Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Creditare societate. Reglementari cheie si studii de caz utile

02-Dec-2024
14748
Creditare societate. Reglementari cheie si studii de caz utile

Creditarea unei societati reprezinta o solutie frecvent utilizata de catre antreprenori pentru a finanta activitatea curenta, investitiile sau alte nevoi ale afacerii. Aceasta poate fi realizata fie de catre asociati, fie prin surse externe, precum institutii financiare sau alte entitati. Insa, procesul implica respectarea unor reglementari fiscale si contabile clare, menite sa asigure transparenta si legalitatea tranzactiilor. In acest articol, vom analiza aspectele cheie ale creditarii unei societati, regulile de urmat si vom oferi exemple practice pentru o mai buna intelegere a procesului.

In ce conditii poate fi imprumutata o societate si tipuri de creditori

O societate poate fi imprumutata de persoane fizice sau juridice cu respectarea anumitor conditii precum:
  • Imprumutul sa fie decis de catre asociati (prin Hotarare AGA)
  • Sa existe un contract de imprumut in care sa se stabileasca foarte clar termeni si conditiile de rambursare
  • Sa se inregistreze in mod corespunzator imprumutul in contabilitate

In ceea ce priveste tipurile de creditori, acestia pot fi:
  • Asociat sau administrator. Aceasta este o metoda rapida si simpla de a sustine firma, fara implicarea unor terte parti. Intocmirea contractului de imprumut este obligatoriu.
  • Persoana fizica din afara societatii. Orice persoana fizica ce nu are calitatea de asociat sau administrator poate credita o firma, in baza unui acord legal intre parti. 
  • Alta societate. O societate poate acorda un imprumut alteia, indiferent daca sunt parte din acelasi grup de firme sau este vorba de o relatie comerciala sau de parteneriat. Contractul de creditare trebuie sa respecte prevederile Codului Civil si Codului Fiscal. 
  • Institutii financiar-bancare. Bancile pota corda imprumuturi societatilor in conditii clare stabilite prin contractul de imprumut.


Creditare firma de catre o persoana fizica 

Conform prevederilor art. 2158 din Codul Civil, o persoana fizica poate acorda un imprumut unei societati comerciale, atata timp cat respectiva persoana nu desfasoara astfel de activitati de imprumut cu caracter profesional. Prin urmare, daca imprumutul este pur ocazional, atunci este legal si nu se supune reglementarilor financiar-bancare.

Este important de precizat faptul ca imprumutul se poate acorda cu sau fara dobanda, insa este obligatoriu sa se intocmeasca un contract intre cele doua parti. Contractul va specifica in termeni foarte clari suma de bani imprumutata, termenul de rambursare, valoarea dobanzii (daca este cazul) si orice alte aspecte negociate legate de creditarea propriu-zisa.


Creditare firma de catre asociat 

Cel mai des intalnit contract de creditare al unei societati este facut cu asociatul sau asociatii. Acesta/acestia pot acorda imprumuturi necesare pentru buna desfasurare a activitatii si acoperirea nevoilor urgente.

Cu toate acestea, este important de tinut cont de faptul ca avem de-a face cu o tranzactie intre persoane afiliate, astfel contractul de imprumut trebuie sa fie purtator de dobanda la pretul pietei. Acest lucru este specificat in prevederile articolului 11 din Codul Fiscal, alineatul (1) si (4), astfel:

1. Tranzactiile intre persoane afiliate se realizeaza conform principiului valorii de piata. In cazul tranzactiilor intre persoane afiliate, autoritatile fiscale au dreptul de a corecta sau estima veniturile si cheltuielile daca nu se respecta principiul valorii de piata, adica atunci cand preturile nu sunt stabilite la nivelul celor practicate in mod normal pe piata intre companii independente, putand ajusta astfel suma venitului sau cheltuielii astfel incat sa reflecte pretul real si corect din piata. 

2. Procedura de ajustare/estimare si modalitatea de stabilire a nivelului tendintei centrale a pietei, precum si situatiile in care autoritatea fiscala poate considera ca un contribuabil nu a furnizat datele necesare stabilirii respectarii principiului pentru tranzactiile analizate se stabilesc potrivit Codului de procedura fiscala. 

