Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum gestionam fiscal vanzarile unui magazin online?

07-Aug-2018
24572

Achizitiile facute prin intermediul unui magazin online reprezinta un segment distinct in legislatia care stabileste modul in care se desfasoara aceste operatiuni. Vom vedea astfel cum se tine evidenta contabila si ce documente se intocmesc in cazul unui magazin online care efectueaza livrarea cu un curier rapid, iar banii se incaseaza in sistem ramburs.


Vom stabili daca magazinul e obligat sa intocmeasca factura si daca e necesar CNP-ul persoanei.

De asemenea, vom vedea cum se procedeaza cu bonul fiscal eliberat in momentul in care se primeste rambursul.

Pentru a desfasura acest gen de activitate trebuie sa aveti in actul constitutiv al societatii dvs., Codul CAEN 4791 " Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet".
Trebuie sa tineti o evidenta de gestiune separata, va recomad sa tineti evidenta la pretul de cumparare, intrucat pe site-ul dvs. o sa aveti preturi care pot varia, folosind una din metodele de evaluare la iesirea din gestiune a stocurilor de la punctul 96 din Ordinul Nr. 1802/2014 din 29 decembrie 2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate:
- FIFO;
- CMP;


- sau LIFO.

In ceea ce priveste documentele de intocmit, in Normele metodologice privind intocmirea si utilizarea documentelor financiar -contabile (Ordinul 2634/2015)-Anexa 2 - regasiti documentele pentru bunurile de natura stocurilor.

Cu privire la documentele de vanzare, conform OUG 28/1999 actualizata privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice avem:
“Art. 1. - Operatorii economici care încaseaz?, integral sau par?ial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu am?nuntul, precum ?i a prest?rilor de servicii efectuate direct c?tre popula?ie sunt obliga?i s? utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predea clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala.
Art. 2. - Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1) încas?rile efectuate din urm?toarele activit??i:
h) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda.”

Intrucat dvs. va incadrati la art.2 - exceptii - deoarece folositi pentru livrarea marfii o firma de curierat, nu sunteti obligat sa eliberati bon fiscal.
La incasarea numerarului de la client (indiferent ca este persoana fizica sau persoana juridica) firma de curierat emite in nume propriu un formular adaptat de chitanta intitulat "chitanta-ramburs cont colector", in care va mentiona in mod specific la rubrica "explicatii" din formular "ramburs la factura …. pentru expeditorul ….".
Ulterior, pentru decontarea sumelor incasate de la clienti prin intermediul firmei de curierat se va emite o factura de decontare (cu o lista anexata a clientilor si sumelor achitate prin sistemul ramburs), cu mentiunea ca aceasta nu este obligatorie, ci optionala, asa cum se specifica si la pct. 31 alin. 3 din Normele metodologice date in aplicarea art. 286 alin. 4 lit. e din Codul fiscal.

In esenta factura nu este purtatoare de TVA si are rolul decontarii sumelor incasate de un operator economic de la terti in numele altui operator economic.
Intocmirea documentelor pentru incasarea propriu-zisa a sumelor inscrise in factura de decontare se realizeaza de societatea Dvs. in functie de modalitatea de incasare, respectiv chitanta (pentru numerar) sau extras de cont si ordin de plata (pentru virament bancar).

Asadar, la incasarea in numerar de la curier, trebuie sa emiteti chitanta pentru incasarea sumelor.
In concluzie, daca produsele vandute sunt livrate prin corespondenta cumparatorilor nu aveti obligatia sa detineti si sa utilizati aparate de marcat electronice fiscale insa va trebui sa emiteti facturi pentru fiecare persoana. Pentru incasarea sumelor de clientul - beneficiar al produselor Dvs. veti avea ca si document chitanta de la firma de curierat cu anexa clientilor incasati, sau Op-ul/extarsul de cont in cazul in care sumele au fost incasate prin banca.

La client nu trebuie sa ajunga un bon fiscal, intrucat acesta are ca document de plata chitanta -ramburs emisa de firma de curierat. Tocmai de aceea sunt exceptate livrarile prin curierat de la emiterea bonurilor fiscale. In cazul in care nu vi se comunica CNP-ul emiteti factura pe numele si prenumele persoanei fizice cu adresa acesteia, fara CNP.

