Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Date oficiale de la Finante: Prima rectificare bugetara din 2018, cu plusuri si minusuri

07-Aug-2018
1508

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a anuntat, luni, proiectul primei rectificari bugetare din 2018, precizand ca aceasta ar fi pozitiva, cu incadrarea in tinta de deficit bugetar de 2,97% din PIB. 

Rezultatele economice de pana in prezent argumenteaza posibilitatea realizarii cresterii economice de 5,5% utilizata la fundamentarea legii bugetului de stat de anul 2018, se arata in comunicatul de presa remis luni de Minister.

Astfel, PIB-ul nominal estimat s-a majorat la 945 miliarde lei, fata de 907,9 miliarde lei cat s-a estimat initial.

Veniturile bugetului general consolidat se majoreaza, per sold, cu suma de 5,99 miliarde de lei. Prin rectificarea bugetara, veniturile au fost actualizate tinand cont de incasarile realizate pe primele 6 luni din acest an, precum si de masurile legislative aprobate in 2018.

Astfel, unele bugete componente ale bugetului general consolidat au inregistrat diminuari ale veniturilor (bugetul de stat -1,77 miliarde de lei) iar alte bugete au inregistrat majorari ale veniturilor (de exemplu: bugetul asigurarilor sociale de stat + 897,1 milioane lei, bugetul asigurarilor pentru somaj + 245,9 milioane lei, bugetul Fondului National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate + 1,2 miliarde de lei, bugetele locale + 3,48 miliarde de lei, etc.) rezultand per sold un plus de venituri de 5,99 miliarde de lei, deci o rectificare pozitiva.

Cheltuielile bugetului general consolidat se majoreaza per sold cu 7,09 miliarde de lei.

S-au asigurat fonduri suplimentare:


- 1.125,9 milioane lei pentru bugetele locale din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor autoritatilor administratiei publice locale, din care:
? 916,5 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale.
? 209,4 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor determinate de implementarea, la nivelul judetelor si sectoarelor municipiului Bucuresti, a Programului pentru scoli al Romaniei, in perioada septembrie - decembrie 2018-2019.

- Ministerului Sanatatii 333,6 milioane lei per sold, din care:
? 418,3 milioane lei pentru achizitionarea de incubatoare si alte echipamente medicale pentru mama si copil, pentru programe si actiuni de sanatate, pentru achizitia unor echipamente de testare auditiva pentru nou-nascuti,
? 140 milioane lei pentru dotari cu aparatura medicala in cadrul proiectului „Reforma sectorului sanitar”, derulat cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare,
? 65,2 milioane lei pentru proiecte cu finantare externa nerambursabila.

Intrucat veniturile bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate s-au realizat in proportie mai mare decat estimarile initial, s-a diminuat subventia de echilibrare cu 139,7 milioane de lei.

 - Ministerului Finantelor Publice – Actiuni Generale: 1.278,8 milioane lei per sold din care:
? 765,5 milioane de lei pentru contributia Romaniei la bugetul U.E.,
? 240 milioane lei pentru schemele de ajutor de stat pentru investitii si rambursarea accizei la carburanti pentru transportatori,
? 200 milioane lei la Fondul de rezerva bugetara din care se va asigura finantarea referendumului pentru redefinirea familiei si a sumelor necesare inlaturarii efectelor calamitatilor si alte 580,7 milioane lei, in principal pentru plata despagubirilor acordate in baza legilor de restituire a proprietatilor, pentru cheltuieli de investitii in infrastructura IT si dotarea ANAF, precum si pentru participarea Romaniei la capitalul Bancii Asiatice pentru Investitii in Infrastructura;

 - Ministerului Afacerilor Interne 366,3 milioane lei, per sold, din care 100 milioane lei pentru plata pensiilor militare de stat, 100 milioane lei cheltuieli cu salariile si 150 milioane lei pentru cheltuieli de investitii;

- Ministerului Educatiei Nationale 178,1 milioane lei per sold din care: 200 milioane lei pentru burse si despagubiri civile,
? 51,3 milioane lei pentru cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila destinate Proiectului privind invatamantul secundar,
? 23,5 milioane lei cheltuieli de investitii la unitatile de invatamant; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli;