3. La stabilirea valorii de piata a tranzactiilor desfasurate intre persoane afiliate se foloseste metoda cea mai adecvata dintre urmatoarele:
  • metoda compararii preturilor;
  • metoda cost plus;
  • metoda pretului de revanzare;
  • metoda marjei nete;
  • metoda impartirii profitului;

4. Autoritatile fiscale au dreptul de a ignora o tranzactie care nu are un scop economic real si pot recalcula efectele fiscale ale acesteia sau pot schimba incadrarea formala a tranzactiei/activitatii pentru a reflecta esenta sa economica adevarata, astfel incat sa nu se permita evitarea sau diminuarea obligatiilor fiscale prin constructii juridice lipsite de substanta economica. 

In normele metodologice de aplicare ale art. 11 din Codul Fiscal, este prevazut ca „prin tranzactie fara scop economic se intelege orice tranzactie/activitate care nu este destinata sa produca avantaje economice, beneficii, profituri si care determina, in mod artificial ori conjunctural, o situatie fiscala mai favorabila. In situatia reincadrarii formei unei tranzactii/activitati pentru ajustarea efectelor fiscale se aplica regulile de determinare specifice impozitelor, taxelor si a contributiilor sociale obligatorii reglementate de Codul fiscal.”

Dpdv contabil, conform pct. 349 din OMFP 1802/2014, sumele depuse de asociat la dispozitia societatii, precum si dobanzile aferente, calculate in conditiile legii, se inregistreaza in contabilitate in contul 455, insa distinct in contul 4551 Actionari/asociati - conturi curente", respectiv contul 4558 "Actionari/asociati - dobanzi la conturi curente. 

IMPORTANT!
Finantarile asociatului se fac doar prin banca, nu si prin numerar. Acest lucru este prevazut in art.4, alin (4) din legea 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata.


Creditare societate de catre administrator

Administratorul poate imprumuta o societate, in aceleasi conditii precum un asociat. Este obligatorie intocmirea unui contract de imprumut in care sa se specifice clar termenii si conditiile creditarii si, de asemenea, trebuie tinut cont de faptul ca imprumutul se face doar prin banca, nu in numerar.


Imprumuturi intre societati 

La fel ca in cazul imprumutului acordat de o persoana fizica unei societati, o persoana juridica poate credita o firma, atata timp cat imprumutul are caracter ocazional si nu este acordat din depozite atrase/fonduri rambursabile de la populatie/grupuri (deci imprumutul nu este dat cu caracter profesional).

In cazul in care societatile sunt afiliate, trebuie respectat principiul valorii de piata in tranzactiile dintre persoane afiliate, asa cum este prevazut in Codul Fiscal. Prin urmare imprumutul ar trebui sa aiba o rata a dobanzii comparabila cu cea care ar fi fost obtinuta in conditii de piata libera, pentru a evita orice reconstituire fiscala a veniturilor, de catre ANAF.

Daca imprumutul este acordat fara dobanda, autoritatile fiscale pot ajusta rezultatul fiscal al societatii care acorda imprumutul, majorandu-l cu valoarea dobanzii care ar fi trebuit perceputa, conform regulilor de preturi de transfer, aspect care va genera un impozit suplimentar pe profit datorat de societatea creditoare. 

Contract de creditare societate - MODEL

Va prezentam mai jos un model de contract de creditare societate. Documentul poate fi descarcat in format PDF -AICI»

CONTRACT DE CREDITARE SOCIETATE / IMPRUMUT FIRMA NR. ..............


A. PARTILE


Prezentul contract s-a incheiat astazi ......................, intre:

- ...................................................................... , domiciliat(a) in .............................................................., Str. ..................................................., bloc ..........., etaj ......., ap. ............, posesor al cartii de identitate seria ..... nr. .......... eliberat de .............................. in calitate de CREDITOR;
- S.C. ...................................................................... SRL, cu sediul in Localitatea ....................................., str. ......................................................................... Nr ........, Bl ........ Ap ......, inregistrata la Registrul Comertului sub Nr. ............................. Cod Fiscal ............................., in calitate de DEBITOR, reprezentata prin dl/dna ............................., in calitate de administrator al societatii.


B. OBIECTUL CONTRACTULUI

Obiectul contractului consta in acordarea unui imprumut banesc cu dobanda in suma de ............................. lei (echivalent ............................. EUR).

C. TERMENUL DE RESTITUIRE

Restituirea creditului se va face prin transfer bancar in contul creditorului deschis la o banca de pe teritoriul Romaniei, facandu-se precizarea pe ordinul de plata ca suma reprezinta restituirea datoriei sau cash, prin dispozitie de plata de casierie.
Termenul de restituire de _____ an(i) va avea natura juridica de termen in favoarea debitorului, ceea ce inseamna ca subscrisa va putea restitui din datorie oricand va avea disponibilul necesar in cont sau in numerar in casierie.

D. STINGEREA IMPRUMUTULUI
Contractul de imprumut se stinge prin plata facuta la termenul prevazut in contract.

E. CLAUZE CONTRACTUALE

a) Dobanda se va plati lunar, ea urmand a fi calculata numai asupra capitalului (sumei imprumutate) si nu poate depasi dobanda activa (medie) a bancilor comunicate de Banca Nationala a Romaniei;
b) Debitorul este obligat sa calculeze, sa retina si sa vireze impozitul pe dobanda conform cadrului legal in vigoare la data acordarii dobanzii.
c) Prin prezentul contract se face dovada acordarii imprumutului de catre creditor, debitorului.
Prezentul contract a fost incheiat in 2 exemplare originale, cate unul pentru fiecare parte.


Creditor.......................................... Debitor ................................................ 

Agenda Fiscala a Contabilului - contine toate obligatiile fiscale ale anului; termene stabilite de lege; obligatii pentru contribuabili; declaratii de depus si multe altele!!>>>

Restituire creditare firma - aspecte esentiale

Restituirea creditului catre o firma implica respectarea termenilor contractuali stabiliti initial, respectiv rambursarea integrala a sumei imprumutate la data scadenta, inclusiv dobanzile, conform contractului. 

Modalitatile de restituire pot fi:
  • rambursare integrala la termen
  • rambursare in rate conform graficului stabilit.

Documentele justificative precum contractul de imprumut, ordinele de plata, extrasele de cont si inregistrarile contabile trebuie pastrate cu rigurozitate pentru a dovedi indeplinirea obligatiilor contractuale. 

In cazul dobanzilor penalizatoare pentru intarzieri, acestea sunt reglementate de Ordonanta Guvernului nr. 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti.Implicatii Fiscale si ContabileDin punct de vedere fiscal, dobanda perceputa pe imprumut este impozitata la o cota de 10%. Pentru societate, dobanda platita asociatului este o cheltuiala deductibila in limita reglementarilor fiscale. 

In cazul neindeplinirii obligatiilor de catre societate, asociatul sau persoana (fizica sau juridica) ce a creditat firma are dreptul sa recupereze sumele imprumutate conform termenilor contractuali, avand posibilitatea sa initieze actiuni de executare silita.

Studii de caz utile

Va prezentam mai jos 2 spete utile cu privire la creditarea unei societati.


Creditare societate prin casierie

Intrebare: 

Dat fiind faptul ca incepand cu luna noiembrie a anului trecut administratorul numai poate aduce aport asociat in numerar. Va rog sa ne comunicati daca exista posibilitatea de a credita societatea sub o alta forma dar tot pentru partea de numerar. 

SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de  08 Oct 2024 

Nu mai este posibila creditarea sub forma de numerar, toate tranzactiile de acest gen se deruleaza prin banca pentru a evita asa-zisele operatiuni fictive.

Daca aveti avansuri spre decontare neutilizate, care nu s-au restituit inca in casieria firmei, puteti face demersuri pentru a se restitui de la angajati/administrator, in numerar, in limita a 5000 de lei de persoana pe zi.

Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata

Art. 4. -11/11/2023 - Art. 4. - a fost modificat prin Lege 296/2023

(1) Operatiunile de incasari si plati in numerar efectuate intre persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) si persoane fizice, reprezentand contravaloarea unor livrari ori achizitii de bunuri sau a unor prestari de servicii, dividende, cesiuni de creante sau alte drepturi, se efectueaza cu incadrarea in plafonul zilnic de 10.000 lei catre/de la o persoana.

