
Raportul Special
realizat de specialisti
Ne propunem sa venim in sprijinul dumneavoastra, prin cele ce urmeaza, oferind sfatul specialistului cu privire la modalitatea prin care se corecteaza o factura daca are valoarea TVA gresit calculata si stabilind daca se poate trece pe documentul initial suma corectata, urmand sa se semneze si stamplileze de catre furnizor sau daca se anuleaza factura initiala si se intocmeste una corecta.
Iata raspunsul specialistului:
Conform prevederilor de la art. 330 alin. (1) si alin. (2) din Codul fiscal, corectarea facturilor se va face, astfel:
" (1) Corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:
a) In cazul in care factura nu a fost transmisa catre beneficiar, aceasta se anuleaza si se emite o noua factura;
b) In cazul in care factura a fost transmisa beneficiarului, fie se emite o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, iar, pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite o noua factura continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate."
Prin urmare, daca factura a fost transmisa catre client, se emite o noua factura cu semnul minus, care contine informatiile din factura initiala si informatiile corecte cu semnul plus.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Cartea Verde a impozitului pe profit
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Corectare de catre furnizor a facturii emise cu informatii incompleteCORECTARE FACTURA inregistrata eronat in anii anteriori. Tratament contabil si fiscalArticole similare
Tot ce trebuie sa stii despre facturi in 2013Documentar fiscal: Contractul de leasing. Deducerea cheltuielilorRambursare TVA din alte state membre. Cum inregistram bonurile fiscale fara CUI?Ajustarea TVA in cazul falimentului. ProceduraCheltuieli de protocol. Care e tratamentul fiscal pentru impozit pe profit si TVA?Ultimele articole
Emiterea facturii in euro intre rezidenti romani: reguli de facturare, decontare si reevaluare contabilaDeductibilitate cheltuieli cu combustibilul. Monografie contabilaFacturare in E-Factura: CCF cere lamuriri in privinta emiterii de facturi de catre persoanele impozabile care au codul de TVA anulatRO e-Factura: CCF a sesizat 6 probleme legate de facturarea in RO e-Factura. Finantele sunt asteptate cu un raspunsLegislatia e-Factura, neclara: Facturi dublate si amenzi nelimitate, doar cateva dintre aspectele asupra carora CCF vrea lamuririArticole similare
Modificari aduse E-Factura prin OUG 69/2024, cu aplicabilitate de la 1 iulie 2024Ce informatii obligatorii mentionam pe factura?Aplicam TVA la intocmirea facturii cu titlu de despagubire la transport?Documentar fiscal: In ce conditii depunem Declaratia 394?Sustinerea examenului de consultant fiscal noiembrie 2022. Mod de desfasurare, tematica, bibliografie si documente necesare pentru inscriereUltimele articole
Fiscalitatea service-urilor auto si comertului cu autoturisme: 5 zone unde o incadrare gresita poate costa scumpFactura gresita trimisa in RO e-Factura: cum se face corectareaAi o agentie imobiliara? Verifica daca aplici tratamentul fiscal corect si respecti Legea 129/2019Ce trebuie sa stii daca vrei sa lucrezi ca liber profesionist in RomaniaEmiterea facturii in euro intre rezidenti romani: reguli de FACTURARE, decontare si reevaluare contabilaArticole similare
Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?Amortizare fiscala. Cum procedam in cazul unei operatiuni de modernizare cladire?Care este regimul contabil si fiscal al persoanelor fizice care obtin venituri din drepturi de autor?Microintreprindere, decizie dizolvare cu lichidare. Depunere declaratie 100Cazuri cand este obligatorie inlocuirea casei de marcatUltimele articole
ANAF pune in dezbatere procedura de anulare a obligatiilor fiscale din Legea 177/2026. Cine beneficiaza si cum se restituie banii deja platitiAi trimis o factura duplicata in SPV la migrarea ERP? Cum rezolvi fara sa risti sanctiuniFiscalitatea service-urilor auto si comertului cu autoturisme: 5 zone unde o incadrare gresita poate costa scumpImpozit pe teren redus cu pana la 100% pentru micii fermieri care cresc animale. Ce prevede proiectul de legeAdeverinta de asigurat devine exceptia dupa votul SenatuluiArticole similare
Deductibilitate cheltuieli efectuate pe baza de bon fiscal. Cum procedam?Zoom fiscal: Totul despre procedurile de inregistrare sau radiere privind Registrul operatorilor intracomunitariCe declaratii fiscale au termen la 31 ianuarie?Suspendarea activitatii. Cum facem ajustarea TVA pentru mijloacele fixe?ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pe luna -SEPTEMBRIE 2020-Ultimele articole
Pot fi incadrate serviciile gratuite ca sponsorizare? Ce prevede legeaTollRo si contabilitatea firmelor de transport: ce se schimba si ce aspecte trebuie urmariteAchizitia unui apartament pe firma. Conditii, TVA, contabilitate si deductibilitatea cheltuielilorDoua domenii cu risc fiscal in atentia ANAF. Cine intra in vizorul inspectorilorAcciza la motorina ramane redusa cu 25% si in perioada 1-15 octombrie 2026. Ce urmeaza dupa 15 octombrieSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA