Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum arata Proiectul de buget pe 2017 si ce domenii vor primi mai multi bani

26-Ian-2017
712

Proiectul de buget pe anul 2017 este configurat pe un cadru macroeconomic cu o valoare a PIB de 815,195 mld. de lei sipe o crestere economica de 5,2%. Deficitul bugetar (cash) este estimat la 2,96% din PIB, in timp ce deficitul ESA este de 2,99% din PIB, cu incadrare in tinta de deficit bugetar de sub 3% din PIB, potrivit Tratatului de la Maastricht.

Veniturile bugetare proiectate pentru 2017 reprezinta 31,3% din PIB, fiind estimate la 254,717 mld. de lei. Cheltuielile bugetare sunt estimate la 278, 817 mld. de lei, ceea ce reprezinta 34,2% din PIB.

Pentru proiectul de buget pe 2017 au fost luati in considerare urmatorii indicatori macroeconomici: o inflatie medie anuala de 1,4%, un castig mediu salarial net de 2.274 lei si un curs mediu al euro de 4,46 lei. Se asteapta o majorare a numarului de salariati de 4,3%, concomitent cu reducerea ratei somajului inregistrat la 4,3% la finalul anului 2017.

Datoria guvernamentala, calculata conform metodologiei UE, este estimata la 37,7% din PIB, la un nivel sustenabil de sub 40% din PIB.

Proiectul de buget pe 2017 are urmatoarele directii majore de actiune: cresterea veniturilor populatiei, investitii sporite in infrastructura si reducerea taxelor.

Cresterea veniturilor populatiei isi gaseste concretizarea in cresterea salariului minim de la 1 februarie 2017 la 1.450 de lei, in cresteri salariale in educatie, in sanatate si pentru alte categorii de angajati din sectorul public.
De exemplu, personalul platit din fonduri publice din institu?iile ?i autorita?ile publice ale administratiei publice locale beneficiaza de la 1 februarie 2017 de o majorare salariala de 20%.


Tot atunci,creste cu 50% cuantumul brut al salariilor personalului din cadrul institutiilor publice de spectacole sau concerte, indiferent de subordonarea acestora.
Pensia minima se majoreaza de la 1 martie de la 400 de lei, la 520 de lei.
De la 1 iulie 2017, punctul de pensie va creste cu 9%, ajungand la 1.000 de lei.
Studentii inmatriculati la forma de invatamant cu frecventa, in institutiile de invatamant superior acreditate, beneficiaza de gratuitate la transport intern feroviar la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a.
Cuantumul alocat pentru constituirea fondului de burse si protectie sociala a studentilor se stabileste la 201 lei/luna pe perioada derularii activitatilor didactice/student de la invatamantul cu frecventa, fara taxa de studii.
Vor fi scutite de impozit pensiile mai mici sau egale cu 2.000 de lei si va fi eliminata obligatia pensionarilor de a plati contributii sociale de asigurari de sanatate.

La capitolul "Investitii" alocarea bugetara prevede investitii in infrastructura, sanatate, educatie, agricultura, cresterea absorbtiei fondurilor europene, prin finantarea unor proiecte prioritare care sa conduca la realizarea unor rezultate concrete.
Se estimeaza ca investitiile vor reprezenta 4,2% din PIB, in crestere fata de executia pe 2016 care a fost de 3,9% din PIB.
incepand cu 1 ianuarie 2017, au fost promovate masuri care sa sustina investitiile prin aplicarea nelimitata in timp a facilitatii fiscale de scutire a impozitului reinvestit.
incepand cu 1 februarie 2017, pentru sustinerea mediului de afaceri prin incurajarea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor a fost majorata limita veniturilor realizate la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent de la 100.000 de euro la 500.000 de euro.
A fost stabilita o cota de impozitare de 1% pentru microintreprinderile care au unul sau mai multi salariati si a fost eliminata cota de impozit de 2% pentru microintreprinderile care au un salariat. Masura vizeaza stimularea crearii de noi locuri de munca si asezarea echitabila a sarcinii fiscale intre microintreprinderi.

Reducerea taxelor s-a concretizat prin eliminarea celor 102 taxe.
Continua, astfel, procesul de simplificare a fiscalitatii si de debirocratizare inceput in ultimii ani, precum si alte masuri fiscale care sustin mediul de afaceri, sectorul IMM - contributor de importanta strategica la cresterea economica si crearea de locuri de munca.
Sectorul intreprinderilor mici si mijlocii va beneficia de finan?area unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv dezvoltarea regionala prin stimularea realizarii de investi?ii, crearii de noi locuri de munca, modernizarea sau dezvoltarea IMM-urilor, asigurarea unei dezvoltari economice durabile.

in 2017, Ministerul Apararii Nationale va avea un buget care reprezinta 2% din PIB.

Majorarile salariale de anul acesta se regasesc in cresterea bugetelor Ministerelor Educatiei Nationale, al Muncii si Justitiei Sociale, al Culturii si Identitatii Nationale, dar si in cel al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate. Casa de Pensii are un buget mai mare cu 8% ca urmare a cresterii punctului de pensie, a pensiei minime si a scutirii de impozit si de la plata contributiilor la sanatate.

Bugetul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale a fost suplimentat pentru proiecte pe fonduri europene si pentru capitalizarea Postei Romane cu 170 de milioane de lei.

Un obiectiv este fundamentarea bugetului pe baza de programe care va permite stabilitatea si predictibilitatea alocarilor bugetare. Va exista astfel o percep?ie mai corecta, mai sistematica ?i mai organizata asupra obiectivelor strategice ?i a rezultatelor politicilor statului, o evaluare coerenta a felului in care s-au cheltuit banii publici in mod ra?ional si transparent pentru politici publice in interesul societa?ii.

Pe cadrul bugetar al Uniunii Europene pentru 2014-2020, estimam fonduri europene pentru politica de coeziune in valoare de 4,441 mld. de euro, iar pentru agricultura 1,18 mld. de euro pentru Programe Nationale de Dezvoltare Rurala si 1,8 mld. de euro pentru fermieri, in cadrul politicii agricole comune.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum arata Proiectul de buget pe 2017 si ce domenii vor primi mai multi bani":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016