Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa?

01-Mai-2018
37488

In analiza de mai jos, vom vedea cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa.

Iata raspunsul specialistului!

Potrivit art. 1 din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:

"(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor.

La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura."

Asadar, eliberarea bonului fiscal este obligatorie numai in cazul incasarilor cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice.

Codul beneficiarului trecut pe bon este elementul de identificare al clientului. Toti clientii pot solicita CUI pe bonul fiscal (atat cei platitori de TVA, cat si cei neplatitori de TVA).

In cazul platitorilul de TVA, pe bonul fiscal ar trebui trecut CUI-ul cu RO in fata.

In general, bonurile fiscale sunt documente care atesta doar efectuarea platii, iar pentru inregistrarea in contabilitate a bunurilor achizitionate sau a cheltuielilor efectuate de societate si achitate pe baza de bon fiscal este nevoie fie de detinerea facturii emise de furnizor/prestator, fie de intocmirea altor documente corespunzatoare (documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate, ordine de deplasare, deconturi de cheltuieli, la care se anexeaza bonurile fiscale). Daca bonurile fiscale cu valoare sub 100 euro au mentionate cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de inregistrare in scopuri de TVA al societatii beneficiare, indeplinind conditiile unei facturi simplificate conform art. 319 alin. 12 din Codul fiscal si pct. 69 alin. 6 din Normele metodologice, atunci ele reprezinta documente justificative nu numai pentru efectuarea platilor, ci si pentru inregistrarea in contabilitate a bunurilor achizitionate sau a cheltuielilor.

In ceea ce priveste semnatura, in Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din Anexa nr. 1 la OMFP nr. 2634/2015, se arata ca semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare este unul din elementele principale pe care trebuie sa-l contina un document justificativ.

Nu exista insa o prevedere legala care sa conditioneze valabilitatea ori care sa oblige societatile/persoanele sa foloseasca stampila pe diverse documente, in anumite situatii.

In acest sens, amintesc si prevederile O.G. nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, care stabileste ca persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea.

In ceea ce priveste conditiile de forma ale bonului fiscal, pentru a putea beneficia de dreptul de deducere al TVA, achizitiile trebuie sa fie efectuate de persoana impozabila in scopul operatiunilor taxabile ale acesteia ori altor operatiuni care dau drept de deducere si, in amonte, aceste bunuri sau servicii sa fie prestate de o alta persoana impozabila. Conditiile de forma se regasesc la art. 299 din Codul fiscal si normele de aplicare.

In concluzie:

Bonul fiscal poate sa nu fie stampilat, dar pentru deducerea TVA la achizitiile de bunuri si servicii, bonurile fiscale trebuie sa indeplineasca conditiile unei facturi simplificate (valoare sub 100 euro), iar codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului trebuie sa fie mentionat pe bonul fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal.

Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de Mariana Prejbeanu, expert contabil, consultant fiscal si auditor financiar.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa?":
Rating:

Nota: 3.23 din 20 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • D700 nedepusa pana pe 15 aprilie 2024. Care este amenda pentru contribuabili?

    • Asa cum prevede legislatia in vigoare, pana pe 15 aprilie 2024 trebuia depusa D700 de firmele care schimba vectorul fiscal si trec de la impozitul micro, la cel pe profit. La ce sume ajung amenzile pentru nedepunere la timp? Amenzi nedepunere D700 pana pe 15 aprilie 2024 Conform Codului de procedura fiscala, nedepunerea de catre contribuabil/platitor la termenele prevazute de lege a declaratiilor de inregistrare fiscala, de radiere a inregistrarii fiscale sau de mentiuni, adica si D700, se...» citeste mai departe aici

  • Facturi in E-Factura. Exista exceptii de la obligativitatea transmiterii lor in 5 zile de la data emiterii?

    • Societatea noastra acorda discounturi de cantitate in functie de vanzarile din timpul lunii. Pentru a calcula aceste discounturi, este necesara o perioada de cel putin 10 zile calendaristice de la terminarea lunii. In conditiile in care, termenul de transmitere in e-Factura este de 5 zile de la data emiterii, exista o exceptie care sa ne permita totusi sa emitem aceste facturi cu data ultimei zile din luna? Nu putem, din motive tehnice, sa ne incadram cu aceste calcule in 4 zile calendaristice....» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor in perioada 25 martie-5 aprilie 2024

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, in data de 9 aprilie 2024, buletinul informativ cu numarul 14 care contine actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 25.03.2024 – 05.04.2024. Noutati fiscale 2024 1. Ordinul ministrului finantelor nr. 502/2024 privind aprobarea Procedurii de compensare a obligatiilor stabilite prin hotarari judecatoresti sau hotarari arbitrale, pronuntate de instantele de judecata nationale si internationale...» citeste mai departe aici

  • Pana cand trebuie depuse Situatiile Financiare si Declaratia de trezorerie pentru anul 2023 de persoanele juridice

    • In virtutea rolului activ al organului fiscal, ANAF informeaza contribuabilii ca termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale intocmite la 31 decembrie 2023 de catre persoanele juridice fara scop patrimonial este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Persoanele juridice fara scop patrimonial intocmesc situatii financiare anuale avand in vedere reglementarile contabile aplicabile acestora si prevederile generale cuprinse la art. 11 din O.M.F. nr. 5394/2023 privind...» citeste mai departe aici

  • Cum se face recuperarea pierderilor fiscale anterioare si dupa 1 ianuarie 2024

    • In legatura cu pierderea fiscala de la 31.12.2023, aceasta se recupereaza incepand cu profiturile anului 2024 in limita a 70% din pierderea respectiva sau in limita a 70% din profitul inregistrat in 2024? Pentru a o recupera din profitul lunii martie 2024 trebuie sa am depusa declaratia 101 anticipat? Pentru pierderile fiscale inregistrate incepand cu anul 2024 se aplica acelasi principiu de recuperare ca si cele de la 31.12.2023 (exceptand numarul de ani in care se recupereaza)? Cum se...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal, modificat prin OUG 34/2024. Care sunt schimbarile

    • ANAF a pus, pe site-ul oficial, un material informativ cu privire la modificarile aduse Codului Fiscal prin OUG 34/2024. Schimbarile au intrat in vigoare din 12 martie 2024. Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024 TITLUL V - Contributii sociale obligatorii Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG nr. 34/2024 ART. 154 Categorii de persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate (1) Urmatoarele categorii de persoane fizice sunt...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016