
Raportul Special
realizat de specialisti
Achizitiile facute prin intermediul unui magazin online reprezinta un segment distinct in legislatia care stabileste modul in care se desfasoara aceste operatiuni. Vom vedea astfel cum se tine evidenta contabila si ce documente se intocmesc in cazul unui magazin online care efectueaza livrarea cu un curier rapid, iar banii se incaseaza in sistem ramburs.
De asemenea, vom vedea cum se procedeaza cu bonul fiscal eliberat in momentul in care se primeste rambursul.
Pentru a desfasura acest gen de activitate trebuie sa aveti in actul constitutiv al societatii dvs., Codul CAEN 4791 " Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet".
Trebuie sa tineti o evidenta de gestiune separata, va recomad sa tineti evidenta la pretul de cumparare, intrucat pe site-ul dvs. o sa aveti preturi care pot varia, folosind una din metodele de evaluare la iesirea din gestiune a stocurilor de la punctul 96 din Ordinul Nr. 1802/2014 din 29 decembrie 2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate:
- FIFO;
- CMP;
- sau LIFO.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
In ceea ce priveste documentele de intocmit, in Normele metodologice privind intocmirea si utilizarea documentelor financiar -contabile (Ordinul 2634/2015)-Anexa 2 - regasiti documentele pentru bunurile de natura stocurilor.
Cu privire la documentele de vanzare, conform OUG 28/1999 actualizata privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice avem:
“Art. 1. - Operatorii economici care încaseaz?, integral sau par?ial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu am?nuntul, precum ?i a prest?rilor de servicii efectuate direct c?tre popula?ie sunt obliga?i s? utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predea clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala.
Art. 2. - Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1) încas?rile efectuate din urm?toarele activit??i:
h) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda.”
Intrucat dvs. va incadrati la art.2 - exceptii - deoarece folositi pentru livrarea marfii o firma de curierat, nu sunteti obligat sa eliberati bon fiscal.
La incasarea numerarului de la client (indiferent ca este persoana fizica sau persoana juridica) firma de curierat emite in nume propriu un formular adaptat de chitanta intitulat "chitanta-ramburs cont colector", in care va mentiona in mod specific la rubrica "explicatii" din formular "ramburs la factura …. pentru expeditorul ….".
Ulterior, pentru decontarea sumelor incasate de la clienti prin intermediul firmei de curierat se va emite o factura de decontare (cu o lista anexata a clientilor si sumelor achitate prin sistemul ramburs), cu mentiunea ca aceasta nu este obligatorie, ci optionala, asa cum se specifica si la pct. 31 alin. 3 din Normele metodologice date in aplicarea art. 286 alin. 4 lit. e din Codul fiscal.
In esenta factura nu este purtatoare de TVA si are rolul decontarii sumelor incasate de un operator economic de la terti in numele altui operator economic.
Intocmirea documentelor pentru incasarea propriu-zisa a sumelor inscrise in factura de decontare se realizeaza de societatea Dvs. in functie de modalitatea de incasare, respectiv chitanta (pentru numerar) sau extras de cont si ordin de plata (pentru virament bancar).
Asadar, la incasarea in numerar de la curier, trebuie sa emiteti chitanta pentru incasarea sumelor.
In concluzie, daca produsele vandute sunt livrate prin corespondenta cumparatorilor nu aveti obligatia sa detineti si sa utilizati aparate de marcat electronice fiscale insa va trebui sa emiteti facturi pentru fiecare persoana. Pentru incasarea sumelor de clientul - beneficiar al produselor Dvs. veti avea ca si document chitanta de la firma de curierat cu anexa clientilor incasati, sau Op-ul/extarsul de cont in cazul in care sumele au fost incasate prin banca.
La client nu trebuie sa ajunga un bon fiscal, intrucat acesta are ca document de plata chitanta -ramburs emisa de firma de curierat. Tocmai de aceea sunt exceptate livrarile prin curierat de la emiterea bonurilor fiscale. In cazul in care nu vi se comunica CNP-ul emiteti factura pe numele si prenumele persoanei fizice cu adresa acesteia, fara CNP.
