
Raportul Special
realizat de specialisti
In cazul de mai jos, analiza noastra are ca subiect un cetatean nerezident (cetatean italian) care doreste sa deschida o societate in Romania. Se doreste infiintarea unei societati cu activitate desfasurata la sediu, in baza unui contract de inchiriere. Activitatile dorite sunt: productie si comercializare de produse tehnico-sanitare, prelucrare de materiale (sistem lohn) si intermedieri.
Vom vedea care sunt pasii de urmat pentru infiintarea acestei societati (Registrul Comertului si Administratia Financiara) si doumentele necesare (documente, autorizatii, inregistrari speciale). Avand in vedere ca se doreste inregistrarea si in scop de TVA si efectuarea de operatiuni intracomunitare, vom vedea daca exista documente speciale necesare de la asociatul/administratorul nerezident si daca este obligatorie inregistrarea la Administratia Financiara din Romania a asociatului nerezident.
Cu exceptia catorva activitati speciale (societati bancare, societati de consultanta fiscala sau contabilitate, etc.) care presupun conditii si autorizari prealabile, indiferent de obiectul de activitate ce va fi desfasurat de societate, infiintarea acesteia se realizeaza neingradit pentru persoanele straine. Activitatile avute in vedere nu presupun elemente speciale la Registrul Comertului ci doar documentatia obisnuita care poate fi consultata pe siteul institutiei www.onrc.ro (rezervarea denumirii, actul constitutiv, inscrisul constatator privind sediul, actele de identitate ale asociatilor si administratorilor, dovezile privind depunerea capitalului social, declaratii privind indeplinirea conditiilor de functionare etc.).
Aceasta contine o serie de particularitati pentru asociatii straini astfel cum in locul cazierului judiciar solicitat persoanei fizice romane ce vor avea calitatea de asociat sau reprezentant legal, va fi solicitata o declaratia autentica pe propria raspundere a persoanei fizice cetatean strain din care sa rezulte ca nu are datorii fiscale, in original si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.
In ceea ce priveste inregistrarea in scopuri de TVA urmeaza a fi avuta in vedere necesitatea obligatiei de furnizare a informatiilor si documentelor prevazute de OPANAF nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Formularul se depune, insotit de cererea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal la organele fiscale pe raza carora se afla domiciliul fiscal al societatii infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA. Formularul se depune in aceeasi zi cu depunerea la oficiul registrului comertului a cererii de inmatriculare in registrul comertului.
Avand in vedere volumul informatiilor solicitate prin formularul 088 nu le vom relua in cuprinsul raspunsului insa acestea vor privi si persoana asociatului si administratorului pentru care sunt necesare documente justificative pentru care, conform art. 8 alin. (2) din Codul de procedura fiscala
vor fi necesare traduceri in limba romana certificate de traducatori autorizati de Ministerul Justitiei. Dintre aceste informatii enumeram: studiiiile/profesiile administratorii persoane fizice si ce ocupatii au avut in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia si la cate persoane impozabile detin sau au detinut calitatea de asociat si/sau administrator in ultimii 5 ani anteriori depunerii declaratiei
Simpla calitate de asociat fara ca in urma acesteia sa se realizeze si un venit nu genereaza obligatii fiscale in ceea ce priveste asociatul nerezident. Doar in situatia in care va deveni subiect al unui raport de drept fiscal cum este dobandirea calitatii de beneficiar al unui venit din Romania va fi necesara si inregistrarea fiscala a acestuia fara ca aceasta sa insemne dobandirea calitatii de rezident in Romania.
