Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum depuneti Formularul 310 SPLIT TVA si ce documente sunt necesare

25-Sep-2017
3355

Conform Anexei 1 la proiectul de ordin privind Split TVA si transferul sumelor din contul de TVA, se mentioneaza ca acei contribuabili prevazuti la art. 2 alin. (1) din ordonanta, titulari ai conturilor de TVA, pot solicita transferul sumelor din contul de TVA, prin depunerea, la organul fiscal central competent, a Cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, cod 310, prevazuta in Anexa nr. 2 la ordin.

Contribuabilii amintiti mai sus, conform OG 23/2017 art. 2 alin. (1) sunt:

"Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA pentru incasarea si plata TVA. Institutiile publice inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal au obligatia sa deschida si sa utilizeze utilizeze cel putin un cont pentru incasarea TVA. Conturile de TVA se deschid in lei si, dupa caz, in valuta".

Cererea se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF care are atasate doua fisiere, astfel:

- un fisier XML, a carui structura este disponibila pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), si
- un fisier cu extensia zip care va contine documentele justificative anexate la cerere.

Cererea se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-guvernare, sectiunea Depunere declaratii, caz in care pentru depunerea cererii, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Cererea in format electronic copiata pe suport CD si insotita de formularul listat si semnat se poate depune si direct la registratura organului fiscal competent ori se comunica prin posta cu confirmare de primire.

Formularul 310 se completeaza cu ajutorul programelor de asistenta existente pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), sectiunea Servicii online, subsectiunea Declaratii electronice.

Cererile pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA se inregistreaza in evidenta organului fiscal competent, intr-o fisa distincta, denumita "Transfer de sume din contul de TVA", in care va fi evidentiat modul de solutionare a cererilor si care va cuprinde cel putin:
- denumire solicitant;
- codul de inregistrare in scopuri de TVA;
- numarul si data depunerii cererii;
- temeiul legal in baza caruia s-a solicitat aprobarea transferului;
- informatii referitoare la modul de solutionare a cererii;

Cererea va fi insotita de documente justificative, in copie, certificate conform cu originalul de catre contribuabil, in functie de natura sumelor solicitate a fi transferate din contul de TVA, dupa cum urmeaza: 

a) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit e) din ordonanta: instrumente financiar-bancare de plata, extrase de cont, facturi;
b) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit g) din ordonanta: ordine de plata, extrase de cont, facturi, contracte si orice alte documente care pot sustine corectarea facturilor sau ajustarea bazei de impozitare a TVA conform art. 287 din Codul fiscal;
c) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit h) din ordonanta: documentele de plata si extrasele de cont din care rezulta suma transferata din contul curent;
d) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit j) din ordonanta: aceasta se realizeaza pe baza informatiilor existente in evidenta fiscala;
e) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit k) din ordonanta: documentele prevazute de lege care au stat la baza platii in numerar si/sau a platilor efectuate cu cardul din contul curent (factura, bonuri fiscale, declaratii vamale de import, etc.), documentele de plata (in numerar, cu cardul din contul curent).

Responsabilitatea pentru continutul documentelor justificative revine integral contribuabilului. Pentru toate situatiile de mai sus, pot fi anexate si orice alte documente care justifica solicitarea tranferului sumelor din contul de TVA.

3. Cererea se solutioneaza in termen de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent, prin emiterea deciziei/deciziilor de solutionare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, conform modelului prevazut in Anexa nr. 4 la prezentul ordin.

4.(1) La primirea cererii, organul de inspectie fiscala verifica daca:

- au fost prezentate toate documentele justificative inscrise in cererea de transfer, iar acestea sunt corelate cu sumele solicitate;
- documentele justificative prezentate sunt corelate cu temeiul legal mentionat in cerere. 

 (2) Pentru verificarea indeplinirii condi?iilor pentru aprobarea transferului din contul de TVA, se procedeaza dupa cum urmeaza:

 a) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. e) din ordonanta, se identifica eroarea din documentele de plata si se stabileste daca documentele depuse justifica eroarea pentru care se solicita aprobarea transferului;

 b) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. g) din ordonanta, se identifica facturile care au fost corectate sau facturile care au stat la baza ajustarii bazei de impozitare a TVA, documentele potrivit prevederilor legale care au generat ajustarea bazei: contracte, acord etc.;

 c) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. h) din ordonanta, se identifica transferurile din conturile curente in contul de TVA si daca aceste sume reprezinta sume transferate din contul curent deschis la aceeasi institutie de credit;

 d) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. j) din ordonanta, aceasta se realizeaza pe baza informatiilor existente in evidenta fiscala, obtinute prin accesarea bazelor de date sau pe baza informatiilor solicitate si transmise, in aceeasi zi, de catre compartimentul cu atributii de evidenta pe platitor pentru respectarea conditiei privind obligatiile de plata pentru TVA si de catre compartimentul registru contribuabili, declaratii fiscale si gestiune dosare, pentru certificarea calitatii de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA;

 e) pentru situatia de la art. 9 alin (1) lit k) din ordonanta, aceasta se realizeaza, pe baza documentelor prevazute de lege care au stat la baza platii in numerar si/sau a platilor efectuate cu cardul din contul curent (factura, bonuri fiscale, declaratii vamale de import, etc.), precum si a documentelor de plata (in numerar, cu cardul din contul curent).


Dupa aprobarea referatului se va proceda la emiterea deciziei/deciziilor de solutionare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, care va cuprinde:
- suma solicitata a fi transferata din contul/conturile de TVA
- suma aprobata a fi transferata din contul/conturile de TVA
- suma respinsa a fi transferata din contul/conturile de TVA.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum depuneti Formularul 310 SPLIT TVA si ce documente sunt necesare":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016