Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Corectare eroare. Cum se scade un produs pe care firma nu il mai are in gestiune?

14-Oct-2015
7603

In cazul urmator, discutam despre situatia in care, in luna iunie a acestui an a fost dat eronat in consum, pe baza bonului de consum, un laminat. Laminatul a fost comandat gresit si cu acceptul furnizorului a fost returnat in septembrie. S-a primit factura storno. Firma nu mai pot scadea insa un laminat pe care din punct de vedere contabil nu-l mai are in gestiune. Care este solutia?

Conform OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile – Anexa 1 Norme metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, pct.14, corectarea inregistrarilor facute in contabilitate se face numai pe baza notelor de contabilitate intocmite in acest scop, astfel :

In cazul stornarilor, pe documentul initial se mentioneaza numarul si data notei de contabilitate prin care s-a efectuat stornarea operatiunii, iar în nota de contabilitate de stornare se menaioneaza documentul, data si numarul de ordine ale operatiunii care face obiectul stornarii.

Conform OMFP 1802/2014 – pct.2.5.2 subpunct 65.-(2) corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii lor.

Inregistrarea stornarii unei operatiuni contabile aferente exercitiului financiar curent se efectueaza fie prin corectarea cu semnul minus a operatiunii initiale (stornare in rosu), fie prin inregistrarea inversa a acesteia (stornare in negru), in functie de politica contabila si programele informatice utilizate.

In speta de fata, ne aflam intr-o situatie de inregistrare eronata in evidentele unei societati a descarcarii de gestiune cu un produs.

Avand in vedere ca acel produs a existat la un moment dat in gestiune (stocuri), dupa care a fost returnat furnizorului, se impunea numai intocmirea de documente justificative cu privire la intrarea lui in gestiune si apoi returul sau, in baza facturii emise initial de furnizor pentru livrare si apoi a facturii storno, la returul produsului.

Deducem ca darea in consum s-a operat in mod eronat numai in evidentele financiar-contabile, fara sa existe un bon de consum semnat de gestionar.

Pentru corectarea erorii se va proceda astfel (presupunem ca laminorul este materie prima:

Luna VI.2015
Achizitie produs de la furnizor
%{301+4426} = 401 = 1.240 = {1.000+240}

Inregistrare eronata a descarcarii din gestiune a laminorului:
601 = 301 = 1.000
345=745 = 1.000 (valoarea laminorului este parte componenta din costul de productie)

Luna IX.2015
Retur laminor catre furnizor prin stornare in rosu, adica se inregistreaza cu semnul (-) valorile respective
(301+4426) = (401) = (1.240) = {(1.000)+(240)}

Note contabile corectie eroare inregistrare in luna VI.2015 prin stornare in rosu, adica se inregistreaza cu semnul (-) 1.000 lei
(601) = (301) = (1.000)
(345) = (745) = (1.000) (scaderea costului de productie cu valoarea de 1.000 de lei inregistrata in luna VI.2015).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu, economist si expert contabil

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016