Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Corectare eroare. Cum se scade un produs pe care firma nu il mai are in gestiune?

14-Oct-2015
1451

In cazul urmator, discutam despre situatia in care, in luna iunie a acestui an a fost dat eronat in consum, pe baza bonului de consum, un laminat. Laminatul a fost comandat gresit si cu acceptul furnizorului a fost returnat in septembrie. S-a primit factura storno. Firma nu mai pot scadea insa un laminat pe care din punct de vedere contabil nu-l mai are in gestiune. Care este solutia?

Conform OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile – Anexa 1 Norme metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, pct.14, corectarea inregistrarilor facute in contabilitate se face numai pe baza notelor de contabilitate intocmite in acest scop, astfel :

In cazul stornarilor, pe documentul initial se mentioneaza numarul si data notei de contabilitate prin care s-a efectuat stornarea operatiunii, iar în nota de contabilitate de stornare se menaioneaza documentul, data si numarul de ordine ale operatiunii care face obiectul stornarii.

Conform OMFP 1802/2014 – pct.2.5.2 subpunct 65.-(2) corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii lor.

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii

Inregistrarea stornarii unei operatiuni contabile aferente exercitiului financiar curent se efectueaza fie prin corectarea cu semnul minus a operatiunii initiale (stornare in rosu), fie prin inregistrarea inversa a acesteia (stornare in negru), in functie de politica contabila si programele informatice utilizate.

In speta de fata, ne aflam intr-o situatie de inregistrare eronata in evidentele unei societati a descarcarii de gestiune cu un produs.

Avand in vedere ca acel produs a existat la un moment dat in gestiune (stocuri), dupa care a fost returnat furnizorului, se impunea numai intocmirea de documente justificative cu privire la intrarea lui in gestiune si apoi returul sau, in baza facturii emise initial de furnizor pentru livrare si apoi a facturii storno, la returul produsului.

Deducem ca darea in consum s-a operat in mod eronat numai in evidentele financiar-contabile, fara sa existe un bon de consum semnat de gestionar.

Pentru corectarea erorii se va proceda astfel (presupunem ca laminorul este materie prima:

Luna VI.2015
Achizitie produs de la furnizor
%{301+4426} = 401 = 1.240 = {1.000+240}

Inregistrare eronata a descarcarii din gestiune a laminorului:
601 = 301 = 1.000
345=745 = 1.000 (valoarea laminorului este parte componenta din costul de productie)

Luna IX.2015
Retur laminor catre furnizor prin stornare in rosu, adica se inregistreaza cu semnul (-) valorile respective
(301+4426) = (401) = (1.240) = {(1.000)+(240)}

Note contabile corectie eroare inregistrare in luna VI.2015 prin stornare in rosu, adica se inregistreaza cu semnul (-) 1.000 lei
(601) = (301) = (1.000)
(345) = (745) = (1.000) (scaderea costului de productie cu valoarea de 1.000 de lei inregistrata in luna VI.2015).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu, economist si expert contabil

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Corectare eroare. Cum se scade un produs pe care firma nu il mai are in gestiune?":
Rating:

Nota: 2.88 din 4 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"