Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contract prestari servicii. Ce trebuie sa stim despre deducerea cheltuielilor?

15-Iul-2015
2122

Analiza de mai jos face referire la un contract de management si unul de prestari servicii pentru coordonarea vanzarilor, intre un furnizor de servicii si firma X.

Se mentioneaza ca in scopul realizarii contractului este dat spre utilizare furnizorului de servicii prin imputernicire un autoturism proprietatea firmei X.

Pe baza foilor de parcurs facute de catre furnizor in baza contractului, din care reiese ca masina a fost utilizatata doar in scopul realizarii contractului, se pot deduce 100 % combustibilul si alte cheltuieli legate de masina, facturate pe firma X?

Cum procedam in cazul in care in contract se mentioneaza ca prestatorului i se deconteaza (pe langa prestatia lunara), cheltuielile de cazare si transport pentru participarea la targuri sau deplasari in interesul societatii X sau transportul prin alte mijloace din zona unde se presteaza serviciul pana la sediul firmei X, aceste cheltuieli fiind facturate pe societatea X direct si nu prin refacturare de catre prestatorul de servicii?

Se pot inregistra aceste facturi ca fiind deductibile in baza contractului? Ce am putea anexa la aceste facturi in loc de ordinele de deplasare?


Deductibilitatea cheltuielilor unei societati sunt strict legate de activitatea desfasurata de aceasta, asa cum sunt preverile Codului Fiscal aprobat prin Legea 571/2003.

La art.21 din Codul fiscal sunt mentionate care sunt cheltuielile deductibile, nedeductibile si care sunt deductibile limitat.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii

Cheltuielile efectuate de un tert pentru o alta societate nu se regasesc aici. Pornind de la informatiile avute in intrebare consideram ca facturile primite penumele societatii dvs reprezentand cheltuieli effectuate de parenerul dvs nu pot fi inregistrate de societatea dvs ca fiind cheltuieli deductibile.

Pentru a respecta prevederile legale si pentru a fi deductibile trebuie sa reganditi modul de colaborare astfel incat cheltuielile effectuate de aceasta persoana pentru a duce la indeplinire obiectul contractului de management si de prestari servicii pentru coordonarea vanzarilor.

Astfel, o prima varianta corecta este ca aceste costuri sa fie facute de catre partener, in numele sau si apoi sa fie refacturate catre societatea dvs. Pentru aceasta trebuie sa existe o mentiune in contract prin care va asumati aceste cheltuieli.

O alta varianta ar fi ca partenerul sa includa aceste costuri in onorariul sau, chetuielile efectuate fiind in fapt un cost pentru realizarea veniturilor sale.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gina Dragon, consultant fiscal si economist

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contract prestari servicii. Ce trebuie sa stim despre deducerea cheltuielilor?":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"