, in contextul actualei rectificari bugetare

13-Aug-2018
796

In contextul actualei rectificari bugetare, Consiliul Fiscal a emis, vineri, 10 august a.c., un punct de vedere in care atrage atentia asupra riscurilor semnificative, pe termen scurt, de depasire a tintei de deficit bugetar, deci si a nivelului de referinta de 3% din PIB pentru soldul bugetar.

Autoritatea a publicat Opinia privind proiectul de rectificare bugetarape anul 2018, care a fost prezentat ca fiind pozitiv. Consiliul Fiscal este de parere ca primul proiect de rectificare din acest an nu respecta nicio regula fiscala statuate de Legea Responsabilitatii Fiscal - Bugetare, exceptie facand cea cu referire la nivelul deficitului ca procent in produsul intern brut.

Expertii cred ca proiectia de crestere economica de 5,5% in termeni reali avansata de Comisia Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP) pentru 2018 este mult prea optimista, in conditiile unei cresteri anuala de 4% (dupa cum arata datele preliminare aferente primului trimestru al anului curent si dinamica inregistrata de principalii indicatori economici in trimestrul al doilea.

"Acceptand nivelul actualizat al deflatorului PIB avansat de CNSP (4,3%, comparativ cu 2,1% in prognoza macroeconomica ce fundamenta constructia bugetara initiala), justificat de evolutiile la nivelul primului trimestru si de traiectoriile observabile ale indicelui preturilor de consum si indicelui preturilor productiei industriale, Consiliul fiscal evalueaza ca foarte probabila eventualitatea ca ritmul anual de crestere reala sa fie inferior prognozei CNSP cu circa 1,5-2 puncte procentuale, ceea ce ar implica un nivel al PIB nominal de aproximativ 930 miliarde lei. Situarea PIB la un asemenea nivel ar insemna, caeteris paribus, un nivel al deficitului exprimat in PIB ce ar depasi (cu circa 0,05 pp) plafonul de 2,97% din PIB aferent deficitului bugetar si ar atrage neconformarea si cu regula statuata de art. 12 lit. a) al LFRB (Legea Responsabilitatii Fiscal - Bugetare, n.r.) potrivit caruia soldul bugetului general consolidat si cheltuielile de personal ale bugetului general consolidat, exprimate ca procent in produsul intern brut, nu pot depasi plafoanele anuale stabilite in cadrul fiscal-bugetar din strategia fiscal-bugetara pentru primii 2 ani acoperiti de aceasta", se arata in opinia Consiliului Fiscal.

Exista riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit asumate, respectiv a nivelului de referinta de 3% din PIB pentru deficitul bugetar, in absenta adoptarii unor masuri compensatorii., spune sursa citata.

“Acestor riscuri se adauga probabilitatea extrem de ridicata ca nivelul PIB nominal sa se situeze pe un palier semnificativ inferior celui avansat de CNSP, dat fiind nivelul cresterii economice din primul trimestru al anului si dinamica recenta a principalilor indicatori macroeconomici; materializarea acestei eventualitati ar contribui suplimentar la inregistrarea unui nivel mai ridicat al deficitului exprimat ca procent in PIB. in directia opusa ar actiona o eventuala (nedezirabila) nerealizare a absorbtiei programate a fondurilor structurale si de coeziune, prin intermediul reducerii cheltuielilor de cofinantare pe care le-ar prilejui - realizarea in proportie de 75% a programului de fonduri structurale si de coeziune, presupunand constant raportul cheltuielilor de cofinantare relativ la veniturile de la UE, ar implica cheltuieli mai mici cu cu circa 2 miliarde lei si ar duce, ignorand efectele de runda a doua, la o diminuare echivalenta a deficitului bugetar", arata Consiliul Fiscal.

