
Raportul Special
realizat de specialisti
Pandemia de coronavirus afecteaza toate sectoarele de pe piata muncii, indeosebi IMM-urile si afacerile din domeniul HoReCa. Restrictiile impuse de autoritati nu sunt singurele elemente care ameninta businessurile in aceste momente, ci si o posibila infectare a colectivului. Virusul se poate raspandi rapid daca nu sunt luate masuri concrete, iar in cazul in care un numar mare de angajati sunt afectati, va fi nevoie ca activitatea sa fie oprita. Iata cateva dintre regulile si masurile care pot fi luate in acest caz, dar si pentru preventie:
In cazul in care in firma apare un adevarat focar de Covid-19, va fi nevoie de oprirea activitatii pe o perioada mai lunga sau pana cand sunt testati toti angajatii. In ajutorul unei astfel de situatii, guvernul a adoptat o ordonanta de urgenta in vara. Toti angajatii care sunt nevoiti sa ramana acasa si nu pot munci, dar nu se afla in concediu medical, vor primi un ajutor de 75% din salariu. Acest lucru se aplica in cazul firmelor care sunt nevoite sa-si suspende activitatea din cauza unui numar semnificativ de angajati testati pozitiv sau in locurile in care nu se poate asigura distantarea fizica in astfel de situatii.
Companiile mici care sunt nevoite sa implementeze o astfel de schimbare pot apela la ajutoare precum un credit persoane juridice cand activitatea este suspendata in aceste circumstante. Profitul poate fi afectat pe termen lung, chiar daca angajatii sunt platiti din bugetul asigurarilor pentru somaj, iar un IMM sau chiar un SRL are nevoie de fonduri pentru a putea ramane pe piata fara probleme.
Angajatorii au obligatia de a-i informa pe angajati cu privire la toate demersurile necesare pentru obtinerea concediului medical in cazul nevoii de carantina sau autoizolare la domiciliu. Angajatii au acum dreptul la o indemnizatie de 100% din baza de calcul, iar angajatorii trebuie sa furnizeze toate adeverintele si informatiile necesare medicilor de familie. De asemenea, angajatii trebuie sa primeasca o decizie oficiala din partea Directiei de Sanatate Publice din judet, pe care o trimit mai departe medicilor de familie.
De asemenea, in ceea ce priveste zilele libere, parintele care are un copil de cel mult 12 ani sau daca se incadreaza in categoria persoanelor cu dizabilitati, poate ramane acasa alaturi de acesta. Indemnizatia oferita in acest caz este egala cu salariul corespunzator unei zile lucratoare si este suportata din bugetul angajatorului.
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Odata cu intrarea in vigoare a unei carantine partiale, autoritatile recomanda angajatorilor sa introduca posibilitatea muncii de la distanta pentru toti angajatii. Daca firma poate pune la dispozitie aceasta varianta, iar activitatea poate fi intreprinsa si de la distanta, cea mai buna masura impotriva infectarii cu noul coronavirus este preventia. Este necesar sa se incheie un contract individual de munca la domiciliu care sa stipuleze clar detaliile telemuncii, precum locul din care muncesc angajatii, perioada, modalitatea de a tine evidenta orelor lucrate etc. De asemenea, contractul trebuie sa contina si obligatiile ambelor parti.
Pandemia obliga toate businessurile sa se indrepte spre dezvoltare, flexibilitate si sa implementeze toate masurile de protectie. Comunicarea dintre angajatori si angajati este esentiala, iar solutiile pentru bunul mers al afacerii de asemenea,
Sursa foto: pexels.com
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Noul raport al Comisiei are in vedere IMM-urile si eficienta energeticaPatru din zece romani sunt atasati fata de compania in care lucreazaMMPS vine in sprijinul angajatilor si face o serie de recomandari pentru prevenirea infectarii cu coronavirusMedierea muncii: Ce inseamna si cine o realizeaza?Regimul FISCAL aplicabil veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de ZILIERI. Obligatii si facilitatiUltimele articole
Min. Muncii a confirmat! Salariul minim va creste la 3700 lei din 1 iulie 2024Ce inseamna auditul intern in domenii specificeCe e bine sa stii daca vrei sa lansezi un magazin la satDrepturi la locul de munca: Ce este important de stiut inainte de a semna un contract. Sfaturi de la agregatorul de locuri de munca JoobleCum sa obtii siguranta financiara: sfaturi pentru gestionarea optima a veniturilorArticole similare
Intoarcerea la birou: cum sa pregatesti angajatii pentru a reveni la noua normalitateCum sa transformi statul acasa intr-un cumul de experiente placute. Ramai optimist si nu inceta sa-ti faci planuriSe reglementeaza legislatia privind MUNCA DE ACASA. Ce trebuie sa stiti daca aveti angajatiCariera de freelancer sau angajat: ce sa alegi in functie de beneficii si riscuriRecomandari MAI privind conduita sociala responsabila in prevenirea raspandirii coronavirusUltimele articole
Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatoriCe provocari trebuie sa depaseasca liber-profesionistii in timpul pandemieiAjutorul de stat pentru sustinerea IMM-urilor, explicat printr-o serie de intrebari si raspunsuriArticole similare
Contributii sociale obligatorii. Vezi cine e scutit11 octombrie 2010 - termen limita pentru unele obligatii declarativeSponsorizari catre institutii publice: Inscrierea in Registrul Unitatilor de cult si depunerea Declaratiei 163Ce declaratii poti depune inclusiv pe 26 martieCe declaratii pot fi depuse pana la 25 ianuarieUltimele articole
Raportare la ONPCSB. Cine are obligatia de raportare + un studiu de caz util contribuabililorCalendar obligatii fiscale. Pana pe 28 februarie 2025 trebuie depuse 3 declaratii importanteCasa de marcat in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?[MODEL] Cerere corectie decont TVA si reglementari cheieCriteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFArticole similare
Inregistrari contabile in cazul creditului de finantare IMM Invest RomaniaSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA