Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Creditele fara garantii. Cum pot fi accesate de catre microintreprinderile romanesti?

13-Iul-2017
1340

Acordarea de credite fara garantii reprezinta un punct de interes pentru detinatorii de microintreprinderi care doresc sa-si dezvolte afacerea dar nu au disponibile sumele necesare. 

In continuare va prezentam ce inseamna un credit fara garantii, care sunt avantajele obtinerii unui astfel de credit, cum se acceseaza, ce documente sunt necesare si ce companii bancare din Romania acorda la ora actuala astfel de credite.

Creditul fara garantii reprezinta o facilitate de creditare pentru investitii care se acorda, in general, pentru afacerile cu activitate continua in ultimele 12 luni. 

Pentru detinatorii de afaceri in domeniul agricol, de exemplu, exista disponibile creditele agricole fara garantii care ii asigura sumele necesare pentru noi investitii si simplifica viata oricarui fermier ce are nevoie de o mana de ajutor pentru a fructifica oportunitatile de dezvoltare.

Acest tip de creditare este atractiv pentru microintreprinderi intrucat presupune costuri reduse fata de un credit standard si nu necesita garantii reale pentru investitiile planificate.

In Romania prima companie bancara orientata pe acordarea de credite fara garantii pentru microintreprinderi este Patria Bank prin creditul EaSI. Acest tip de credit presupune facilitarea accesului la sume de pana la 110.000 lei, fara garantii reale, fara avans si costuri semnificativ reduse in raport cu un credit clasic.

Pasii de urmat pentru obtinerea unui credit fara garantii:
- trimiterea unei solicitari din partea clientului catre compania bancara (utilizand formularul online, de exemplu);
- banca trimite reprezentanti pentru a vizita afacerea, a vedea planurile de investitie si pentru a completa impreuna cu clientul solicitarea de credit;
- evaluarea si acordarea creditului.

Principalul avantaj consta in faptul ca nu sunt necesare garantii reale din partea afacerii solicitante deoarece prin aceasta facilitate de creditare beneficiaza de garantie europeana gratuita. De asemenea, este important de stiut ca nu este necesar un avans pentru planurile de investitii si ca valoarea creditului EaSI se dimensioneaza la nivelul afacerii si destinatia potrivita proiectului (capital de lucru, investitii sau mixt). Pentru rambursarea solicitantul va putea particulariza planificarea in functie de sezonalitatea afacerii.

Conditiile de acordare a creditului EaSI fara garantii care poate fi solicitat de microintreprinderi romanesti (indiferent de forma de organizare sau domeniu de activitate) sunt:

  • maxim 9 angajati si
  • minim 12 luni si
  • maxim 15 ani de activitate si
  • maxim 2 milioane euro cifra de afaceri pe an.

Pentru obtinerea unui credit fara garantii actele necesare sunt:

  • documentele de infiintare ale firmei
  • documentele financiare ale firmei 
  • alte documente care pot fi solicitate de consultantii bancari (de exemplu: autorizatii, contracte etc.)

Perioada de acordare a creditului este intre 12 si 60 de luni pentru sume de minim 22.000 lei, si maxim 110.000 lei, iar creditul poate fi folosit pentru: capital de lucru - finantarea activitatii curente, investitii sau mixt - achizitia de bunuri (vehicule, echipamente, utilaje etc.) precum si investitii imobiliare (achizitie de cladiri sau teren, constructie/renovare de cladiri utilizate in scopul desfasurarii activitatii companiei).

Un avantaj suplimentar consta in faptul ca sunt acceptate inclusiv finantari in cadrul proiectelor cu fonduri europene (pentru valorile ce depasesc 25.000 de euro se acorda credite diferite).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Creditele fara garantii. Cum pot fi accesate de catre microintreprinderile romanesti?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016