(2) Sunt interzise incasarile si platile fragmentate de la/catre o persoana, pentru operatiunile de incasari/plati in numerar prevazute la alin. (1), cu o valoare mai mare decat plafonul prevazut la alin. (1), precum si fragmentarea tranzactiilor reprezentand cesiuni de creante sau alte drepturi, primiri ori restituiri de imprumuturi sau alte finantari, dividende, respectiv fragmentarea unei livrari de bunuri sau a unei prestari de servicii, cu valoare mai mare decat plafonul prevazut la alin. (1).

(3) Prevederile alin. (2) nu se aplica in cazul livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii care se efectueaza cu plata in rate, in conditiile in care intre persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) si persoanele fizice sunt incheiate contracte de vanzare-cumparare cu plata in rate, conform legii.

(4) Operatiunile de incasari si plati efectuate intre persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) si persoane fizice, reprezentand primiri ori restituiri de imprumuturi sau alte finantari, indiferent de natura si destinatia acestora, se efectueaza numai prin instrumente de plata fara numerar.


Creditare firma si restituire imprumut in valuta

Intrebare

Am creditat societatea in euro pentru achizitia unui mijloc de transport din UE, urmand sa vand un alt mijloc de transport in Moldova, contul 4551 are sold de 100000 lei, disponibilul de bani este in contul de euro dupa vanzare, pot restitui creditarea in euro? 

SOLUTIE FISCAL – CONTABILA aplicabila conform legislatiei in vigoare la data de 06 Iun 2024 

Pentru a formula un raspuns la aceasta intrebare trebuie mentionate urmatoarele prevederi legale:
  • Dispozitiile Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare, care prevad ca organizarea contabilitatii se efectueaza in limba romana si in moneda nationala. In anumite situatii in care societatea desfasoara operatii comerciale cu persoane juridice straine sau fizice nerezidente, aceasta trebuie sa le evidentieze in contabilitate atat in valuta cat si in moneda nationala.
  • Reglementarile Omfp nr. 1802/2014, cu modificarile ulterioare, care specifica la pct. 314 (cu trimitere si la pct. 317 323) ca tranzactiile in valuta (creante si datorii) se inregistreaza in contabilitate atat in lei cat si in valuta, iar diferenta care rezulta se inregistreaza ca diferenta de curs valutar. Obtinerea valutei necesare achitarii datoriilor in valuta se poate realiza prin licitatie valutara, banca la care societatea are deschise conturile curente putand efectua operatiunea de cumparare de valuta prin vanzarea leilor care reprezinta valoarea sumelor datorate.
  • Regulamentul BNR nr. 4/2005 privind regimul platilor si incasarilor in valuta, republicat, cu modificarile ulterioare. Conform prevederilor art.3 alin. (1) si (1 indice 1) din regulament, platile, incasarile, transferurile si orice alte asemenea operatiuni care decurg din vanzari de bunuri si prestari de servicii intre rezidenti, indiferent de raportul juridic care le reglementeaza, se realizeaza numai in moneda nationala (leu), cu exceptia operatiunilor prevazute in anexa nr. 2 Categorii de rezidenti care pot efectua operatiuni in valuta, care se pot efectua si in valuta .
In anexa 2 din acest act normativ sunt prevazute categoriile de rezidenti care pot efectua intre ei operatiuni in valuta si care se refera la acele persoane juridice si fizice care deruleaza operatiuni care decurg din contracte de comert exterior, din porturi, aeroporturi, zone libere, transport international de marfuri si persoane etc.

Din informatiile putin ambigue din intrebare retinem ca o persoana fizica (presupunem ca asociatul) a creditat firma cu o suma in euro care acum se regaseste in contul 4551 "Actionari/asociati - conturi curente" in echivalent lei.

