Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum completati Formularul 088 de la 1 august? Procedura completa si noile modificari

01-Aug-2016
4525

Prin OANAF 2048/2016, publicat in M. Of. 533/2016 s-a modificat Ordinul Presedintelui ANAF 384/2015 privind modelul si continutul formularul 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA."

Formularul 088 Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA se depune de catre societatile infiintate in baza Legii 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului astfel:

>> daca solicita inregistrarea in scopuri de TVA:

- la infiintare potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, caz in care formularul se depne in aceeasi zi cu depunerea la oficiul registrului comertului a cererii de inmatriculare in registrul comertului.
- ulterior infiintarii:
* prin depasirea plafonului de scutrie de TVA in cursul anului calendaristic potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (1) lit.b) din Codul fiscal, caz in care formularul se depune odata cu declaratia de mentiuni
* prin optiune potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul, caz in care formularul se depune odata cu declaratia de mentiuni
* cu ocazia reinregistrarii in scopuri de TVA potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (12) din Codul fiscal, caz in care formularul se depune odata cu cererea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (12) din Codul fiscal.

>> la solicitarea organelor fiscale competente, in situatia in care prezinta risc fiscal in urma selectiei efectuate in mod automat.

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Principalele noutati:

* in cadrul cartusului "Date de identificare a persoanei impozabile" se introduc urmatoarele rubrici:

- o rubrica care permite reprezentantului legal/imputernicitului persoanei impozabile analizate sa declare daca societatea se afla/nu se afla in procedura insolventei prevazuta de Legea 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare. Datele cu privire la asociati si/sau administratori se vor completa pentru asociatii si/sau administratorii care indeplineau aceasta calitate la momentul declansarii procedurii insolventei.

- o rubrica care permite reprezentantului legal/imputernicitului persoanei impozabile analizate sa inscrie adresa de website a persoanei impozabile, dupa caz.

* eliminarea pct. 1 din vechiul formular privind precizarea modului de detinere a spatiului cu destinatie de sediu social.

* eliminarea pct. 2 din vechiul formular privind precizarea daca domiciliul fiscal declarat este diferit de sediul social.

* eliminarea ptc. 3 din vechiul formular privind precizarea detinerii de spatii cu destinatia de sedii secundare declarate.

* reformularea si renumerotarea pct. 4 din vechiul formular, iar in noul model de formular informatiile se regasesc la ptc. 1 astfel:

A. se precizeaza daca persoana impozabila desfasoara activitati economice:
a) la sediul social/profesional;
b) la sediile secundare (puncte de lucru);
c) in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).

B. se detaliaza acivitatea economica pentru care se solicita sau s-a obtinut codul de inregistrare in scopuri de TVA, precizand, dupa caz, principalii clienti/furnizori/prestatori."

C. daca persoana impozabila urmeaza sa efectueze investitii in legatura cu domeniul principal de activitate se precizeaza, dupa caz, urmatoarele informatii: adresa unde se realizeaza investitia, durata realizarii investitiei, valoarea estimata a investitiei, numar/data autorizatie de construire.

Referitor la aceste prevederi se elimina obligativitatea anexarii in cope a contractelor de proprietate/inchiriere/comodat/leasing financiar care atesta detinerea cu titlu legal a spatiului cu destinatie de sediu social sau a spatiului cu destinatie de sediu secundar (punct de lucru).

* reformularea si renumerotarea pct. 6 din vechiul formular, iar in noul model de formular informatiile se regasesc la pct. 2 cu precizari daca asociatii si/sau administratorii persoanei impozabiel pentru care se depune declaratia:

- au detinut/detin calitatea de asociar si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile, aflate in situatiile prezentate mai jos:

1) la care a fost declansara procedura insolventei;
2) in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului"

- au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale respectiv membri ai unor intreprinderi familiale, aflate in situatiile prezentate mai jos:

1) la care a fost declansata procedura insolventei;
2) in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului."

Informatiile de la pct.2 din noul formular trebuie sa corespunda unei perioade de 5 ani fiscali incheiati care preceda datei prezentei declaratii.