Alte obligatii:

Conform art.2 din OP Ordinul ANPC 72/2010 "Toti operatorii economici care administreaza site-uri de vanzari, preluare comenzi on-line si/sau publicitate la produse si/sau servicii, la serviciile turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce (comert electronic), sunt obligati sa prezinte pe prima pagina a site-ului (home page) un link vizibil catre adresa oficiala de web a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (www.anpc.gov.ro), denumit PROTECTIA CONSUMATORILOR - A.N.P.C

Pagina de internet trebuie sa contina si informatiile de la art. 74 din Legea 31/1990 a societatilor comerciale cu modificari si completarile ulterioare respectiv:
- denumirea societatii, forma juridica (SRL);
- capitalul social
- sediu social
- numarul din Registru Comertului si Codul unic de inregistrare.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum gestionam fiscal vanzarile unui magazin online?":
Rating:

Nota: 3.62 din 45 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat D112. Noua versiune a PDF-ului inteligent
    • UPDATE 17.04.2019 Pe site-ul oficial al ANAF a fost actualizat PDF-ul inteligent pentru Declaratia 112 - privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului Finantelor Publice nr.611/2019, ministrului Muncii si Justitiei Sociale nr.138/2019 si al ministrului Sanatatii nr. 127/2019, valabil incepand cu 01.01.2019. Declaratia 112 actualizata poate fi accesata AICI >> Articol initial In...» citeste mai departe aici

  • Oficial de la ANAF: Completarea Declaratiei Unice in cazul beneficiarilor de vouchere pentru bicicleta - venitul este impozabil
    • Surpriza de proportii in cazul beneficiarilor voucherelor pentru bicicleta! Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) atrage atentia asupra unui aspect trecut cu vederea de cei mai multi dintre ei: voucherul este supus impozitului pe venit! Asadar, una dintre conditiile citite in graba sau pe diagonala de posesorii voucherelor pentru bicicleta oferite de Primaria Municipiului Bucuresti in 2018 spune ca “utilizarea voucherelor atrage obligatia beneficiarului de declarare a...» citeste mai departe aici

  • Concedii de odihna neefectuate. Tratament contabil
    • "Actionariatul societatii doreste ca sumele aferente concediilor neefectuate in cursul anului sa fie provizionate la sfarsitul exercitiului financiar in corespondenta cu o datorie contingenta care urmeaza a fi achitata intr-o perioada ulterioara. Este aceasta abordare corecta din punct de vedere contabil avand in vedere faptul ca nu se pune problema compensarii in bani a concediului neefectuat, ci doar amanarea in timp a concediului care in fapt este determinata de necesitatea prezentei in...» citeste mai departe aici

  • MFP: Termenul de solutionare a cererilor de inscriere in Registrul entitatilor s-a redus la jumatate
    • Ministerul Finantelor Publice anunta ca timpul de solutionare a solicitarilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale a fost redus la maximum cinci zile. Aceasta masura a fost luata de ANAF ca urmare a solicitarii venite din partea MFP, scopul principal fiind acela de a elimina blocajele. Mai mult, MFP anunta ca inscrierea in Registru se realizeaza in ziua aprobarii cererii de inscriere, in loc de data comunicarii Deciziei privind aprobarea...» citeste mai departe aici

  • Legea privind modificarea salarizarii bugetare in invatamant, in vigoare de pe 20 aprilie! (Oficial, in Monitorul Oficial)
    • Legea privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a fost publicat, miercuri, in Monitorul Oficial nr. 296, partea I, din 17 aprilie 2019. Concret, anumite categorii de personal din invatamantul universitar si preuniversitar vor beneficia de acordarea unor sporuri, majorari salariale. Pe de alta parte, este exclusa de la cresterea accelerata a salariilor...» citeste mai departe aici

  • Servicii de administrare. Tratament fiscal TVA
    • "O societate incheie un contract de administrare cu o alta societate. In baza contractului factureaza o suma fixa lunar pentru administrarea societatii. In plus, anual intocmeste o factura reprezentand cota parte din profitul societatii administrate, clauza stipulata in contract. Aceasta factura va fi intocmita cu TVA sau fara TVA? Ce alte implicatii fiscale rezulta din incheierea unui astfel de contract?". Acesta este cazul de la care a plecat specialistul nostru in formularea raspunsului redat...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016