Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contractele de vanzare de bunuri ar putea fi modificate. Propuneri MEEMA

02-Dec-2020
746

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a pus in dezbatere publica, pe site-ul oficial, un nou proiect de lege privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri.

Principalele dispozitii de fond ale Directivei (UE) 2019/771 acopera cele mai importante diferente dintre normele nationale obligatorii de protectie a consumatorilor ca urmare a transpunerii de catre statele membre a normelor minime de armonizare prevazute in Directiva 1999/44/CE.

Aceste diferente principale intre normele nationale sunt cele care influenteaza decizia comerciantilor de a vinde bunuri la nivel transfrontalier sau masura in care fac astfel de vanzari.

In acest scop, ar trebui sa fie pe deplin armonizate normele privind cerintele de conformitate. 

Propunerea are la baza dispozitiile Directivei 1999/44/CE, dar prevede o armonizare deplina a criteriilor de conformitate pentru bunuri, a masurilor corective aflate la dispozitia consumatorilor in cazul in care bunurile nu sunt conforme cu contractul si a principalele modalitati de punere in aplicare a acestor masuri corective. 

In plus, sunt clarificate anumite caracteristici ale Directivei 1999/44/CE in vigoare, cum ar fi faptul ca fiecare consumator ar avea dreptul la rezolutiunea contractului sau la reducerea pretului in cazul in care vanzatorul nu repara sau nu inlocuieste bunurile intr-un termen rezonabil. 

Spre deosebire de Directiva 1999/44/CE, consumatorul ar avea, de asemenea, dreptul la rezolutiune in caz de defecte minore. 

De asemenea, spre deosebire de Directiva 1999/44/CE, propunerea nu ar impune consumatorilor obligatia pe care au in temeiul mai multor legislatii nationale de a notifica vanzatorului un defect al bunurilor intr-o anumita perioada de timp de la descoperirea acestuia. 

O schimbare majora in comparatie cu Directiva 1999/44/CE este, cu siguranta, faptul ca perioada pentru inversarea sarcinii probei se prelungeste la doi ani. Asemenea Directivei 1999/44/CE, propunerea mentine dispozitiile privind dreptul consumatorilor de a primi despagubiri pentru pierderile cauzate de aceasta lipsa de conformitate cu legislatia nationala.

O alta noutate importanta este faptul ca prezenta propunere se aplica contractelor de vanzare de bunuri cu elemente digitale care necesita un continut digital sau un serviciu digital pentru a-si indeplini functiile.

In conformitate cu recitalul 44 al Directivei (UE) 2019/771, statele membre ar trebui sa poata prevedea suspendarea sau intreruperea perioadei de raspundere contractuala in cazul repararii, al inlocuirii ori al negocierilor dintre vanzator si consumator in vederea unui acord amiabil. 
Prezentul proiect de lege prevede prelungirea acestei perioade in cazul in care neconformitatea este remediata prin repara?ie cu timpul de nefunc?ionare a bunului, din momentul la care a fost adusa la cuno?tin?a vanzatorului lipsa de conformitate pana la predarea efectiva a bunului in stare de utilizare normala catre consumator. 

In cazul in care neconformitatea este remediata prin inlocuire, pentru bunurile care inlocuiesc bunurile neconforme perioada de raspundere contractuala incepe sa curga de la data inlocuirii. Proiectul de lege contine prevederi similare referitoare la suspendarea sau intreruperea perioadei de raspundere contractuala si pentru garantia comerciala.

 

Pentru a vedea Proiectul de Ordin, click AICI««

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contractele de vanzare de bunuri ar putea fi modificate. Propuneri MEEMA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016