Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum procedam pentru infiintarea unei societati in Romania de catre asociat nerezident?

14-Apr-2016
8921

In cazul de mai jos, analiza noastra are ca subiect un cetatean nerezident (cetatean italian) care doreste sa deschida o societate in Romania. Se doreste infiintarea unei societati cu activitate desfasurata la sediu, in baza unui contract de inchiriere. Activitatile dorite sunt: productie si comercializare de produse tehnico-sanitare, prelucrare de materiale (sistem lohn) si intermedieri.

Vom vedea care sunt pasii de urmat pentru infiintarea acestei societati (Registrul Comertului si Administratia Financiara) si doumentele necesare (documente, autorizatii, inregistrari speciale). Avand in vedere ca se doreste inregistrarea si in scop de TVA si efectuarea de operatiuni intracomunitare, vom vedea daca exista documente speciale necesare de la asociatul/administratorul nerezident si daca este obligatorie inregistrarea la Administratia Financiara din Romania a asociatului nerezident.

Cu exceptia catorva activitati speciale (societati bancare, societati de consultanta fiscala sau contabilitate, etc.) care presupun conditii si autorizari prealabile, indiferent de obiectul de activitate ce va fi desfasurat de societate, infiintarea acesteia se realizeaza neingradit pentru persoanele straine. Activitatile avute in vedere nu presupun elemente speciale la Registrul Comertului ci doar documentatia obisnuita care poate fi consultata pe siteul institutiei www.onrc.ro (rezervarea denumirii, actul constitutiv, inscrisul constatator privind sediul, actele de identitate ale asociatilor si administratorilor, dovezile privind depunerea capitalului social, declaratii privind indeplinirea conditiilor de functionare etc.).

Aceasta contine o serie de particularitati pentru asociatii straini astfel cum in locul cazierului judiciar solicitat persoanei fizice romane ce vor avea calitatea de asociat sau reprezentant legal, va fi solicitata o declaratia autentica pe propria raspundere a persoanei fizice cetatean strain din care sa rezulte ca nu are datorii fiscale, in original si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.

In ceea ce priveste inregistrarea in scopuri de TVA urmeaza a fi avuta in vedere necesitatea obligatiei de furnizare a informatiilor si documentelor prevazute de OPANAF nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Formularul se depune, insotit de cererea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal la organele fiscale pe raza carora se afla domiciliul fiscal al societatii infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA. Formularul se depune in aceeasi zi cu depunerea la oficiul registrului comertului a cererii de inmatriculare in registrul comertului.

Avand in vedere volumul informatiilor solicitate prin formularul 088 nu le vom relua in cuprinsul raspunsului insa acestea vor privi si persoana asociatului si administratorului pentru care sunt necesare documente justificative pentru care, conform art. 8 alin. (2) din Codul de procedura fiscala
vor fi necesare traduceri in limba romana certificate de traducatori autorizati de Ministerul Justitiei. Dintre aceste informatii enumeram: studiiiile/profesiile administratorii persoane fizice si ce ocupatii au avut in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia si la cate persoane impozabile detin sau au detinut calitatea de asociat si/sau administrator in ultimii 5 ani anteriori depunerii declaratiei

Simpla calitate de asociat fara ca in urma acesteia sa se realizeze si un venit nu genereaza obligatii fiscale in ceea ce priveste asociatul nerezident. Doar in situatia in care va deveni subiect al unui raport de drept fiscal cum este dobandirea calitatii de beneficiar al unui venit din Romania va fi necesara si inregistrarea fiscala a acestuia fara ca aceasta sa insemne dobandirea calitatii de rezident in Romania.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Transport prin curier, declarare in e-Transport Suntem un furnizor de bunuri, in cazul in care valoarea unei livrari de bunuri (intracomunitar, export) este mai mica de 10.000 lei si greutatea mai mica de 500 kg, iar transportul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Livrare locala pentru client din UE Pentru un echipament facturat in Germania si livrat in Romania de catre o firma din Romania se factureaza TVA? Multumesc.citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Notificare conformare e-TVA Decontul Precompletat este completat de ANAF (din surse SAF-T, e-FACTURA, E-TRANSPORT plus toate celelalte declaratii depuse) este incarcat in SPV e-TVA si tot acolo trebuie sa...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    ONG. Locul prestarii de servicii, regim TVA Suntem un ONG de utilitate publica, persoana impozabila cu regim mixt de TVA, care deruleaza si activitati economice, printre care: "Amenajare standuri expozitionale" si...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Facturare amenda Amenda de circulatie primita pe numele proprietarului se factureaza cu tva sau fara tva catre cel care a inchiriat si condus masina? Multumesc!citeste mai mult

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu - Jurist si expert in proceduri fiscale

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016