Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Daca vreti ca magazinul sa nu fie inchis de Directia Antifrauda, respectati aceste 10 reguli!

31-Mar-2015
7820

Controalele derulate de Directia Antifrauda in ultima perioada au ajuns la un numar semnificativ. In urma acestor demersuri, au fost inchise sau amendate peste 170 de magazine sau restaurante din toata tara.

In ce priveste informatiile acumulate cu privire la aspectele avute in vedere de inspectori in cadrul acestor controale, Magister.ro face urmatoarele recomandari pentru a evita sanctiunile legii:

1. Emiteti bonul fiscal pentru absolut toate produsele sau serviciile vandute. In cazul magazinelor, instruiti casierii sa introduca in aplicatia POS suma primita de la client si sa returneze restul asa cum este el calculat de aplicatie, pana la ultimul ban.

2. In cazul restaurantelor sau cafenelelor, recomandam adaugarea unui serviciu nou in lista de articole cu denumirea "Servicii servire ospatar“. Ori de cate ori clientul ofera asa-numitul "tips" unui ospatar, acesta trebuie sa introduca in casa de marcat suma primita folosind articolul mai devreme mentionat si sa plaseze respectiva suma in sertar. La finalul zilei, managerul poate decide ce sa faca cu aceasta suma cumuland vanzarile de peste zi. In caz contrar, evitati orice fel de "tips".

3. Intocmiti registrul prevazut de lege pentru declararea sumelor pe care casierii le au asupra lor atat in momentul intrarii, cat si la iesirea din schimb. In controalele din ultima vreme, au existat cazuri cand sumele nedeclarate pe care casierii le aveau asupra lor au fost considerate ca supliment in numerar la valoarea incasata inregistrata in casa de marcat, ducand la inchiderea locatiei.



4. Listati toate documentele de intrare sau iesire generate de SmartCash. Acestea trebuie semnate si stampilate zilnic de catre responsabil. Alaturati toate aceste documente raportului de gestiune zilnic pe care il listati de asemenea din SmartCash.

5. In cazul transferurilor de marfa efectuate in cadrul retelelor de magazine, folosind avize de insotire, emiteti avizele respective si efectuati receptia marfurilor atunci cand transferul de marfa se intampla efectiv. Au fost date amenzi pentru situatia in care s-au depasit 3 zile intre data emiterii avizului si data receptiei NIR.

6. Ca masura de precautie in cazul utilizatorilor care folosesc case de marcat in locul unor imprimante fiscale, verificati periodic pe durata zilei de lucru cu ajutorul unui Raport X, emis de la casa de marcat, valoarea inregistrata si comparati cu listarea vanzarilor curente din programul SmartCash Shop pentru respectiva casa de marcat. Verificati de asemenea regulat data si ora de pe bonurile fiscale.

7. Retineti ca utilizarea caselor de marcat in regim de imprimanta fiscala este o solutie de compromis (utilizata in opinia noastra la limita legii, fara a trece prin vreun proces de avizare impreuna cu programul identificabil de vanzare) care va expune la riscuri datorita posibilitatii acesteia de a emite sau anula bonuri fiscale si in afara comunicatiei cu calculatorul. In aceste conditii pot exista diferente intre sertar si valoarea listata de casa de marcat situatie care in conditiile actuale de strictete va pot inchide magazinul.

8. Recomandam pe cat posibil utilizarea de imprimante fiscale autorizate de Ministerul Finantelor impreuna cu programul SmartCash POS pentru a evita posibile sanctiuni ca urmare a interpretarii neuniforme a legislatiei privind utilizarea caselor de marcat.

9. Recomandam utilizarea registrului de casa din SmartCash Shop in fiecare magazin, acesta preluand automat vanzarile prin casa de marcat si putand fi gestionat rapid si la sursa fara a prelungi durata controlului Directiei Antifrauda.

10. Utilizatorii care comercializeaza produse cantarite si etichetate in cadrul magazinului trebuie sa acorde atentie afisarii corecte pe etichetele de cantar a datei de expirare pentru produsele pastrate in ambalajul original. In cazul celor vrac, se va specifica durata de consum in zile incepand cu data ambalarii (din campul "Explicatii" din SmartCash Shop). Produsele alimentare cu unitati de vanzare alternative (bucata/kilogram) trebuie sa aiba specificat pe eticheta de raft si pretul pe unitatea alternativa.

Sursa: Magister.ro

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016