Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum procedam pentru infiintarea unei societati in Romania de catre asociat nerezident?

14-Apr-2016
2435

In cazul de mai jos, analiza noastra are ca subiect un cetatean nerezident (cetatean italian) care doreste sa deschida o societate in Romania. Se doreste infiintarea unei societati cu activitate desfasurata la sediu, in baza unui contract de inchiriere. Activitatile dorite sunt: productie si comercializare de produse tehnico-sanitare, prelucrare de materiale (sistem lohn) si intermedieri.

Vom vedea care sunt pasii de urmat pentru infiintarea acestei societati (Registrul Comertului si Administratia Financiara) si doumentele necesare (documente, autorizatii, inregistrari speciale). Avand in vedere ca se doreste inregistrarea si in scop de TVA si efectuarea de operatiuni intracomunitare, vom vedea daca exista documente speciale necesare de la asociatul/administratorul nerezident si daca este obligatorie inregistrarea la Administratia Financiara din Romania a asociatului nerezident.

Cu exceptia catorva activitati speciale (societati bancare, societati de consultanta fiscala sau contabilitate, etc.) care presupun conditii si autorizari prealabile, indiferent de obiectul de activitate ce va fi desfasurat de societate, infiintarea acesteia se realizeaza neingradit pentru persoanele straine. Activitatile avute in vedere nu presupun elemente speciale la Registrul Comertului ci doar documentatia obisnuita care poate fi consultata pe siteul institutiei www.onrc.ro (rezervarea denumirii, actul constitutiv, inscrisul constatator privind sediul, actele de identitate ale asociatilor si administratorilor, dovezile privind depunerea capitalului social, declaratii privind indeplinirea conditiilor de functionare etc.).

Aceasta contine o serie de particularitati pentru asociatii straini astfel cum in locul cazierului judiciar solicitat persoanei fizice romane ce vor avea calitatea de asociat sau reprezentant legal, va fi solicitata o declaratia autentica pe propria raspundere a persoanei fizice cetatean strain din care sa rezulte ca nu are datorii fiscale, in original si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.

In ceea ce priveste inregistrarea in scopuri de TVA urmeaza a fi avuta in vedere necesitatea obligatiei de furnizare a informatiilor si documentelor prevazute de OPANAF nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Formularul se depune, insotit de cererea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal la organele fiscale pe raza carora se afla domiciliul fiscal al societatii infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA. Formularul se depune in aceeasi zi cu depunerea la oficiul registrului comertului a cererii de inmatriculare in registrul comertului.

Avand in vedere volumul informatiilor solicitate prin formularul 088 nu le vom relua in cuprinsul raspunsului insa acestea vor privi si persoana asociatului si administratorului pentru care sunt necesare documente justificative pentru care, conform art. 8 alin. (2) din Codul de procedura fiscala
vor fi necesare traduceri in limba romana certificate de traducatori autorizati de Ministerul Justitiei. Dintre aceste informatii enumeram: studiiiile/profesiile administratorii persoane fizice si ce ocupatii au avut in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia si la cate persoane impozabile detin sau au detinut calitatea de asociat si/sau administrator in ultimii 5 ani anteriori depunerii declaratiei

Simpla calitate de asociat fara ca in urma acesteia sa se realizeze si un venit nu genereaza obligatii fiscale in ceea ce priveste asociatul nerezident. Doar in situatia in care va deveni subiect al unui raport de drept fiscal cum este dobandirea calitatii de beneficiar al unui venit din Romania va fi necesara si inregistrarea fiscala a acestuia fara ca aceasta sa insemne dobandirea calitatii de rezident in Romania.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu - Jurist si expert in proceduri fiscale

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum procedam pentru infiintarea unei societati in Romania de catre asociat nerezident?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016