Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Corectare eroare. Cum se scade un produs pe care firma nu il mai are in gestiune?

14-Oct-2015
2052

In cazul urmator, discutam despre situatia in care, in luna iunie a acestui an a fost dat eronat in consum, pe baza bonului de consum, un laminat. Laminatul a fost comandat gresit si cu acceptul furnizorului a fost returnat in septembrie. S-a primit factura storno. Firma nu mai pot scadea insa un laminat pe care din punct de vedere contabil nu-l mai are in gestiune. Care este solutia?

Conform OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile – Anexa 1 Norme metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, pct.14, corectarea inregistrarilor facute in contabilitate se face numai pe baza notelor de contabilitate intocmite in acest scop, astfel :

In cazul stornarilor, pe documentul initial se mentioneaza numarul si data notei de contabilitate prin care s-a efectuat stornarea operatiunii, iar în nota de contabilitate de stornare se menaioneaza documentul, data si numarul de ordine ale operatiunii care face obiectul stornarii.

Conform OMFP 1802/2014 – pct.2.5.2 subpunct 65.-(2) corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii lor.

Inregistrarea stornarii unei operatiuni contabile aferente exercitiului financiar curent se efectueaza fie prin corectarea cu semnul minus a operatiunii initiale (stornare in rosu), fie prin inregistrarea inversa a acesteia (stornare in negru), in functie de politica contabila si programele informatice utilizate.

In speta de fata, ne aflam intr-o situatie de inregistrare eronata in evidentele unei societati a descarcarii de gestiune cu un produs.

Avand in vedere ca acel produs a existat la un moment dat in gestiune (stocuri), dupa care a fost returnat furnizorului, se impunea numai intocmirea de documente justificative cu privire la intrarea lui in gestiune si apoi returul sau, in baza facturii emise initial de furnizor pentru livrare si apoi a facturii storno, la returul produsului.

Deducem ca darea in consum s-a operat in mod eronat numai in evidentele financiar-contabile, fara sa existe un bon de consum semnat de gestionar.

Pentru corectarea erorii se va proceda astfel (presupunem ca laminorul este materie prima:

Luna VI.2015
Achizitie produs de la furnizor
%{301+4426} = 401 = 1.240 = {1.000+240}

Inregistrare eronata a descarcarii din gestiune a laminorului:
601 = 301 = 1.000
345=745 = 1.000 (valoarea laminorului este parte componenta din costul de productie)

Luna IX.2015
Retur laminor catre furnizor prin stornare in rosu, adica se inregistreaza cu semnul (-) valorile respective
(301+4426) = (401) = (1.240) = {(1.000)+(240)}

Note contabile corectie eroare inregistrare in luna VI.2015 prin stornare in rosu, adica se inregistreaza cu semnul (-) 1.000 lei
(601) = (301) = (1.000)
(345) = (745) = (1.000) (scaderea costului de productie cu valoarea de 1.000 de lei inregistrata in luna VI.2015).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu, economist si expert contabil

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Corectare eroare. Cum se scade un produs pe care firma nu il mai are in gestiune?":
Rating:

Nota: 2.88 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016