Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Date oficiale de la Finante: Prima rectificare bugetara din 2018, cu plusuri si minusuri

07-Aug-2018
1720

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a anuntat, luni, proiectul primei rectificari bugetare din 2018, precizand ca aceasta ar fi pozitiva, cu incadrarea in tinta de deficit bugetar de 2,97% din PIB. 

Rezultatele economice de pana in prezent argumenteaza posibilitatea realizarii cresterii economice de 5,5% utilizata la fundamentarea legii bugetului de stat de anul 2018, se arata in comunicatul de presa remis luni de Minister.

Astfel, PIB-ul nominal estimat s-a majorat la 945 miliarde lei, fata de 907,9 miliarde lei cat s-a estimat initial.

Veniturile bugetului general consolidat se majoreaza, per sold, cu suma de 5,99 miliarde de lei. Prin rectificarea bugetara, veniturile au fost actualizate tinand cont de incasarile realizate pe primele 6 luni din acest an, precum si de masurile legislative aprobate in 2018.

Astfel, unele bugete componente ale bugetului general consolidat au inregistrat diminuari ale veniturilor (bugetul de stat -1,77 miliarde de lei) iar alte bugete au inregistrat majorari ale veniturilor (de exemplu: bugetul asigurarilor sociale de stat + 897,1 milioane lei, bugetul asigurarilor pentru somaj + 245,9 milioane lei, bugetul Fondului National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate + 1,2 miliarde de lei, bugetele locale + 3,48 miliarde de lei, etc.) rezultand per sold un plus de venituri de 5,99 miliarde de lei, deci o rectificare pozitiva.

Cheltuielile bugetului general consolidat se majoreaza per sold cu 7,09 miliarde de lei.

S-au asigurat fonduri suplimentare:


- 1.125,9 milioane lei pentru bugetele locale din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor autoritatilor administratiei publice locale, din care:
? 916,5 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale.
? 209,4 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor determinate de implementarea, la nivelul judetelor si sectoarelor municipiului Bucuresti, a Programului pentru scoli al Romaniei, in perioada septembrie - decembrie 2018-2019.

- Ministerului Sanatatii 333,6 milioane lei per sold, din care:
? 418,3 milioane lei pentru achizitionarea de incubatoare si alte echipamente medicale pentru mama si copil, pentru programe si actiuni de sanatate, pentru achizitia unor echipamente de testare auditiva pentru nou-nascuti,
? 140 milioane lei pentru dotari cu aparatura medicala in cadrul proiectului „Reforma sectorului sanitar”, derulat cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare,
? 65,2 milioane lei pentru proiecte cu finantare externa nerambursabila.

Intrucat veniturile bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate s-au realizat in proportie mai mare decat estimarile initial, s-a diminuat subventia de echilibrare cu 139,7 milioane de lei.

 - Ministerului Finantelor Publice – Actiuni Generale: 1.278,8 milioane lei per sold din care:
? 765,5 milioane de lei pentru contributia Romaniei la bugetul U.E.,
? 240 milioane lei pentru schemele de ajutor de stat pentru investitii si rambursarea accizei la carburanti pentru transportatori,
? 200 milioane lei la Fondul de rezerva bugetara din care se va asigura finantarea referendumului pentru redefinirea familiei si a sumelor necesare inlaturarii efectelor calamitatilor si alte 580,7 milioane lei, in principal pentru plata despagubirilor acordate in baza legilor de restituire a proprietatilor, pentru cheltuieli de investitii in infrastructura IT si dotarea ANAF, precum si pentru participarea Romaniei la capitalul Bancii Asiatice pentru Investitii in Infrastructura;

 - Ministerului Afacerilor Interne 366,3 milioane lei, per sold, din care 100 milioane lei pentru plata pensiilor militare de stat, 100 milioane lei cheltuieli cu salariile si 150 milioane lei pentru cheltuieli de investitii;

- Ministerului Educatiei Nationale 178,1 milioane lei per sold din care: 200 milioane lei pentru burse si despagubiri civile,
? 51,3 milioane lei pentru cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila destinate Proiectului privind invatamantul secundar,
? 23,5 milioane lei cheltuieli de investitii la unitatile de invatamant; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli;

- Ministerului Transporturilor 170,5 milioane lei, per sold din care 230 milioane lei pentru facilitatile la transport acordate diferitelor categorii sociale (studenti, pensionari, veterani de razboi etc.), 250 milioane lei pentru investitii ale agentilor economici in infrastructura publica de transport rutier si feroviar; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli; de asemenea s-au asigurat credite de angajament suplimentare de 691,9 milioane lei pentru demararea proiectelor de investitii in infrastructura de transport;

- Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale 73,4 milioane lei, per sold, din care 100 milioane lei pentru plata deconturi la motorina trimestrul II 2018, 21 milioane lei pentru investitii in infrastructura de imbunatatiri funciare; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli;

- Secretariatului General al Guvernului 147,8 milioane lei per sold, din care 115,5 milioane de lei in principal pentru Catedrala Mantuirii Neamului, 5 milioane lei pentru Programul „Investeste in tine” si 5 milioane lei pentru schema de ajutor de stat pentru industria cinematografica;

 - Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor 99,5 milioane lei, per sold, din care 111,6 milioane lei pentru desfasurarea activitatilor specifice institutiilor subordonate in cadrul Programului pentru eradicarea pestei porcine africane in cadrul caruia se deconteaza despagubiri pentru animalele sacrificate in vederea prevenirii si combaterii epizootiilor; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli;

 - Bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate 557,5 milioane lei, per sold, in principal pentru asigurarea drepturilor salariale ale personalului din unitatile sanitare;

 - Bugetului asigurarilor sociale de stat 852,1 milioane lei, per sold in principal pentru asigurarea drepturilor de pensie.

