Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Criteriile care stau la baza definirii unui obiect ca ambalaj

12-Iul-2017
96

Intr-una dintre editiile Revistei de Finante Publice si Contabilitate, aparute sub egida MFP, Dr. Alexandrina Teodora BORFOAIA Directia de Legislatie si Reglementari Contabile, explica in detaliu care sunt particularitatile privind contabilitatea ambalajelor. 


Redam mai jos doar criteriile care stau la baza definirii unui obiect ca ambalaj:

- un obiect se considera ambalaj daca indeplineste conditiile din definitie fara prejudiciul altor functii pe care acesta le poate indeplini suplimentar, in masura in care acesta nu face parte integranta din produs, fiind necesar pentru a contine, a sustine sau a pastra produsul pe toata durata de viata a acestuia, iar toate elementele sale sunt destinate a fi utilizate, consumate ori eliminate impreuna cu produsul.

Spre exemplu, sunt considerate ambalaje: cutiile pentru dulciuri, foliile care invelesc carcasele de compact discuri, pungile in care se expediaza cataloage si reviste, cu o revista inauntru si altele;

- obiectele proiectate si destinate a fi umplute la punctele de vanzare, precum si obiectele “de unica folosinta”, vandute umplute sau destinate a fi umplute in punctele de desfacere sunt considerate ambalaje, daca indeplinesc functia de ambalare.

Spre exemplu, sunt considerate ambalaje (daca au fost concepute pentru a fi umplute la punctul de vanzare): pungile din plastic sau din hartie; farfuriile si paharele de unica folosinta, folia alimentara aderenta; pungile pentru sandviciuri; folia de aluminiu, husele din folie de plastic pentru protejarea hainelor curatate in curatatorii;

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount
Vezi detalii

- componentele ambalajelor si elementele auxiliare integrate in ambalaj sunt considerate ca parte din ambalajul in care sunt integrate. Elementele auxiliare agatate direct de produs sau atasate de acesta, care indeplinesc functii de ambalaj, sunt considerate ambalaje daca nu sunt parte integranta a produsului si daca nu toate elementele lor sunt destinate a fi utilizate, consumate sau eliminate impreuna cu produsul.

Spre exemplu, sunt considerate ambalaje: etichetele agatate direct de produs sau atasate acestuia. Sunt considerate ca parte a ambalajului: etichetele adezive atasate unui alt articol de ambalaj, capsele metalice, mansoanele din plastic, dispozitivul de masurare-dozare care face parte din sistemul de inchidere a recipientului pentru detergenti, rasnitele mecanice, integrate in recipiente fara posibilitate de reincarcare, pline cu un anumit produs, de exemplu rasnitele de piper pline cu piper.

Materialul integral poate fi consultat aici. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Criteriile care stau la baza definirii unui obiect ca ambalaj":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum depuneti Formularul 310 SPLIT TVA si ce documente sunt necesare
    • Conform Anexei 1 la proiectul de ordin privind Split TVA si transferul sumelor din contul de TVA, se mentioneaza ca acei contribuabili prevazuti la art. 2 alin. (1) din ordonanta, titulari ai conturilor de TVA, pot solicita transferul sumelor din contul de TVA, prin depunerea, la organul fiscal central competent, a Cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, cod 310, prevazuta in Anexa nr. 2 la ordin. Contribuabilii amintiti mai sus, conform OG 23/2017 art. 2 alin. (1)...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni triunghiulare. Cum facem raportarea fiscala in ce priveste TVA-ul?
    • Prin cele ce urmeaza, avem situatia in care, printr-o tranzactie triunghiulara, societatea A din statul P strain vinde catre societatea B din Romania, iar societatea B vinde catre societatea C din statul X strain. Marfa este transportata direct din statul P strain in statul X strain, iar transportul este asigurat de A. Vom vedea cum si unde se declara in D300, D390 si D394. Iata raspunsul specialistului: Inainte de efectuarea celor doua tranzactii (o achizitie intracomunitara de bunuri in statul...» citeste mai departe aici

  • BNR vrea sa angajeze specialisti romani din strainatate. Se lanseaza programul Brain Regain
    • Banca Nationala a Romaniei (BNR) lanseaza programul Brain Regain, pentru selectarea specialistilor romani din strainatate, se arata intr-un anunt publicat pe site-ul institutiei. "BNR pune la dispozitia specialistilor romani, care lucreaza in strainatate, posturi de inalta competenta in urmatoarele arii de specialitate ale bancii centrale: politica monetara, modelare si prognoze macroeconomice, stabilitate financiara, reglementare si autorizare, operatiuni de piata, studii economice, relatii...» citeste mai departe aici

  • IMM-urile au platit circa 87.800 de dolari dupa un incident de securitate cibernetica, iar companiile mari pana la 992.000 de dolari
    • Conform unui raport intocmit de Kaspersky Lab si B2B International, intitulat "Securitatea IT: centru de cost sau investitie strategica?", companiile globale mici si mijlocii au platit, in medie, in acest an, 87.800 de dolari dupa un incident de securitate cibernetica, in timp ce firmele mari au scos din buget pana la 992.000 de dolari. Asa cum arata studiul, citat de Agerpres, per ansamblu, companiile globale cheltuie aproape un sfert (23%) din bugetele IT alocate pentru investitii strategice...» citeste mai departe aici

  • Evolutia pietei asigurarilor in primul semestru al anului 2017
    • Piata asigurarilor din Romania si-a mentinut trendul de crestere, consemnat in ultima perioada, si in primele sase luni ale acestui an. Societatile de asigurare autorizate si reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) au inregistrat, in primul semestru al anului 2017, un total al primelor brute subscrise (PBS) de 5,04 miliarde de lei, in crestere cu 8% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Pe segmentul asigurarilor generale (AG), asiguratorii au subscris prime...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.