COMENTARII:

- persoana impozabila va trebui sa precizeze motivul care a condus la declansarea procedurii de insolventa respectiv al inactivitatii temporare inregistrate la registrul comertului.

- au fost eliminate informatiile care erau in vechiul formular cu privire la faptul ca asoiatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia 088 se aflau in situatiile: lichidate; declarate contribuabili inactivi in conformitate cu prevederile art. 92 sin Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare; la care a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. c)-f) si h) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare).

*eliminarea pct. 10 din vechiul formular privind specificarea datelor de contact a 3 persoane din Romania care, la solicitarea organului fiscal, pot da relatii despre administratorul/administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia.

* la pct. 5 din noul formular:
- in situatia in care contabilitatea este organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, conform art. 10 alin. (3) din Legea 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ramane valabila atasarea in copie a contractului de prestari servicii incheiat intre prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii si persoana impozabila.

- in situatia in care contabilitatea este organizata si condusa in compartinebre distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicicta sa indeplineasca aceasta functie, conform art. 10 alin. (2) din Legea 82/1991, nu se mai ataseaza copia contractului de munca inregistrat in REVISAL si copia diplomei de studii economice superioare.

* la pct. 7 din noul formular: nu se mai ataseaza in copie, intre unul si trei contracte, dupa caz, inregistrate in REVISAL pentru persoanele care detin pozitii relevante in cadrul persoanei impozabile (director, manager, sef compartiment etc.)
* la pct. 8 din noul formular cu privire la veniturile brute realizate de asociati si administratori persoane fizice:
- au fost introduse praguri/intervale prestabilite in interiorul carora sa se incadreze veniturile brute realizate de catre asociatii si/sau administratorii, persoane fizice, ai persoanei impozabile analizate, in ultimele 12 luni anterioare celei pentru care se depune declaratia

- se solicita informatii legate de denumirea platitorului de venit, date de identificare a platitorului de venit (CIF/CUI/Alte date de identificare...), tara din care s-a obtinut venitul.

- au fost introduse urmatoarele mentiuni:

>>>> in cazul veniturilor din salarii si asimilate salariilor, precum si a veniturilor din pensii obtinute din Romania/din afara Romaniei, se vor avea in vedere veniturile brute realizate in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune prezenta declaratia. Pentru veniturile de alta natura decat cele din salarii si asimilate salariilor, respectiv din pensii, obtinute din Romania/din afara Romaniei, se vor avea in vedere veniturile brute realizate in anul fiscal precedent, celui in care se depune prezenta declaratie, precum si veniturile brute realizate in anul fiscal curent, dupa caz.

>>>> in cazul obtinerii de venituri in valuta din Romania/din afara Romaniei se va calcula echivalentul in lei a valorii brute a veniturilor realizate avand in vedere cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data de 31 decembrie a anului anterior celui care se depune declaratia.

* la pct. 9 din noul formular cu privire la studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratorii persoane fizice in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia: nu se mai ataseaza in copie documentele care atesta nivelul studiilor dobandite si declarate.

* in noul formular se introduce pct. 10 in noul formular care are urmatorul continut: "Precizati daca detineti active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate"

* in noul formular se introduce pct. 11 care are urmatorul continut: "Precizati daca efectuati sau intentionati sa efectuati in urmatoarele 12 luni:
a) operatiuni intracomunitare de natura celor prevazute la art. 329 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare

b) achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export)

Prevederile OANAF 2048/2016, publicat in M. Of. nr. 533/2016 intra in vigoare in 15 zile de la data publicarii (1 august!).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum completati Formularul 088 de la 1 august? Procedura completa si noile modificari":
Rating:

Nota: 4.12 din 13 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAF
    • Tema sesiunii de asistenta online organizate saptamana aceasta de ANAF a fost reprezentata de IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au...» citeste mai departe aici

  • Legea superimunitatii avocatilor a fost promulgata de presedintele Iohannis
    • Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Administratia Prezidentiala a facut acest anunt privind promulgarea noii legi. Va reamintim ca la inceputul acestui an, Curtea Constitutionala a respins ca neintemeiata o obiectie de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind modificarea si completarea Legii 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Noile prevederi...» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.