Pentru asigurarea acestor sume, pe langa majorarea veniturilor si avand in vedere necesitatea mentinerii deficitului bugetar, a fost necesara si reducerea cheltuielilor cuprinse in bugetele ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat, in principal prin anularea sumelor retinute conform art.21 din Legea finantelor publice nr.500/2002, in proportie de 10% din bugetul aprobat, sume care potrivit legii nu puteau fi angajate de institutii in primul semestrul al anului, precum si reducerea unor economii rezultate din analiza platilor efectuate pe primele 6 luni ale anului comparativ cu cele programate de institutii pentru aceeasi perioada.

Diminuarile au fost operate de la Serviciul Roman de Informatii (-113 milioane lei), Ministerul Cercetarii si Inovarii (-122,1 milioane lei), Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (- 44,2 milioane de lei), Ministerul Energiei (- 47,7 milioane de lei), Ministerul Afacerilor Externe (- 35,1 milioane lei), Serviciul de Protectie si Paza (- 22,7 milioane lei), Ministerul Turismului (- 17,3 milioane de lei), Serviciul de Informatii Externe (-16,5 milioane lei), Serviciul de Telecomunicatii Speciale (-16,2 milioane lei).

La institutiile la care au fost diminuate creditele bugetare, nu au fost diminuate corespunzator si creditele de angajament, astfel incat sa nu fie afectat procesul de contractare a proiectelor finantate din fonduri europene precum si a lucrarilor de investitii. Diminuarea referindu-se doar la creditele bugetare (cash).

In comunicatul citat se mai arata ca proiectul de rectificare a fost realizat in urma discutiilor purtate cu reprezentantii ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat si bugetul asigurarilor sociale.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Date oficiale de la Finante: Prima rectificare bugetara din 2018, cu plusuri si minusuri":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Refacerea evidentei contabile. Inchidere conturi si inregistrari contabile
    • Unul dintre specialistii nostri va analiza, in cele ce urmeaza, urmatoarea situatie: "Am preluat o societate comerciala, care in acest moment inchiriaza spatiul pe care il detine, in trecut societatea a desfasurat mai multe tipuri de activitati, balanta pe care a prezentat-o contine solduri pe care administratorul nu le poate identifica si nu are o baza de date, este vorba despre cheltuieli in avans, venituri in avans, contul 408 furnizori facturi nesosite, are sold la furnizori pe care nu il...» citeste mai departe aici

  • Propunerea legislativa in Senat: Completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. Eliminarea impozitului pe venit pentru jurnalisti
    • UPDATE: Proiectul pentru modificarea Legii 227/2015 privind Codul Fiscal a fost depus pentru dezbatere in Senat. Marti, 12.02.2019, actul normativ care prevede scutirea jurnalistilor de la plata impozitului pe venit a fost trimis pentru aviz la Consiliul Economic si Social. Tot in aceeasi zi a fost inaintat si Consiliului Legislativ pentru aviz (termenul pana la care se va primi un raspuns este 14.03.2019)., dar si la Guvern de unde este asteptat un punct de vedere. Derularea procedurii...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Lege: Pensiile speciale ar putea fi ELIMINATE!
    • Proiectul legislativ inregistrat la Senat pentru dezbatere de doi senatori si doi deputati liberali prevede eliminarea pensiilor de serviciu – cunoscute drept “pensii speciale” – pentru mai multe categori de bugetari. Asadar, deputatii, senatorii, judecatorii, procurorii, militarii si politistii ar putea ramane fara pensii speciale daca actul normativ va fi adoptat. Bulacu Romulus si Citu Florin – senatori PNL, Buican Cristian si Stirbu Gigel – deputati PNL...» citeste mai departe aici

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Banca Centrala Europeana atrage atentia ministrului Finantelor ca nu a fost consultata cu privire la OUG 114/2018
    • Autoritatile romane ar fi trebuit sa consulte Banca Centrala Europenana inainte de adoptarea OUG 114/2018, lucru care, insa, nu s-a intamplat, dupa reiese dintr-o scrisoare inaintata in mod oficial ministrului Finantelor, Eugen Teodorovici. Banca Centrala Europeana atrage atentia ca autoritatile romane nu si-au indeplinit obligatia de a consulta institutia “cu privire la asemenea legi”, asa cum prevede legislatia europeana. Astfel, autoritatile nationale aveau obligatia de a consulta...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016