Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum completati Formularul 088 de la 1 august? Procedura completa si noile modificari

01-Aug-2016
5235

Prin OANAF 2048/2016, publicat in M. Of. 533/2016 s-a modificat Ordinul Presedintelui ANAF 384/2015 privind modelul si continutul formularul 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA."

Formularul 088 Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA se depune de catre societatile infiintate in baza Legii 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului astfel:

>> daca solicita inregistrarea in scopuri de TVA:

- la infiintare potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, caz in care formularul se depne in aceeasi zi cu depunerea la oficiul registrului comertului a cererii de inmatriculare in registrul comertului.
- ulterior infiintarii:
* prin depasirea plafonului de scutrie de TVA in cursul anului calendaristic potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (1) lit.b) din Codul fiscal, caz in care formularul se depune odata cu declaratia de mentiuni
* prin optiune potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul, caz in care formularul se depune odata cu declaratia de mentiuni


* cu ocazia reinregistrarii in scopuri de TVA potrivit dispozitiilor art. 316 alin. (12) din Codul fiscal, caz in care formularul se depune odata cu cererea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (12) din Codul fiscal.

>> la solicitarea organelor fiscale competente, in situatia in care prezinta risc fiscal in urma selectiei efectuate in mod automat.

Principalele noutati:

* in cadrul cartusului "Date de identificare a persoanei impozabile" se introduc urmatoarele rubrici:

- o rubrica care permite reprezentantului legal/imputernicitului persoanei impozabile analizate sa declare daca societatea se afla/nu se afla in procedura insolventei prevazuta de Legea 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare. Datele cu privire la asociati si/sau administratori se vor completa pentru asociatii si/sau administratorii care indeplineau aceasta calitate la momentul declansarii procedurii insolventei.

- o rubrica care permite reprezentantului legal/imputernicitului persoanei impozabile analizate sa inscrie adresa de website a persoanei impozabile, dupa caz.

* eliminarea pct. 1 din vechiul formular privind precizarea modului de detinere a spatiului cu destinatie de sediu social.

* eliminarea pct. 2 din vechiul formular privind precizarea daca domiciliul fiscal declarat este diferit de sediul social.

* eliminarea ptc. 3 din vechiul formular privind precizarea detinerii de spatii cu destinatia de sedii secundare declarate.

* reformularea si renumerotarea pct. 4 din vechiul formular, iar in noul model de formular informatiile se regasesc la ptc. 1 astfel:

A. se precizeaza daca persoana impozabila desfasoara activitati economice:
a) la sediul social/profesional;
b) la sediile secundare (puncte de lucru);
c) in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).

B. se detaliaza acivitatea economica pentru care se solicita sau s-a obtinut codul de inregistrare in scopuri de TVA, precizand, dupa caz, principalii clienti/furnizori/prestatori."

C. daca persoana impozabila urmeaza sa efectueze investitii in legatura cu domeniul principal de activitate se precizeaza, dupa caz, urmatoarele informatii: adresa unde se realizeaza investitia, durata realizarii investitiei, valoarea estimata a investitiei, numar/data autorizatie de construire.

Referitor la aceste prevederi se elimina obligativitatea anexarii in cope a contractelor de proprietate/inchiriere/comodat/leasing financiar care atesta detinerea cu titlu legal a spatiului cu destinatie de sediu social sau a spatiului cu destinatie de sediu secundar (punct de lucru).

* reformularea si renumerotarea pct. 6 din vechiul formular, iar in noul model de formular informatiile se regasesc la pct. 2 cu precizari daca asociatii si/sau administratorii persoanei impozabiel pentru care se depune declaratia:

- au detinut/detin calitatea de asociar si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile, aflate in situatiile prezentate mai jos:

1) la care a fost declansara procedura insolventei;
2) in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului"

- au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale respectiv membri ai unor intreprinderi familiale, aflate in situatiile prezentate mai jos:

1) la care a fost declansata procedura insolventei;
2) in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului."

