Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Daca vreti ca magazinul sa nu fie inchis de Directia Antifrauda, respectati aceste 10 reguli!

31-Mar-2015
5116

Controalele derulate de Directia Antifrauda in ultima perioada au ajuns la un numar semnificativ. In urma acestor demersuri, au fost inchise sau amendate peste 170 de magazine sau restaurante din toata tara.

In ce priveste informatiile acumulate cu privire la aspectele avute in vedere de inspectori in cadrul acestor controale, Magister.ro face urmatoarele recomandari pentru a evita sanctiunile legii:

1. Emiteti bonul fiscal pentru absolut toate produsele sau serviciile vandute. In cazul magazinelor, instruiti casierii sa introduca in aplicatia POS suma primita de la client si sa returneze restul asa cum este el calculat de aplicatie, pana la ultimul ban.

2. In cazul restaurantelor sau cafenelelor, recomandam adaugarea unui serviciu nou in lista de articole cu denumirea "Servicii servire ospatar“. Ori de cate ori clientul ofera asa-numitul "tips" unui ospatar, acesta trebuie sa introduca in casa de marcat suma primita folosind articolul mai devreme mentionat si sa plaseze respectiva suma in sertar. La finalul zilei, managerul poate decide ce sa faca cu aceasta suma cumuland vanzarile de peste zi. In caz contrar, evitati orice fel de "tips".


3. Intocmiti registrul prevazut de lege pentru declararea sumelor pe care casierii le au asupra lor atat in momentul intrarii, cat si la iesirea din schimb. In controalele din ultima vreme, au existat cazuri cand sumele nedeclarate pe care casierii le aveau asupra lor au fost considerate ca supliment in numerar la valoarea incasata inregistrata in casa de marcat, ducand la inchiderea locatiei.

4. Listati toate documentele de intrare sau iesire generate de SmartCash. Acestea trebuie semnate si stampilate zilnic de catre responsabil. Alaturati toate aceste documente raportului de gestiune zilnic pe care il listati de asemenea din SmartCash.

5. In cazul transferurilor de marfa efectuate in cadrul retelelor de magazine, folosind avize de insotire, emiteti avizele respective si efectuati receptia marfurilor atunci cand transferul de marfa se intampla efectiv. Au fost date amenzi pentru situatia in care s-au depasit 3 zile intre data emiterii avizului si data receptiei NIR.

6. Ca masura de precautie in cazul utilizatorilor care folosesc case de marcat in locul unor imprimante fiscale, verificati periodic pe durata zilei de lucru cu ajutorul unui Raport X, emis de la casa de marcat, valoarea inregistrata si comparati cu listarea vanzarilor curente din programul SmartCash Shop pentru respectiva casa de marcat. Verificati de asemenea regulat data si ora de pe bonurile fiscale.

7. Retineti ca utilizarea caselor de marcat in regim de imprimanta fiscala este o solutie de compromis (utilizata in opinia noastra la limita legii, fara a trece prin vreun proces de avizare impreuna cu programul identificabil de vanzare) care va expune la riscuri datorita posibilitatii acesteia de a emite sau anula bonuri fiscale si in afara comunicatiei cu calculatorul. In aceste conditii pot exista diferente intre sertar si valoarea listata de casa de marcat situatie care in conditiile actuale de strictete va pot inchide magazinul.

8. Recomandam pe cat posibil utilizarea de imprimante fiscale autorizate de Ministerul Finantelor impreuna cu programul SmartCash POS pentru a evita posibile sanctiuni ca urmare a interpretarii neuniforme a legislatiei privind utilizarea caselor de marcat.

9. Recomandam utilizarea registrului de casa din SmartCash Shop in fiecare magazin, acesta preluand automat vanzarile prin casa de marcat si putand fi gestionat rapid si la sursa fara a prelungi durata controlului Directiei Antifrauda.

10. Utilizatorii care comercializeaza produse cantarite si etichetate in cadrul magazinului trebuie sa acorde atentie afisarii corecte pe etichetele de cantar a datei de expirare pentru produsele pastrate in ambalajul original. In cazul celor vrac, se va specifica durata de consum in zile incepand cu data ambalarii (din campul "Explicatii" din SmartCash Shop). Produsele alimentare cu unitati de vanzare alternative (bucata/kilogram) trebuie sa aiba specificat pe eticheta de raft si pretul pe unitatea alternativa.

Sursa: Magister.ro

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Daca vreti ca magazinul sa nu fie inchis de Directia Antifrauda, respectati aceste 10 reguli!":
Rating:

Nota: 3.84 din 16 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016