Consiliul Fiscal este o autoritate independenta infiintata in baza Legii responsabilitatii fiscal-bugetare, isi propune sa sprijine activitatea Guvernului si a Parlamentului in cadrul procesului de elaborare si derulare a politicilor fiscal-bugetare si sa promoveze transparenta si sustenabilitatea finantelor publice. 

Puteti citi intreg punctul de vedere al Consiliului Fiscal aici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Consiliul Fiscal identifica riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit, in contextul actualei rectificari bugetare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2020​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Inregistrarea cu intarziere a unor facturi. Cum se va evidentia in contabilitate diferenta de TVA?
    • In urma punctarii fisei cu un furnizor, s-a constatat omiterea inregistrarii unei facturi de la furnizor in valoare de 332.51 lei (cu TVA), factura emisa in anul 2016, cota de TVA fiind de 20%. Avand in vedere ca nu este o valoare foarte mare, poate fi inregistrata in luna curenta? Cum se va evidentia in contabilitate diferenta de TVA? In cazul mentionat, specialistul nostru spune ca se poate asimila cu o eroare contabila, avand in vedere prevederile de la pct. 66 din Reglementarile contabile,...» citeste mai departe aici

  • GHID ANAF privind inspectia fiscala: Verificarea evidentelor fiscale si contabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor un ghid complet privind inspectia fiscala, iar astazi ne vom opri asupra unor aspecte precizate in aceasta lucrare stufoasa. Asadar, vom vorbi despre verificarea evidentelor fiscale si contabile, despre obligatia contribuabilului de a conduce evidentele fiscale si regulile privind conducerea evidentelor contabile si fiscale, dar si despre prezentarea de inscrisuri. VERIFICAREA EVIDENTELOR FISCALE SI CONTABILE...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare pentru trimestrul IV. Intocmirea situatiilor financiare
    • In cursul anului 2019 o societate a distribuit dividende trimestrial catre asociatul unic. Cum se procedeaza pentru ultimul trimestru daca dividendele se distribuie in ianuarie 2020? Se intocmesc situatii financiare interimare pentru trimestrul IV sau se intocmesc direct situatii financiare anuale? Specialistul Irina Dumitrescu arata ca, potrivit art. 19 alin. (31) din Legea contabilitatii 82/1991, astfel cum a fost modificat prin Legea 163/2018 prevede: ”Repartizarea...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala
    • Prin O.A.N.A.F. nr. 3.008/2019 publicat in M.Of. nr. 945 din data de 26.11.2019 au fost aduse modificari si completari procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, precum si modelului acestui formular si al cererii de eliberare. Noile prevederi vor intra in vigoare la data de 26 decembrie 2019 si se va aplica si cererilor de eliberare a certificatului de atestare fiscala, aflate in curs de solutionare la aceasta data. Principalele modificari si completari vizeaza: Modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Declararea veniturilor de natura salariala
    • O societate are un contract cu o persoana fizica romana care a pus la dispozitie A1 de rezidenta in NL. Lunar pentru serviciile prestate (venituri de natura salariala de la un platitor de venituri din Romania) se face oprire la sursa 10% impozit pe venitul nerezidentilor si se declara suma in D100. Tinand cont de noile prevederi legat de D112 din MO 794 din 01.10.2019 trebuie sa schimbata modalitatea de declarare din D100 in D112? Daca da, incepand cu ce luna trebuie facuta...» citeste mai departe aici

  • Dubla finantare versus indicatori proiect
    • O societate X s-a obligat sa angajeze doua persoane, pentru a obtine baremul proiectului Start-up Nation. In acelasi timp unul dintre angajati beneficiaza de subventie de la AJOFM, conform art.85 din Legea nr.76/2002 (sau sunt firme care beneficiaza si de subventie conform art.80, Legea 76/2002). Se considera dubla finantare ca firma sa beneficieze de subventia de la AJOFM in conditiile in care beneficiaza si de proiect Start-up Nation? Salariul angajatului respectiv nu este platit din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2020​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016