Informatiile de la pct.2 din noul formular trebuie sa corespunda unei perioade de 5 ani fiscali incheiati care preceda datei prezentei declaratii.

COMENTARII:

- persoana impozabila va trebui sa precizeze motivul care a condus la declansarea procedurii de insolventa respectiv al inactivitatii temporare inregistrate la registrul comertului.

- au fost eliminate informatiile care erau in vechiul formular cu privire la faptul ca asoiatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia 088 se aflau in situatiile: lichidate; declarate contribuabili inactivi in conformitate cu prevederile art. 92 sin Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare; la care a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. c)-f) si h) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare).

*eliminarea pct. 10 din vechiul formular privind specificarea datelor de contact a 3 persoane din Romania care, la solicitarea organului fiscal, pot da relatii despre administratorul/administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia.

* la pct. 5 din noul formular:
- in situatia in care contabilitatea este organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, conform art. 10 alin. (3) din Legea 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ramane valabila atasarea in copie a contractului de prestari servicii incheiat intre prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii si persoana impozabila.

- in situatia in care contabilitatea este organizata si condusa in compartinebre distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicicta sa indeplineasca aceasta functie, conform art. 10 alin. (2) din Legea 82/1991, nu se mai ataseaza copia contractului de munca inregistrat in REVISAL si copia diplomei de studii economice superioare.

* la pct. 7 din noul formular: nu se mai ataseaza in copie, intre unul si trei contracte, dupa caz, inregistrate in REVISAL pentru persoanele care detin pozitii relevante in cadrul persoanei impozabile (director, manager, sef compartiment etc.)
* la pct. 8 din noul formular cu privire la veniturile brute realizate de asociati si administratori persoane fizice:
- au fost introduse praguri/intervale prestabilite in interiorul carora sa se incadreze veniturile brute realizate de catre asociatii si/sau administratorii, persoane fizice, ai persoanei impozabile analizate, in ultimele 12 luni anterioare celei pentru care se depune declaratia

- se solicita informatii legate de denumirea platitorului de venit, date de identificare a platitorului de venit (CIF/CUI/Alte date de identificare...), tara din care s-a obtinut venitul.

- au fost introduse urmatoarele mentiuni:

>>>> in cazul veniturilor din salarii si asimilate salariilor, precum si a veniturilor din pensii obtinute din Romania/din afara Romaniei, se vor avea in vedere veniturile brute realizate in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune prezenta declaratia. Pentru veniturile de alta natura decat cele din salarii si asimilate salariilor, respectiv din pensii, obtinute din Romania/din afara Romaniei, se vor avea in vedere veniturile brute realizate in anul fiscal precedent, celui in care se depune prezenta declaratie, precum si veniturile brute realizate in anul fiscal curent, dupa caz.

>>>> in cazul obtinerii de venituri in valuta din Romania/din afara Romaniei se va calcula echivalentul in lei a valorii brute a veniturilor realizate avand in vedere cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data de 31 decembrie a anului anterior celui care se depune declaratia.

* la pct. 9 din noul formular cu privire la studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratorii persoane fizice in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia: nu se mai ataseaza in copie documentele care atesta nivelul studiilor dobandite si declarate.

* in noul formular se introduce pct. 10 in noul formular care are urmatorul continut: "Precizati daca detineti active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate"

* in noul formular se introduce pct. 11 care are urmatorul continut: "Precizati daca efectuati sau intentionati sa efectuati in urmatoarele 12 luni:
a) operatiuni intracomunitare de natura celor prevazute la art. 329 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare

b) achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export)

Prevederile OANAF 2048/2016, publicat in M. Of. nr. 533/2016 intra in vigoare in 15 zile de la data publicarii (1 august!).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum completati Formularul 088 de la 1 august? Procedura completa si noile modificari":
Rating:

Nota: 4.12 din 13 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016