Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Curtea de Conturi a gasit 5 nereguli la ANAF. Inspectorii au invocat legi care nu se aplica si controale prea lungi

30-Ian-2020
1855

Curtea de Conturi a publicat neregulile regasite la Directia Generala Antifrauda Fiscala in rapoartele pe anii 2018 si 2019. Printre acestea se numara actiuni de control prea lungi (uneori fara a fi mentionat motivul pentru care se efectueaza), legile aplicate nu sunt corecte sau sunt incheiate procese-verbale de control in lipsa reprezentantilor legali ai societatilor comerciale devenite intre timp “firme fantoma”.

 

O analiza a rapoartelor a fost facuta de Hotnews.ro. Iata care sunt cele 5 nereguli identificate de Curtea de Conturi:

1. A fost constatata durata exagerat de mare a unor actiuni de control, precum si nefinalizarea unor actiuni de control incluse in Planul de control inca din anul 2014;

2. Procedurile si instrumentele utilizate pentru determinarea riscului fiscal nu au fost utilizate/nu exista proceduri formalizate cu privire la:

- analiza de risc in vederea identificarii/selectarii contribuabililor cu risc fiscal ridicat si identificarea de noi domenii, identificarea activitatilor cu risc fiscal;

- constituirea si utilizarea unei baze de date in care sa fie evidentiati comerciantii cu activitate in mediul online in vederea selectarii comerciantilor cu risc fiscal mare.

3. Referitor la modul de intocmire a actelor de control:

- au fost identificate situatii de neaplicare a sanctiunii complementare, constand in suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor pentru 30 de zile, in cazurile in care inspectorii antifrauda au constatat nerespectarea de catre agentii economici a prevederilor OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale;

- in unele acte de control se mentioneaza ca s-au intocmit procese-verbale de ridicare de inscrisuri dar, de fapt acestea nu au fost intocmite si nici nu s-au ridicat inscrisuri;

- in unele cazuri, declararea in inactivitate fiscala s-a facut cu intarziere;

- nu in toate cazurile sunt precizate in mod punctual obiectivele controlului;

- s-a constatat ca, in anul 2018, 1.006 actiuni de control au fost finalizate intr-o perioada mai mare de 100 de zile.

4. Conform Hotnews.ro, au existat situatii in care:

- in procesele-verbale intocmite de inspectorii antifrauda fiscala au fost mentionate acte normative care nu pot fi imputate societatilor comerciale;

- procesele-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor au continut erori materiale sau faptele sanctionate au fost descrise insuficient, ceea ce a condus la anularea acestora;

- sanctiunea aplicata nu a fost proportionala cu gradul de pericol social al faptei savarsite;

- prin procesele-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor au fost aplicate sanctiuni contraventionale pentru fapte prescrise la data respectiva;

- nu au fost motivate deciziile de instituire a masurilor asiguratorii, respectiv pericolul ca debitorul sa se sustraga de la urmarire, sa-si ascunda, eventual sa-si risipeasca patrimoniul;

- masurile asiguratorii dispuse nu au fost stabilite in limita a 150% din valoarea creantei estimate.

5. Actiunile de control la societati cu risc fiscal ridicat au fost uneori neefectuate in timp real, fapt ce a condus la urmatoarele situatii:

- incheierea de procese-verbale de control in lipsa reprezentantilor legali ai societatilor comerciale devenite intre timp „firme fantoma”;

- instituirea de masuri asiguratorii pentru debite estimate, de cele mai multe ori, in urma consultarii bazelor de date si a informatiilor din aplicatiile informatice ale ANAF, dupa ce activele societatilor comerciale au fost instrainate;

- finalizarea actiunilor de control si instituirea de masuri asiguratorii cu putin timp inainte de intrarea societatilor comerciale in insolventa, nemaifiind posibila individualizarea creantei prin efectuarea de inspectii fiscale in vederea inscrierii la masa credala, instantele judecatoresti desfiintand masurile asiguratorii;

- intocmirea de sesizari penale dupa ce unii reprezentanti legali ai societatilor comerciale auditate – cetateni straini, parasisera deja teritoriul Romaniei.

Pentru mai multe detalii despre acest subiect, consultati:

-Raportul public al Curtii de Conturi pe anul 2018;

-Rapoartele privind finantele publice locale 2018;

-Raportul de activitate pe anul 2019.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Curtea de Conturi a gasit 5 nereguli la ANAF. Inspectorii au invocat legi care nu se aplica si controale prea lungi":
Rating:

Nota: 3.38 din 4 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Persoanele juridice NU mai depun raportarile contabile la data de 30 iunie daca indeplinesc anumite conditii
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov informeaza contribuabilii faptul ca, incepand cu anul 2021 Legea 82/1991, Legea contabilitatii, instituie ca Ministerul Finantelor Publice poate stabili intocmirea si depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a situatiilor financiare sau a unor raportari contabile si la alte perioade decat anual, in cadrul exercitiului financiar, doar de catre persoanele care au realizat o cifra de afaceri mai mare decat...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune modificarea formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor
    • ANAF a publicat, in data de 11 iunie 2021, un nou Proiect de Ordin pentru aprobarea formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor" utilizat in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale. Conform referatului de aprobare, verificarea situatiei fiscale personale cu privire la impozitul pe venit reprezinta ansamblul activitatilor desfasurate de organul fiscal avand ca obiect examinarea totalitatii drepturilor si a obligatiilor de natura patrimoniala,...» citeste mai departe aici

  • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspuns oficial ANAF
    • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspunsul ANAF: Conform prevederilor legale, in vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata, au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer contribuabilii din categoria marilor contribuabili, stabiliti prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil si fiscal al operatiunilor de LOHN
    • Activitate in sistem de LOHN in cazul unei societati SRL micro-intreprindere, platitoare de TVA in sistem normal lunar, care activeaza in sistem de lohn cu obiectul principal de activitate 1520 fabricarea incaltamintei. Societatea primeste materialele necesare confectionarii incaltamintei prin import direct de la clientii sai din Italia (IT) si Marea Britanie (UK), iar ulterior acestea sunt returnate si facturate clientului ca produs finit manopera incaltaminte. Pentru fabricarea produsului...» citeste mai departe aici

  • Vineri 25 iunie 2021-termen limita pentru depunerea a opt declaratii fiscale-
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca vineri, 25 iunie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor declaratii: - "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" - formularul 100; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariat
    • Intrebare Care este tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariati? Raspuns oficial ANAF: La stabilirea regimului fiscal aplicabil contravalorii testelor Covid suportate de angajator pentru angajatii sai, este necesara analizarea de catre angajator a scopului pentru care au fost facute testele, respectiv pentru asigurarea masurilor specifice care au ca obiect protejarea sanatatii angajatilor si desfasurarea activitatii in conditii de securitate si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016