Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum depuneti Formularul 310 SPLIT TVA si ce documente sunt necesare

25-Sep-2017
6183

Conform Anexei 1 la proiectul de ordin privind Split TVA si transferul sumelor din contul de TVA, se mentioneaza ca acei contribuabili prevazuti la art. 2 alin. (1) din ordonanta, titulari ai conturilor de TVA, pot solicita transferul sumelor din contul de TVA, prin depunerea, la organul fiscal central competent, a Cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, cod 310, prevazuta in Anexa nr. 2 la ordin.

Contribuabilii amintiti mai sus, conform OG 23/2017 art. 2 alin. (1) sunt:

"Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA pentru incasarea si plata TVA. Institutiile publice inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal au obligatia sa deschida si sa utilizeze utilizeze cel putin un cont pentru incasarea TVA. Conturile de TVA se deschid in lei si, dupa caz, in valuta".

Cererea se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF care are atasate doua fisiere, astfel:

- un fisier XML, a carui structura este disponibila pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), si
- un fisier cu extensia zip care va contine documentele justificative anexate la cerere.

Cererea se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-guvernare, sectiunea Depunere declaratii, caz in care pentru depunerea cererii, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.

Cererea in format electronic copiata pe suport CD si insotita de formularul listat si semnat se poate depune si direct la registratura organului fiscal competent ori se comunica prin posta cu confirmare de primire.

Formularul 310 se completeaza cu ajutorul programelor de asistenta existente pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), sectiunea Servicii online, subsectiunea Declaratii electronice.

Cererile pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA se inregistreaza in evidenta organului fiscal competent, intr-o fisa distincta, denumita "Transfer de sume din contul de TVA", in care va fi evidentiat modul de solutionare a cererilor si care va cuprinde cel putin:
- denumire solicitant;
- codul de inregistrare in scopuri de TVA;
- numarul si data depunerii cererii;
- temeiul legal in baza caruia s-a solicitat aprobarea transferului;
- informatii referitoare la modul de solutionare a cererii;

Cererea va fi insotita de documente justificative, in copie, certificate conform cu originalul de catre contribuabil, in functie de natura sumelor solicitate a fi transferate din contul de TVA, dupa cum urmeaza: 

a) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit e) din ordonanta: instrumente financiar-bancare de plata, extrase de cont, facturi;
b) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit g) din ordonanta: ordine de plata, extrase de cont, facturi, contracte si orice alte documente care pot sustine corectarea facturilor sau ajustarea bazei de impozitare a TVA conform art. 287 din Codul fiscal;
c) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit h) din ordonanta: documentele de plata si extrasele de cont din care rezulta suma transferata din contul curent;
d) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit j) din ordonanta: aceasta se realizeaza pe baza informatiilor existente in evidenta fiscala;
e) pentru situatia prevazuta la art. 9 alin (1) lit k) din ordonanta: documentele prevazute de lege care au stat la baza platii in numerar si/sau a platilor efectuate cu cardul din contul curent (factura, bonuri fiscale, declaratii vamale de import, etc.), documentele de plata (in numerar, cu cardul din contul curent).

Responsabilitatea pentru continutul documentelor justificative revine integral contribuabilului. Pentru toate situatiile de mai sus, pot fi anexate si orice alte documente care justifica solicitarea tranferului sumelor din contul de TVA.

3. Cererea se solutioneaza in termen de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent, prin emiterea deciziei/deciziilor de solutionare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, conform modelului prevazut in Anexa nr. 4 la prezentul ordin.

4.(1) La primirea cererii, organul de inspectie fiscala verifica daca:

- au fost prezentate toate documentele justificative inscrise in cererea de transfer, iar acestea sunt corelate cu sumele solicitate;
- documentele justificative prezentate sunt corelate cu temeiul legal mentionat in cerere. 

