
Raportul Special
realizat de specialisti
Acordarea de credite fara garantii reprezinta un punct de interes pentru detinatorii de microintreprinderi care doresc sa-si dezvolte afacerea dar nu au disponibile sumele necesare.
In continuare va prezentam ce inseamna un credit fara garantii, care sunt avantajele obtinerii unui astfel de credit, cum se acceseaza, ce documente sunt necesare si ce companii bancare din Romania acorda la ora actuala astfel de credite.
Creditul fara garantii reprezinta o facilitate de creditare pentru investitii care se acorda, in general, pentru afacerile cu activitate continua in ultimele 12 luni.
Pentru detinatorii de afaceri in domeniul agricol, de exemplu, exista disponibile creditele agricole fara garantii care ii asigura sumele necesare pentru noi investitii si simplifica viata oricarui fermier ce are nevoie de o mana de ajutor pentru a fructifica oportunitatile de dezvoltare.
Acest tip de creditare este atractiv pentru microintreprinderi intrucat presupune costuri reduse fata de un credit standard si nu necesita garantii reale pentru investitiile planificate.
Cartea Verde a Contabilitatii
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
In Romania prima companie bancara orientata pe acordarea de credite fara garantii pentru microintreprinderi este Patria Bank prin creditul EaSI. Acest tip de credit presupune facilitarea accesului la sume de pana la 110.000 lei, fara garantii reale, fara avans si costuri semnificativ reduse in raport cu un credit clasic.
Pasii de urmat pentru obtinerea unui credit fara garantii:
- trimiterea unei solicitari din partea clientului catre compania bancara (utilizand formularul online, de exemplu);
- banca trimite reprezentanti pentru a vizita afacerea, a vedea planurile de investitie si pentru a completa impreuna cu clientul solicitarea de credit;
- evaluarea si acordarea creditului.
Principalul avantaj consta in faptul ca nu sunt necesare garantii reale din partea afacerii solicitante deoarece prin aceasta facilitate de creditare beneficiaza de garantie europeana gratuita. De asemenea, este important de stiut ca nu este necesar un avans pentru planurile de investitii si ca valoarea creditului EaSI se dimensioneaza la nivelul afacerii si destinatia potrivita proiectului (capital de lucru, investitii sau mixt). Pentru rambursarea solicitantul va putea particulariza planificarea in functie de sezonalitatea afacerii.
Conditiile de acordare a creditului EaSI fara garantii care poate fi solicitat de microintreprinderi romanesti (indiferent de forma de organizare sau domeniu de activitate) sunt:
Pentru obtinerea unui credit fara garantii actele necesare sunt:
Perioada de acordare a creditului este intre 12 si 60 de luni pentru sume de minim 22.000 lei, si maxim 110.000 lei, iar creditul poate fi folosit pentru: capital de lucru - finantarea activitatii curente, investitii sau mixt - achizitia de bunuri (vehicule, echipamente, utilaje etc.) precum si investitii imobiliare (achizitie de cladiri sau teren, constructie/renovare de cladiri utilizate in scopul desfasurarii activitatii companiei).
Un avantaj suplimentar consta in faptul ca sunt acceptate inclusiv finantari in cadrul proiectelor cu fonduri europene (pentru valorile ce depasesc 25.000 de euro se acorda credite diferite).
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
In Romania, foarte multe companii au o situatie financiara atipicaArticole similare
Trei modificari in Codul Fiscal privind impozitul pe dividende, cota TVA si plafonul pentru IMM-uriLichidare voluntara microintreprindere. Rezerva din reevaluare. Cum procedam?Din 2023, noi reguli pentru regimul de impozitare micro: plafon redus la 500.000 euro, eliminarea cotei de 3%, firma sa aiba cel putin un angajatBonificatii pentru platitorii de impozit pe profit care nu au au efectuat plata insa aveau impozit de recuperat, conform OUG 153/2020Modificari importante pentru MICROINTREPRINDERI. Se schimba sistemul de raportare financiaraUltimele articole
Firmele trebuie sa analizeze cifra de afaceri pana pe 31 martie 2025 pentru modificarea vectorului fiscalFirmele care NU sunt MICROINTREPRINDERI in 2025 pot opta pentru acest regim in 2026?Impozit micro. Facilitati fiscale ELIMINATE in 2025 pentru MICROINTREPRINDERIDepasire plafon impozit micro la 31.12.2024. Cand se depune si cum trebuie completata D700Politici contabile 2025. Nerespectarea reglementarilor in vigoare este amendata cu pana la 10.000 leiArticole similare
Regimul fiscal al veniturilor realizate de zilieri in anul 2019Modificari TVA: Formularele 088 si 098 incepand cu data de 3 august 201525 Mai - Termen de depunere si de plataProgramul Kogalniceanu, o noua transa: 1.200 milioane leiPrestari servicii arhitectura. Cand e obligatoriu sa emitem bonul fiscal?Ultimele articole
GHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internImpozit pe profit. 5 modificari importante ce impacteaza impozitul in 2024 -2025Examen Consultant Fiscal 2025. 4 + grile pentru nota 10 la examen![MONOGRAFIE] Vouchere emag si reglementari cheieSituatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorArticole similare
MFP anunta Noul Cod fiscal. Ce cuprinde forma finala?Inspectia Muncii anunta mai multe controale in sectorul constructiilor si al activitatilor agricoleImpozit pe cladiri: Schimbarile aduse de OG 16/2022 pentru persoanele fizice si juridice, AMANATE pana in 2026Ministrul de finante considera ca Romania va depasi cresterea economica estimata la 5,2%Arenda terenuri agricole. Depunerea declaratiei 101Ultimele articole
Proiect: Impozitul majorat pe locuinte se va aplica din 1 ianuarie 2026! Ar putea fi introdusa si e-ProprietateaTotul despre Contractul de Comodat: Conditii, Riscuri si Model ContractImpozitul pe cladiri: TOT ce trebuie sa stii despre acesta in 2023Nou mod de calcul al impozitului/taxei pe cladiri incepand cu anul 2023, conform OG 16/2022Firmele din agricultura si industria alimentara vor plati un salariu minim de 3.000 lei angajatilorSfaturi de la experti
Impozit si contributii sociale pe venitul din arenda 2025
Intrebare: Societatea a luat in arenda teren. Cum calculam impozitul pe venit, CAS si CASS? Se achita sume intre 1.000 lei si 80.000 lei/persoana.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Depunere declaratii dupa radiere
Intrebare: In data de 12.03.2025, o societate a primit certificatul de radiere. In data de 15.03.2025, pe site-ul ANAF, societatea figureaza ca persoana impozabila a carei inregistrare in scopuri de tva a fost anulata. Tot pe site-ul ANAF,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Cheltuieli deductibile. Reparatiile suportate prin CASCO sunt sau nu deductibile
Venituri din surse neidentificate. Ce spune ANAF despre impozitarea lor
E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp
Formular 230. ANAF a publicat Ghidul pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA