Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Date oficiale de la Finante: Prima rectificare bugetara din 2018, cu plusuri si minusuri

07-Aug-2018
3694

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a anuntat, luni, proiectul primei rectificari bugetare din 2018, precizand ca aceasta ar fi pozitiva, cu incadrarea in tinta de deficit bugetar de 2,97% din PIB. 

Rezultatele economice de pana in prezent argumenteaza posibilitatea realizarii cresterii economice de 5,5% utilizata la fundamentarea legii bugetului de stat de anul 2018, se arata in comunicatul de presa remis luni de Minister.

Astfel, PIB-ul nominal estimat s-a majorat la 945 miliarde lei, fata de 907,9 miliarde lei cat s-a estimat initial.

Veniturile bugetului general consolidat se majoreaza, per sold, cu suma de 5,99 miliarde de lei. Prin rectificarea bugetara, veniturile au fost actualizate tinand cont de incasarile realizate pe primele 6 luni din acest an, precum si de masurile legislative aprobate in 2018.

Astfel, unele bugete componente ale bugetului general consolidat au inregistrat diminuari ale veniturilor (bugetul de stat -1,77 miliarde de lei) iar alte bugete au inregistrat majorari ale veniturilor (de exemplu: bugetul asigurarilor sociale de stat + 897,1 milioane lei, bugetul asigurarilor pentru somaj + 245,9 milioane lei, bugetul Fondului National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate + 1,2 miliarde de lei, bugetele locale + 3,48 miliarde de lei, etc.) rezultand per sold un plus de venituri de 5,99 miliarde de lei, deci o rectificare pozitiva.

Cheltuielile bugetului general consolidat se majoreaza per sold cu 7,09 miliarde de lei.

S-au asigurat fonduri suplimentare:
- 1.125,9 milioane lei pentru bugetele locale din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor autoritatilor administratiei publice locale, din care:


? 916,5 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale.
? 209,4 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor determinate de implementarea, la nivelul judetelor si sectoarelor municipiului Bucuresti, a Programului pentru scoli al Romaniei, in perioada septembrie - decembrie 2018-2019.

- Ministerului Sanatatii 333,6 milioane lei per sold, din care:
? 418,3 milioane lei pentru achizitionarea de incubatoare si alte echipamente medicale pentru mama si copil, pentru programe si actiuni de sanatate, pentru achizitia unor echipamente de testare auditiva pentru nou-nascuti,
? 140 milioane lei pentru dotari cu aparatura medicala in cadrul proiectului „Reforma sectorului sanitar”, derulat cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare,
? 65,2 milioane lei pentru proiecte cu finantare externa nerambursabila.

Intrucat veniturile bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate s-au realizat in proportie mai mare decat estimarile initial, s-a diminuat subventia de echilibrare cu 139,7 milioane de lei.

 - Ministerului Finantelor Publice – Actiuni Generale: 1.278,8 milioane lei per sold din care:
? 765,5 milioane de lei pentru contributia Romaniei la bugetul U.E.,
? 240 milioane lei pentru schemele de ajutor de stat pentru investitii si rambursarea accizei la carburanti pentru transportatori,
? 200 milioane lei la Fondul de rezerva bugetara din care se va asigura finantarea referendumului pentru redefinirea familiei si a sumelor necesare inlaturarii efectelor calamitatilor si alte 580,7 milioane lei, in principal pentru plata despagubirilor acordate in baza legilor de restituire a proprietatilor, pentru cheltuieli de investitii in infrastructura IT si dotarea ANAF, precum si pentru participarea Romaniei la capitalul Bancii Asiatice pentru Investitii in Infrastructura;

 - Ministerului Afacerilor Interne 366,3 milioane lei, per sold, din care 100 milioane lei pentru plata pensiilor militare de stat, 100 milioane lei cheltuieli cu salariile si 150 milioane lei pentru cheltuieli de investitii;

- Ministerului Educatiei Nationale 178,1 milioane lei per sold din care: 200 milioane lei pentru burse si despagubiri civile,
? 51,3 milioane lei pentru cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila destinate Proiectului privind invatamantul secundar,
? 23,5 milioane lei cheltuieli de investitii la unitatile de invatamant; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli;

- Ministerului Transporturilor 170,5 milioane lei, per sold din care 230 milioane lei pentru facilitatile la transport acordate diferitelor categorii sociale (studenti, pensionari, veterani de razboi etc.), 250 milioane lei pentru investitii ale agentilor economici in infrastructura publica de transport rutier si feroviar; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli; de asemenea s-au asigurat credite de angajament suplimentare de 691,9 milioane lei pentru demararea proiectelor de investitii in infrastructura de transport;

- Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale 73,4 milioane lei, per sold, din care 100 milioane lei pentru plata deconturi la motorina trimestrul II 2018, 21 milioane lei pentru investitii in infrastructura de imbunatatiri funciare; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli;

- Secretariatului General al Guvernului 147,8 milioane lei per sold, din care 115,5 milioane de lei in principal pentru Catedrala Mantuirii Neamului, 5 milioane lei pentru Programul „Investeste in tine” si 5 milioane lei pentru schema de ajutor de stat pentru industria cinematografica;

 - Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor 99,5 milioane lei, per sold, din care 111,6 milioane lei pentru desfasurarea activitatilor specifice institutiilor subordonate in cadrul Programului pentru eradicarea pestei porcine africane in cadrul caruia se deconteaza despagubiri pentru animalele sacrificate in vederea prevenirii si combaterii epizootiilor; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli;

 - Bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate 557,5 milioane lei, per sold, in principal pentru asigurarea drepturilor salariale ale personalului din unitatile sanitare;

 - Bugetului asigurarilor sociale de stat 852,1 milioane lei, per sold in principal pentru asigurarea drepturilor de pensie.

Pentru asigurarea acestor sume, pe langa majorarea veniturilor si avand in vedere necesitatea mentinerii deficitului bugetar, a fost necesara si reducerea cheltuielilor cuprinse in bugetele ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat, in principal prin anularea sumelor retinute conform art.21 din Legea finantelor publice nr.500/2002, in proportie de 10% din bugetul aprobat, sume care potrivit legii nu puteau fi angajate de institutii in primul semestrul al anului, precum si reducerea unor economii rezultate din analiza platilor efectuate pe primele 6 luni ale anului comparativ cu cele programate de institutii pentru aceeasi perioada.

Diminuarile au fost operate de la Serviciul Roman de Informatii (-113 milioane lei), Ministerul Cercetarii si Inovarii (-122,1 milioane lei), Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (- 44,2 milioane de lei), Ministerul Energiei (- 47,7 milioane de lei), Ministerul Afacerilor Externe (- 35,1 milioane lei), Serviciul de Protectie si Paza (- 22,7 milioane lei), Ministerul Turismului (- 17,3 milioane de lei), Serviciul de Informatii Externe (-16,5 milioane lei), Serviciul de Telecomunicatii Speciale (-16,2 milioane lei).

La institutiile la care au fost diminuate creditele bugetare, nu au fost diminuate corespunzator si creditele de angajament, astfel incat sa nu fie afectat procesul de contractare a proiectelor finantate din fonduri europene precum si a lucrarilor de investitii. Diminuarea referindu-se doar la creditele bugetare (cash).

In comunicatul citat se mai arata ca proiectul de rectificare a fost realizat in urma discutiilor purtate cu reprezentantii ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat si bugetul asigurarilor sociale.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016