Conform art.2 din OP Ordinul ANPC 72/2010 "Toti operatorii economici care administreaza site-uri de vanzari, preluare comenzi on-line si/sau publicitate la produse si/sau servicii, la serviciile turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce (comert electronic), sunt obligati sa prezinte pe prima pagina a site-ului (home page) un link vizibil catre adresa oficiala de web a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (www.anpc.gov.ro), denumit PROTECTIA CONSUMATORILOR - A.N.P.C
Pagina de internet trebuie sa contina si informatiile de la art. 74 din Legea 31/1990 a societatilor comerciale cu modificari si completarile ulterioare respectiv:
- denumirea societatii, forma juridica (SRL);
- capitalul social
- sediu social
- numarul din Registru Comertului si Codul unic de inregistrare.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Va cunoasteti drepturile atunci cand faceti ACHIZITII ONLINE?3 sfaturi utile pentru un magazin online de succesCum sa gestionezi eficient retururile si sa le transformi in oportunitati de profitArticole similare
Alegerea certificatului SSL ideal pentru site-ul dvs. webVelopa.ro - De ce este important sa-ti echipezi masina cu anvelope de iarnaAveti MAGAZIN ONLINE sau alt site pe domeniu.ro? Iata ce taxe veti plati din 2018!In atentia comerciantilor ONLINE! Toate firmele care obtin venituri din aceste vanzari vor fi controlate de ANAF in perioada urmatoareCe inseamna dropshipping-ul, implicatiile fiscale si studii de caz utileUltimele articole
Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online3 sfaturi utile pentru un MAGAZIN ONLINE de succesCe trebuie sa faci pentru a deschide o firma de airsoft?Vanzare prin intermediari. Casa de marcat. Monografia contabilaDocument: Bunurile confiscate de ANAF vor putea fi vandute si online!Articole similare
Atentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiuneArticole similare
A fost modificata procedura de acordare a indemnizatiilor conform OUG 132/2020 . DOCUMENTE necesareControale ANAF 2023: In iunie au fost efectuate peste 3.600 controale antifrauda, cu implicatii fiscale de 129,7 milioane leiASF prezinta instructiunile pentru transmiterea raportarilor si a altor DOCUMENTE in urmatoarea perioadaVine inspectia fiscala din nou. Si ce daca...S-a modificat legislatia privind ajutoarele de minimis pentru IMM-uriUltimele articole
SECRETUL unei contabilitati impecabileCum iti poate transforma afacerea un sistem ERPMare atentie, contribuabili! 4 obiective pe care sa NU le omiteti in luna MAI 2025Declaratia 177 si redirectionarea impozitului pe profit. Exemplu de calcul util contribuabililorCesiune parti sociale: Tratament fiscal, obligatii, reglementariArticole similare
Utilizare case de marcat portabile. Conditii de emitere chitante in loc de bonuri fiscaleBonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Ce documente sunt obligatorii pentru comis-voiajori si comenzile catre agentii de vanzari?Bon fiscal si factura emisa in alta luna. Tratament contabilUltimele articole
Case de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-FacturaBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareReminder! Decontul precompletat RO e-TVA se utilizeaza incepand cu data de 1 august 2024Emitere bon fiscal. 7 schimbari importante introduse prin OUG 69/2024Sfaturi de la experti
Emitere factura teren in cazul unei tranzactii imobiliare
Intrebare: 1. Doua persoane juridice au incheiat un contract de asociere in participatiune pentru construirea unui bloc de apartamente. 2. Asociatul 2 ? asociat secund ? este proprietarul unui teren pe care il aduce ca aport in asociere;...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Amortizare obiecte de inventar
Intrebare: Conform Codului fiscal, pentru incadrarea in categoria activelor fixe, legea stabileste o valoare minima de intrare. Astfel, pentru a fi incadrat in aceasta categorie, un mijloc fix trebuie sa aiba o valoare de intrare in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA