Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Consultantul fiscal raspunde: Declaratia 394 si obligatiile privind plaja de facturi

25-Nov-2016
2869

Analiza urmatoare are ca subiect o firma platitoare de TVA si impozit pe profit care intocmeste facturi manual catre entitati din UE (intracomunitar) si catre entitati de pe teritoriul Romaniei platitoare de TVA. Stabilim daca firma e obligata ca de la data de 1 octombrie 2016 sa tina doua cotoare de facturi separat si daca se va tine un cotor de facturi cu serie si numere alocate pentru entitatile din UE si inca un cotor de facturi alte serie si numere diferite de primul cotor. De asemenea, vom vedea daca aceasta modificare trebuie consemnata intr-o Decizie interna suplimentara cu data modificarii.

Iata raspunsul specialistului:

Potrivit Ordinului ANAF 3769/2015 privind declaratia informativa 394, in cartusul I "Alte informatii".

"2.1. contribuabilii vor completa plaja de facturi alocate prin decizie interna scrisa conform prevederilor legale in vigoare privind documentele financiar-contabile; se exclud facturile alocate pentru operatiunile intracomunitare cu bunuri si servicii, import/export de bunuri si operatiuni neimpozabile in Romania;

2.2. numar total de facturi emise in perioada de raportare prevazuta la art. 322 din Codul fiscal
, de la seria nr. . . ./la seria nr. . . ., din care:
2.2.1. seria si numarul facturilor stornate; factura stornata reprezinta factura emisa de persoana impozabila, a carei valoare totala este negativa;


2.2.2. seria si numarul facturilor anulate; factura anulata reprezinta factura emisa de persoana impozabila, netransmisa beneficiarului, operatiunile inscrise in aceasta nefiind inregistrate in contabilitatea persoanei impozabile;
2.2.3. seria si numarul facturilor emise prin autofacturare, inclusiv baza impozabila si TVA aferente, defalcate pe fiecare cota (24%, 20%, 19%, 9%, 5%), cu exceptia celor emise de beneficiar in numele furnizorilor inscrise la pct. 2.2.4. Informatiile privind autofacturarea nu vor fi declarate la alte rubrici din declaratie;
2.2.4. seria si numarul facturilor emise de persoana impozabila in calitate de beneficiar, in numele furnizorilor, conform art. 319 alin. (18) din Codul fiscal
’’.

Avand in vedere ca in cartusul " I’’ se declara plaja de facturi alocate, excluzand facturile alocate pentru operatiuni intracomunitare cu bunuri sau servicii, este bine sa aveti 2 facturiere in care sa alocati serii diferite pentru operatiunile intracomunitare.

Potrivit pct 24 din OMFP 2634/2015 privind documentele financiar –contabile :
"Entitatile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:
- persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;
- fiecare document va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de entitate. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.

Asadar, se va desemna prin decizie interna scrisa, o persoana care sa aloce si sa gestioneze plaja de serii si numere pentru operatiuni intracomunitare si plaja de serii si numere pentru operatiuni interne.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Consultantul fiscal raspunde: Declaratia 394 si obligatiile privind plaja de facturi":
Rating:

Nota: 3 din 5 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016