Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cretu: PDL recicleaza propunerea reducerii cotei unice

21-Aug-2013
2011
Pachetul de solutii pentru economie prezentat de PDL se rezuma, de fapt, la reciclarea propunerii mai vechi privind reducerea cotei unice, este de parere europarlamentarul PSD, Corina Cretu.

"Singura idee economica a fostei Aliante Dreptate si Adevar a fost de a introduce „cota unica de impozitare" – 16 la suta. Una din consecinte e polarizarea sociala si economica fara egal pentru o tara membra a UE. Am avut crestere economica fara dezvoltare si fara reducerea saraciei”, este de parere politicianul.

O reducere a cotei unice de impozitare de la 16 la suta la 12 la suta ar impinge Romania sa urmeze scenariul Greciei, oferind "reteta" falimentului sigur pentru Romania reala. Din cel putin doua motive:

- scaderea cotei ar aduce un minus anual la buget de 6 miliarde de lei si ne-ar trimite inapoi spre procedura de deficit bugetar excesiv, detonand, in acelasi timp, o adevarata bomba sociala;

- cand cetatenii ar fi chemati sa plateasca costurile acestei masuri, bogatii ar avea de unde (pentru ca, intre timp, s-au imbogatit si mai tare), iar saracului sau romanului din clasa de mijloc le-ar fi aplicata traditionala, deja, strangere de curea patentata de fosta putere.


Concret, intre doi cetateni – unul cu salariul de 1.000 de lei, iar celalalt cu salariul de 10.000 de lei – prin reducerea cotei de la 16 la suta la 12 la suta primul ar avea un beneficiu de 40 de lei, iar cel de-al doilea ar castiga 400 de lei, adica de zece ori mai mult.

Nu este corect, pentru ca amandoi ar fi chemati sa contribuie egal la plata datoriilor pe care le implica aceasta masura. Iar costurile sociale ar fi resimtite mult mai greu de catre cel cu salariul mai mic, este de parere Cretu.

Reducerea cotei unice ar insemna si blocarea oricaror investitii publice in infrastructura (toti banii ar trebui dati pentru sustinerea acestei masuri) si prestatii sociale mai mici. Per total, ar insemna cresterea saraciei, pentru ca pensionarii, somerii, beneficiarii de prestatii sociale nu ar castiga nimic de pe urma reducerii cotei.

Aceasta idee nu face, asadar, decat sa puna pe tava favoruri celor bogati, fortandu-i in acelasi timp pe cei mai saraci dintre romani sa contribuie la plata luxului de a avea concetateni si mai bogati.

Scaderea cotei unice este, in realitate, o falsa crestere a veniturilor. Ceea ce castiga pe de o parte, angajatii pierd pe mai multe parti. Iar cei care trebuie sa rezolve aceasta problema sunt managerii si proprietarii de afaceri din Romania.

Reducerea unor impozite si taxe poate avea loc, in viziunea USL, doar pe masura crearii spatiului fiscal favorabil. Pe termen scurt, este necesara cresterea salariului minim, la pachet cu reducerea CAS. Astfel, efectele negative ale acestor masuri asupra bugetului vor fi mult diminuate. Iar pe termen lung, una dintre solutii ar fi mentinerea cotei unice de 16 la suta pentru cei cu venituri mari, in paralel cu introducerea unor cote diferentiate pentru romanii cu venituri medii si mici.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016