Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Daca vreti ca magazinul sa nu fie inchis de Directia Antifrauda, respectati aceste 10 reguli!

31-Mar-2015
5035

Controalele derulate de Directia Antifrauda in ultima perioada au ajuns la un numar semnificativ. In urma acestor demersuri, au fost inchise sau amendate peste 170 de magazine sau restaurante din toata tara.

In ce priveste informatiile acumulate cu privire la aspectele avute in vedere de inspectori in cadrul acestor controale, Magister.ro face urmatoarele recomandari pentru a evita sanctiunile legii:

1. Emiteti bonul fiscal pentru absolut toate produsele sau serviciile vandute. In cazul magazinelor, instruiti casierii sa introduca in aplicatia POS suma primita de la client si sa returneze restul asa cum este el calculat de aplicatie, pana la ultimul ban.

2. In cazul restaurantelor sau cafenelelor, recomandam adaugarea unui serviciu nou in lista de articole cu denumirea "Servicii servire ospatar“. Ori de cate ori clientul ofera asa-numitul "tips" unui ospatar, acesta trebuie sa introduca in casa de marcat suma primita folosind articolul mai devreme mentionat si sa plaseze respectiva suma in sertar. La finalul zilei, managerul poate decide ce sa faca cu aceasta suma cumuland vanzarile de peste zi. In caz contrar, evitati orice fel de "tips".

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

3. Intocmiti registrul prevazut de lege pentru declararea sumelor pe care casierii le au asupra lor atat in momentul intrarii, cat si la iesirea din schimb. In controalele din ultima vreme, au existat cazuri cand sumele nedeclarate pe care casierii le aveau asupra lor au fost considerate ca supliment in numerar la valoarea incasata inregistrata in casa de marcat, ducand la inchiderea locatiei.

4. Listati toate documentele de intrare sau iesire generate de SmartCash. Acestea trebuie semnate si stampilate zilnic de catre responsabil. Alaturati toate aceste documente raportului de gestiune zilnic pe care il listati de asemenea din SmartCash.

5. In cazul transferurilor de marfa efectuate in cadrul retelelor de magazine, folosind avize de insotire, emiteti avizele respective si efectuati receptia marfurilor atunci cand transferul de marfa se intampla efectiv. Au fost date amenzi pentru situatia in care s-au depasit 3 zile intre data emiterii avizului si data receptiei NIR.

6. Ca masura de precautie in cazul utilizatorilor care folosesc case de marcat in locul unor imprimante fiscale, verificati periodic pe durata zilei de lucru cu ajutorul unui Raport X, emis de la casa de marcat, valoarea inregistrata si comparati cu listarea vanzarilor curente din programul SmartCash Shop pentru respectiva casa de marcat. Verificati de asemenea regulat data si ora de pe bonurile fiscale.

7. Retineti ca utilizarea caselor de marcat in regim de imprimanta fiscala este o solutie de compromis (utilizata in opinia noastra la limita legii, fara a trece prin vreun proces de avizare impreuna cu programul identificabil de vanzare) care va expune la riscuri datorita posibilitatii acesteia de a emite sau anula bonuri fiscale si in afara comunicatiei cu calculatorul. In aceste conditii pot exista diferente intre sertar si valoarea listata de casa de marcat situatie care in conditiile actuale de strictete va pot inchide magazinul.

8. Recomandam pe cat posibil utilizarea de imprimante fiscale autorizate de Ministerul Finantelor impreuna cu programul SmartCash POS pentru a evita posibile sanctiuni ca urmare a interpretarii neuniforme a legislatiei privind utilizarea caselor de marcat.

9. Recomandam utilizarea registrului de casa din SmartCash Shop in fiecare magazin, acesta preluand automat vanzarile prin casa de marcat si putand fi gestionat rapid si la sursa fara a prelungi durata controlului Directiei Antifrauda.

10. Utilizatorii care comercializeaza produse cantarite si etichetate in cadrul magazinului trebuie sa acorde atentie afisarii corecte pe etichetele de cantar a datei de expirare pentru produsele pastrate in ambalajul original. In cazul celor vrac, se va specifica durata de consum in zile incepand cu data ambalarii (din campul "Explicatii" din SmartCash Shop). Produsele alimentare cu unitati de vanzare alternative (bucata/kilogram) trebuie sa aiba specificat pe eticheta de raft si pretul pe unitatea alternativa.

Sursa: Magister.ro

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Daca vreti ca magazinul sa nu fie inchis de Directia Antifrauda, respectati aceste 10 reguli!":
Rating:

Nota: 3.84 din 16 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016