Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum se pot evita problemele de cash-flow in 2017. Sfaturile Next Capital pentru IMM-uri

21-Dec-2016
997

Eventualele probleme legate de cash-flow cu care se pot confrunta companiile in 2017, pot fi evitate prin aplicarea unor masuri simple in contabilitate, dar si a unor reguli legate de disciplina financiara.

"Anul 2016 a decurs fara prea multe probleme financiare pentru companiile romanesti, situatia generala fiind oarecum stabila. Totusi, nu ar trebui uitati anii 2009-2010, cand multe companii s-au confruntat cu probleme de cash-flow, nu neaparat din cauza crizei, ci de cauza indisciplinei financiare si a nerespectarii unor reguli elementare de management", declara Bogdan Rosu, director general Next Capital. Sfaturile de mai jos pot ajuta companiile, mai ales pe cele mici si mijlocii, sa isi imbuntatateasca managementul financiar in 2017.

1. Solicitati de la contabilitate situatia tututor contractelor si actelor aditionale pentru facturile emise in ultimul an. Pe langa faptul ca aceasta este o operatiune care va pune ordine intre contracte din punct de vedere legal, puteti re-verifica si alte informatii, cum ar fi termenele de plata stabilite contractual. Daca se va pune problema renegocierii unor contracte cu clientii, pentru anul urmator, incercati sa obtineti macar micsorarea termenelor de plata, daca valorile contractuale sau alte conditii comerciale nu vor putea fi renegociate. "Pentru 2017 ar trebui sa va programati acest exercitiu de informare asupra situatiei contractelor macar o data la 6 luni, daca timpul nu va permite sa o faceti trimestrial", precizeaza Bogdan Rosu.

2. Analizati urgent situatia facturilor emise si neincasate, chiar pana la sfarsitul anului. Daca sunt clienti cu intarzieri de peste 30 de zile, acestia trebuie contactati si instiintati asupra intarzierilor, astfel incat sa puteti si agrea un termen de plata ferm. “Dupa perioada de Sarbatori, firma dumneavoastra va trebui sa fie inclusa pe lista de prioritati la plata. Nu lasati aceste situatii sa se rezolve de la sine, chiar daca aveti incredere ca clientul cu care colaborati de multi ani isi va onora in cele din urma obligatiile.

Este posibil sa aiba o situatie financiara care se inrautateste, iar la un moment dat sa ii fie prea dificil sa mai plateasca aceste facturi. In plus, perpetuarea situatiilor de acest tip se poate transforma intr-o cutuma, iar clientul poate ajunge sa considere ca e firesc si acceptabil sa intarzie platile catre dumneavoastra, din moment ce nu actionati", explica Bogdan Rosu.

Pentru 2017, programati-va sa solicitati lunar de la departamentul financiar-contabilitate-credit control fise privind situatia platilor clientilor din portofoliu.

3. Atunci cand semnati contracte noi, aveti grija sa includeti si penalitati consistente pentru intarzierele la plata. Viitorii clienti vor intelege mai bine importanta acestui aspect pe care trebuie sa il comunicati din punct de vedere formal prin actul care pune bazele colaborarii.

4. Atentie la cheltuieli! Daca anul 2016 a fost unul care nu a generat probleme majore in ceea ce priveste cash-flow-ul companiilor, anul 2017 poate fi imprevizibil. Din acest motiv, cheltuielile ar trebui adaptate in functie de nivelul incasarilor lunare, fara a depasi un anumit barem. “Managementul rational al cheltuielilor poate fi o resursa foarte buna pentru mentinerea unui cash-flow constant pozitiv. Si asta nu inseamna, “t?ierea cheltuielilor”, ci doar o administrare mai atenta a acestora. Din acest motiv, managementul cheltuielilor este o activitate delicata, care nu trebuie sa afecteze activitatea sau dezvoltarea companiei”, considera Bogdan Rosu.

5. Cautati in permanenta surse noi de finantare pentru proiectele care implica dezvoltarea companiei. Chiar daca situatia economica nationala si internationala poate merge intr-o directie sau alta, asta nu inseamna ca nu exista nenumarate oportunitati de dezvoltare. Investitiile bine calculate realizate din surse sigure, vor fi cu cartile castigatoare ale economiei din anii urmatori. "Oricum ati face aceste investitii, calculati-le astfel incat sa nu va afecteze cash-flow-ul actual, adica sa nu finantati proiecte pe termen lung, cu surse de bani pe termen scurt (cash). Pentru capital circulant cautati solutii financiare pe termen scurt, iar pentru investitii semnificative cautati solutii de creditare pentru investitii", adauga Bogdan Rosu.

6. Monitorizati-va permanent portofoliul de clienti. Oricand pot aparea probleme, daca unii dintre acestia intra in situatii financiare dificile. La randul lor, clientii dumneavoastra pot avea si ei probleme de cash-flow, putand fi, la un moment dat, in situatia in care sa nu poata plati, sau chiar sa intre in incidenta de plata. Asigurati-va prin banca dumneavoastra ca primiti periodic si in timp util orice informatie privind intrarea clientilor in Centrala Incidentilor de Plati. Acesta poate fi un semn foarte serios ca mai pot urma si alte evolutii negative, deci trebuie sa va incasati facturile cat mai repede si sa va reduceti limitele de credit pe care le oferiti acestora, ca masuri de precautie.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum se pot evita problemele de cash-flow in 2017. Sfaturile Next Capital pentru IMM-uri":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Premierul Romaniei, legat de OUG 114: Fiecare ministru va spune ce probleme sunt pe fiecare capitol
    • Prim-ministrul Romaniei, Viorica Dancila, a anuntat luni, 18 februarie, ca a chemat la intrevederi pe toti ministrii din cabinetul sau pentru a discuta despre problemele ridicate de Ordonanta fiscala 114 si pentru a gasi solutiile care se impun. Prezent la cea de-a XXII-a sesiune ordinara a Adunarii generale a Asociatiei Comunelor din Romania (A.Co.R.), premierul a tinut sa precizeze ca, desi este foarte posibil ca OUG 114 sa se modifice, asta nu inseamna o “cedare” din partea...» citeste mai departe aici

  • Ai abonament la STB, dar nu il validezi cand urci in mijlocul de transport in comun? Poti fi amendat cu pana la 500 de lei
    • UPDATE! Noul Regulament de calatorie al STB (fost RATB) a fost aprobat, adoptat si a intrat in vigoare, fiind postat pe site-ul Societatii. Persoanele care au un abonament valabil, dar nu valideaza titlul de calatorie risca sa fie amendati cu pana la 500 de lei. Potrivit informatiilor furnizate de STB, constituie contraventie in domeniul Serviciului public de transport de persoane in regiunea Bucuresti-Ilfov si se sanctioneaza cu amenda de la 100 la 500 de lei, functie de gravitate,...» citeste mai departe aici

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • Propunere legislativa: Simplificarea procedurilor pentru transformarea amenzilor in munca in folosul comunitatii
    • Mai multi deputati PNL (si un candidat independent) au inregistrat in Senat o propunere legislativa pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor. Astfel, procedurile ar fi simplificate, astfel incat cei care nu-si platesc la timp amenzile sa poata fi obligati de autoritatile statului sa presteze munca in folosul comunitatii, in cuantumul amenzilor. Propunerea legislativa a fost inregistrata de curand la Senat pentru dezbatere. Actul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016