 (2) Pentru verificarea indeplinirii condi?iilor pentru aprobarea transferului din contul de TVA, se procedeaza dupa cum urmeaza:

 a) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. e) din ordonanta, se identifica eroarea din documentele de plata si se stabileste daca documentele depuse justifica eroarea pentru care se solicita aprobarea transferului;

 b) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. g) din ordonanta, se identifica facturile care au fost corectate sau facturile care au stat la baza ajustarii bazei de impozitare a TVA, documentele potrivit prevederilor legale care au generat ajustarea bazei: contracte, acord etc.;

 c) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. h) din ordonanta, se identifica transferurile din conturile curente in contul de TVA si daca aceste sume reprezinta sume transferate din contul curent deschis la aceeasi institutie de credit;

 d) pentru situatia de la art. 9 alin.(1) lit. j) din ordonanta, aceasta se realizeaza pe baza informatiilor existente in evidenta fiscala, obtinute prin accesarea bazelor de date sau pe baza informatiilor solicitate si transmise, in aceeasi zi, de catre compartimentul cu atributii de evidenta pe platitor pentru respectarea conditiei privind obligatiile de plata pentru TVA si de catre compartimentul registru contribuabili, declaratii fiscale si gestiune dosare, pentru certificarea calitatii de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA;

 e) pentru situatia de la art. 9 alin (1) lit k) din ordonanta, aceasta se realizeaza, pe baza documentelor prevazute de lege care au stat la baza platii in numerar si/sau a platilor efectuate cu cardul din contul curent (factura, bonuri fiscale, declaratii vamale de import, etc.), precum si a documentelor de plata (in numerar, cu cardul din contul curent).


Dupa aprobarea referatului se va proceda la emiterea deciziei/deciziilor de solutionare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, care va cuprinde:
- suma solicitata a fi transferata din contul/conturile de TVA
- suma aprobata a fi transferata din contul/conturile de TVA
- suma respinsa a fi transferata din contul/conturile de TVA.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2025. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2025 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. » citeste mai departe aici

  • Venituri din dividende. Ce obligatii fiscale ai daca incasezi dividende

    • Veniturile din dividende reprezinta o sursa de castig pentru multi investitori, dar si o categorie fiscala care implica responsabilitati legale clare. Daca primesti dividende, este important sa cunosti obligatiile fiscale asociate acestora, inclusiv impozitul pe venit si contributiile sociale, acolo unde este cazul. In acest articol, vom detalia ce taxe trebuie sa plateasca beneficiarii de dividende in 2025, ce termene trebuie respectate si care sunt pasii necesari pentru a ramane in...» citeste mai departe aici

  • Doua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscal

    • Noi impozite au fost introduse prin Legea nr. 290/2024 si Ordonanta de Urgenta nr. 156/2024, aducand schimbari semnificative pentru contribuabilii din domeniile respective. Este vorba despre obligatii suplimentare pentru institutiile de credit, sub forma unui impozit suplimentar pe cifra de afaceri, precum si pentru persoanele juridice care detin constructii, care vor fi supuse unui impozit pe constructii incepand cu 1 ianuarie 2025. In acest context, ANAF actualizeaza, printr-un...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importante

    • Conform legislatiei in vigoare, asa cum reaminteste si ANAF contribuabililor, data de 20 ianuarie 2025 este termenul limita de depunere a notificarii pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare. Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a notificarii importante Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca, luni 20 ianuarie 2025, este termenul de depunere al urmatoarelor declaratii, in scopul notificarii...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro, in anumite conditii

    • Pentru a aplica regimul microintreprinderii si in anul 2025, avand in vedere modificarile legislative recente, firmele trebuie sa indeplineasca mai multe conditii la data de 31 decembrie 2024, asa cum apar in Codul Fiscal. Insa, daca firmele au fost platitoare de impozit pe profit in anii 2023-2024, exista mai multe restrictii cu privire la posibilitatea de a reveni la impozitul pe veniturile micro. Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro In acest sens, este...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Hotarare AGA dividende si reglementari cheie

    • Distribuirea dividendelor se face pe baza Hotararii Adunarii Generale a Actionarilor (AGA). Aceasta hotarare se emite in conformitate cu reglementarile legale si statutul companiei, fiind un pas crucial in procesul de remunerare a actionarilor. In articolul de fata, vom prezenta modelul unei hotarari AGA pentru distribuirea dividendelor si vom oferi cateva aspecte cheie de luat in considerare in ceea ce priveste dividendele.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016