Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum stabilim taxa pe valoare adaugata ce trebuie colectata pentru livrari de bunuri si prestari de servicii taxabile?

01-Aug-2016
2856

Pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile, taxa pe valoare adaugata colectata se determina fie prin aplicarea cotelor de TVA asupra bazei de impozitare, fie prin aplicarea procedeului sutei marite.

In functie de cota TVA procedeul sutei marite se aplica astfel:
- 20 x 100/120 in cazul cotei standard,
- 9 x 100/109 sau 5 x 100/105 in cazul cotelor reduse.

TVA colectata se determina prin aplicarea cotei legale de TVA la contravaloarea livrarii/prestarii in situatia in care partile au convenit ca TVA nu este inclusa in contravaloarea livrarii.

Taxa pe valoare adaugata colectata se determina prin aplicarea procedeului sutei marite in urmatoarele situatii:

1. atunci cand partile au convenit ca TVA este inclusa in contravaloarea livrarii/prestarii;

2. in cazul livrarilor de bunuri si/sau prestarilor de servicii direct catre populatie pentru care nu este necesara potrivit legii emiterea unei facturi;

3. atunci cand pretul unui bun/serviciu a fost stabilit de parti fara nicio mentiune cu privire la taxa pe valoarea adaugata, iar furnizorul/prestatorul bunului/serviciului respectiv este persoana obligata la plata taxei pe valoarea adaugata colectate pentru operatiunea supusa taxei, si furnizorul/prestatorul nu are posibilitatea de a recupera de la beneficiar taxa pe valoarea adaugata care ar fi trebuit colectata pentru operatiunea respectiva. Poate fi acceptata ca mijloc de proba a faptului ca furnizorul/prestatorul nu are posibilitatea de a recupera de la beneficiar taxa pe valoarea adaugata, inclusiv o declaratie pe propria raspundere a furnizorului.

Spre exemplu, in cazul unui contract de arenda cu plata in produse agricole in care partile au stabilit pretul de 835 lei TVA inclus, taxa pe valoare adaugata se determina prin procedeul sutei marite: 9x835/109= 68,94 lei. Baza de impunere 766,06 lei, TVA colectata 68,94 lei.

In cazul in care contrapartida nu este stabilita de parti, ci este stabilita prin lege, prin licitatie, printr-o hotarare a instantei, sau alte situatii similare se aplica urmatoarele reguli:
- daca contrapartida stabilita prin lege, prin licitatie, printr-o hotarare a instantei, sau alte situatii similare nu include TVA, taxa pe - valoare adaugata se determina prin aplicarea cotei legala de TVA asupra acestei contrapartide,
- daca contrapartida stabilita prin lege, prin licitatie, printr-o hotarare a instantei, sau alte situatii similare, include TVA, taxa pe valoare adaugata se determina prin aplicarea procedeului sutei marite;
- daca nu exista nicio mentiune cu privire la taxa pe valoarea adaugata, TVA colectata se determina prin aplicarea procedeului sutei marite.

In cazul livrarilor de bunuri supuse regimurilor speciale pentru bunuri second hand orin agentii de turism pentru determinarea taxei colectate aferente fiecarei livrari, din marja profitului se calculeaza suma taxei colectate corespunzatoare fiecarei livrari prin aplicarea procedeului sutei marite.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum stabilim taxa pe valoare adaugata ce trebuie colectata pentru livrari de bunuri si prestari de servicii taxabile?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016