Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cretu: PDL recicleaza propunerea reducerii cotei unice

21-Aug-2013
907
Pachetul de solutii pentru economie prezentat de PDL se rezuma, de fapt, la reciclarea propunerii mai vechi privind reducerea cotei unice, este de parere europarlamentarul PSD, Corina Cretu.

"Singura idee economica a fostei Aliante Dreptate si Adevar a fost de a introduce „cota unica de impozitare" – 16 la suta. Una din consecinte e polarizarea sociala si economica fara egal pentru o tara membra a UE. Am avut crestere economica fara dezvoltare si fara reducerea saraciei”, este de parere politicianul.

O reducere a cotei unice de impozitare de la 16 la suta la 12 la suta ar impinge Romania sa urmeze scenariul Greciei, oferind "reteta" falimentului sigur pentru Romania reala. Din cel putin doua motive:

- scaderea cotei ar aduce un minus anual la buget de 6 miliarde de lei si ne-ar trimite inapoi spre procedura de deficit bugetar excesiv, detonand, in acelasi timp, o adevarata bomba sociala;

- cand cetatenii ar fi chemati sa plateasca costurile acestei masuri, bogatii ar avea de unde (pentru ca, intre timp, s-au imbogatit si mai tare), iar saracului sau romanului din clasa de mijloc le-ar fi aplicata traditionala, deja, strangere de curea patentata de fosta putere.

Concret, intre doi cetateni – unul cu salariul de 1.000 de lei, iar celalalt cu salariul de 10.000 de lei – prin reducerea cotei de la 16 la suta la 12 la suta primul ar avea un beneficiu de 40 de lei, iar cel de-al doilea ar castiga 400 de lei, adica de zece ori mai mult.

Nu este corect, pentru ca amandoi ar fi chemati sa contribuie egal la plata datoriilor pe care le implica aceasta masura. Iar costurile sociale ar fi resimtite mult mai greu de catre cel cu salariul mai mic, este de parere Cretu.

Reducerea cotei unice ar insemna si blocarea oricaror investitii publice in infrastructura (toti banii ar trebui dati pentru sustinerea acestei masuri) si prestatii sociale mai mici. Per total, ar insemna cresterea saraciei, pentru ca pensionarii, somerii, beneficiarii de prestatii sociale nu ar castiga nimic de pe urma reducerii cotei.

Aceasta idee nu face, asadar, decat sa puna pe tava favoruri celor bogati, fortandu-i in acelasi timp pe cei mai saraci dintre romani sa contribuie la plata luxului de a avea concetateni si mai bogati.

Scaderea cotei unice este, in realitate, o falsa crestere a veniturilor. Ceea ce castiga pe de o parte, angajatii pierd pe mai multe parti. Iar cei care trebuie sa rezolve aceasta problema sunt managerii si proprietarii de afaceri din Romania.

Reducerea unor impozite si taxe poate avea loc, in viziunea USL, doar pe masura crearii spatiului fiscal favorabil. Pe termen scurt, este necesara cresterea salariului minim, la pachet cu reducerea CAS. Astfel, efectele negative ale acestor masuri asupra bugetului vor fi mult diminuate. Iar pe termen lung, una dintre solutii ar fi mentinerea cotei unice de 16 la suta pentru cei cu venituri mari, in paralel cu introducerea unor cote diferentiate pentru romanii cu venituri medii si mici.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cretu: PDL recicleaza propunerea reducerii cotei unice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal, MODIFICAT: A fost introdusa o NOUA TAXA pentru anumite cladiri
    • Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016