Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

D100 si D710, modificate in urma schimbarilor fiscale introduse prin Legea 296/2023. De cand se utilizeaza formularele

06-Feb-2024
2049
D100 si D710, modificate in urma schimbarilor fiscale introduse prin Legea 296/2023. De cand se utilizeaza formularele

In urma schimbarilor fiscale introduse prin Legea 296/2023, ANAF a modificat, prin Ordinul 172/2024, continutul formularelor D100 si D710. Noile declaratii se vor folosi incepand cu obligatiile lunii ianuarie 2024.

Ordinul nr. 172/2024 privind modificarea si completarea Ordinului nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 100 din 02 februarie 2024.

Asa cum era precizat si in Referatul de Aprobare, prin Legea nr.296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung au fost aduse modificari si completari Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si au fost adoptate unele masuri referitoare la disciplina economico-financiara a autoritatilor/agentiilor/institutiilor publice autonome, finantate integral din venituri proprii, aflate in coordonarea/subordonarea Parlamentului Romaniei.

Modificarile/completarile aduse Codului fiscal prin Legea 296/2023 au vizat, in principal, urmatoarele:

- stabilirea impozitului pe profit datorat de catre contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50 milioane de euro, la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri, in situatia in care impozitul pe profit este mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri;

- reglementarea unui impozit suplimentar pe cifra de afaceri datorat de institutiile de credit - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit -persoane juridice straine;

- reglementarea unui impozit specific pe cifra de afaceri datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale;

- reglementarea accizelor pentru produsele destinate inhalarii fara ardere, care contin inlocuitori de tutun, cu sau fara nicotina, precum si pe bauturi nealcoolice cu zahar adaugat;

- redefinirea unor produse pentru care se datoreaza accize.

Totodata, potrivit art.XLIV din Legea nr.296/2023 a fost reglementata o taxa speciala datorata de agentiile/autoritatile/institutiile autonome care se afla in coordonarea/subordonarea Parlamentului Romaniei si de institutiile publice de interes national care din activitatea desfasurata incaseaza taxe/tarife sau alte venituri ca urmare a exercitarii unor atributii in regim de putere publica care constau in administrarea patrimoniului statului roman sau a altor active publice, indiferent de natura acestora sau care desfasoara activitati specifice rezultate din darea in administrarea/concesiunea/operarea/exploatarea unor bunuri/active publice proprietatea publica a statului roman.

Avand in vedere prevederile legale mai sus mentionate, prin Ordinul 172/2024 a fost modificat si completat Ordinul nr.587/2016, dupa cum urmeaza:

a) modificarea formularelor 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" si 710 ”Declaratie rectificativa”, prin introducerea unei rubrici pentru identificarea contribuabililor care stabilesc impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri;

b) modificarea Nomenclatorului obligatiilor de plata la bugetul de stat, anexa la formularul 100 prin redenumirea unor obligatii, precum si introducerea unor pozitii noi, in vederea declararii obligatiilor introduse prin Legea nr.296/2023:

- impozit pe cifra de afaceri datorat de institutiile de credit - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit - persoane juridice straine;

- impozit specific pe cifra de afaceri datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale;

- taxa speciala datorata in conformitate cu prevederile art.XLIV din Legea nr.296/2023;

- accize pentru produse destinate inhalarii fara ardere, care contin inlocuitori de tutun, cu sau fara nicotina;

- accize pentru bauturi nealcoolice cu zahar adaugat;

c) modificarea instructiunilor de completare a formularelor 100 si 710.

Modificari aduse formularului 100 in 2024

Prin actul normativ se modifica forma declaratiei 100 si se actualizeaza nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, astfel:

  •  Pozitiile 50 si 51 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
  • Dupa pozitia 93 se introduc opt noi pozitii, pozitiile 94-101, cu urmatorul cuprins:

Formular D100 in 2024


Pentru a vedea intregul formular, asa cum apare in Proiectul de Ordin, click AICI>>


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale

    • PFA-urile au, ca alte entitati, diferite obligatii fiscale si declarative. Printre cele mai importante se numara declararea si plata contributiilor sociale si sunt reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Iar in acest articol vom vedea, explicat de specialist, care sunt acestea in cazul PFA-urilor care au inregistrat pierderi fiscale. Avem speta urmatoare. O PFA are pierdere aferenta anului 2024. In anul 2023 in Declaratia Unica la venituri estimate nu s-a declarat nimic. In...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?

    • Fiecare firma trebuie sa stie ca anumit cheltuileli, facute pentru activitatea economica a firmei sau cele pentru cadouri oferite salariatilor, au un tratament fiscal diferit, insa unele pot fi deduse de la calculul impozitului pe profit. Iar in acest articol vom vedea unde se incadreaza cheltuielile de protocol, cele cu diurna sau cele pentru cadouri oferite angajatilor.» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]

    • Impozitul minim pe cifra de afaceri este o problema de mare interes pentru contribuabilii din Romania, mai ales ca au tot aparut modificari si schimbari in ultima perioada. In acest articol vom vedea cateva reglementari importante cu privire la acest impozit, dar si informatii despre sponsorizarile efectuate de firme. In plus, vom clarifica daca aceste persoane mai pot redirectiona din impozit prin D177 sau nu.» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

  • Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse

    • Sistemul SAF-T a fost introdus de autoritati deja de ceva timp, iar raportarea se face prin transmiterea D406. Exista insa in continuare neclaritati pentru contribuabilii care trebuie sa o depuna. Una dintre intrebarile frecvente se refera la modul in care trebuie completata sectiunea Produse. Avem urmatorul caz. Pentru raportarea SAF-T, modulul 2.9. Products [Produse], ce informatii ar trebui sa includem? In softul de contabilitate nu avem informatii referitoare la codul NC, metoda de evaluare,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016