- Ministerului Transporturilor 170,5 milioane lei, per sold din care 230 milioane lei pentru facilitatile la transport acordate diferitelor categorii sociale (studenti, pensionari, veterani de razboi etc.), 250 milioane lei pentru investitii ale agentilor economici in infrastructura publica de transport rutier si feroviar; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli; de asemenea s-au asigurat credite de angajament suplimentare de 691,9 milioane lei pentru demararea proiectelor de investitii in infrastructura de transport;

- Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale 73,4 milioane lei, per sold, din care 100 milioane lei pentru plata deconturi la motorina trimestrul II 2018, 21 milioane lei pentru investitii in infrastructura de imbunatatiri funciare; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli;

- Secretariatului General al Guvernului 147,8 milioane lei per sold, din care 115,5 milioane de lei in principal pentru Catedrala Mantuirii Neamului, 5 milioane lei pentru Programul „Investeste in tine” si 5 milioane lei pentru schema de ajutor de stat pentru industria cinematografica;

 - Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor 99,5 milioane lei, per sold, din care 111,6 milioane lei pentru desfasurarea activitatilor specifice institutiilor subordonate in cadrul Programului pentru eradicarea pestei porcine africane in cadrul caruia se deconteaza despagubiri pentru animalele sacrificate in vederea prevenirii si combaterii epizootiilor; au fost reduse sumele identificate ca economii la alte naturi de cheltuieli;

 - Bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate 557,5 milioane lei, per sold, in principal pentru asigurarea drepturilor salariale ale personalului din unitatile sanitare;

 - Bugetului asigurarilor sociale de stat 852,1 milioane lei, per sold in principal pentru asigurarea drepturilor de pensie.

Pentru asigurarea acestor sume, pe langa majorarea veniturilor si avand in vedere necesitatea mentinerii deficitului bugetar, a fost necesara si reducerea cheltuielilor cuprinse in bugetele ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat, in principal prin anularea sumelor retinute conform art.21 din Legea finantelor publice nr.500/2002, in proportie de 10% din bugetul aprobat, sume care potrivit legii nu puteau fi angajate de institutii in primul semestrul al anului, precum si reducerea unor economii rezultate din analiza platilor efectuate pe primele 6 luni ale anului comparativ cu cele programate de institutii pentru aceeasi perioada.

Diminuarile au fost operate de la Serviciul Roman de Informatii (-113 milioane lei), Ministerul Cercetarii si Inovarii (-122,1 milioane lei), Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (- 44,2 milioane de lei), Ministerul Energiei (- 47,7 milioane de lei), Ministerul Afacerilor Externe (- 35,1 milioane lei), Serviciul de Protectie si Paza (- 22,7 milioane lei), Ministerul Turismului (- 17,3 milioane de lei), Serviciul de Informatii Externe (-16,5 milioane lei), Serviciul de Telecomunicatii Speciale (-16,2 milioane lei).

La institutiile la care au fost diminuate creditele bugetare, nu au fost diminuate corespunzator si creditele de angajament, astfel incat sa nu fie afectat procesul de contractare a proiectelor finantate din fonduri europene precum si a lucrarilor de investitii. Diminuarea referindu-se doar la creditele bugetare (cash).

In comunicatul citat se mai arata ca proiectul de rectificare a fost realizat in urma discutiilor purtate cu reprezentantii ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat si bugetul asigurarilor sociale.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Date oficiale de la Finante: Prima rectificare bugetara din 2018, cu plusuri si minusuri":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Reguli de interpretare a legislatiei fiscale neclare
    • In domeniul fiscal exista multe situatii in care actele normative nu sunt foarte clare, in care prevederile fiscale sunt ambigue sau interpretabile. De aceea, de multe ori, contribuabilii ajung sa interpreteze neunitar anumite prevederi din legislatia fiscala. Totusi, specialistii atrag atentia asupra faptului ca, inclusiv in situatia in care legislatia fiscala este neclara, exista anumite reguli de interpretare a legislatiei fiscale prevazute de Codul de procedura fiscala. Asadar, este de dorit...» citeste mai departe aici

  • MMACA a publicat proiectele Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation 2018
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a pus in dezbatere publica proiectele pentru Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation, editia 2018. Cei care vor sa participe la dezbatere, pot descarca documentele de pe site-ul Directiei de Antreprenoriat si Programe pentru IMM din cadrul MMACA - www.aippimm.ro. "Editia din acest an a Start-Up Nation da sanse egale proiectelor cu activitate de productie si servicii, oferind un avantaj...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016