Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Criteriile care stau la baza definirii unui obiect ca ambalaj

12-Iul-2017
61

Intr-una dintre editiile Revistei de Finante Publice si Contabilitate, aparute sub egida MFP, Dr. Alexandrina Teodora BORFOAIA Directia de Legislatie si Reglementari Contabile, explica in detaliu care sunt particularitatile privind contabilitatea ambalajelor. 


Redam mai jos doar criteriile care stau la baza definirii unui obiect ca ambalaj:

- un obiect se considera ambalaj daca indeplineste conditiile din definitie fara prejudiciul altor functii pe care acesta le poate indeplini suplimentar, in masura in care acesta nu face parte integranta din produs, fiind necesar pentru a contine, a sustine sau a pastra produsul pe toata durata de viata a acestuia, iar toate elementele sale sunt destinate a fi utilizate, consumate ori eliminate impreuna cu produsul.

Spre exemplu, sunt considerate ambalaje: cutiile pentru dulciuri, foliile care invelesc carcasele de compact discuri, pungile in care se expediaza cataloage si reviste, cu o revista inauntru si altele;

- obiectele proiectate si destinate a fi umplute la punctele de vanzare, precum si obiectele “de unica folosinta”, vandute umplute sau destinate a fi umplute in punctele de desfacere sunt considerate ambalaje, daca indeplinesc functia de ambalare.

Spre exemplu, sunt considerate ambalaje (daca au fost concepute pentru a fi umplute la punctul de vanzare): pungile din plastic sau din hartie; farfuriile si paharele de unica folosinta, folia alimentara aderenta; pungile pentru sandviciuri; folia de aluminiu, husele din folie de plastic pentru protejarea hainelor curatate in curatatorii;

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

- componentele ambalajelor si elementele auxiliare integrate in ambalaj sunt considerate ca parte din ambalajul in care sunt integrate. Elementele auxiliare agatate direct de produs sau atasate de acesta, care indeplinesc functii de ambalaj, sunt considerate ambalaje daca nu sunt parte integranta a produsului si daca nu toate elementele lor sunt destinate a fi utilizate, consumate sau eliminate impreuna cu produsul.

Spre exemplu, sunt considerate ambalaje: etichetele agatate direct de produs sau atasate acestuia. Sunt considerate ca parte a ambalajului: etichetele adezive atasate unui alt articol de ambalaj, capsele metalice, mansoanele din plastic, dispozitivul de masurare-dozare care face parte din sistemul de inchidere a recipientului pentru detergenti, rasnitele mecanice, integrate in recipiente fara posibilitate de reincarcare, pline cu un anumit produs, de exemplu rasnitele de piper pline cu piper.

Materialul integral poate fi consultat aici. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Criteriile care stau la baza definirii unui obiect ca ambalaj":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018
    • Ministerul de Finante a aparut in dezbatere publica un proiect de ordonanta care prelungeste termenele de implementare a noilor case de marcat. Totodata, se mentioneaza ca toti operatorii economici vor schimba casele de marcat pana la 1 mai 2018. De asemenea, normele de aplicare ale OUG 28/1999 vor fi modificate pana la data de 31 august 2017. In cadrul aceluiasi proiect, se precizeaza ca vizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizati isi...» citeste mai departe aici

  • Noul model pentru Formularul 208. Impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
    • Informam notarii publici ca a fost aprobat un nou model al formularului 208 - "Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal" prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1886 / 2017 pentru modificarea modelului, continutului si instructiunilor de completare ale formularelor 208 Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul...» citeste mai departe aici

  • Asigurarile auto obligatorii. Deciziile adoptate de Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara
    • In cadrul sedintei din 26 iulie, Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) a aprobat masuri privind cadrul de functionare a pietelor financiare nebancare supravegheate - asigurari, piata de capital si pensii private, printre care: A) Reglementare Norma pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si de tramvaie cat si a unor prevederi cu privire la...» citeste mai departe aici

  • Masuri pentru asigurarea dreptului la pensie si la servicii medicale pentru salariatii care au incheiate contracte de munca cu timp partial si cu plata in acord
    • Guvernul a stabilit unele masuri pentru asigurarea platii de catre angajator a contributiei pentru pensii si sanatate la nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata, pentru toti salariatii, inclusiv pentru persoanele care au incheiate contracte de munca cu timp partial si pentru cei cu plata in acord. Exceptie fac salariatii elevi, studenti, persoane cu dizabilitati, pensionari si cei care cumuleaza venituri de cel putin nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata. Mai...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA
    • Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, va fi actualizata. Prin noul ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, supus dezbaterii publice pe site-ul institutiei, va fi actualizata procedura de solutionare cererilor de rambursare a TVA formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania,...» citeste mai departe aici

  • Expirare sediu social si anulare cod TVA. Ce obligatii fiscale apar?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care pierde codul de TVA pentru 3 luni (expirare sediul social). Vom vedea ce obligatii sunt avand in vedere ca are stoc de marfa si imobilizari neamortizate. In cazul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de organele fiscale competente conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e) si h) din Codul fiscal, nu se fac ajustari ale taxei aferente serviciilor neutilizate, bunurilor de natura stocurilor i activelor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.