Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Corectare facturi emise eronat. Cum veti proceda?

02-Ian-2018
2220

In randurile de mai jos, avem cazul in care o companie de telefonie mobila emite factura electronica cu numele beneficiarului gresit. Cand le-a fost semnalata eroarea, acestia,au trimis o factura duplicat cu numele corect avand acelasi numar de factura cu factura originala. Vom vedea care este procedura legala pentru a corecta numele beneficiarului pe o factura electronica, in cazul in care va confruntati cu o situatie similara


Iata raspunsul specialistului:

Corectarea facturilor, indiferent de tipul acestora, se face in conformitate cu Art. 330 din Codul Fiscal, care prevede urmatoarele:
(1) Corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:
a) In cazul in care factura nu a fost transmisa catre beneficiar, aceasta se anuleaza si se emite o noua factura;
b) In cazul in care factura a fost transmisa beneficiarului, fie se emite o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, iar, pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite o noua factura continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate.



Conform Codului Fiscal, in cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii exemplarului original al facturii, beneficiarul trebuie sa solicite emitentului un duplicat al facturii, pe care se mentioneaza ca inlocuieste factura initiala. In cazul facturilor emise pe suport hartie, duplicatul poate fi o factura noua emisa de furnizor/prestator, care sa cuprinda aceleasi date ca factura initiala si pe care sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala sau, o fotocopie a facturii initiale, pe care furnizorul/prestatorul mentioneaza ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala.

Astfel, o factura duplicat este folosita in cazul pierderii sau distrugerii exemplarului original, daca se mentioneaza pe aceasta ca inlocuieste factura initiala si contine aceleasi date ca factura initiala.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Simona Stanculescu - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Corectare facturi emise eronat. Cum veti proceda?":
Rating:

Nota: 3.17 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Premierul Romaniei, legat de OUG 114: Fiecare ministru va spune ce probleme sunt pe fiecare capitol
    • Prim-ministrul Romaniei, Viorica Dancila, a anuntat luni, 18 februarie, ca a chemat la intrevederi pe toti ministrii din cabinetul sau pentru a discuta despre problemele ridicate de Ordonanta fiscala 114 si pentru a gasi solutiile care se impun. Prezent la cea de-a XXII-a sesiune ordinara a Adunarii generale a Asociatiei Comunelor din Romania (A.Co.R.), premierul a tinut sa precizeze ca, desi este foarte posibil ca OUG 114 sa se modifice, asta nu inseamna o “cedare” din partea...» citeste mai departe aici

  • Ai abonament la STB, dar nu il validezi cand urci in mijlocul de transport in comun? Poti fi amendat cu pana la 500 de lei
    • UPDATE! Noul Regulament de calatorie al STB (fost RATB) a fost aprobat, adoptat si a intrat in vigoare, fiind postat pe site-ul Societatii. Persoanele care au un abonament valabil, dar nu valideaza titlul de calatorie risca sa fie amendati cu pana la 500 de lei. Potrivit informatiilor furnizate de STB, constituie contraventie in domeniul Serviciului public de transport de persoane in regiunea Bucuresti-Ilfov si se sanctioneaza cu amenda de la 100 la 500 de lei, functie de gravitate,...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • Propunere legislativa: Simplificarea procedurilor pentru transformarea amenzilor in munca in folosul comunitatii
    • Mai multi deputati PNL (si un candidat independent) au inregistrat in Senat o propunere legislativa pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor. Astfel, procedurile ar fi simplificate, astfel incat cei care nu-si platesc la timp amenzile sa poata fi obligati de autoritatile statului sa presteze munca in folosul comunitatii, in cuantumul amenzilor. Propunerea legislativa a fost inregistrata de curand la Senat pentru dezbatere. Actul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016