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
SAF-T Ghid de raportare corecta
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu - Jurist si expert in proceduri fiscale
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
INFIINTARE SOCIETATE cu angajati. Cand se depune D112?Util pentru societati: cheltuieli infiintarea societatii. Trecerea in conturile de cheltuieliAm infiintat o societate. Ce cheltuieli sunt deductibile?INFIINTARE SOCIETATE. Primele etape din punct de vedere fiscal si contabilOptiune impozit pe veniturile microintreprinderilor. In ce conditii se poate schimba impozitul pe venit?Ultimele articole
Legea 31/1990, MODIFICATA! Proiectul privind debirocratizarea infiintarii de firme noi a fost adoptat!Deductibilitate cheltuieli INFIINTARE SOCIETATE. VIDEOArticole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul I (partea a II-a)ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna MAI 2021Reminder ANAF! Luni, 8 mai 2023, termen limita pentru depunerea declaratiei privind schimbarea perioadei fiscaleCalendar depunere declaratii cu termen in decembrie 2014Certificat de rezidenta fiscala. Cum procedam in cazul in care avem un client extern?Ultimele articole
Taxa pe stalp 2025. Contribuabilii care au aceasta obligatie trebuie sa modifice vectorul fiscalD205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareReminder ANAF! Declaratii fiscale scadente la 27 ianuarie 2025NOI OBLIGATII pentru contribuabilii NEREZIDENTI din ianuarie 2025Doua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscalArticole similare
Aport acordat de ASOCIAT NEREZIDENT. Ce implicatii fiscale apar?Aport acordat de ASOCIAT NEREZIDENT. Ce implicatii fiscale apar si ce documente sunt necesare?Tratament fiscal pentru dividendele distribuite unui ASOCIAT NEREZIDENTCesiune parti sociale la valoarea nominala si cesiune imprumut asociat. Ce implicatii fiscale apar?OG 16/2022, sub lupa specialistilor! Rezolva rapid si legal orice problema legata de impozitul pe venit, microintreprinderi, CAS si CASS in 2023Articole similare
Modificari formular 098 si FORMULAR 088 potrivit OPANAF 1965/2015 si OPANAF 1966/2015Cod TVA anulat si deducere TVA din facturi emise inainte de anulare. Cum procedam?Noi criterii pentru inregistrarea societatilor in scopuri de TVANoul FORMULAR 088 utilizat pentru inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor infiintate in baza legii societatilor nr. 31/1990DOSAR FORMULARUL 088: Noutati, documente, procedura de completare si tot ce trebuie sa stiti despre Declaratia 088Ultimele articole
Cum a modificat OpANAF 20148/2016 din nou Formularul 088?Schimbare asociati. Care va fi termenul-limita pentru depunere FORMULAR 088?Ce documente vor insoti Declaratia 088 de la 1 august?Noul FORMULAR 088 a fost adoptatTop reclamatii catre Comisia de hartii. Ce ii doare cel mai tare pe contribuabilii romani?Articole similare
Ordinul privind aprobarea declaratiei de mentiuni pentru inregistrarea in scopuri de TVAInregistrare in SCOPURI TVA. Ajustarea TVAOANAF 2264/2016 : Modificarea 3769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilorCum facem ajustarea TVA la inregistrarea in scopuri de TVA?Atentie la Declaratia 394 pentru luna ianuarie 2012Ultimele articole
Despre TVA pe intelesul tuturor - taxa pe valoare adaugata explicata pe scurtLuni, 12 aprilie 2021- termen de depunere a unor declaratii fiscale. Sunt vizate persoanele impozabile, inregistrate sau nu in SCOPURI TVASchimbari importante cu privire la obligatia de inregistrare in scopuri de TVA a persoanelor care aplica un regim al marjeiClarificari cu privire la momentul in care intervine obligatia de inregistrare in scopuri de TVA a persoanelor fizice care efectueaza tranzactii imobiliareSPLIT TVA: Cateva concluzii dupa Conferinta Nationala de Fiscalitate si ContabilitateSfaturi de la experti
Intrebare: Este obligatorie descarcarea facturilor emise pe numele sindicatului din e-Factura, avand in vedere ca sindicatul nu are activitate economica si nu este inregistrat la Registrul Comertului? Cum se procedeaza in caz afirmativ? Am...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Apartament detinut de angajator, pus la dispozitia salariatului
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit detine un apartament pe care decide sa-l ofere unui angajat spre folosinta in mod gratuit. Societatea achita toate utilitatile si cheltuielile de intretinere ale apartamentului. Trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare
Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!
Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante
Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024
Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA