Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contract de inchiriere cladire intre societati afiliate. Cum deducem cheltuielile?

30-Apr-2015
2167


In cazul urmator, societatea A are in patrimoniu o cladire unde are si sediul social. O parte din cladire a fost inchiriata in baza unor contracte de inchiriere altor doua societati B si C in care asociati sunt aceleasi pesoane ca la societatea A, in acest sens societatile fiind considerate persoane juridice afiliate.

Societatea A care are in patrimoniu cladirea a efectuat o serie de cheltuieli de reparatii si modernizare, majorand valoarea cladirii si recuperarea acestora prin intermediul amortizarii. Chiria perceputa pentru spatiul inchiriat este la valoarea pietei si s-a optat pentru facturarea cu TVA. Toate societatile sunt inregistrate in scopuri de TVA.

Vom stabili daca aceste cheltuieli sunt deductibile si daca veniturile sunt impozabile avand in vedere ca se desfasoara intre persoane juridice afiliate si daca este obligatoriu a se intocmi dosarul preturilor de transfer.

 

In speta de mai sus, o societate comerciala inchiriaza o parte din cladirea a carui propietar este altor doua societati comerciale. Toate cele trei societati au aceleasi peroane in structura actionariatului, deci exista o relatie de afiliere intre societatea locatoare si cele doua societati locatare, conform art.7 alin.(1) pct.21 Cod fiscal.

Nu sunt interzise relatiile economice intre persoanele afiliate, dar trebuiesc respectate prevederile legale cu privire la derularea lor.

Avand in vedere ca valoarea chiriei stabilita prin contract este stabilita la valoarea pietei, se respecta prevederile art.11 alin.(2) Cod fiscal, inlaturand riscul ca autoritatile fiscale sa ajusteze, cu ocazia unei inspectii fiscale, suma veniturilor (in cazul locatorului) si ale cheltuielilor (in cazul locatarilor).

Societatea care inchiriaza a optat pentru facturarea chiriei cu impozitare TVA. Se impune, in acest caz, ca societatea sa notifice organele fiscale competente pe formularul specificat in Codul fiscal – anexa 1 din Norme, conform art.141 alin.(3) Cod fiscal coroborat cu pct.38(3) din Normele de aplicare. Optiunea se va exercita de la data inscrisa in notificare. O copie de pe notificare va fi transmisa clientului.

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

Depunerea cu intarzierea nu va anula dreptul pesoanei impozabile de a aplica regimul de taxare si nici dreptul de deducere exercitat de beneficiar.

Veniturile din inchiriere sunt impozabile, conform art.19 alin.(1) Cod fiscal, in cazul locatorului.
Cheltuielile sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, cu indeplinirea conditiilor precizate la art.21 Cod fiscal, in cazul celor doua firme locatare.

In ceea ce priveste dosarul preturilor de transfer, exista obligatia de de a intocmi si prezenta dosarul preturilor de transfer numai la solicitarea organului fiscal competent, conform art.79 alin.(2) Cod de procedura fiscala, in vederea stabilirii preturilor de transfer.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu, economist si expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contract de inchiriere cladire intre societati afiliate. Cum deducem cheltuielile?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!
    • Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017...» citeste mai departe aici

  • Plata facturilor emise in euro. Care e regimul TVA?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care achizitioneaza marfa de la o firma dintr-un alt stat UE, firma straina avand si cod de TVA in Romania. Aceasta emite factura in euro. Stabilim daca se poate plati factura integral in euro sau daca baza trebuie platita in euro si TVA-ul in lei. Iata raspunsul specialistului: Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza bunuri de la o alta persoana impozabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"