Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa?

01-Mai-2018
37509

In analiza de mai jos, vom vedea cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa.

Iata raspunsul specialistului!

Potrivit art. 1 din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:

"(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor.

La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura."

Asadar, eliberarea bonului fiscal este obligatorie numai in cazul incasarilor cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice.

Codul beneficiarului trecut pe bon este elementul de identificare al clientului. Toti clientii pot solicita CUI pe bonul fiscal (atat cei platitori de TVA, cat si cei neplatitori de TVA).

In cazul platitorilul de TVA, pe bonul fiscal ar trebui trecut CUI-ul cu RO in fata.

In general, bonurile fiscale sunt documente care atesta doar efectuarea platii, iar pentru inregistrarea in contabilitate a bunurilor achizitionate sau a cheltuielilor efectuate de societate si achitate pe baza de bon fiscal este nevoie fie de detinerea facturii emise de furnizor/prestator, fie de intocmirea altor documente corespunzatoare (documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate, ordine de deplasare, deconturi de cheltuieli, la care se anexeaza bonurile fiscale). Daca bonurile fiscale cu valoare sub 100 euro au mentionate cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de inregistrare in scopuri de TVA al societatii beneficiare, indeplinind conditiile unei facturi simplificate conform art. 319 alin. 12 din Codul fiscal si pct. 69 alin. 6 din Normele metodologice, atunci ele reprezinta documente justificative nu numai pentru efectuarea platilor, ci si pentru inregistrarea in contabilitate a bunurilor achizitionate sau a cheltuielilor.

In ceea ce priveste semnatura, in Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din Anexa nr. 1 la OMFP nr. 2634/2015, se arata ca semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare este unul din elementele principale pe care trebuie sa-l contina un document justificativ.

Nu exista insa o prevedere legala care sa conditioneze valabilitatea ori care sa oblige societatile/persoanele sa foloseasca stampila pe diverse documente, in anumite situatii.

In acest sens, amintesc si prevederile O.G. nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, care stabileste ca persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea.

In ceea ce priveste conditiile de forma ale bonului fiscal, pentru a putea beneficia de dreptul de deducere al TVA, achizitiile trebuie sa fie efectuate de persoana impozabila in scopul operatiunilor taxabile ale acesteia ori altor operatiuni care dau drept de deducere si, in amonte, aceste bunuri sau servicii sa fie prestate de o alta persoana impozabila. Conditiile de forma se regasesc la art. 299 din Codul fiscal si normele de aplicare.

In concluzie:

Bonul fiscal poate sa nu fie stampilat, dar pentru deducerea TVA la achizitiile de bunuri si servicii, bonurile fiscale trebuie sa indeplineasca conditiile unei facturi simplificate (valoare sub 100 euro), iar codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului trebuie sa fie mentionat pe bonul fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal.

Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de Mariana Prejbeanu, expert contabil, consultant fiscal si auditor financiar.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa?":
Rating:

Nota: 3.23 din 20 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016