Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum procedam pentru infiintarea unei societati in Romania de catre asociat nerezident?

14-Apr-2016
2711

In cazul de mai jos, analiza noastra are ca subiect un cetatean nerezident (cetatean italian) care doreste sa deschida o societate in Romania. Se doreste infiintarea unei societati cu activitate desfasurata la sediu, in baza unui contract de inchiriere. Activitatile dorite sunt: productie si comercializare de produse tehnico-sanitare, prelucrare de materiale (sistem lohn) si intermedieri.

Vom vedea care sunt pasii de urmat pentru infiintarea acestei societati (Registrul Comertului si Administratia Financiara) si doumentele necesare (documente, autorizatii, inregistrari speciale). Avand in vedere ca se doreste inregistrarea si in scop de TVA si efectuarea de operatiuni intracomunitare, vom vedea daca exista documente speciale necesare de la asociatul/administratorul nerezident si daca este obligatorie inregistrarea la Administratia Financiara din Romania a asociatului nerezident.

Cu exceptia catorva activitati speciale (societati bancare, societati de consultanta fiscala sau contabilitate, etc.) care presupun conditii si autorizari prealabile, indiferent de obiectul de activitate ce va fi desfasurat de societate, infiintarea acesteia se realizeaza neingradit pentru persoanele straine. Activitatile avute in vedere nu presupun elemente speciale la Registrul Comertului ci doar documentatia obisnuita care poate fi consultata pe siteul institutiei www.onrc.ro (rezervarea denumirii, actul constitutiv, inscrisul constatator privind sediul, actele de identitate ale asociatilor si administratorilor, dovezile privind depunerea capitalului social, declaratii privind indeplinirea conditiilor de functionare etc.).

Aceasta contine o serie de particularitati pentru asociatii straini astfel cum in locul cazierului judiciar solicitat persoanei fizice romane ce vor avea calitatea de asociat sau reprezentant legal, va fi solicitata o declaratia autentica pe propria raspundere a persoanei fizice cetatean strain din care sa rezulte ca nu are datorii fiscale, in original si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.

In ceea ce priveste inregistrarea in scopuri de TVA urmeaza a fi avuta in vedere necesitatea obligatiei de furnizare a informatiilor si documentelor prevazute de OPANAF nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Formularul se depune, insotit de cererea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal la organele fiscale pe raza carora se afla domiciliul fiscal al societatii infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA. Formularul se depune in aceeasi zi cu depunerea la oficiul registrului comertului a cererii de inmatriculare in registrul comertului.

Avand in vedere volumul informatiilor solicitate prin formularul 088 nu le vom relua in cuprinsul raspunsului insa acestea vor privi si persoana asociatului si administratorului pentru care sunt necesare documente justificative pentru care, conform art. 8 alin. (2) din Codul de procedura fiscala
vor fi necesare traduceri in limba romana certificate de traducatori autorizati de Ministerul Justitiei. Dintre aceste informatii enumeram: studiiiile/profesiile administratorii persoane fizice si ce ocupatii au avut in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia si la cate persoane impozabile detin sau au detinut calitatea de asociat si/sau administrator in ultimii 5 ani anteriori depunerii declaratiei

Simpla calitate de asociat fara ca in urma acesteia sa se realizeze si un venit nu genereaza obligatii fiscale in ceea ce priveste asociatul nerezident. Doar in situatia in care va deveni subiect al unui raport de drept fiscal cum este dobandirea calitatii de beneficiar al unui venit din Romania va fi necesara si inregistrarea fiscala a acestuia fara ca aceasta sa insemne dobandirea calitatii de rezident in Romania.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu - Jurist si expert in proceduri fiscale

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum procedam pentru infiintarea unei societati in Romania de catre asociat nerezident?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Operatiunea Integrum: Amenzi de peste 1,6 milioane de euro in numai o saptamana
    • UPDATE 19.03.2019 Inspectorii antifrauda au dat amenzi de peste 1,6 milioane de euro, in cadrul operatiunii "Integrum". Numai in prima saptamana a operatiunii ”Integrum”, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF au dispus 107 amenzi in cuantum total de 1.504.500 lei si confiscari de numerar, venituri si marfuri fara acte justificative in valoare totala de 6.344.272 lei. Inspectorii antifrauda anunta ca in totalul marfurilor confiscate, 88% reprezinta...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Copiii vor primi alocatiile majorate, incepand cu luna aprilie!
    • UPDATE 19 martie 2019 Cuantumul alocatiilor primite de copii se majoreaza incepand cu 1 aprilie 2019. Dat fiind ca Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a fost adoptata vineri, 15 martie a.c., si a intrat in vigoare ieri, 18 martie, majorarea alocatiilor se poate aplica de la 1 aprilie, potrivit OUG 9/2019. In OUG 9/2019, pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind...» citeste mai departe aici

  • Salariatii care primesc vouchere de vacanta si nu le folosesc pot primi contravaloarea in bani (propunere legislativa)
    • Potrivit unei initiative lesilative inregistrata in Senat pentru dezbatere, salariatii care primesc vouchere de vacanta, dar nu le folosesc in termenul stabilit, pot primi contravaloarea lor in bani, fie sub forma unor tichete de masa. Initiativa propune modificarea si completarea Legii nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 599, din 13 iulie 2018. Asadar, proiectul de act normativ prevede ca salariatii care primesc...» citeste mai departe aici

  • NOUA sesiune de asistenta online de la ANAF: Completarea si depunerea Declaratiei Unice in 2019
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat miercuri, 20 martie 2019, o noua sesiune de asistenta online pe tema "Completarea si depunerea declaratiei unice pentru declararea impozitului pe veniturile estimate/ norma de venit a se realiza in Romania si contributiile sociale datorate in anul 2019". Foarte multi contribuabili au fost interesati de aceasta sesiune, insa, deocamdata, ANAF nu a oferit prea multe raspunsuri. Cu toate astea, exista promisiunea ca toate intrebarile care...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre amnistia fiscala: Pana in aprilie, vreau sa o avem in Guvern
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a declarat, marti, 19 martie, ca pana in luna aprilie este posibil sa “avem” amnistia fiscala in Guvern, aceasta vizand atat mediul privat, cat si pe cel de stat. „Amnistia fiscala vine curand. Cei care ne urmaresc sa nu creada ca pot sa nu plateasca la stat. Este pentru trecut. Aceasta propunere va fi foarte bine primita de mediul de afaceri. Va fi valabila si pentru cei care sunt in esalonari. In aprilie, vreau sa o avem in...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri 0 in anumite luni. Cum se acorda scutirile prevazute de OUG 114
    • "O societate din domeniul constructiilor (arhitectura) nu a realizat in luna ianuarie 2019 venituri, a avut CA pe luna ianuarie 0. In luna anterioara, decembrie 2018, a realizat CA aferenta codului CAEN 7111. Pentru luna ianuarie se aplica scutirea/facilitatea din domeniul constructiilor valabila incepand cu luna ianuarie 2019. Dar daca in luna februarie aceeasi societate realizeaza CA exclusiva in domeniul constructiilor, apoi in luna martie are CA=0, se aplica scutirea/facilitatea din domeniul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016