Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Consiliul Fiscal identifica riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit, in contextul actualei rectificari bugetare

13-Aug-2018
495

In contextul actualei rectificari bugetare, Consiliul Fiscal a emis, vineri, 10 august a.c., un punct de vedere in care atrage atentia asupra riscurilor semnificative, pe termen scurt, de depasire a tintei de deficit bugetar, deci si a nivelului de referinta de 3% din PIB pentru soldul bugetar.

Autoritatea a publicat Opinia privind proiectul de rectificare bugetarape anul 2018, care a fost prezentat ca fiind pozitiv. Consiliul Fiscal este de parere ca primul proiect de rectificare din acest an nu respecta nicio regula fiscala statuate de Legea Responsabilitatii Fiscal - Bugetare, exceptie facand cea cu referire la nivelul deficitului ca procent in produsul intern brut.

Expertii cred ca proiectia de crestere economica de 5,5% in termeni reali avansata de Comisia Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP) pentru 2018 este mult prea optimista, in conditiile unei cresteri anuala de 4% (dupa cum arata datele preliminare aferente primului trimestru al anului curent si dinamica inregistrata de principalii indicatori economici in trimestrul al doilea.

"Acceptand nivelul actualizat al deflatorului PIB avansat de CNSP (4,3%, comparativ cu 2,1% in prognoza macroeconomica ce fundamenta constructia bugetara initiala), justificat de evolutiile la nivelul primului trimestru si de traiectoriile observabile ale indicelui preturilor de consum si indicelui preturilor productiei industriale, Consiliul fiscal evalueaza ca foarte probabila eventualitatea ca ritmul anual de crestere reala sa fie inferior prognozei CNSP cu circa 1,5-2 puncte procentuale, ceea ce ar implica un nivel al PIB nominal de aproximativ 930 miliarde lei. Situarea PIB la un asemenea nivel ar insemna, caeteris paribus, un nivel al deficitului exprimat in PIB ce ar depasi (cu circa 0,05 pp) plafonul de 2,97% din PIB aferent deficitului bugetar si ar atrage neconformarea si cu regula statuata de art. 12 lit. a) al LFRB (Legea Responsabilitatii Fiscal - Bugetare, n.r.) potrivit caruia soldul bugetului general consolidat si cheltuielile de personal ale bugetului general consolidat, exprimate ca procent in produsul intern brut, nu pot depasi plafoanele anuale stabilite in cadrul fiscal-bugetar din strategia fiscal-bugetara pentru primii 2 ani acoperiti de aceasta", se arata in opinia Consiliului Fiscal.

Exista riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit asumate, respectiv a nivelului de referinta de 3% din PIB pentru deficitul bugetar, in absenta adoptarii unor masuri compensatorii., spune sursa citata.

“Acestor riscuri se adauga probabilitatea extrem de ridicata ca nivelul PIB nominal sa se situeze pe un palier semnificativ inferior celui avansat de CNSP, dat fiind nivelul cresterii economice din primul trimestru al anului si dinamica recenta a principalilor indicatori macroeconomici; materializarea acestei eventualitati ar contribui suplimentar la inregistrarea unui nivel mai ridicat al deficitului exprimat ca procent in PIB. in directia opusa ar actiona o eventuala (nedezirabila) nerealizare a absorbtiei programate a fondurilor structurale si de coeziune, prin intermediul reducerii cheltuielilor de cofinantare pe care le-ar prilejui - realizarea in proportie de 75% a programului de fonduri structurale si de coeziune, presupunand constant raportul cheltuielilor de cofinantare relativ la veniturile de la UE, ar implica cheltuieli mai mici cu cu circa 2 miliarde lei si ar duce, ignorand efectele de runda a doua, la o diminuare echivalenta a deficitului bugetar", arata Consiliul Fiscal.

Consiliul Fiscal este o autoritate independenta infiintata in baza Legii responsabilitatii fiscal-bugetare, isi propune sa sprijine activitatea Guvernului si a Parlamentului in cadrul procesului de elaborare si derulare a politicilor fiscal-bugetare si sa promoveze transparenta si sustenabilitatea finantelor publice. 

Puteti citi intreg punctul de vedere al Consiliului Fiscal aici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Consiliul Fiscal identifica riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit, in contextul actualei rectificari bugetare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer de active. Prevederile Codului Fiscal in aceasta situatie
    • Pentru ca subiectul transferului de active este unul de interes pentru cititorii Fiscalitatea.ro, astazi, unul dintre specialistii nostri va face o analiza la obiect pornind de la situatia unei firme platitoare de TVA cu asociat unic care vrea sa faca transferul de activitate la o firma platitoare de TVA. Se pot aplica in aceasta situatie prevederile art.127 alin. (7) din Codul fiscal, daca firma primitoare vrea sa-si continue activitatea, iar firma cedenta va fi lichidata? Cum se face...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016