Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contract prestari servicii. Ce trebuie sa stim despre deducerea cheltuielilor?

15-Iul-2015
1960

Analiza de mai jos face referire la un contract de management si unul de prestari servicii pentru coordonarea vanzarilor, intre un furnizor de servicii si firma X.

Se mentioneaza ca in scopul realizarii contractului este dat spre utilizare furnizorului de servicii prin imputernicire un autoturism proprietatea firmei X.

Pe baza foilor de parcurs facute de catre furnizor in baza contractului, din care reiese ca masina a fost utilizatata doar in scopul realizarii contractului, se pot deduce 100 % combustibilul si alte cheltuieli legate de masina, facturate pe firma X?

Cum procedam in cazul in care in contract se mentioneaza ca prestatorului i se deconteaza (pe langa prestatia lunara), cheltuielile de cazare si transport pentru participarea la targuri sau deplasari in interesul societatii X sau transportul prin alte mijloace din zona unde se presteaza serviciul pana la sediul firmei X, aceste cheltuieli fiind facturate pe societatea X direct si nu prin refacturare de catre prestatorul de servicii?

Se pot inregistra aceste facturi ca fiind deductibile in baza contractului? Ce am putea anexa la aceste facturi in loc de ordinele de deplasare?


Deductibilitatea cheltuielilor unei societati sunt strict legate de activitatea desfasurata de aceasta, asa cum sunt preverile Codului Fiscal aprobat prin Legea 571/2003.

La art.21 din Codul fiscal sunt mentionate care sunt cheltuielile deductibile, nedeductibile si care sunt deductibile limitat.

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

Cheltuielile efectuate de un tert pentru o alta societate nu se regasesc aici. Pornind de la informatiile avute in intrebare consideram ca facturile primite penumele societatii dvs reprezentand cheltuieli effectuate de parenerul dvs nu pot fi inregistrate de societatea dvs ca fiind cheltuieli deductibile.

Pentru a respecta prevederile legale si pentru a fi deductibile trebuie sa reganditi modul de colaborare astfel incat cheltuielile effectuate de aceasta persoana pentru a duce la indeplinire obiectul contractului de management si de prestari servicii pentru coordonarea vanzarilor.

Astfel, o prima varianta corecta este ca aceste costuri sa fie facute de catre partener, in numele sau si apoi sa fie refacturate catre societatea dvs. Pentru aceasta trebuie sa existe o mentiune in contract prin care va asumati aceste cheltuieli.

O alta varianta ar fi ca partenerul sa includa aceste costuri in onorariul sau, chetuielile efectuate fiind in fapt un cost pentru realizarea veniturilor sale.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gina Dragon, consultant fiscal si economist

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contract prestari servicii. Ce trebuie sa stim despre deducerea cheltuielilor?":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.