Acordarea de imprumuturi in afara creditului bancar intre persoane, fie ca sunt persoane fizice sau juridice este posibila si are ca temei prevederile art. 2158 alin. (2) din Codul civil, in sensul ca imprumutul nu a fost facut cu titlu profesional si nu i-au fost aplicabile dispozitiile legale privind institutiile de credit si institutiile financiare nebancare.

Chiar daca imprumutul a fost efectuat in euro, in evidenta contabila a fost inregistrat in moneda nationala.

Presupunem ca atunci cand a fost inregistrata operatiunea de creditare a societatii au existat documente justificative pentru inscrierea in evidenta contabila, respectiv: contract de imprumut, dispozitie de incasare catre casierie (incasari in numerar), extras de cont bancar (incasari prin banca) etc.

Inscrierea creditarii societatii (virarea sumei in contul societatii) se efectueaza astfel:
5121 = 4551
Conturi la banci Asociati-conturi curente
in lei
sau
5311 = 4551
Casa in lei Asociati-conturi curente
- inregistrarea lunara a dobanzii (daca este cazul):
666 = 5121
Cheltuieli privind Conturi la banci in lei
dobanzile

Pentru entitate dobanda este deductibila in limitele si conditiile prevazute de art. 40 din Codul Fiscal (atentionam asupra faptului ca operatiunea se deruleaza intre persoane afiliate).

Acestea stabilesc la art. 40 indice 1 din Codul fiscal, ca in situatia in care asociatul persoana fizica detine o participatie in capital de 25% sau mai mult, persoana juridica platitoare de impozit pe profit, poate deduce, intr-o perioada fiscala, costurile excedentare ale indatorarii pana la plafonul deductibil reprezentat de echivalentul in lei al sumei de 1.000.000 euro calculat la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a trimestrului/anului fiscal, dupa caz.

Costul indatorarii, reprezinta toate cheltuielile cu dobanda aferenta tuturor formelor de datorii, alte costuri echivalente din punct de vedere economic cu dobanzile, inclusiv alte cheltuieli suportate in legatura cu obtinerea de finantare potrivit reglementarilor legale in vigoare... .

Cheltuielile reprezentand costul indatorarii care depasesc suma veniturilor din dobanzi si alte venituri echivalente din punct de vedere economic pe care le primeste societatea, reprezinta costul excedentar al indatorarii.

Daca persoana care a imprumutat firma are calitatea de asociat, societatea isi va putea deduce costurile respective, daca acestea depasesc echivalentul in lei a 1.000.000 lei, in limita a 30% din baza de calcul, care se determina ca diferenta dintre veniturile si cheltuielile inregistrate conform reglementarilor contabile aplicabile, in perioada fiscala de referinta, din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit, costurile excedentare ale indatorarii, precum si sumele deductibile reprezentand amortizarea fiscala.

Costurile excedentare ale indatorarii care nu pot fi deduse in perioada fiscala de calcul in conformitate cu dispozitiile anterior prezentate, se reporteaza, fara limita de timp, in anii fiscali urmatori in aceleasi conditii de deducere.
Din prezentarea acestor temeiuri legale se intelege ca acordarea imprumutului in euro si rambursarea acestuia in aceeasi moneda, intre persoane romane se poate efectua numai daca operatiunea se poate incadra in una din categoriile de rezidenti care pot efectua operatiuni valutare prevazute in anexa 2 din Regulamentul BNR nr. 4/2005.

In speta prezentata, societatea are inregistrata o datorie in lei catre asociatul acesteia, pe care o poate onora din leii detinuti in contul bancar sau din leii obtinuti din schimbul valutar al sumelor in valuta detinute, caz in care diferenta de curs este suportata de persoana fizica. Datoria primita de persoana fizica in moneda nationala poate fi schimbata de catre aceasta la banca la care detine un cont sau la orice entitate financiara care este autorizata sa efectueze operatiuni de schimb valutar.

Nici in acest caz diferenta de curs care rezulta nu se inregistreaza in evidenta societatii.

Trebuie avute in vedere si prevederile Omfp nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.
Este adevarat ca operatiunile la care face trimitere art. 3 din Regulamentul nr. 4/2005, cu modificarile ulterioare, se pot efectua si in valuta, pe baza acordului de vointa al partilor, dar la valoarea care nu include diferentele de curs.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016