Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum faceti corectarea facturilor emise pentru aplicare masuri de simplificare?

13-Sep-2017
589

Prin cele ce urmeaza, facem referire la o firma din domeniul imobiliar, platitoare de TVA, care se ocupa cu vanzarea de apartamente aflate intr-un bloc de locuinte. In anul 2016 s-au vandut doua apartamente catre doua societati comerciale platitoare de TVA, dar din eroare facturile au fost intocmite cu TVA, nerespectand astfel masurile de simplificare din art 331 Cod fiscal. 

Vom vedea daca se poate face corectia TVA in 2017, precum si care este procedura de corectie in acest caz.

Avand in vedere faptul ca facturile emise se afla in cadrul termenului de prescriere, corectarea acestora poate fi efectuata la momentul constatarii erorii legate de aplicarea unui tratament fiscal incorect pentru operatiunile efectuate.

Deci, corectarea facturilor emise eronat in anul 2016 poate fi efectuata in anul 2017 prin stornarea facturii initiale prin care s-a aplicat regimul normal de taxare si emiterea unei noi facturi prin care se aplica regimul de taxare inversa reglementat prin art. 331 alin. (2) lit. g) din Codul fiscal. 

In situatia prezentata, sunt aplicabile prevederile art. 330 "Corectarea facturilor" alin. (1) lit. b) din Codul fiscal prin care se reglementeaza procedura de corectare "(1) Corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel: ……b) in cazul in care factura a fost transmisa beneficiarului, fie se emite o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, iar, pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite o noua factura continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate." 

Aceste prevederi se completeaza cu cele de la pct. 108 alin. (2) din normele de aplicare ale art. 330 " (2) In situatia in care o persoana impozabila a emis facturi aplicand regimul de taxare si ulterior intra in posesia documentelor justificative care ii dau dreptul la aplicarea unei scutiri de taxa pe valoarea adaugata prevazute la art. 294, 295 sau 296 din Codul fiscal, aceasta poate corecta facturile emise, potrivit art. 330 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, aplicand regimul de scutire corespunzator operatiunilor realizate. Aceleasi prevederi se aplica si in situatia in care o persoana impozabila a emis facturi aplicand regimul de taxare pentru operatiuni care ……. se supun masurilor de simplificare prevazute la art. 331 din Codul fiscal sau care sunt neimpozabile in Romania."

Astfel, pentru corectarea regimului de taxare aplicat initial, va recomand sa emiteti doua facturi, din care una cu semnul minus si una fara semnul minus, a caror valoare se evidentiaza in jurnalul pentru vanzari intocmit pentru luna in care are loc corectia, de exemplu, luna august 2017 si se raporteaza prin decontul de TVA cod 300, la randuri diferite:

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Vezi detalii
Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica
Vezi detalii
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Vezi detalii

- factura de stornare la randul 16 alocat pentru "Regularizari taxa colectata";
- factura de corectie, la randul 13 alocat pentru "Livrari de bunuri si prestari de servicii supuse masurilor de simplificare (taxare inversa)".

Pe factura de corectie se inscrie baza legala, insotita de mentiunea "taxare inversa " si inscrierea cotei cota standard TVA, in vigoare in anul 2016, respectiv 20%.

In alta ordine de idei, trebuie retinut faptul ca regimul de taxare inversa la vanzarea bunurilor imobile (constructii noi si a terenului aferent) este obligatorie daca tranzactia se efectueaza intre doua persoane impozabile stabilite pe teritoriul Romaniei, inregistrate in scopuri de TVA in Romania, in regim normal, conform prevederilor art. 316, fara a fi o optiune a vanzatorului. 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum faceti corectarea facturilor emise pentru aplicare masuri de simplificare?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cazuri cand este obligatorie inlocuirea casei de marcat
    • Potrivit legii, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat care sa fie conectata la serverele ANAF. Ce se intampla, totusi, cand activitatea de comert se realizeaza doar cu ridicata. In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei societati a carei activitate principala este Comert cu ridicata al materialului lemnos si al materialelor de...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea si decontarea dividendelor 2018
    • Zilele trecute, Camera Deputatilor, ca for decizional, adopta o lege prin care patronii si actionarii de firme din Romania vor putea repartiza dividende de pana la 4 ori pe an. In articolul de fata vom vedea cum se face repartizarea si decontarea acestor dividende. Dividendele sunt distribuite de o persoana juridica catre un participant la capitalul social. Acestea reprezinta distribuiri in bani sau in natura a unor drepturi obtinute ca urmare a detinerii unor titluri de participare la acea...» citeste mai departe aici

  • S-a aprobat programul Investeste in tine. Conditii de acordare a creditelor cu dobanda zero!
    • Guvernul a aprobat, in cadrul sedintei de joi, programul „Investeste in tine”, prin care cei cu varsta intre 16 si 26 de ani pot lua credite de pana la 40.000 de lei, cu dobanda zero, iar cei intre 26 si 55 de ani pot primi un credit de pana la 35.000 de lei, in aceleasi conditii. Pentru a beneficia de acest program, ei trebuie sa fie in sistemul de invatamant sau sa urmeze cursuri de specializare, iar banii pot fi folositi pentru educatie, sanatate sau sport. Principalii beneficiari...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la impozitul pe venitul microintreprinderilor la impozitul pe profit
    • Sunt multe cazuri in care societatile decid sa treaca de la impozitul pe venit microintreprindere, la impozit pe profit. In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei societati platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor, care decide urmatoarele: trecerea celor 2 salariati de la o norma pariala la o norma intreaga fiecare si majorarea capitalului social la peste 45.000 lei. Ca urmare a modificarilor facute, societatea vrea sa devina platitoare de impozit pe profit incepand din trimestrul...» citeste mai departe aici

  • Cei care refuza un loc de munca, raman fara ajutor social
    • Regulile de acordare a ajutoarelor sociale se schimba. Persoanele care sunt asistate nu au voie sa refuze nici macar o singura data un loc de munca, in caz contrar, acestea vor pierde ajutorul social din partea statului. Acelasi lucru se intampla si in cazul in care asistatii social refuza sa participe la serviciile pentru stimularea ocuparii fortei de munca si de formare profesionala. Masura face parte dintr-un proiect de lege adoptat miercuri de Camera Deputatilor, care va fi trimisa spre...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii casnici de energie pot reduce factura schimband furnizorul, fara a iesi pe piata libera
    • Consumatorii casnici de energie electrica isi pot schimba furnizorul de energie cu altul care le ofera un pret mai mic, fara a iesi din piata reglementata, potrivit unui comunicat al Agentiei Nationale de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE). Oficialii ANRE anunta ca Enel Energie Muntenia S.A. a fost desemnat, in premiera pentru piata de energie electrica din Romania, in calitate de Furnizor de Ultima Instanta optional (FUI optional), pentru zonele de retea Moldova, Oltenia, Muntenia...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016