Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Creditele fara garantii. Cum pot fi accesate de catre microintreprinderile romanesti?

13-Iul-2017
151

Acordarea de credite fara garantii reprezinta un punct de interes pentru detinatorii de microintreprinderi care doresc sa-si dezvolte afacerea dar nu au disponibile sumele necesare. 

In continuare va prezentam ce inseamna un credit fara garantii, care sunt avantajele obtinerii unui astfel de credit, cum se acceseaza, ce documente sunt necesare si ce companii bancare din Romania acorda la ora actuala astfel de credite.

Creditul fara garantii reprezinta o facilitate de creditare pentru investitii care se acorda, in general, pentru afacerile cu activitate continua in ultimele 12 luni. 

Pentru detinatorii de afaceri in domeniul agricol, de exemplu, exista disponibile creditele agricole fara garantii care ii asigura sumele necesare pentru noi investitii si simplifica viata oricarui fermier ce are nevoie de o mana de ajutor pentru a fructifica oportunitatile de dezvoltare.

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii

Acest tip de creditare este atractiv pentru microintreprinderi intrucat presupune costuri reduse fata de un credit standard si nu necesita garantii reale pentru investitiile planificate.

In Romania prima companie bancara orientata pe acordarea de credite fara garantii pentru microintreprinderi este Patria Bank prin creditul EaSI. Acest tip de credit presupune facilitarea accesului la sume de pana la 110.000 lei, fara garantii reale, fara avans si costuri semnificativ reduse in raport cu un credit clasic.

Pasii de urmat pentru obtinerea unui credit fara garantii:
- trimiterea unei solicitari din partea clientului catre compania bancara (utilizand formularul online, de exemplu);
- banca trimite reprezentanti pentru a vizita afacerea, a vedea planurile de investitie si pentru a completa impreuna cu clientul solicitarea de credit;
- evaluarea si acordarea creditului.

Principalul avantaj consta in faptul ca nu sunt necesare garantii reale din partea afacerii solicitante deoarece prin aceasta facilitate de creditare beneficiaza de garantie europeana gratuita. De asemenea, este important de stiut ca nu este necesar un avans pentru planurile de investitii si ca valoarea creditului EaSI se dimensioneaza la nivelul afacerii si destinatia potrivita proiectului (capital de lucru, investitii sau mixt). Pentru rambursarea solicitantul va putea particulariza planificarea in functie de sezonalitatea afacerii.

Conditiile de acordare a creditului EaSI fara garantii care poate fi solicitat de microintreprinderi romanesti (indiferent de forma de organizare sau domeniu de activitate) sunt:

  • maxim 9 angajati si
  • minim 12 luni si
  • maxim 15 ani de activitate si
  • maxim 2 milioane euro cifra de afaceri pe an.

Pentru obtinerea unui credit fara garantii actele necesare sunt:

  • documentele de infiintare ale firmei
  • documentele financiare ale firmei 
  • alte documente care pot fi solicitate de consultantii bancari (de exemplu: autorizatii, contracte etc.)

Perioada de acordare a creditului este intre 12 si 60 de luni pentru sume de minim 22.000 lei, si maxim 110.000 lei, iar creditul poate fi folosit pentru: capital de lucru - finantarea activitatii curente, investitii sau mixt - achizitia de bunuri (vehicule, echipamente, utilaje etc.) precum si investitii imobiliare (achizitie de cladiri sau teren, constructie/renovare de cladiri utilizate in scopul desfasurarii activitatii companiei).

Un avantaj suplimentar consta in faptul ca sunt acceptate inclusiv finantari in cadrul proiectelor cu fonduri europene (pentru valorile ce depasesc 25.000 de euro se acorda credite diferite).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Creditele fara garantii. Cum pot fi accesate de catre microintreprinderile romanesti?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018
    • Ministerul de Finante a aparut in dezbatere publica un proiect de ordonanta care prelungeste termenele de implementare a noilor case de marcat. Totodata, se mentioneaza ca toti operatorii economici vor schimba casele de marcat pana la 1 mai 2018. De asemenea, normele de aplicare ale OUG 28/1999 vor fi modificate pana la data de 31 august 2017. In cadrul aceluiasi proiect, se precizeaza ca vizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizati isi...» citeste mai departe aici

  • Noul model pentru Formularul 208. Impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
    • Informam notarii publici ca a fost aprobat un nou model al formularului 208 - "Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1886 / 2017 pentru modificarea modelului, continutului si instructiunilor de completare ale formularelor 208 Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul...» citeste mai departe aici

  • Asigurarile auto obligatorii. Deciziile adoptate de Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara
    • In cadrul sedintei din 26 iulie, Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) a aprobat masuri privind cadrul de functionare a pietelor financiare nebancare supravegheate - asigurari, piata de capital si pensii private, printre care: A) Reglementare Norma pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si de tramvaie cat si a unor prevederi cu privire la...» citeste mai departe aici

  • Masuri pentru asigurarea dreptului la pensie si la servicii medicale pentru salariatii care au incheiate contracte de munca cu timp partial si cu plata in acord
    • Guvernul a stabilit unele masuri pentru asigurarea platii de catre angajator a contributiei pentru pensii si sanatate la nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata, pentru toti salariatii, inclusiv pentru persoanele care au incheiate contracte de munca cu timp partial si pentru cei cu plata in acord. Exceptie fac salariatii elevi, studenti, persoane cu dizabilitati, pensionari si cei care cumuleaza venituri de cel putin nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata. Mai...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA
    • Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, va fi actualizata. Prin noul ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, supus dezbaterii publice pe site-ul institutiei, va fi actualizata procedura de solutionare cererilor de rambursare a TVA formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania,...» citeste mai departe aici

  • Expirare sediu social si anulare cod TVA. Ce obligatii fiscale apar?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care pierde codul de TVA pentru 3 luni (expirare sediul social). Vom vedea ce obligatii sunt avand in vedere ca are stoc de marfa si imobilizari neamortizate. In cazul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e) si h) din Codul fiscal, nu se fac ajustari ale taxei aferente serviciilor neutilizate, bunurilor de natura stocurilor i activelor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.